۷۷۹۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

امروز در مجلس چه گذشت

دردرل با رهبر انقلاب/ نماینده مهاباد: هنوز کردها شهروند درجه دو و فرزند ناتنی نظام​اند

دو نطق ابتدایی جلسه علنی امروز مجلس، شامل انتقادات جدی به دولت بود.

دو نطق ابتدایی جلسه علنی امروز مجلس، شامل انتقادات جدی به دولت بود.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد نطق امروز خود را به عنوان «دردرل با رهبر انقلاب» اینگونه قرائت کرد: مردم کرد که در این ۳۲ سال به شهادت امام امت در تمامی امور انقلاب، مشارکت فعال داشتهاند، هنوز به عنوان شهروند درجه دوم هستند و به مطالبات آنها هیچ توجهی نمیشود و به مثابه فرزند ناتنی نظام به کردستان نگریسته می​شود. اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی، ۳۲ سال است که اجرایی نشده و در تمام کردستان به اندازه ذوب آهن اصفهان هم سرمایه گذاری نشده است.

وی از برخوردهای ناروای پلیسی در کردستان گلایه کرد و گفت: نظام اداری روز به روز مریض تر و اختلاس و رشوه گیری تحمل مجلس را به سر آورده است. مردم کردستان ازعملکرد مسئولان در این ۳۲ سال ناخرسندند بویژه آنکه به آِیینهای مذهبی سنیهای کردستان توجهی نمی شود. مردم وقتشان را برای تماشای برنامه های تلوزیون استان که هیچ نشانی از آیین و فرهنگ کرد ندارد، هدر نمی​دهند.

شهاب​الدین صدر که در دو ساعت پایانی جلسه علنی امروز ریاست جلسه را بر عهده داشت در وانش به این نطق گفت: اگرچه تریبون مجلس برای نمایندگان آزاد است اما نباید مطالبی مطرح شود که باعث سوء استفاده دشمنان شود. همه فرزندان ملت در استفاده از امکانات نظام برادرند و کسی شهروند درجه دو نیست.

وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای انجام فعالیت​های عمرانی در مناطق حاشیهای و بویژه کردستان، ادامه داد: نباید به گون​های سخن بگوییم که همه تلاش های گذشته زیر سوال برود و نادیده انگاشته شده و خوراکی برای دشمنان شود.

امیر طاهرخانی نماینده تاکستان نیز در نطقش خطاب به رئیس جمهور گفت: شما همواره در سخنرانیهایتان با ارائه آماری به بررسی عملکرد دولت خود و دولتهای گذشته میپردازید که در صحت و سقم آن شبهه وجود دارد. علاوه بر این بدانید که مردم وضعیت زندگی امروز خود با گذشتهشان را مقایسه می کنند و نسبت به این آمارها قضاوت می​کنند.

وی با انتقاد از اینکه آمار رشد اقتصادی کشور ارائه نمیشود، متذکر شد: چرا تا کنون درآمدهای نفتی دولت خودتان را با دولت​های گذشته مقایسه نمی کنید تا مشخص شود که در این دولت سه یا چهار برابر دولت​های قبل درآمد نفتی داشته​اید؟ اما آیا به همان میزان کار انجام داده​اید؟ آقای احمدی نژاد مشکل اصلی امروز کشور اشتغال و مسکن است. تا کی باید امارهای رنگین ارائه دهید و باز هم اشتغال پایداری ایجاد نشود؟

نماینده تاکستان با اعتقاد بر اینکه تیم اقتصادی دولت درخواب هستند، گفت: جوانان برای دو سه میلیون تومان وام، دست گدایی به سوی بانک​ها دراز می کنند و برخوردهای تحقیرآمیزی با آنها می​شود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دردرل با رهبر انقلاب/ نماینده مهاباد: هنوز کردها شهروند درجه دو و فرزند ناتنی نظام​اند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mk

      متأسفانه پاسخ آقای صدر به نماینده کردستان همان پاسخی است که سال ها برای سر پوش گذاردن به بی عدالتی ها گفته می شود.کاش اشتباهات مان را بپذیریم ودر صدد رفع آن ها براییم

    • ناشناس

      همچین صحبت از کردها میکنند که انگار انسانهایی از کره ماه هستند . آقا فرق کردها با بلوچ ها ، لرها ، روستاهای جنوب کرمان ، شهرکهای فقیر نشین اطراف تهران و و و و ... چیه ؟ خونشون رنگین تره ؟ همش اعتراض میکنند. خوب خودتون همت کنید برید وضعتون رو درست کنید . اصفهانیها خودشون مرد بوده اند وضع اقتصادیشون خوب شده . شما هم به جای حرف های سیاسی و خود برتر بینی فعالین کنید.

    • ذبیحی

      جناب آقای ناشناس ، اولاً خودت را معرفی نمی کنی چون به حرف خودت شک داری
      دوماً این بنده خدا نماینده است و قانوناً باید خواسته های مردم را منعکس کند . و هیچ فرقی ندارد که اصفهانی باشی یا بلوچ یا کرد و . . . همه جزء یک ملت هستند و در ایران زندگی می کنند صحبت از قانون است و عدم اجرای آن که باعث بی عدالتی میشود، اصل 15 و19 قانون اساسی که چیز جدیدی نیست بلکه ریشهء انقلاب است که به فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه به رای ملت گذاشته شد و تمام مردم رای مثبت دادند و اصل 15 در شروف آماده سازی زمینه اجرای آن بود که مصادف شدن جنگ تحمیلی و طبق نظر امام ره مسئولین محترم وقت صلاح دانستند اجرای آن را موقتاً بحالت تعلیق درآورند تا تمام نیرو صرف دفاع مقدس شود و حالا که بکوری چشم دشمنان در دفاع از ایران و اسلام عزیز پیروز شده و در صلح وآرامش بسوی پیشرفت وترقی در حرکتیم . آیا بنظرشما ایرادی دارد که اجرای اصل 15 را خواستار باشیم ؟ آیا دلیلی داری که قانون اساسی را نقض کنیم ؟ قانون اساسی که اصول پایداری انقلاب در آن نهفته است.

      به امید روزی که وحدت کلمه که آرزوی امام (ره) بود به معنای واقعی تحقق یابد

    • سمانه

      اقای ناشناس درست حرف زدن رواول یاد بگیرید دوما ایشان گفتن حق برابروکردولروبلوچ و...هیچ فرقی باهم ندارن وهمه برابرند کردها ب همت خودشون به اینجا رسیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج