adexo3
۷۸۵۲۳۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بازار مکاره سیم کارت لاکچری در ایران

نرخ برخی سیم‌کارت‌های رند، به اندازه بهای یک واحد آپارتمان است سیم‌کارت‌هایی که صفر و یک بیشتری دارند، پرمتقاضی‌ترند.

روزنامه شهروند: نرخ برخی سیم‌کارت‌های رند، به اندازه بهای یک واحد آپارتمان است سیم‌کارت‌هایی که صفر و یک بیشتری دارند، پرمتقاضی‌ترند.

از میان ٥ اپراتور سیم‌کارت‌های همراه اول همچنان پرمشتری‌ترین است. گرچه همراه اول سیم‌کارت‌های جدید دایمی را تنها با قیمت ١٦٠‌هزار تومان به مشترکان واگذار می‌کند اما این تمام ماجرا نیست و بازار مکاره سیم‌کارت داغ‌داغ است. بازاری که قیمت‌ها در آن از ١٦٠هزار تومان شروع شده و به بیشتر از نیم‌میلیارد تومان هم می‌رسد.

در این بازار داغ، سیم‌کارت‌ها با شماره‌های رند که راحت‌تر در خاطر می‌مانند، بهایی بالاتر از حد معمول دارند و قیمت برخی از این شماره‌ها به چندصد‌میلیون تومان هم می‌رسد، اما اینکه تعیین قیمت برای این خطوط از چه قاعده و قانونی پیروی می‌کند، موضوعی است که شاید پاسخ چندان روشنی برای آن وجود نداشته باشد؛ هرچند در این زمینه از سوی رگولاتوری مصوباتی نیز ابلاغ شد و فعالان بازار موبایل نیز بر این نکته تأکید دارند که این تعرفه‌گذاری براساس تجربیات و وضع بازار انجام می‌شود.

از ٨٠٠‌هزار تا ٨٠٠‌میلیون

وقتی به سایت‌های اعلامی بهای سیم‌کارت مراجعه می‌کنی، قیمت‌های عجیب و غریبی را می‌بینی. از ٨٠٠‌هزار تومان گرفته تا ٨٠٠‌میلیون تومان. قیمت‌هایی که گویی هیچ نظارتی روی آنها صورت نمی‌گیرد و براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

محمدی یکی از فعالان بازار سیم‌کارت به «شهروند» می‌گوید: برخی از شماره‌های رند و کدهای ١ و ٢ نوعی کالای لوکس تلقی می‌شود که متقاضیانش هزینه آن را پرداخت می‌کنند. به گفته او، از آنجایی که ارایه خط‌های تلفن ٠٩١٢ درحال اتمام است، قیمت این سیم‌کارت‌ها از ١٤٥‌هزار تومان که قیمت رسمی آن است، به بالای ٤٠٠‌هزار تومان رسیده است.

آنگونه که این فعال بازار توضیح می‌دهد، سیم‌کارت‌هایی که در آن عدد ٠ یا ١ در آن پرتکرارتر باشد، آن سیم‌کارت برای مشتریان جذاب‌تر و قیمتش هم بیشتر است. همچنین اگر اعداد رندی مانند ١٠٠٠ یا ٢٠٠٠ در آن وجود داشته باشد، قیمت سیم‌کارت گران‌تر هم می‌شود.

اپراتور همراه اول پیشتر در این‌باره به ایسنا گفته بود: سیم‌کارت‌های صفر یا کارکرده موجود در بازار، توسط فروشندگان سیم‌کارت عرضه شده و به علت محدودبودن و تقاضای بالا، با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند و همراه اول نقشی در قیمت‌گذاری آنها ندارد.

مظنه چقدر؟

آنگونه که فعالان بازار می‌گویند: تقاضا برای سیم‌کارت‌های قدیمی بیشتر برای سیم‌کارت‌های کد یک تا ۳ است. قیمت‌های سیم‌کارت‌های کد یک در سایت‌های خرید و فروش از ٣میلیون و ۳۰۰‌هزار تا ٤‌میلیون تومان شروع می‌شود.

سیم‌کارت‌های کد ۲ با ۵۰۰‌هزار تومان اختلاف ارزان‌تر و سیم‌کارت‌های کد ۳ با یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان کاهش قیمت نسبت به سیم‌کارت‌های کد یک عرضه می‌شوند. البته اینها قیمت‌های حداقلی است و در بازار، سیم‌کارت‌های تا چند صد‌میلیون تومانی هم وجود دارد.

در این بازار گاهی قیمت‌های نجومی برای شماره‌های رند پرداخت می‌شود. برای برخی سیم‌کارت‌ها با شماره‌های خاص اصلا نمی‌توان قیمت مشخصی را تعیین کرد. قیمت سیم‌کارت‌های دایمی و معمولی با پیش‌شماره ٠٩١٢ کد یک، از ٣‌میلیون و ٦٠٠‌هزار تومان آغاز می‌شود و تا ٥‌میلیون و ٢٠٠‌هزار تومان نیز می‌رسد. در همین رده شماره‌ای، کدهای ١٧٧ با قیمت ٣‌میلیون و ٨٠٠‌هزار تومان، کدهای ١٣٠ با قیمت ٤‌میلیون و ٣٠٠‌هزار تومان، کدهای ١١٤ با قیمت ٥‌میلیون و ٦٠٠‌هزار تومان و کدهای ١١٥ با قیمت ٥‌میلیون و ٤٠٠‌هزار تومان خرید و فروش می‌شوند. اما استقبال از سیم‌کارت ایرانسل با شماره‌های رند به مراتب کمتر بوده و قیمت‌های پیشنهادی برای آنها حداکثر ٥٠‌میلیون تومان است.

سیم‌کارت‌های جدید چند؟

سیم‌کارت‌های جدید دایمی به قیمت دولتی ١٦٠‌هزار تومان عرضه می‌شوند. البته اگر روی شماره سیم‌کارت خود حساسیتی ندارید، می‌توانید سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول را به قیمت ٥‌هزار تومان از باجه‌های پیشخوان تهیه کنید. دریافت شماره در این سیم‌کارت‌ها به صورت رندوم است و گاهی به دلیل اینکه در ابتدای فروش خود قرار دارند، شماره‌های رندی به متقاضیان داده می‌شود.

البته اگر قصد دارید که خودتان شماره دلخواهتان را انتخاب کنید، باید سرکیسه را کمی شل کنید و از سایت همراه اول به قیمت ٢٣‌هزار تومان شماره دلخواه خود را خریداری کنید، اما سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل این روزها به قیمت ١٠‌هزار تومان و دایمی آنها به قیمت ٦٠‌هزار تومان فروخته می‌شود. سیم‌کارت دایمی انتخابی رایتل هم با پیش‌شماره ٠٩٢٠ به قیمت ١٢٠‌هزار و سیم‌کارت‌هایی که شماره‌هایش به صورت رندم انتخاب می‌شود، ٦٠‌هزار تومان فروخته می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج