۷۷۷۵۲۷
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

شناسایی حاملان اسلحه با دقت ۹۹ درصدی

یک شرکت توسعه تجهیزات امنیتی یک سیستم هوش مصنوعی جدید توسعه داده است که می‌تواند با دقت ۹۹ درصد، حاملین اسلحه را شناسایی کرده و به پلیس اطلاع دهد.

ایسنا نوشت: یک شرکت توسعه تجهیزات امنیتی یک سیستم هوش مصنوعی جدید توسعه داده است که می‌تواند با دقت ۹۹ درصد، حاملین اسلحه را شناسایی کرده و به پلیس اطلاع دهد.

شرکت "آتنا" (Athena) یک سیستم دوربینی ابداع کرده که از فناوری هوش مصنوعی و فناوری ابری برای شناسایی اسلحه و اطلاع به مقامات استفاده می‌کند.

این شرکت می‌گوید به دلیل اینکه این سیستم می‌تواند سلاح‌ها را شناسایی کند و به سرعت به پلیس اطلاع دهد، قادر است از ورود مجرمان به برخی از مکان‌های عمومی مانند مدارس و شرکت‌ها جلوگیری کند.

این سیستم در حال حاضر در دبیرستانی به نام Archbishop Wood در وارمینستر پنسیلوانیا نصب شده است.

هنگامی که سیستم اسلحه‌ای را در نزدیکی تشخیص می‌دهد، از فضای ابری برای ارسال این اطلاعات به ماموران استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند فیلم مورد نظر را از طریق یک اپلیکیشن به صورت زنده برای پلیس پخش کند.

کاربران همچنین می‌توانند دوربین را به سایر سیستم‌های امنیتی شخص ثالث وصل کنند، به این ترتیب قفل کردن درب‌ها یا توقف آسانسورها امکان پذیر است.

تشخیص اشتباه برای سیستم‌های امنیتی مبتنی بر دوربین، یک مشکل است و این امر به ویژه برای آن دسته از دوربین‌های امنیتی که توانایی هشدار مستقیم به پلیس را دارند، یک نقص بزرگ است. اما شرکت "آتنا" ادعا می‌کند که ضریب تشخیص درست این سیستم ۹۹ درصد است.

سازندگان آن می‌گویند با طراحی این سیستم به دنبال مقابله با جرائمی نظیر دعوا و چاقوکشی هستند و انتظار دارند نسخه اولیه این سیستم به زودی طی ماه‌های آینده اجرایی شود.

"آتنا" انواع مختلف سیستم‌های امنیتی خود را در چند قیمت ارائه می‌دهد، اما هزینه اشتراک یکی از آنها که شامل تشخیص اسلحه، قفل درب، متوقف کردن آسانسور و پخش مستقیم است، ماهیانه ۱۰۰ دلار برای هر دوربین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یا حسین

      تو کشور ما اگه نصب بشه دستگاهش هنگ میکنه.

    • ه ع

      شرکت آتنا وارد کرده دیگه گندش نکنین دستاورد آمریکاییه همه تجهیزاتمون وارداتیه

    • محمدرضا بختیار

      آنوقت صد دلار در آمد چند ساعت افراد در آمریکا هستش یا چند سال؟!!!تو یک کشور آخرین و غیر قابل باور ترین سیستم امنیتی دنیا به چه قیمتی به فروش می رسد !!!

    • بدون نام

      جدید نیست و حالت رادیو لوژی که عکس اسکلتی میگره عمل میکنه که با عینک مخصوص هم قابل رویت و هر چیزی اضافی شبیه چاقو و سلاح را در کمر یا ساق پا و...نشان میدهد الانم وصل شده مونیتور کنترل مثل فرودگاه های خودمون

    • بدون نام

      به درد ایران هم می خورد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج