adexo3
۷۷۸۳۶۳
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

التهابات بازار ارز کاهش می‌یابد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعهدات لازم برای صادرکنندگان کالا برای بازگرداندن ارز به سامانه نیما، بر اساس مشوق‌های بانک مرکزی انجام خواهد شد.

خبرگزاری مهر: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعهدات لازم برای صادرکنندگان کالا برای بازگرداندن ارز به سامانه نیما، بر اساس مشوق‌های بانک مرکزی انجام خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی شامگاه شنبه و در ارتباط تلفنی با برنامه تلویزیونی تیتر امشب درباره استمرار آرامش در بازار ارز گفت: با توجه به جایگاهی که بانک مرکزی دارد باید بتواند با توجه به مسئولیت و اختیارات در حوزه بازار ارز تصمیم گیری لازم را انجام دهد. وی ادامه داد: در جلسه شورای اقتصادی با حضور سران قوا، بانک مرکزی پیشنهاداتی داشت که یکی از آنها این بود که بتواند بر اساس نظارت مداخله بر اساس چارچوب عملیات کنترلی را انجام دهد.

پورابراهیمی افزود: مجلس نیز با این پیشنهادات موافقت کرد و اختیاراتی که به بانک مرکزی داده شده تا بتواند در خصوص مطلوب سازی بازار ارز عمل کند؛ تعهدات لازم برای صادرکنندگان کالا برای بازگرداندن ارز به سامانه نیما بر اساس مشوق های بانک مرکزی انجام خواهد شد.

نماینده کرمان در مجلس گفت: این مجموعه اقدامات به کاهش التهاب بازار ارز کمک خواهد کرد که مجلس شورای اسلامی نیز از این روند استقبال کرده است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه درباره ارزیابی این تصمیمات در بازار گفت: مصوبات شنبه ۷ مهر مجلس در خصوص ارز این بود که کمیته ارزی با مسئولیت بانک مرکزی تشکیل شود و با هماهنگی وزارت صنعت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و جهاد کشاورزی با اشراف تصمیم گیری کند؛ این تصمیمات به بانک مرکزی برای اینکه بتواند با آرامش خیال در این حوزه با شرایط تعریف شده ای با اختیارات خود تصمیم گیری کند، کمک می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این بخش از اختیارات که بانک مرکزی داده شد حتما در کاهش التهابات بازار ارز کمک خواهد کرد و قطعا بانک مرکزی با این ظرفیت ها باید به طور کامل پاسخگو باشد و هیجانات بازار را کاهش دهد. در اینباره باید تا هفته های آینده صبر کرد تا نتایج را شاهد باشیم.

پورابراهیمی درباره جلسه مجلس با مسئولان گفت: یکشنبه ۸ مهر مجلس بر اساس اعلام هیات رییسه جلسه غیرعلنی خواهد داشت که بخشی از جلسه به موضوعات اقتصادی با اولویت بازار ارز با توجه به شرایط کنونی اختصاص خواهد داشت.

وی افزود: در این جلسه، رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت معدن تجارت حضور خواهند داشت؛ یکشنبه بعد از ظهر نیز جلسه جداگانه ای برای بررسی وضعیت بازار ارز و بازار کالاها در کمیسیون اقتصادی مجلس خواهیم داشت؛ روسای اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تعاون نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر جلسه یه موج گرانی به همراه دارد خدا لعنت کنه شما رو

    • amir _lo

      چه جوری شکمی حرف زدی یا تو خواب بهت الهام شد یا قدرت غیب گویی داری؟

    • بدون نام

      نحسه چقدر

    • بدون نام

      کم اراجیف بگین با این سو مدیریت تا ابد هیچ نتیجه ای نداره ملت به بلف زدناتون عادت کردن...

    • بدون نام

      تو این وضعیت دلار روحانی پولمون دیگ‌ه یک ارزن هم ارزش نداره،هر چی کار کردیم بازم عقب میوفتیم،کار نمی‌کردیم کلا فکر کنم از الانمون جلوتر بودیم
      روحانی استعفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی هیچکاره س

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد...کنبزه باخیارمیاد

    • بدون نام

      این همه وعدهای دروغین قیمت جدید در اینده نزدیک بازم سعودی خواهدشد لعنت بر دستان ناپاک رانت خوا ر بی تدبیر بی کفایت شرم بر دروغگوهای بیشرف وپرور

    • javad

      وقتی قدرت نظامی رو به کشورهای دیگه میبرین و ژست میگیرین
      و کشورهای همسایه رو میترسونین از خودتون لولو میسازین
      فکر تحریم و بی ارزش شدن ریال رو هم باید میکردین

    • بدون نام

      فقط حرف درمانی عمل هیچ

    • احمد

      التهاب ؟؟؟؟ کار از سوختگی گذشته شما میگی التهاب

    • بدون نام

      فقط حرف من هیچ �ا می‌خواهیم با این وضع مقابله کنیم

    • بدون نام

      چرا دروغ ميگيد همش سرکاريه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج