۷۷۴۶۴۱
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

١٣ میلیارد دلار ارز برای دارو و کالای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص ۱۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و کالاهای اساسی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد ازمجموعه صادرات غیر نفتی صادرات گاز و فرآورده های نفتی معادل ۳ میلیارد دلار بود، لذا حدود ۱۶ میلیارد باقی مانده آن است که باید به چرخه اقتصاد برگردد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: مجموع ارز عرضه شده در سامانه نیما درمدت اجرای بسته جدید ارزی تاکنون نزدیک ۲میلیارد یورو بوده است که بیش از ۸۰درصد مربوط به شرکتهای پتروشیمی بوده و بقیه صادرکنندگان غیرنفتی سهمی کمتر از ۲۰درصد در بازار ثانویه داشته‌اند.

همتی ازبقیه صادرکنندگان غیرنفتی خواست با عرضه ارزهای حاصل از صادرات خود در تعمیق بازارثانویه نقش آفرینی کنند.البته بانک مرکزی نیز جهت تنظیم این بازاربرخی ازانواع ارزهای مورد نیاز وارد کنندگان را عرضه می‌کند. وی عرضه ارز توسط صادرکنندگان را یک مطالبه ملی دانست که باید انجام پذیرد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ۱۳میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است که بتدریج تامین و واردات آنها درحال انجام است.

همتی تاکید کرد اسکناس مربوط به نیازهای واقعی مردم نیز توسط بانکها و صرافی ها تأمین می‌شود. ورود اسکناس به کشور توسط صرافی‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آغاز شده و در حال افزایش است و در کنار آن بانک مرکزی هم باقیمانده نیاز را تأمین می‌کند، مضافاً بخشی ازارز سامانه نیما توسط صرافی‌ها به صورت اسکناس وارد کشور شده و در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: مسئولین ذی‌ربط دربانک مرکزی تعامل خوبی با کانون صرافان داشته و جهت روان‌سازی خرید و فروش ارز درصرافی‌ها، برنامه‌هایی دردست اقدام دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا۱۰میلیارد دلارش رو اختلاص میکنن بقیشم به دلار روز بازار میدن دست مردم.

    • بدون نام

      جناب همتی شما نباید ازقافله دروغگوها جا بمانی که اگر غیر ازاین باشد در دولت فعلی جایگاهی نخواهی داشت ازروزیکه سامانه نیما به قول شما فعال شده وبازار ثانویه توسط ریاست جمهور به رسمیت شناخته شد اوضاع بهتر که نشد بماند متاسفانه قیمت دلار هم در بازاز بیشتر شد ازاخرین قولیکه درمجلس حسن روحانی که واقعا سخت برای ماملت اورا ریاست جمهوری صدا کنیم وبسیار پشیمان هستیم ازبابت رای که به ایشان دادیم اوضاع بسیاربدتر ونگران کننده تر شده به همین علت هیچ اعتمادی به حرفهای شما نیست چرا که هروز تورم بیکاریی درحال افزایش میباشد به همین دلیل مامردم به یقین رسیدیم که فقط فرافکنی میکنید ومرتب درحال دروغگویی هستید درعمل هیچ عرضه ای ندارید جراکه کاربلدنیستد وبی تدبیر وبی کفایت تشریف دارید مثل همکارقبلی حناب سیف که ارزش پول ملی کشور مارا ظرف6ماه به یک سوم رساند پس محترما لطف بفرنایید اصلا کمتر حرف مفت بزنید چرا که اعتمادی به شماها نیست البته اگرمیخواهی پست بالاتری بگیری باید قیمت ها مرتب صعودی شود مثل جناب سیف خدا ی به دادمون برس عجب جنگلی

    • بهلول

      من یه کم عقلم کمه بریزید بحساب من تا جنس ها را بخرم بدم ملت دست بفیه بدین گیر ملت چیزی نمیاد از ما گفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج