۷۸۰۲۹۶
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

چاره‌ای جز شیرین کردن آب دریا نداریم

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با وضعیت کنونی خشکسالی و تغییر اقلیم موجود، چاره‌ای جز رفتن به سمت تامین آب شیرین از محل آب دریا نخواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با وضعیت کنونی خشکسالی و تغییر اقلیم موجود، چاره‌ای جز رفتن به سمت تامین آب شیرین از محل آب دریا نخواهیم داشت.

حمیدرضا کشفی امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمک زدایی آب با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی در صنعت آب، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران اظهار کرد:تا افق سال ۱۴۰۰ تامین ۶۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: مطالعاتی که وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام داده، به تصویب رسیده و ابلاغ شده این است که در فاز اول، آب مورد نیاز حاشیه یکصد کیلومتری جنوب کشور در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر باید به طور کامل از آب دریا تامین شود و از آبهای درون سرزمینی رفع نیاز شود.

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده می‌بایست در آینده دو میلیون مترمکعب در شبانه روز آب‌شیرین کن داشته باشیم، اضافه کرد: هم اکنون ۴۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین کن درحال ساخت و بهره برداری داریم و درصددیم طی دو فاز با تامین ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در شبانه روز بتوانیم به اهداف مورداشاره دست یابیم.

تامین ۳۰ درصد از آب مورد نیاز شهرهای ساحلی همجوار

همچنین احمد سیاحی، مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت آبفای کشور با اشاره به اجرایی شدن ماده ۳۶ قانون برنامه ششم توسعه گفت: طبق این قانون وزارت نیرو باید ۳۰ درصد از آب مورد نیاز شهرهای ساحلی همجوار با خایج فارس و دریای عمان را از طریق آب شیرین‌کن تامین نماید.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون، باید حداقل ۷۰ درصد تجهیزات آب شیرین‌کن‌ها و انتقال دانش و فناوری آن به شرکت‌های داخلی انجام شود که البته با وجود کارهای زیادی که در این باره انجام شده کماکان از برنامه عقب هستیم.
سیاحی با بیان اینکه بیش از یک سال از اجرای برنامه ششم گذشته اما برنامه عملیاتی در این زمینه تدوین نشده است، ادامه داد: در نشست‌های گذشته نحوه تامین آب شرب و صنعت در عمق ۱۰۰ کیلومتری دریای جنوب انجام شده است، در این نشست باید بتوانیم برنامه زمان‌بندی عملیاتی را داشته باشیم تا نقشه راه تدوین شود.

وی تصریح کرد: عزم دولت در این زمینه جدی است و با توجه به تخصیص عمده منابع برای این طرح و حمایت جدی از تولیدکنندگان تجهیزات و کالاها بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در این طرح نهایت همکاری را داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا دیگه دریاها رو هم نابود کنین که دیگه ایران بشه افریقا

    • بدون نام

      به جای پایگاه درست کردن تو سوریه
      حتما ای کارو بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابله پایگاه تو سوریه هم درواقع داره از ایران دفاع میکنه

    • هم وطن

      دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی ایشون تو یک مصاحبه تلویزیونی گفتند یک شرکت ژاپنی به ایران پیشنهاد داده که میتونه کویر ایران رو مثل جنگلهای شمال سرسبز کنه ولی تا 20 سال انحصار برداشت درختان اون جنگلها مال خودش باشه بحث تامین آبش هم قرار بود آب دریای عمان و خلیج فارس رو شیرین کنند و به اونجا منتقل کنند.الان که آب شرب هم بحران شده باز مسوولین نمیخوان از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنن.

    • شبنم

      قبل از اینکه سفره های آبهای زیرزمینی و روی زمینی. این کالای استراتژیک را با فروش و غیره از بین می بردید باید این کار را شروع می کردید.اما حیف که عقلتون همیشه از عقب میاد.

    • بی نام

      خدایا یعنی واقعا می خواید به خاطر برادران سوری و عراقی و لبنانی و فلسطینی و آفریقاییتون دریاهامونم هورت بکشید؟!!!!

    • سجاد. عربلو

      دیگه به عراق و کویت آب نمیدن

    • بدون نام

      بهترین و عاقلانه ترین کار

    • بدون نام

      می از منابع مالی کمک به سوریه و لبنان برای مردم عزیز جنوب کشور خودمان خرج کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج