جاباما
۷۷۲۲۸۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

جاسوس ۶۰ ساله به ۷ سال حبس محکوم شد

مردی که به اتهام جاسوسی برای کشور متخاصم با صدور دستورات ویژه قضایی و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده بود با صدور رای دادگاه تجدیدنظر به تحمل هفت سال زندان محکوم شد.

خراسان نوشت: مردی که به اتهام جاسوسی برای کشور متخاصم با صدور دستورات ویژه قضایی و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده بود با صدور رای دادگاه تجدیدنظر به تحمل هفت سال زندان محکوم شد.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: از مدت ها قبل سربازان گمنام امام زمان (عج) در راستای فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی برای حفظ ایران زمین از گزند دشمنان و فریب خوردگان داخلی، به سرنخ ها و اخباری دست یافتند که نشان می داد مرد میان سالی که به یکی از کشورهای همسایه رفت و آمد می کند درحال جاسوسی برای یکی از کشورهای متخاصم جمهوری اسلامی است

. قاضی حسن حیدری افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بلافاصله گروه های اطلاعاتی با دستورات خاصی که از سوی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی صادر شد به تجزیه و تحلیل اخبار دریافتی پرداختند و این مهره فریب خورده را زیر چتر اطلاعاتی خود گرفتند. این مقام قضایی تصریح کرد: با جمع آوری اسناد و مدارک مستند، این مرد ۶۰ ساله با شگردهای خاص اطلاعاتی به سوی اهداف نظام جمهوری اسلامی هدایت شد و این فرد جاسوس زیر ذره بین اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت.

قاضی سابق شعبه ۹۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که رسیدگی به پرونده این جاسوس را در زمان دستگیری و فعالیت های اطلاعاتی به عهده داشت ، با اشاره به روند دستگیری متهم خاطرنشان کرد: وقتی اطلاعات و اسناد و مدارک درباره این فرد کامل شد و سربازان گمنام امام زمان (عج) به اهداف مدنظر خود برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان نظام دست یافتند، عملیات دستگیری وی با راهنمایی و هدایت های دادستان مرکز خراسان رضوی آغاز شد.

قاضی حیدری اضافه کرد: این مرد ۶۰ ساله در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه درحالی به چنگ قانون افتاد که در زمان دستگیری برای دقایقی در بهت و حیرت فرو رفته بود.معاون دادستان مشهد تصریح کرد: بلافاصله بازجویی ها از متهم به جاسوسی برای کشور متخاصم جمهوری اسلامی با مدارک انکارناپذیر آغاز شد.

و این متهم که خود را در برابر اسناد مستدل می دید، با صدور کیفرخواست از سوی نماینده دادستان پای میز محاکمه نشست. قاضی حسن حیدری تاکید کرد: متهم در شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی منصوری مقابل میز عدالت قرار گرفت و پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: با اعتراض متهم به رای صادره، پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی ارسال شد که در نهایت قضات دادگاه تجدیدنظر با توجه به اوضاع و احوال متهم و برخی مسائل دیگر مدت زندان وی را به هفت سال کاهش دادند که این رای قطعی و لازم الاجراست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیرمرد ماجراجو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیرمرد پر حاشیه

    • امیر

      مگه مجازات جاسوسی اعدام نبود؟

    • 1234

      مجازات جاسوسی اعدامه پس فردا ازاد میشه چون جان کری گفته آزادش کنید مگه تو ماجرای نازنین زاغری نبود یا جیسون رضاییان هر کی میگه نبود یکم مطالعه کنه

    • بدون نام

      گناس ازادوش کنین.بنده خدا حرف ببر بیار بوده نخود تو دهنش نمیخیسیده.
      حالا ایندفه رو هم ببخشیدش قوووول میده دیگه تکرار نشه

    • بدون نام

      درود ورحمت حق به سربازان گمنام وبی ادعا و مخلص امام عصر عج که مایه آرامش وخشنودی همه وهمه هستند ماشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج