۷۷۸۹۴۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

بازار مسکن هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است

یک کارشناس با بیان این‌که رشد ۱۰۰ درصد قیمت مسکن معادل ۳۰۰ درصد دلار و سکه است گفت: بازار مسکن به شرایطی رسیده که احتمالا مقدار اندکی افزایش قیمت خواهد یافت و سپس وارد رکود می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: عباس زینعلی اظهار کرد: رشد قیمت مسکن با توجه به حد اشباع سایر بازارها طبیعی است. بازارهای سکه و ارز، نقدینگی کافی را با توجه به ظرفیت خود جذب کردند و از این به بعد تنها گزینه‌ای که در مسیر باقی‌مانده‌ی پول‌ها قرار دارد بخش مسکن است.

وی افزود: در شرایطی که دچار التهابات سیاسی هستیم و چشم‌انداز مثبتی از بازارها وجود ندارد تنها کالایی که قابلیت ماندگاری و تطبیق با شرایط تورمی دارد بازار مسکن است. بورس هم به جهاتی هنوز می‌تواند مناسب باشد ولی عموم مردم به سمت بورس نمی‌روند و یک سری افراد در شرایط خاص توان ارتباط با بورس را دارند.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که مسکن هم‌اکنون دچار انتظارات تورمی است، گفت: با توجه به جو سیاسی و اقتصاد کلان کشور در آینده‌ی نزدیک دوباره جذب سرمایه در بخش مسکن صورت گیرد. به اعتقاد من هجومی به مسکن خواهد شد. البته مسکن، بخشی از افزایش قیمت آینده را هم‌اکنون به خود گرفته و احتمالا از این به بعد حدود ۱۰ درصد بالا می‌رود.

زینعلی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد مسکن نیز مانند طلا و ارز رشد حدود ۲۰۰ درصد را به خود بگیرد، اظهار کرد: بازارهای طلا و ارز با بازار مسکن، نسبت مساوی با هم ندارند. سکه و ارز نقدشونده هستند و ۱۰۰ درصد رشد مسکن می‌شود برابر با ۳۰۰ درصد رشد سکه و ارز. بنابراین کشش افزایش وحشتناک قیمت در بخش مسکن وجود ندارد.

این کارشناس اقتصاد مسکن درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس گفت: فضای اقتصاد کلان است که شرایط بخش مسکن را تعیین می‌کند و بخش‌های اقتصادی نمی‌توانند مستقلا حرکتی داشته باشند. منابعی هم که اثرات تورمی نداشته باشد وجود ندارد و آخوندی به طور طبیعی توان ایجاد رونق در بخش مسکن را نداشته است. این استیضاح هم جنبه‌ی سیاسی دارد و چندان به جنبه‌ی کفایتی مربوط نمی‌شود. به نظر من نمایندگان بیشتر قصد دارند به نیاز روانی جامعه پاسخ دهند و در این شرایط کاری کرده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز نرسیده ؟؟؟؟؟ برس چه اتفاقی برای مستاجرای بیچاره میوفته

      همه چی هم که اینجا با دلار و سکه مقایسه میشه

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه بااین حرفا بعد پوشک رب گوجه طلا ارز ماشین حالا مردم تشویق میکنید هجوم ببرند سمت مسکن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول ندارن که حمله کنن

    • بدون نام

      بازار مسكن دو سال راكد ه فعلا تا ٦ ماه بورس

    • بدون نام

      البته دلار هم داره ساقط میشه .

    • بدون نام

      عزیز! اندک سواد هم نداری چی برسه به کارسناس! الان قیمتا از حداکثرم رد کرده، بازار کساده! حالا 200 درصد بشه! چقدر تو عقل کلی! تو حتما انبوه سازی و دلت میخواد مثل دلالهای دلار سود ببری! این آرزو رو باید به گور ببری! همین الانم دلار داره شدید کم میشه! خدایا شکرت!

    • هامون

      ایشون احتمالا به شدت توی مسکن سرمایه گذاری کردن وحالا منتظر بازدهیش هستن،ولی ملت بیچاره دیگه توان خرید مسکن با همین قیمتهای فعلی رو هم ندارند چه برسه به قیمتهایی که ایشون با جو سازی دارن القا میکنند

    • علی

      تلاش کنین تا برسه

    • بدون نام

      ... الکی جو بده

    • بدون نام

      نقطه اوج کجاست واقعا؟!!
      اجاره وحشتناک بالاست ..کسی نمیتونه بخره

    • عادل

      خودتون صنفی ها عامل گرانی هستید دلالان خاموش

    • امید

      ایشون بساز بفروشه الکی فضارو ملتهب میکنه ماهی بگیره یکم زرنگ باشین مسکن همین الانشم زیاد رشد کرده قیمتش .. الکی نخرین چون چند ماه دیگه که موند رو دستتون باید زیر قیمت بدین

    • بدون نام

      این احمق ها خودشون خونه دارن از ما که خبر ندارن خدا انشالله یی خانه مانشون کنه انشالله

    • د.ن

      خونه تا شش سال روکود مردم پول ندارن دلار هم پایین بیاد بازم روکود تا قیمت ثابت شه

    • بدون نام

      این مثلا کارشناس یا خودش دلاله و یا مامور دشمن که جو سازی کنه و ایندفعه مردمو به سمت مسکن ببرن همین حالا هم به طور سرسام اور مسکن افزایش داشته و مردم را بیچاره کرده.اگر حرف نزنی و شما مثلا کارشناسا لال مونی بگیرید سنگین ترید.

    • بدون نام

      بااین خبر چرتی که چاپ میکنید خجالت بکشید بااین اوضاع مخسره قیمت مسکن از پارسال تا الان صددرصد گران شده حالا شما لطف کنید دیگه بااین نظریه من دراوردی قیمتهارا دچاره تلاطم نکنید اصلا منبع این خبر ازکجا ویا ازکی دیگه شورش در اوردی میدونم سانسور میکتیید ولی حداقل اگر بخوانید شاید تنلگریی باشه وهر چزت ومرتی روی سایت قرار ندهید واعتبار خودتان خدشه دارنکنید باتشکر

    • مندل

      به در ک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج