adexo3
۷۸۲۳۵۶
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

سرانه مصرف تخم مرغ در کشور: ۱۹۸ عدد

دبیرستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ گفت: اکنون سرانه مصرف تخم مرغ در کشور به ۱۹۸ عدد برای هر نفر در سال رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: دبیرستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ گفت: اکنون سرانه مصرف تخم مرغ در کشور به ۱۹۸ عدد برای هر نفر در سال رسیده است.

سید فرزاد طلاکش روز سه شنبه درهمایش روز جهانی تخم مرغ که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد، افزود: پیش از این سرانه مصرف تخم مرغ ۱۶۰ عدد بود که افزایش مصرف نتیجه هشت سال تلاش ترویجی درکشور بوده است.

وی اظهار داشت: تخم مرغ یکی از کامل ترین، ارزان ترین و فراوان ترین غذاهای پروتئینی است که جایگاه ویژه ای را در تغذیه اقشار مختلف جامعه می تواند داشته باشد ولی به دلایل غیرعلمی و باورهای اشتباه، از مصرف مناسب این فرآورده مغذی خودداری می شود.

طلاکش گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های توسعه در هر جامعه ای جلوگیری از اضافه وزن، چاقی و کوتاهی قد کودکان است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت در زمان حاضر از چالش های جدی کشور به حساب می آید.

وی بیان داشت: تخم مرغ به عنوان یکی از با کیفیت ترین غذاهای پروتئینی که می تواند نقش بسیار مهمی در رفع سوء تغذیه به ویژه در گروه های نوزادان، کودکان و زنان باردار و شیرده می تواند داشته باشد.

دبیرستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ ادامه داد: با وجود اینکه ایران دارای جایگاه دهم تولید تخم مرغ در جهان دارد اما سرانه مصرف این محصول همچنان پایین بوده است .

طلاکش گفت: از دیدگاه تمام مسئولان عضو ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ شامل وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، وزارت آموزش و پرورش و ... جایگاه ضعیفی برای تخم مرغ در سبد غذایی اقشار مختلف جامعه وجود دارد که بایستی در مورد آن اقدام شود.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ افزود: مردم باید بدانند اگر چه تخم مرغ بر اساس تورم و گران شدن مواد اولیه مصرفی مانند سایر کالاهای غذایی دیگر افزایش قیمت داشته ولی قیمت واقعی تخم مرغ نه تنها گران نبوده بلکه در مقایسه با ساده ترین و کم خاصیت ترین مواد غذایی موجود در سبد معمول غذایی مردم پائین است .

طلاکش افزود: گرچه با اقدامات انجام شده طی ۸ سال گذشته سرانه مصرف از ۱۶۰ عدد تخم مرغ در سال به ۱۹۸ عدد برای هر نفر رسیده ایم و می توانیم جشن بسیار کوچکی برای آشتی ملی با تخم مرغ برپا کنیم ولی به دلیل جوان بودن کشور و مشکلات اقتصادی دسترسی کافی به سایر منابع پروتئینی دامی هنوز باید روی مصرف تخم مرغ کارهای بسیار بیشتری انجام دهیم.

وی گفت: از جمله اقدامات ترویجی مصرف تخم مرغ ، توزیع تخم مرغ در ایستگاه های مترو و مدارس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به لطف دولتمردان مردم توان خرید گوشت و مرغ و برنج و ندارن مجبورن تخم مرغ بخورن

    • بدون نام

      این اخبارماراگذاشته سرکارازهرصداظهارنظرفکرنکنم یکیش رابیرون بدهد

    • بدون نام

      اینو میگن برا دلخوشی مردم ک دیگه توان مالی خرید گوشت و مرغ و سایر پروتئینا رو ندارن

    • جوکر

      میتوانیم جشن بسیار کوچکی...جمع کنید بابا این نشونه فقر مردمه که سرانه مصرف تخم مرغ رفته بالا و تلاشهای دولت برای هر چه تورم بیشتر ..روزی برید جشن بگیرید که سرانه آرامش . امید به زندگی . امنیت شغلی رفته باشه بالا نه مصرف تخم مرغ از نداری.....

    • سارا

      تیترو که خوندم گفتم یا خدا الان میگن مصرف تخم مرغ در ایران زیاده مردم یه کم صرفه جویی کنن

    • آرش

      آقای نخبه خودتو زدی به دیوار یا مارو قاب عکس فرض کردی...مرد حسابی سرانه تخم مرغ رفته بالا یعنی خونواده ای که تا دیروز گوشت گوسفند و ماهی و کره حیوونی و برنج ایرونی میخوردن حالا دیگه دستشون به دهنشون نمیرسه و دارن با تخم مرغ شکم خودشوزن وبچه شو سیر میکنه...برادر عزیز با این وضع تورم خیالت از حالا تخت روزی میرسه تخم مرغ مثل نان قوت لایموت میشه ومقام دوم رو بعد نان توسبد غذایی میگیره..

    • بدون نام

      خواهشا جوک نگین ،۱۹۸عدد؟!
      حتما آمار صادرات را هم اضافه کردی؟ میانگین واقعی مصرف تخم مرغ بین ۵۰تا ۶۰تاهست

    • و

      بعضی از کارشناسان تغذیه می گویند که تخم مرغ صنعتی خوردنش خوب نیست .وتخم مرغ با ید طبیعی باشد .که صد درصد درست است .ولی متاسفانه این کار از روساییان گرفتند ودادند به صنعتیها تخم مرغ صنعتی بسار بد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج