۷۷۶۲۰۲
۳۲ نظر
۵۰۰۳
۳۲ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت گوشی تلفن همراه کاهش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با چند رویکرد در دست اقدام از جمله ترخیص تدریجی گوشی های تلفن همراه از گمرک و انبارهای توقیف شده، انتظار کاهش قیمت این کالا در بازار را داریم.

خبرگزاری ایرنا: گوشی های تلفن همراه از ماه تیر سال جاری در واکنش به نوسان های ارزی با کمبود عرضه و افزایش قیمت روبرو شده است.

محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اصفهان افزود : بالا رفتن نرخ ارز و جمع شدن گوشی های تلفن همراه در گمرک و انبارهای توقیف شده از جمله دلایل گرانی این کالاست.

قیمت گوشی تلفن همراه کاهش می‌یابد

وی اظهار امیدواری کرد با رفع انحصار از واردات و وارد بازار شدن گوشی های موجود در گمرک و انبارهای توقیف شده، قیمت گوشی ها در بازار کاهش یابد.

وی با اشاره به جمع شدن حدود 600 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در گمرک و 120هزار دستگاه گوشی در انبارهای توقیف شده، تصریح کرد : این انبارها توسط دستگاه قضایی پلمب شد تا به پرونده های آنها به طور کامل رسیدگی شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که شبکه ورود کالا دچار اختلال شد، تصریح کرد : از جمله دلایل این موضوع می توان به عدم تامین ارز از طریق سامانه نیما (نظام یکپارچهٔ معاملات ارزی) و گرفتار بودن برخی از نمایندگی های فعال به دلیل تخلف اشاره کرد.

آذری جهرمی با اشاره به چند رویکردی که برای رفع این مسائل پیشنهاد شد، اضافه کرد : از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شد تا برای اعطای مجوز به افرادی که متقاضی واردات گوشی به شرط دادن تعهد و ارائه خدمات پس از فروش هستند، اقدام کند.

وی با اشاره به این که منتظر تصمیم وزارت صنعت برای این موضوع هستیم، بیان کرد : راهکار دوم ترخیص گوشی های جمع شده در گمرک است که این موضوع ایرادهای قانونی داشت اما با مصوبه جدید دولت، فرایند ترخیص آنها آغاز شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه از آخرین آمار تعداد گوشی های ترخیص شده از گمرک اطلاع ندارد، گفت : با وارد شدن این گوشی ها به بازار، بخشی از افزایش قیمت آن که ناشی از کمبود کالا یا ساز و کار عرضه و تقاضا بود، اصلاح می شود و قیمت ها پایین می آید.

آذری جهرمی با بیان این که هنوز برای 120 هزار گوشی موجود در انبارهای توقیف شده، اتفاقی نیفتاده است، گفت : ما نمی توانیم در این موضوع دخالت کنیم اما امیدواریم روند رسیدگی به پرونده های آن سریعتر انجام شود تا آزادسازی آنها به کنترل قیمت ها کمک کند.

براساس آمارهای منتشر شده، ایرانیان در سال بیش از 20 میلیون دستگاه گوشی همراه نیاز دارند که ارزش آن به سه میلیارد دلار می رسد بنابراین از ابتدای امسال تاکنون باید حدود 10 میلیون دستگاه وارد بازار می شد.

بر اساس آمار سامانه همتا (فعالسازی گوشی های هوشمند)، شمار گوشی های وارد شده از مبادی قانونی به کشور از آغاز سال تاکنون بیش از 2 میلیون و 620 هزار دستگاه بوده است.

شرکت در جلسه شورای اداری استان، بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سخنرانی در گفتمان توسعه پایدار شهری و دیدار با نمایندگان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله برنامه های سفر 2 روزه آذری جهرمی در استان اصفهان است.

وی امروز به شهرستان های نطنز و گلپایگان سفر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش دست خودتونو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقه باز های کلاش

      • بدون نام

        تو همه چی دخالت میکنند انحصاری میکنند مثل گوشی خودرو گند میزنند میمونن توش

      • بسیجی

        با عرض سلام از دولت و مجلس محترم تقاضا دارم ارز کشور را ذخیره کند و از تمام شرکت ها و ارگان ها بخواهد با ارز ازاد خرید کنند تا برخی سو استفاده ها از بین برود با تشکر از مدیر سایت .

      • پرهام

        جناب وزیر!
        من تنها وزیری که فکرمیکردم درکابینه شیخ حسن، کمی بهتراز بقیه هست شماهستین. اما افسوس...
        تازه به این نتیجه رسیدم شماهم بابقیه فرق نداری و فقط کمی بیشترسیاست داری و بهترحرف میزنی و مردم رو فریب میدهی! چقدر تبلیغ کردی برا اجرای طرح رجیستری و ازان تعریف کردی. اجرای همین طرح یکی از دلایل بالارفتن قیمت گوشی هست. بخیال خودت دست قاچاق چیان رو کوتاه کردی. درعوض منبع درآمدی شدی برای دولت و البته بساط رانت خواری برای نورچشمی ها محیا شد... حالا گیرم که آن ۶۰۰هزار گوشی هم ترخیص شد. بخداقسم همه را بین دوستان و فامیل و نورچشمی ها تقسیم میکنید وحتی یکعدد از انها دست مردم عادی نمیرسد. شما اگر صداقت دارید و راست می گویید بساط دزدی اپراتورهای مخابرات راجمع کنید که باهزار شیوه و ترفند وپیامکهای تبلیغاتی وغیره ، جیب مردم بیچاره را خالی میکنند.
        راستی جناب وزیر! خبر داری طی هفته گذشته اپراتورها خیلی بی سروصدا هزینه تماس ها را بالا بردند؟ آیا دراین شرایط سخت کنونی واقعا نمی توانستی حداقل از اینکار جلوگیری کنی؟

    • بدون نام

      نمیدانم این چه گمرکی هست که هروزیری یاهرمسولی میادمیگه همه کالاهاتوگمرک مانده تاترخیص بشه مگه ترخیص کالادرگمرک دست کدام احمقه که کالاهارادرگمرک نگه میدارندویااجازه ترخیص نمیدهندیادرترخیص کالادست نگه داشته اندکه فشاررومردم بدبخت ضعیف بیادچرابایدتعلل کنیدخوب که همه حرص مردم رادرمیاریدبعداعلام میکنیدکالادرگمرک بایدترخیص بشه ای وای برشمامردنماهای نامرد....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همش دروغه یا کالایی نیست یا دست خودشون تو کار همه اجناس انبار کرد ن که قیمت ها بالا بره

      • پرهام

        ساده نباش هموطن!
        مگه گمرک زیر مجموعه دولت نیست؟ اینها فقط بهانه است. کالاها را عمدا انبارمیکنن و برای ردگم کنی و رفع اتهام دلیل کمبود کالا رو گمرک اعلام میکنن‌.
        چطور گمرک طی چند روز چندین هزارتن گوجه فرنگی را صادرمیکند وباعث کمبود گوجه و بالارفتن قیمت آن میشود، اما چندماه برای ترخیص کالای دیگر وقت لازم دارد؟ مطمین باش همه این کارها بابرنامه و هدفمندبوده و پای منافع خود دولتی ها و البته آقازاده ها و نورچشمی های رانت خور درمیان است.

    • بدون نام

      بله مثل پراید و سکه که ارزون شدن

    • AAAAAAA

      وزیر تو دیگه حنات رنگی نداره خالی بندی نکن .روایت شده خالی بندان جای جز جهنم ندارند.

    • داش عباس

      چقدر چرت و پرت
      اخه با دلاری نزدیک 17 هزارتومن چطور گوشی ارزون میشه
      بسه اینقدر مظلوم نمایی و پاچه خواری. دولت شده فقط برای زر زر و چپاولگری مردم بدبخت

    • بدون نام

      اره توکه راست میگی مثل بقیه چیزا

    • بدون نام

      قیمت گوجه روبرگردون بقیه پیش کش

    • بدون نام

      دولت وعده ووعید

    • م.م

      فرض کنیداین ۶۰۰۰۰۰ تاروهم به بازارواردکردیدفروختیدرفت خودتون اعلام کردیدسال ۲۰ میلیون گوشی بایدواردکنید بادلار۱۶۰۰۰ تومن چطورگوشی ارزون میشه

    • ir.

      یک عمریست منتظریم ولی حیف

      پاسخ ها

      • غریب

        اخه الکی منتظر موندی حیف چی؟

    • بدون نام

      فقط دروغ کلام اول و آخر شان

    • امید

      یکساله داری از آزادسازی این گوشیا حرف میزنی و مردم و موبایل فروشا هم منتظر تو موندن و هیچ اتفاقی هم برا ترخیص گوشی ها نیوفتاده .. البته اگه هم آزاد بشن مثلا آیفونxقیمتش اگه تو بازار۳۰میلیونه تو میدیش ۲۸میلیون ..خداییش خیلی ارزون میدی ۶سال باید کار کنیم که پولشو جمع کنیم هرچند تا ۶سال دیگه ۶۰۰برابر میشه قیمتش ...مردم خیلی بی بخارن شمام دیگه حناتون رنگ نداره

    • بدون نام

      نمی خریم

      گوشی موبایل نمی خریم

      تا وقتی به نصف قیمت فعلی نرسد نمی خریم

      حالا هی التماس کنید فایده ای نداره

      گوشی و تبلت و موبایل نمی خریم

    • بدون نام

      دلار روز به روز داره گرون میشه برو خودتو مسخره کن
      این مملکت دیگه فایده نداره.یه مشت ادم بی بخار شدن ملت یه عده بدتر از چنگیز و اسکند هم شدن مسئول

    • بدون نام

      نمیزارین زندگی کنیم داریم فقیر میشیم خدا به دادمون برسه

    • بدون نام

      دیگر ایران مثل سال ۹۲ و۹۵رنمی شود

    • بدون نام

      دیگر ایران مثل سال ۹۲ و۹۵رنمی شود

    • کمان

      آقای وزیر شما هم

    • بدون نام

      خدایی ما شاخ داریم؟
      گوشامون بلنده؟؟

    • mohsen

      نمایشگر گوشیم شکسته :(
      دیروز علاءالدین بودم گفتن یک و پونصد میگیرن تعمیر میکنن
      آخه چطور من گوشی که یه تومن خریدم رو بدم یک و پونصد تعمیر کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      فعلا یه هفته است نوکیا چراغ قوه دار برداشتم خیلیم خوبه
      عین پوشک که نمیتونم بگیرم یا رب گوجه گوشی هم دیگه نمیتونم بخرم
      ما به عقب برمیگردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم گوشی قدیمی تاشو داشتم برداشتم دوباره از همون استفاده میکنم . بخدا راهش فقط همینه . باید نخریم . حیف که یک عده بدون اخساس همدردی با اونهاییکه توان مالیش رو ندارند میخرند . اونم در چنین شرایطی. ولی بالاخره این مردم متحد خواهند شد و با کمک خداوند روزهای بهتری خواهد آمد . من ایمان دارم . ظلم پایدار نمیماند

    • بدون نام

      حتما مثل مرغ و گوجه ومیوه وپوشک بچه وغیره

    • غریب

      این گوشی ها هم بیاد فقط میرسه به دوستا و آشنا ها و آشنای دوستا و غیره هیچی به درد مردم نمیخوره ، شماها فقط درد میذارید روی درد مردم

    • مفلوک

      ایران خراب شده هر روز خراب تر از دیروز لینگ لینگ

    • بدون نام

      آره ارواح عمه اش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج