۷۸۶۰۲۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
پ

وزیر آموزش و پرورش: کنکور حذف می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور رفته رفته از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد، چرا که آثار مخربی بر کاهش فعالیت‌های پرورشی و تربیتی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال جاری اظهارکرد: امسال ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند در این زمینه ۱۴۰ میلیون جلد کتاب تدوین‌ شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: رشد ۶درصدی دانش آموزان و از طرف دیگر بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از پرسنل آموزش ‌و پرورش با توجه به اتخاذ تدابیر لازم در سال جاری جای نگرانی باقی نگذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری ۳۴ هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی پذیرش شدند که حجم قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بطحایی افزود: یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش توسعه مباحث و موضوعات تربیتی و فرهنگی در سطح مدارس است و دراین باره با حذف آزمون‌های مکرر برای دانش آموزان ابتدایی و افزایش ساعات پرورشی قدم‌هایی برداشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی در دوران نوجوانی قشر دانش آموز را تهدید می‌کند و در این شرایط سامانه‌ای منسجم را در شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابله با آسیب‌ها و ارتقای سطح آگاهی خانواده نسبت به آن طراحی کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طراحی پلت فرم و برنامه‌های چند رسانه‌ای به‌صورت تخصصی قابلیت ایجاد ارتباط با والدین و تعامل دو سویه جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد.

وی متذکر شد: امسال برای نخستین بار نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم وِیژه دانش‌آموزان را آغاز کردیم. برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از برنامه‌های مهم آموزش ‌و پرورش در سطح کشور در طول تابستان بود.

بطحائی در مورد کنکور بیان کرد: کنکور رفته رفته از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد چرا که آثار مخربی بر کاهش فعالیتهای پرورشی و تربیتی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میدونین جالب اینجاست که من یک مجله دارم در سال ۶۸ که روش نوشته بود سال دیگه کنکور حذف میشه...

    • امیرحسین

      حتی نوه های ما هم کنکور خواهند داد.من الان ۱۹ سالمه یادمه دوم ابتدایی بودم صحبت از حذف کنکور بود

    • بدون نام

      آموزش وپرورش به مکارم شیرازی چه ربطی دارد ؟

    • روشن بین

      بعید میدانم حالا حالا، خصوصا با حضور پر رنگ موسسات کنکوری،که گویا زورشان و برش حرفها و نفوذشان در بین مردم و برخی دوستان از چند وزارت خانه و سازمان سنجش بیشتر است،کنکور حذف شد. تقریبا سازمان سنجش و سه وزارت خانه مرتبط با آموزش (وزارت آموزش و پرورش ،علوم و بهداشت) را موسسات کنکوری کنترل میکنند.
      من سال 85 کنکور دادم،همان سال گفتند 90 کنکور حذف می شود،الان 97 هستیم.
      یکی از جاهایی که از حذف کنکور ضرر میکند هم صدا و سیماست،که به نظرم بد هم ضرر میکند. با توجه به ساعات مطالعه ما ایرانی ها با حذف کنکور صنعت چاپ هم می خوابد، چون چاپ کتاب های دیگر که برای این صنعت سودآوری ندارد،چون خواننده نیست،همین کتاب های کنکور این صنعت را زنده نگه داشته.

    • aria

      الان اگه کنکور حذف بشه خوب میشه؟؟

    • بدون نام

      من حالا تازه در سن ۵۰ سالگی قول داده بودم در کنکور رتبه دو رقمی کسب کنم .

    • بدون نام

      هر سال همينو ميگيد ولي عملي نميكنيد

    • بدون نام

      تو خواب

    • بدون نام

      فعلا که کنکور داشتیم همه بچه تنبلای مسولین اگر خارج درس نخونده باشن، همه شون فارغ التحصیل شریف و دانشگاه تهران و پلی تکنیک هستن، دیگه کنکورو که بردارن بچه های فک و فامیلاشونم میرن همین دانشگاهها و جایی واسه بچه های ما مردم عادی باقی نمی مونه

    • ژامت

      وقتی خودش با زبون خودش اعتراف کرده نمی تونه حریف حذف کنکور بشه نمیدونم چرا ادعای دروڠ می کنه ومیگه کنکور رو حذف می کنیم واقعا خنده داره مثل اینکه توی دعوا یه نفر حسابی زخم و زیلی شده درمانده افتاده زمین در همون حالت بازم داره خط و نشون می کشه!!!

    • آموزگار فلک زده

      وای به حال و روزگار این مردم! وزیر آموزش و پرورش را با مکارم چه کار! ای کاش آقای وزیر اندک اطلاعی از آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته داشت، تا حداقل بفهمد ایران مصیبت زده دچار چه آفتی شده که درمان پذیر هم نیست!یک وزیر با این اعمال و گفتار می خواهد آموزش و پرورش را از نابودی نجات دهد! وای به حال ما ملت که دچار افراد چاپلوسی شده ایم که دیدشان تا نوک بینیشان بیشتر نیست.

    • بدون نام

      راست میگه وقتی همه سهمیه ای هستن نیازی به کنکور نیست

    • بدون نام

      حقوق معلما رو اصلا به رسمیت نمی شناسی مدارس تیز هوشان و نمونه دولتی را هم از بین بردی حالا قصد داری کنکور و چهار تا دانشگاه معتبر را نابود کنی ! کلا وزیر نابود کننده ای هستی !

    • بدون نام

      هروقت کنکور پزشکی حذف شد اون وقت دم از حذف کنکور بزنید

    • رضا

      چه خوب کنکور حذف بشه تا خیلی ها با نمرات کیلویی و جعل معدل بالا به دانشگاه ها راه پیدا کنن... واقعا مسخرست

    • پیمان

      اول ازحرفی که میزنیدمطمئن بشیدبعدبیان کنیدچندین ساله همینومیگیداماعمل نمیکنید

    • بدون نام

      سالهاست ازاین وعده ها به خوردمردم میدهید!

    • آرش میرمحمدی

      عمرا بتونید حذفش کنید،اقا زاده هایی از این طریق دارن پول هنگفت به جیب میزنن

    • بدون نام

      اقای وزیر عمرا نمی توانی حذف کنی کنکور را یکسری گردن کلفتها از این را تجارت می کنند

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      خوش به حال آقازاده های بی استعداد ....،تا حالا می رفتن در رشته های پزشکی خارج از کشور پولی ثبت نام میکردن وبعد از چندماه انتقال و جابجایی میکردن و وارد دانشگاه های کشور می شدند ،حالا که دیگه نور علی نور می شود باحرف کنکور بدون پول وبا رانت وارد بهترین رشته هاو بهترین دانشگاه های کشور خواهند شد پزشکانی بیسواد وکار نابلد وارد چرخه ی درمان کشور می شود.

    • محسن

      سلام - یک روز دانشجو زیاد است دانشگاه کم کنکور لازم است ، یک روز هم دانشجو کم دانشگاه زیاد کنکور لازم نیست. مهم کیفیت آموزشی و ارزش مدارک است. با این گرانی دلار دانشجو به خارج هم بسختی میتواند برود. یکی دیگر از مزایای گران شدن دلار!

    • بدون نام

      به همین خیال باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج