۷۷۹۱۶۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد ابطحی از برگزاری سمینار تصوف در قم

محمدعلی ابطحی در روزنامه اعتماد نوشت: با وجود اینکه هر عقل سلیمی از هر جناحی اعتقاد دارد باید وحدت داخلی در برابر مشکلات بین‌المللی زیاد شود و همه به فکر هم افزایی باشند، خواسته و ناخواسته گروه‌هایی در پازل مخالفان وحدت ملی فعالیت می‌کنند و قصد اخلال در صف ملیت واحد ایرانی با اقوام و ادیان و مذاهب گوناگون دارند.

محمدعلی ابطحی در روزنامه اعتماد نوشت: با وجود اینکه هر عقل سلیمی از هر جناحی اعتقاد دارد باید وحدت داخلی در برابر مشکلات بین‌المللی زیاد شود و همه به فکر هم افزایی باشند، خواسته و ناخواسته گروه‌هایی در پازل مخالفان وحدت ملی فعالیت می‌کنند و قصد اخلال در صف ملیت واحد ایرانی با اقوام و ادیان و مذاهب گوناگون دارند.

نمونه‌هاي آن در معطل كردن دوساله كشور در مورد حضور يك عضو زرتشتي در شوراي شهر يزد، مشكلاتي كه با صوفيه ايجاد شد و خشونت‌هاي تلخي كه در پي داشت يا در حادثه تروريستي ناجوانمردانه اهواز، كه به جاي داعش و تجزيه طلبان، قوميت عرب كه جزو جدا نشدني ايران هستند مورد اتهام قرار مي‌گيرند يا مشكلاتي كه براي سني‌ها در گوشه و كنار پيش مي‌آورند خودنمايي مي‌كند.

همه اينها حتي اگر از سوي كساني كه خود را دلسوزان ايران و انقلاب مي‌دانند، سر بزند، در حقيقت آسيب زدن به امنيت ملي ايران يكپارچه است. رد‌پاي نفوذي كه رهبر انقلاب به آن اشاره مي‌كنند در اين جاهاست.

نمونه ديگر آن: در خبرها بود كه قرار است سميناري در قم از سوي دفتر تبليغات به نام تصوف، شاخصه‌ها و نقدها در شرايط فعلي سياسي و اقتصادي كشور برگزار شود.ممكن است برگزار‌كنندگان روي بحث‌هاي نظري و فكري بخواهند متمركز باشند. اما نمي‌توان ظرف زماني و اتفاقات تلخ اخير در مورد صوفي‌ها را ناديده گرفت. و گامي ديگر عليه صوفيان محسوب مي‌شود.

قطعا اين سمينار در شرايط سخت اقتصادي و مشكلات بزرگ بين‌المللي كه بر ايران تحميل شده است، نمي‌تواند از نظر افكار عمومي يك سمينار علمي و فني تلقي شود. و آتش فتنه را شعله ور‌تر مي‌كند.

ايران كشوري است كه همواره مهد زيستن اديان و فرقه‌هاي مختلف مذهبي بوده است. مردم اديان و فرقه‌هاي گوناگون هم به راحتي و بدون مشكل در طول تاريخ در كنار يكديگر زندگي مي‌كرده‌اند.وجود اين افراد و فرقه‌ها و مذاهب و نحله‌ها در كنار هم قدرت بزرگي بوده است. كمتر هم سابقه داشته كه كسي از فرقه و ديني به دين ديگري بنا به دلايل ايدئولوژيك مهاجرت كند.

هميشه و به‌خصوص بعد از انقلاب اسلامي كه دشمني‌هاي جهاني اوج گرفت، يكي از نقاطي كه دشمنان مختلف انقلاب اسلامي همواره دوست داشتند روي موج آن سوار شوند، دميدن در بوق اختلاف و درگيري بين مردم ايران از راه اختلافات مذهبي و ديني بوده است.

در موارد زيادي هم موفق شده‌اند و هر چند يك‌بار شاهد درگيري‌هاي پراكنده قومي، مذهبي، عقيدتي بوده‌ايم.هر كاري كه به نزاع ورويارويي مردم ايران منجر شود خدمت به كساني است كه در آن سوي مزرها براي تجزيه ايران و نا امن كردن آن تلاش مي‌كنند.براي ايران، براي اسلام، براي مردم، اينقدر پاس گل به دشمنان ايران ندهيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کنم شماها قرص های توهم زا میخوردی اصلا اساس منطق گفتمان شما بر اصل توهم و توطئه بنا شده یعنی همیشه مطلب متوهمی بگی یا از گذشته یا از اینده از حال حرفی ندارید چون نتیجه افکار شما از نظر مادی یک ریال ارزش ندارد و از نظر معنوی هم توهمی خیالی و موهومی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج