۷۷۶۰۰۹
۳۲ نظر
۵۰۱۲
۳۲ نظر
۵۰۱۲
پ

درخواست اروپا: ایران مقابل آمریکا مقاومت کند

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده در حال حاضر تفکر غالب در میان کشورهای اروپایی این است چنانچه ایران بتواند تا سال ۲۰۲۰ در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کند، رأی‌دهندگان آمریکایی ممکن است رئیس‌جمهور جدیدی انتخاب کنند که روال کار را تغییر خواهد داد.

خبرگزاری فارس: در شرایطی که شرکت‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام یکی پس از دیگری بازار ایران را ترک می‌کنند، دولت‌های اروپایی که مدعی بودند قصد دارند از ایران حمایت کنند اکنون روی تقاضاهای خرید نفت از سوی چین، هند و ترکیه برای زنده نگاه داشتن توافق هسته‌ای حساب باز کرده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر افزود مقام‌های اروپایی همچنان در حال بررسی روش‌های مقابله با تحریم‌های آمریکا و محافظت از شرکت‌های خود در برابر جریمه‌های آمریکا هستند. آنها ادعا می‌کنند قصد دارند با حفظ کانال‌های انتقال پول و تجارت با ایران، این کشور را برای ماندن در توافق هسته‌ای برجام متقاعد کنند.

امامقام‌های غربی می‌گویند تدابیری که اروپایی‌ها در این زمینه در نظر گرفته‌اند احتمالاً آثار محدودی خواهد داشت و تصمیم تهران برای ماندن در توافق هسته‌ای ممکن است به تمایل مشتری‌های غیراروپایی ایران برای خرید نفت از این کشور بستگی داشته باشد.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته در حال حاضر تفکر غالب در میان کشورهای اروپایی این است چنانچه ایران بتواند تا سال ۲۰۲۰ در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کند، رأی‌دهندگان آمریکایی ممکن است رئیس‌جمهور جدیدی انتخاب کنند که روال کار را تغییر خواهد داد.

روزنامه آمریکایی اضافه کرده برای اکثر کشورهای اروپایی قطع دسترسی به اقتصاد ۲۰ تریلیون دلاری آمریکا و منفک شدن از نظام مالی غرب در ازای حضور در اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری ایران چندان معنادار نیست.

«برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت: «تبعیت از تحریم‌ها از لحاظ اقتصادی به نفع آنها است. ما واقعاً نیاز به انجام کارهای اقناعی زیادی روی این شرکت‌ها و بانک‌ها نداریم.»

وال‌استریت‌ژونال ادعا کرده در چهار ماهه اول طرح دو مرحله‌ای احیا تحریم‌ها علیه ایران، تقریباً نیمی از ۶۷ شرکتی که طبق «فهرست جهانی فورچون-۵۰۰» در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند بازار این کشور را ترک کرده‌اند. بسیاری از این شرکت‌ها اروپایی هستند.

برخی از شرکت‌های دیگری که گفته‌اند قصد دارند از تحریم‌های آمریکا سرپیچی کنند ممکن است قبل از احیای مرحله دوم تحریم‌ها در تاریخ ۵ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) نظرشان را تغییر دهند.

فرانسه، انگلیس و آلمان قصد دارند از روند کاهش پیوندهای اقتصادی با ایران جلوگیری کنند. از جمله طرح‌هایی ادعایی که هنوز در اروپا حال بررسی است ایجاد کانال‌های مالی مستقل از نظام مالی آمریکا به منظور حفظ مبادلات مالی با ایران است. رایزنی‌هایی هم درباره مجاز کردن بانک‌های ایرانی برای فعال کردن مجدد حساب‌هایشان در بانک‌های مرکزی کشورهای راوپایی انجام شده است.

علی‌رغم این مقام‌های غربی اعتراف می‌کنند که دولت آمریکا ممکن است مقام‌های دخیل در اجرای این طرح‌ها را هدف تحریم‌ قرار دهند. ضمن آنکه دولت آمریکا ممکن است بانک‌های دریافت‌کننده پول از این کانال‌های مالی را هم ممکن است مورد تحریم قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرآشوب

      ایران مقاومت است مانند چهل سال گذشته ولی اروپا غلط کرده که توانایی ایستادگی در مقابل آمریکا را ندارد برا ما نسخه می‌پیچد

    • بدون نام

      جالبه تمام دنیا از امریکا میترسند.....به غیر از ما....خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • hassan.h

        دوست عزیز
        ما هم به اندازه کافی از آمریکا می ترسیم
        برای همین سر میز مذاکره با آمریکا نشستیم
        اکراها با آنها خندیدیم توافق کردیم آنها توافق شکستند ولی ما بر توافق پایبندیم و... اگر اینها نشانه نترسیدن نیست پس چیست؟؟!!؟

    • امير

      خدايا به كجا رسيديم كه همه دارند برايه ما تصميم ميگيرن.چطور بايد مقاومت كرد همينجوري هم كمر مردم فقط مردم زير گروني شكسته

    • تبریز

      مثل (بجای التماس به ۱۲ امام فقط به خدا التماس کنیم) در این موقع بسیار به درد بخوره

      پاسخ ها

      • حسن

        شبه افکنی نکنید
        ما فقط به ائمه توسل می جوئیم(دستور خود خداست " ابتغو الیه الوسیله") توکلمان فقط به خداوند است

    • سعید

      اروپا خیلی غلط کرده

    • بدون نام

      بله منم اروپا بودم با امریکا مخالفت میکردم این مردمن که ارن له میشن

    • بدون نام

      اگر میتونستید خودتون جلو امریکا مقاومت میکردین...
      لب گود نشستین میگین لنگش کن....
      ایها ناس ما دیگه جونمون به لبمون رسیده

    • بدون نام

      چشم منتظر بودیم امر شما برسه

    • بدون نام

      اگر مقاومت نکنیم ایران رو نابود میکنن.من هر روز روزنامه های چند کشور اروپایی رو می خونم،باورتون میشه که از مهمترین روزنامه های به عنوان مثال فرانسه اصلا هیچی درباره ی حمله ی تروریستی ننوشت؟
      بسیار بدخواه ایران هستن،ایران،ما مردم هستیم.

    • بدون نام

      فاتحه هممون خوندس.

      پاسخ ها

      • حمیدرضا بکائیان

        عزیزان هموطن من ،خودم جانباز هستم ،خدا شاهده نه خونه دارم نه ماشین ،حقوقم با 30سال کار الان حدود1میلیون وهفتصده وواقعا بامشگل زندگی میکنم ،من هم معترض وضع موجودم ولی بحث استقلال همه جانبه وطن ازهمه چیز برام مهمتره ،سربلندی وعزت میهنم برهمه زندگیم مقدمه چون بچه های من فردا دوست دارم ودارن که درکشوری باعزت نفس بکشند،حیثیت خود ووطنمان را با مادیات نسنجیم ،من هم گرفتارم ،اجاره میدم ،دختر توی عقد وپسر بزرگ وبیکار دارم ولی غرورم رو باهیچ چیز معامله نمیکنم

    • بدون نام

      اروپا هيچ كاري نميكنه

    • مصطفی

      تفکرتون تو حلقم...یه سر بیاین اینجاببینین چه خبره

    • بدون نام

      خیلی شما نامردا وایسادین که ما هم وایسیم همه شرکتاتون ایرانو ترک کردن.

    • نادم

      بایدصمانت باچک سفیدبدن وگرنه قهرتاروزقیانت

    • بی نام

      اوووو
      تا سال ۲۰۲۰ استخوان های ما هم دیگه نمونده
      ما الان داریم از فشار اقتصادی میمیریم

    • بدون نام

      تاوان اين لجاجت و بقول شما مقاومت رو كي بده ؟ مردم ؟ بخدا از عصري گريه م گرفته دلار ١٦ تومن شد

    • نصرت کیانی

      اروپا خودش چرا مقابل آمریکا مقاومت نمیکند مرگه برای همسایه

    • بدون نام

      مگه ما ايراني ها موش آزمايشگاهي هستيم
      چرا خود اروپايي ها مقاومت نمي كنن
      اروپايي ها ميتوانن صبح سوار هواپيما شن بعد از ظهر امريكا باشن
      ما بايد توان اروپا رو بديم!!!???

    • س

      چرا به جای این پیشنهادهای آبدوغ خیاری اروپا کاری که وظیفه اش است انجام نمیدهد. تاسال۲۰۲۰ مردم ایران ازقحطی مردن. چرا همه ازمردم ایران مایه میزارن.سگ ترامپ شرف داره به همه اینا. مطمئن باشید دردوربعدهم ترامپ رای میاره.

    • بدون نام

      اروپایی ها دورو هستند. پس اونا کی میخوان به تعهداتشون در برجام عمل کنن؟

    • بدون نام

      مرگ برای همسایه خوبه

    • بدون نام

      اروپا غلط کرده مردم طاقت ندارند فشار زندگی نابودمون کرده جلوی ابر قدرت دنیا نمیشود مقاومت کرد

    • بدون نام

      هیچ فایده ای ندارد
      احتمال زیاد در هم می شکنیم

    • بدون نام

      نمیدونم چرا دولت ما اینو نمی فهمه که اینا همش نقشه هستش که آمریکا برای ایران پهن کرده که امریکا از برجام خارج یشه تا دوبا ه تحریمها برگرده و برای نگه داشتن بر جام اروپا به ایران فشار بیاره که در برجام بمانیم . حداقل در زمان احمدی نژاد ما برجام و نداشتیم . الان ایران کیش و مات شده داره الکی دستو پا میزنه . فشارش هم روی مردم بیچاره هستش . اینا از بی خردی دولت فعلی هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد اگه ۸ سال مملکت را داغون نکرده بود و اونو لب پرتگاه نیاورده بود نیازی به برجام نبود. اگه برجام نبود همون موقع پاشیده بودیم. چرا بدیِ عهد شکنی آمریکا را بد بودن برجام معنی میکنید؟! اگه برجام نبود الآن جسم نیمه جانشم نبود و اونوقت میدیدید که حتی چین و روسیه هم طرف آمریکا بودند. واقعا به این موضوع توجه کنیم.

    • mohsen

      چه مقاومتی آخه
      داریم پاره میشیم
      ماهی 100 دلار حقوق نمیگیریم

    • بدون نام

      دولتهای اروپا هیچ نقشی در موندن یا رفتن شرکتها ازیران ندارن چون شرکتهاشون کاملا مستقل عمل میکنن چند روز دیگه چین ترکیه و هند کاملا واردات نفتو قطع خواهند کرد حرفهای اروپا به طریف و روحانی کاملا امیدهاب واحی هست کار این مملکت تمونه باید نشست و تماشا کرد تو وظعیتی نیستیم که چنتا حرف قشنگ نجاتمون بده در اخر مببینم لشگر سایبری اینجا هم‌فعالیت دارند برادران عزیز حرف اخر رو اقتصاد میزنه نه پولی که شما بخاطرش دفاع از نا حق‌میکنیداااا

    • بدون نام

      ایران مقاومت کنه پس شما چه غلطی میکنید

    • کرمانشاه

      این (ظریف) چه خوشه توعکس؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج