۷۷۸۷۲۱
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

شرایط کشور و لوایح چهارگانه

مرتضی صفاری نطنزی در روزنامه اعتماد نوشت: بررسی لوایح چهارگانه در مجلس شورای اسلامی روز‌های پایانی خودرا سپری کرده و به نظر می‌رسد مشکلی برای تصویب این لوایح در راستای حفظ منافع ملی در مجلس شورای اسلامی وجود نداشته باشد.

مرتضی صفاری نطنزی در روزنامه اعتماد نوشت: بررسی لوایح چهارگانه در مجلس شورای اسلامی روز‌های پایانی خودرا سپری کرده و به نظر می‌رسد مشکلی برای تصویب این لوایح در راستای حفظ منافع ملی در مجلس شورای اسلامی وجود نداشته باشد. یکی از لوایحی که مجددا حاشیه‌هایی در پی داشته، CFT نام دارد. لایحه CFT پیش از رسیدن به صحن در کمیسیون امنیت ملی مطرح و با اکثریت آرا در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید.

پس از تصویب در کمیسیون، این لایحه به صحن مجلس ارجاع شد که به‌واسطه حاشیه‌های ایجاد شده در آن مقطع زمانی بررسی این لایحه توسط نمایندگان مجلس به مدت دو ماه به تعویق افتاد. پس از این تعویق زمانی، لایحه مجددا جهت بررسی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد و اعضای کمیسیون پس از بررسی مجدد، بار دیگر موافقت خود با این لایحه را اعلام کرده و این لایحه مجددا برای تصویب به صحن ارجاع شد.

شرایط کشور و لوایح چهارگانه

دراین میان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی اعتقاد داشتند که اساسا این لایحه نباید به کمیسیون امنیت ملی برگشت می‌خورد زیرا کمیسیون امنیت ملی بررسی‌های لازم روی این طرح را انجام داده و تغییری نیز صورت نگرفته بود بنابراین نیازی به ارجاع مجدد این لایحه به کمیسیون امنیت ملی وجود نداشت، اما آقای فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی اذعان داشتند که باید حداقل انشای این لایحه تغییر کند.

روز یک شنبه جلسه کمیسیون امنیت با هدف بررسی مجدد لایحه CFT برگزار شد، اما برخلاف آنچه تصور می‌شد حتی انشای این لایحه که مورد تاکید رییس کمیسیون بود رخ نداد بلکه تغییرات دیگری بر این لایحه اعمال شد.

در جلسه روز یکشنبه اعضای کمیسیون امنیت ملی، ملاحظات و شروطی که از پیش برای الحاق به این لایحه در نظر گرفته شده بود، اضافه شد. آن طور که به نظر می‌رسد با توجه به تکمیل این لایحه، دیگر مشکلی برای تصویب CFT در مجلس وجود نداشته باشد کما اینکه این لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و این لایحه به دلیل اتمام وقت روز گذشته در صحن مطرح نشد.

برخی دلواپسی‌هایی درباره لوایح چهارگانه دارند که بی‌مورد است. کشور امروز در شرایط حساسی قرار گرفته و به همین دلیل تصویب لوایح چهارگانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. دشمنان ایران و انقلاب تلاش دارند تا مانع از عضویت ایران در FATF شوند.

در چنین شرایطی ما باید بیش از گذشته هوشیار بوده و در زمین دشمنان انقلاب بازی نکنیم. در این راستا جلساتی با اتاق‌های بازرگانی در سطح کشور برگزار کرده‌ایم که خواسته اولیه همه اتاق‌ها حل و فصل و تصویب این لوایح است. درکنار اتاق‌های بازرگانی، دولت و بخش اقتصادی دولت نیز پیگیر تصویب این لوایح هستند تا مشکل خاصی برای اقتصاد کشور ایجاد نشود زیرا در صورت عدم تصویب این لوایح، موانع سختی در مسیر اقتصاد ایران قرار خواهد گرفت.

باید توجه داشته باشیم اکنون فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران پس از خروج امریکا از برجام به وجود آمده و آن انزوای امریکا است. تلاش کشور‌های اروپایی برای حفظ برجام شاهد این مدعا است بنابراین باید بدانیم که برای حفظ برجام میان ایران و کشور‌های اروپایی تایید این لوایح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبریز

      کسانیکه مانع عضویت در FATF شود دشمن انقلاب است،پس دیروز کسانیکه جلوی مجلس اعتراض میکردن دشمن انقلاب بودن

    • بدون نام

      اگه فضول ها اجازه بدن

    • بدون نام

      دشمنان ایرانو انقلاب!!!!! مردیه! لابد تویی که با تصویب اینجور لوایح کشور رو وابسته به غرب میکنی تو وطن پرستی؟

    • بدون نام

      واقعا جای تعجب داره سعودیها و ..... دیگر نوکران آمریکا تلاش می کنند که ایران به عضویت FATF پذیرفته و وارد نشه و دلواپسان داخلی هم همین تلاش را می کنند در برجام هم دقیقا همین رفتار مشابه را می دیدیم !!!!!!

    • بدون نام

      میترسم مثل برجام بشه چون آخه همه این کارها و روندها رو طی کرد آما آخر معلوم شد هیچ استحکامی نداره

    • بدون نام

      همه اش دروغه مثل برجام که قرار بود دلار ۱۵۰۰تومان بشه ومشکلات رفغ شود الآن هم اروپا دنبال رو سیاستهای آمریکاست و با دعواهای زرگری و فشارفراوان دنبال پیوستن ایران به این لایحه جهت اعمال حداکثری فشار برایران له این بهانه و دستیابی به اطلاعات ایران هست ولی مشکلات امرکز ایران اکثر آن جنبه داخلی دارد و این حرفها به بهانه ایجاد رونق اقتصادی برای مردم دیگر خریداری ندارد

    • بینام

      بازهم این اقایان به اصطلاح دلسوز کشور همانند برجام تو بوغ میکنند که اگه نپیوندیم ال می شه بل میشه
      چقدر دروغ برجام برایتان عبرت نشد خجالت بکشید
      اینقدر وطن فروشی نکنید !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج