۷۸۴۴۵۹
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

کاهش قیمت مسکن با تداوم کاهش نرخ ارز

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اگر کاهش نرخ ارز تا دیماه امسال تداوم داشته باشد و تثبیت شود، در بهمن ماه شاهد شکستن حباب قیمت تا حدود ۲۵ درصد در برخی مناطق خواهیم بود؛ اما اگر نرخ ارز نوسان داشته باشد تاثیر بسزایی در بازار مسکن نخواهد داشت.

خبرگزاری میزان: نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اگر کاهش نرخ ارز تا دیماه امسال تداوم داشته باشد و تثبیت شود، در بهمن ماه شاهد شکستن حباب قیمت تا حدود ۲۵ درصد در برخی مناطق خواهیم بود؛ اما اگر نرخ ارز نوسان داشته باشد تاثیر بسزایی در بازار مسکن نخواهد داشت.

بازار مسکن یکی از بخش‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود که هر نوسانی در قیمت‌های این بازار تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد، زیرا تامین مسکن، رهن یا اجاره، خرید به عنوان مهم‌ترین دغدغه برای خانوار‌ها محسوب می‌شود که نوسان چند ماه گذشته دلار و بازار‌های موازی تاثیر مستقیمی بر قیمت واحد‌های مسکونی و غافلگیری مستاجران داشته تا جایی که نرخ اجاره بها تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

حال در چند روز گذشته شاهد روند نزولی در بازار دلار و طلا هستیم که این امر به تبع نیز تاثیر مستقیم بر کاهش قیمت مسکن در مناطق مختلف داشته است و با وجود اوج گیری قیمت واحد‌های مسکونی در نیمه ابتدایی سال قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافت و موجب فرو رفتن بازار مسکن به رکود تورمی شده است.

به گفته کارشناسان بازار مسکن قیمت واحد‌های مسکونی در هفته‌های اخیر با کاهش روبرو بوده و در برخی از مناطق به ثبات رسید و با توجه به آمار‌های متعدد از افزایش نرخ مسکن پیش بینی می‌شود در مهر ماه خبری از افزایش قیمت نباشد و در عین حال رکود حاکم بر بازار با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار‌ها ادامه داشته باشد.

در این رابطه حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: رکود در بازار مسکن به کاهش حجم معاملات منجر شده؛ به طوریکه در تیر، مرداد و شهریور امسال تعداد معاملات در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۵ درصد، ۳۶ و ۴۵ درصد کاهش یافته است، ولی هنوز قیمت‌ها در بازار تغییر چندانی نداشته است.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی تا شهریورماه امسال قیمت مسکن حدود ۷۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: اگر کاهش نرخ ارز تا دیماه امسال تداوم داشته باشد و تثبیت شود، در بهمن ماه شاهد شکستن حباب قیمت تا حدود ۲۵ درصد در برخی مناطق خواهیم بود؛ اما اگر نرخ ارز نوسان داشته باشد تاثیر بسزایی در بازار مسکن نخواهد داشت.

عقبایی در انتها خاطر نشان کرد: صورت نوسانان نرخ ارز بازار مسکن در نیمسال دوم با رکود تورمی همراه خواهد بود که نتیجه آن کاهش حجم معاملات و عمیق‌تر شدن رکود خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این بلایی که سر ملت آوردید مردم باید به فکر منزل ابدی باشند نه مسکن زندگی

    • یاسین ع

      کاش منم پسر ترامپ بشم دلم میخواست پاره تنش بودم

      پاسخ ها

      • مریم

        خیلی باحال گفتی

    • مسئولین بی رحم

      زمین خداوند ب چنگ گرفتید میفروشید ب مردم.اگ قرارهوپولی داده سود فقط برای مصلاح هست.والسلام

    • بدون نام

      خوبه میدونید نرخ اجاره بها قیمت مسکن ۱۰۰ درصد رفته بالا پس چرا تورم تک رقمی اعلام میشه حقوقا هم ۱۰ درصد افزایش فقط خدا جوابتونو بده

    • کاردوک

      کدوم کاهش ؛
      ناموسا مردمو مصخره نکنید امروز 15200 میخریدن

    • بدون نام

      جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است و با توجه به قیمتهای بسیار حبابی و نجومی مسکن، اکثر مستاجران چون توان خرید و اجاره کردن خانه را نداشتند، بالاجبار به حاشیه ها و شهرستانها کوچ کردند و فروشندگان متوهم و سودجوی کاذب مسکن با قیمتهای حیابی خارج از توان خرید مسکن، نگذارند الباقی مستاجران نیز از شهرها، بخصوص تهران کوچ کنند و بروند و دیگر بر نگردند که در ان صورت، حتی اگر فروشندگان فریب خورده، پشیمان شوند و قیمتهای حبابی مسکن را به کمتر از نصف هم کاهش دهند، باز هم فایده ندارد.

    • بدون نام

      کشور اگر ها وبایدها

    • بدون نام

      قیمت مسکن، قبل از این که چند برابر بشود، باز هم مستاجران توان خرید نداشتند، فقط دلالها به امید و توهم فروش بیشتر به مستاجران، میخریدند که با شکست سنگین روبرو شدند و خانه فروخته شده، دوباره فروشی مانده است و خریداری ندارد و سرمایه دلالهای فریب خورده متوهم، باید اماده گرفتار شدن در رکود عمیق وحشتناک چندین و چند ساله باشند، این است سرنوشت اخر فروشندگان متوهم و سود جوی کاذبی که هرگز به ان نمیرسند و هر چه افزایش قیمت سریالی و نجومی بدون پشتوانه توان خرید مستاجران، بیشتر باشد، در مقابل رکود مسکن شدیدتر و طولانی تر خواهد بود.

    • ب

      برترین ها هدفت از تکرار تیتر کاهش قیمت مسکن چیه؟ میخوای همه رو ترغیب کنی, برن توی این وانفسای قیمتای توهمی خونه بخرن؟

    • بدون نام

      ............و شعری بیش نیست .

    • بدون نام

      مسکن سقوط کرده و خبری از مشتری نیست
      بازار مسکن نابود است

    • بدون نام

      عقبایی بزرگ خالی بند املاک

    • ايران

      بسته ديگه دروغ، اخه اون دنيا جواب ٨٠ مليون رو چجوري ميخواين بدين؟؟ كي ميگه ارز ارزون شده، كي ميگه مسكن ارزونه، كي ميگه كاهش نرخ ارز، دروغ رو به كي ميگين اخه، خدا لعنتتون كنه كه دروغگويي و فساد و مالحوري و بيشرفيتون يه ملتو داره نابود ميكنه، بازم كامنتمو پست نكن ولي خواب خوش هم نداشته باش

    • م ت

      والا من هر بنگاه معاملات میرم میگن خونه نداریم اگرهم دارن چند سال ساخت وقدیمی که بدرد من نمیخوره چه وضعی بوجود اوردن همش حرف خدا ازتون نگذره چه بلایی به سر مردم میاورید طبقه پایین دیگه باید چه کار کنند مردم بدبخت کردید حرف نزنید خب دولت ارز را تثبیت کنه کاری براش نداره

    • بدون نام

      احسنت.منزل ابدی بهتره خرج نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج