۷۷۰۳۳۱
۵۰ نظر
۵۰۰۱
۵۰ نظر
۵۰۰۱
پ

هاشم‌زایی: از روزنامه کیهان شکایت می‌کنیم

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: من معتقدم باید روزنامه کیهان محاکمه شود. ما که قطعاً از روزنامه کیهان شکایت می‌کنیم اما به نظرم این جرم مشهود است که نیاز به شکایت هم ندارد. منتها همه حاشیه امن این روزنامه را می‌دانند که به کجا و چه قدرتی وصل است اما این انتظار از مدعی‌العموم وجود دارد.

اعتماد آنلاین: عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده بعد از نطق سلحشوری و حیدری، گفت: صحبت‌های خانم سلحشوری و آقای حیدری صحبت‌های مردم است که ما به‌عنوان نماینده در هر جمعی که حضور پیدا می‌کنیم این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و صحبت جدیدی نیست. البته برای برخی که مخالف هستند، جدید است.

او تاکید کرد: برخوردهایی که با این دو نماینده اصلاح‌طلب در مجلس شده باعث تعجب است؛ چون نماینده طبق قانون اساسی می‌تواند راجع به‌ تمامی مسائل کشور در مجلس اظهارنظر کند. این دو نماینده نظرات خود را گفته‌اند و باعث تعجب است که یکسری از نمایندگان بهانه را به دست افرادی در بیرون از مجلس می‌دهند که روزنامه‌هایی که نمی‌دانم به کجا وابسته هستند اما حاشیه امن بسیار بالایی دارند و سایر مداحان و کسانیکه بلندگو دستشان به این نمایندگان توهین کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: روزنامه کیهان در این ۲۰ سال اکثر مسئولان کشور را به‌عنوان جاسوس، نفوذی معرفی کرده و الفاظ خوبش غرب‌زده است اما در موضع‌گیری که راجع به خانم سلحشوری و آقای حیدری کرد از عرف خود هم فراتر رفته بود و این‌یک توهین آشکاری بود که اخلاق اسلامی و ایرانی هم نمی‌تواند تحمل کند اما نمی‌دانم چرا مدعی‌العموم برای برخورد با این روزنامه ساکت است.

هاشم‌زایی با انتقاد از توهین به دو نماینده اصلاح‌طلب، گفت: ما معتقد به آزادی رسانه و آزادی بیان هستیم اما صحبتی که این روزنامه کرده که اگر موشک نبود این خانم و آقا را به‌عنوان برده به شیوه عرب می‌فروختند... از بیان این موضوع آدم شرم دارد. چه کسی با موشک یا صنایع موشکی مخالفت کرده است؟

آقای حیدری گفته بودند موقع که برجام را امضا کردیم اما بعدش موشک هوا کردیم و بر روی آن نوشته بودیم که اسراییل باید نابود شود. موقعیت را گفتند اما کسی با موشک و صنایع دفاعی کشور مخالف نیست. بنابراین باز گله‌ای بیشتر از دوستان و همکارانی هست که در مجلس در نطق، تذکر و یا مصاحبه‌هایشان با همکاران خودشان که طبق قانون اساسی صحبت کردند، مخالفت می‌کنند.

او با اشاره به خبرهایی مبنی بر شکایت ۲۰ نفر از سلحشوری و حیدری به دلیل نطقی که داشتند، ادامه داد: من از شکایت تعدادی نمایندگان از دو نماینده اصلاح‌طلب تعجب کردم اما توهین یک مداح و روزنامه کیهان که سابقه آن را همه مردم می‌دانند باعث تعجب نیست. البته این روزنامه دو هفته قبل در رابطه با مصاحبه‌ای که من کرده بودم با تیتر‌«از رفراندوم نترسیم» در قبال من از الفاظ نفوذی سرویس‌های امنیتی استفاده کرده بود که من می‌خواستم شکایت کنم اما فعلاً مسکوت ماند.

این عضو فراکسیون امید از دادستان تهران برخورد کرد تا با روزنامه کیهان برخورد کند و ادامه داد: این روزنامه هم مجلس را زیر سؤال می‌برد و هم به نمایندگان توهین می‌کند. یک روزنامه نباید به خود اجازه دهد که به یک نماینده که طبق قانون اساسی در مورد یک موضوعی اظهارنظر کرده توهین کند.

و این توهین از چشم مدعی‌العموم مخفی باشد. من معتقدم باید روزنامه کیهان محاکمه شود. ما که قطعاً از روزنامه کیهان شکایت می‌کنیم اما به نظرم این جرم مشهود است که نیاز به شکایت هم ندارد. منتها همه حاشیه امن این روزنامه را می‌دانند که به کجا و چه قدرتی وصل است اما این انتظار از مدعی‌العموم وجود دارد.

هاشم‌زایی گفت: نماینده که نباید همیشه از تریبونش تعریف و تمجید کند. چاپلوسی و تعریف که هنر نمی‌خواهد. یک موقع نماینده‌ای راجع به اداره کشور و یا راجع به هر مرکز قدرتی انتقاد دارد و این اعتقاد دلسوزانه و برای بهبود وضعیت کشور است. نمایندگان نباید علیه نمایندگانی که طبق قانون اساسی حرکت کردند، برخورد کنند و این مایه تأسف است.

هاشم‌زایی تاکید کرد: دو نماینده که با هم صحبت می‌کنند و یا حتی برخورد می‌کنند بسیار متفاوت است با تذکر یا نطقی که از بلندگوی رسمی مجلس پخش می‌شود. در مجلس دوستانی هستند که حتی وقتی آقای مطهری نایب‌رئیس مجلس و پسر شهید مطهری هم راجع به موضوعاتی صحبت می‌کند.

این آقایان برخورد می‌کنند و تذکر می‌دهند. بنابراین نمونه‌های برخورد با نمایندگان از سوی همکاران وجود داشت اما به شکلی که بعد از نطق آقای حیدری و خانم سلحشوری شاهد برخورد چه از درون و چه از بیرون بودیم کم‌نظیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم وطن

      درود بر شما.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر تو

      • میلاد

        درود برشما

      • بدون نام

        شما نمایندگان اصلاح طلب مدعی ازادی بیان هستید ولی وقتی یک نفر علیه خودتون حرف میزنه زمین و زمان رو بهم میدوزید

      • hassan.h

        شریعتمداری از دادن بهانه به دست لیست امید پرهیز کند ما مدتهاست از لیست امید پیگیر ناکارامدی های اقتصادی دولت هستیم
        با اینکار آنها فرصت فرار و فرافکنی می یابند
        آقای شریعتمداری یه مقدار با "قول لین" ، " قول سدید" و " قول معروف" آشتی کند

    • نادر

      روز نامه کیهان گردنش خیلی کلفته راس میگه خدایی اینا چطوری اینقدر حمایت میشن هنه چیز تو روزنامشون میچاپن هیشکی هیچی نمیگه.... جالبه.. خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • شهریار

        کاش اقای شریعتمداری ودوستانشان انقدر شهامت داشتن که تیراژ روزنانه کیهان رو اعلام کنن تا معلوم بشه نظرات مطرح شده در این بنگاه خبر پراکنی دقیقا منعکس کننده چه بخشی از جامعه است !!!

      • جواد

        یکی اول بیاد راجع به فیش های حقوقی لو رفته این یارو شریعتمداری توضیح بده این همه حقوق رو از کجا میگیره

    • سید

      همه صحبت های مردم رو بزنید از فساد و مافیا و رانتها دزدیها نداشتن مدیریت در کشور وچه وچه و چهو.....

    • بدون نام

      خودتون را مسخره می کنید شکایت از کیهان هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسه ، این روزنامه ژن خوب داره ! تا حالا هر تهمتی زده و هر خلافی کرده نهایتش بهش تذکر جدی دادن !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه این روزنامه به مدت دو روز پلمپ شد.

    • بدون نام

      تواین فشار شدید اقتصادی به مردم ضعیف این دونماینده و این هاشم زایی یک طرح یا حرفی زدند بااین حرفاشون این اصلاح طلبا فرار از پاسخگویی بمردم را دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت.دقیقا حرف درست و زدید.مخالفای چشم و گوش بسته کیهان گوش کنن.

    • بدون نام

      واقعا هم اگر موشک نبود همون بلایی که داعشی ها سر ایزدی های عراق آوردند سر این مخالفان اقتدار می آوردند.

      پاسخ ها

      • میلاد

        چرت نگو.....

      • عابدی

        جناب میلاد نکنه از داشتن موشک ناراحتی؟اگه همین موشکها نبودن ...

      • حسن

        اصل موشک هوا کردن در آن زمان منطقی بود(ما که قرار نبود به خاطر برجام از صنعت دفاعی عقب بنشینیم ولی مطلب روی موشک نباید نوشته میشد
        نابودی اسرائیل آرزوی ماست ولی با رعایت مصالح

    • مسعود

      کیهان و مدیرمسئولش دقیقا مصداق خوارج هستن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوارج تو و اربابات هستید.

    • بدون نام

      ....مردم هم از توی نماینده شکایت میکنن

    • امین

      صحبت های کیهان هم صحبت مردم است. ما اگر بخواهیم از هاشم زایی و سلحشوری و ... شکایت کنیم باید چکار کنیم و به کجا شکایت کنیم؟لطفا یکی راهنمایی کند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر نماینده مردم هستی؟

      • بدون نام

        کی از تو نظر خواست...

      • بدون نام

        مگر تو و امثال تو نماینده مردمید؟ حتما نماینده امثال توی بی نام همین هاشم زایی و سلحشوره .. جالبه تو این مملکت ما مخالفای ما حق اظهار فضل دارن ولی ماها نداریم!! نخیر دوره تون دیگه گذشت.اره ما نماینده مردمیم.

    • بدون نام

      برادر نماینده همانطور که آن دو نماینده حق ابراز دارند بقیه هم حق اعتراض دارن چرا خودتو ناراحت میکنی قرار نیست هر کی هرچی بگه همه احسنت بگن

    • بدون نام

      هههه.شکایتت بیخوده هاشم زایی. هر کس که از کیهان شکایت کرده ضایع شده و اخرش کیهان تبرئه شده.چون این روزنامه درد مردم و مینویسه و منفعت طلب نیست.برای همینه که همه ازش شاکی اند.شماها وکیل الدوله ها در مجلس روزنامه ای را میخواهید که به شماها به به و چه چه کند و حرفتان را تایید و تصدیق کند مثل اعتماد و ارمان و شرق و ...

    • بدون نام

      درسته مردم این حرفا رو میزنن ولی کسایی هستن که دید سیاسی ندارن پظیفه نماینده است بیاد وتوضیح بده

    • بدون نام

      بیخود!شماها نماینده های بیخاصیت باید پاسخگوی ناکارآمدی تون باشید که توو این سه سال هیچکاری برای مردم تهران نکردید و با این اراجیف و فراربه جلو رفتن ها نمیتونید از زیر پاسخگویی در برید.

    • مسعود

      خوب کیهان حرف درست حسابی زده.از خانه ملت نباید صدای مخالفت با ملت بیرون بیاید.مطمئنا اگر امام ره زنده بود قطعا عذر امثال هاشم زایی و سلحشوری و ... را میخواست.این دوره مجلس,حتی از مجلس ششم هم بدتر است.

    • بینام

      کاش یکی جلوی مزخرفات کیهان را بگیره ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرف تو میگی. الان مثلا سلحشوری یا بقیه به صنایع موشکی حمله کردن مزخرف نیست؟

      • معین

        کسی نمیتونه و جرات نداره جلوی کیهان عزیز و بگیره .ایکاش یکی پیدا شه جلوی مزخرفات این نماینده های منفعت طلب با روزنامه هایی مثل اعتماد و شرق و ... را بگیره

    • javadchian

      شما اگه رای به شفافیت ارا مجلس بدی همه چیز اوکی میشه!!! نمی خواد به بقیه گیر بدی!!!

    • بدون نام

      آن دسته از مردم نادانی که صبح تا شب پای ماهواره ها هستن و انتخابات به روحانی رای میدن و بدون تحقیق به لیست دومیلیاردی امید رای میدن و در تمام این نابسامانی های اقتصادی کشور مقصرند, میان در مورد کیهانی که فقط و فقط به فکر مردم و کشور و نظام است حرف مفت میزنند و به این روزنامه وزین (کیهان)حمله میکنن.چرا؟چون بیسوادند و مسخ شده ماهواره ها.هرچی اونا بگن بدون اندکی فکر کردن قبول میکنن.حالا اگه همین نماینده هاشم زایی بیاد از کیهان تعریف و تمجید کنه همینایی که الان دارن از کیهان بد میگن,میشن سینه چاک این روزنامه!! واقعا عجب مردم جالبی داریم.همینطوری رای دادید پنج سال پیش و بدبختمون کردید.

    • بدون نام

      ببینید مخالفای کیهان! دوران شماها دیگه تموم شده و الان دوران انقلابی ها و کیهانی هاست.پنج ساله با این دولت ناکارآمد و مجلس تون مملکت و شخم زدید و ... حالا به جای اینکه پاسخگوی مردم باشید دارید فرار از پاسخگویی میکنید؟ طرفدارای امثال این هاشم زایی و سلحشوری و ...بگن که چرا طرح شفافیت اقتصادی نمایندگان و اینا از رده خاج کردن؟یا چرا همش دنبال رفع حصر و ...اند به جای رفع حصر اقتصادی مردم؟

    • علی

      حالا که انقدر به یه رسانه حمله میکنید از این به بعد هر روز کیهان و میگیرم و جلوی جمع و مترو و خیابون میخونم! البته بنده تا پیش از این علاقه ای به این رسانه نداشتم ولی از امروز به بعد واقعا علاقه مند شدم.چون حتما مطالب مهم و جالبی مینویسه که انقدر دشمن داره.چرا به شرق و اعتماد و آفتاب یزد و ... حمله نمیشه؟! چرا؟چون منافع بعضی ها رو کیهان به خطر انداخته.واقعا دمش گرم که سر نترسی داره و شجاع ,با اینکه یارانه کمتری بهش تعلق میگیره

    • بدون نام

      یه سوال از خانم سلحشور دارم مگه گرونی ومعیشت سخت مردم ربطی به سران فتنه داره ؟؟؟؟؟!

    • بدون نام

      شاید آقای حیدری عزیز برجام هسته ای رو با برجام موشکی یکی میدونه

    • بدون نام

      کار نداری میخای شکایت کنی که سر خودت را زیر آب میکنند.

    • بدون نام

      روزنامه کیهان به هیچ وجه از طرف مردم صحبت نمیکنه. هر جور دوست داره به دیگران اهانت میکنه . هر موقع نظرات را با مردم به همه پرسی گذاشتند اون میشه حرف های مردم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کدوم مردم حرف میزنی؟مردمی که دنبال دزدی و گرفتن دلار و ارز بیشتر و احتکار کردن پوشک و ...اند؟ مردمی که از صبح تا شب پای ماهواره ها هستند؟ مردمی که انتخابات به دزدا و مفسدا رای میدن؟ اتفاقا کیهان هم مردمیه هم انقلابی.بعدشم از طرف مردم حرف نزن.این مردم مومنی که راهپیمایی ها و ...شرکت میکنن قطعا مد نظرت نیست.مردم از دید تو اون اقلیت رقاصی اند که اون روز اومدن جشن برجام زدن رقصیدن.پس تو نماینده مردم نیستی.قطعا اگر مردم مورد نظرت زیاد بودن که بخوان همه پرسی بگیرن قبلش اگه میتونستن ,نظام و از بین میبردن.پس قطعا مردم مورد نظرت کلا پانصد نفر هم نمیشن

    • بدون نام

      یه روزنامه وظیفه ش هست که اخبار را نشر بده نه اینکه در تصمیم گیریهای مهم مملکت دخالت کنه یعنی مردم خودشون هیچی نمیفهمند که ایشون به جا مردم تصمیم میگیره. ....

    • بدون نام

      چرا از جانب من حرف میزنی حرف من حرف کیهانه

    • بی نام

      این نماینده هم عضو همان گروه نا امید است وازاینها جز نمایندگی دشمن چیز دیگری ندیدیم وهمیشه هم راس کارند وجز سیاهنمایی کاری نمی کنند وسر سفره انقلاب نشسته ونقش اپوزیسون را بازی میکنند خدا نابودشان کند انشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت درود بر شما.ان شاالله.البته طرفداراش و با رای دهندگانش را هم نابود کند خدا ان شاالله

    • بدون نام

      مگر می شود از خدا شکایت کرد

    • بدون نام

      کاش شهیدمطهری زنده میشد ونظرشو راجب پسرش بیا ن میکرد

    • بدون نام

      پس این فراکسیون امید درمجلس چرت میزنه اقای عارف اگرشما رییس جمهور میشدید چی میشد ازیک خانم نماینده که نمیتوانید درمجلس پشتیبانی کنید چیه ناراحت هستید حرفهای که شما آقایان جرات گفته اش را نداشتین یه خانم شجاع حرف دل مردم را زده

    • بدون نام

      خاک بر سر این کسانی که تو این سایت از کیهان حمایت میکنند جناعی فکر میکنند لعنت بر هر چی اصولگرا با اصلاح طلب

    • بدون نام

      کدوم ... میره روزنامه میخره؟ کدوم کیهان میخره؟ زررررررررشک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج