۷۸۷۳۷۷
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

اولین واکنش عادل الجبیر به قتل خاشقچی

وزیر خارجه عربستان سعودی بالاخره پس از گذشت ۲۰ روز از پرونده خاشقچی و اذغان ریاض به قتل او درباره این پرونده لب به سخن گشود و گفت: به منظور جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای، خواستار مجازات عاملان قتل خاشقچی هستیم.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار روشن‌گری پرونده خاشقچی شد و گفت : برای جلوگیری از تکرار چنین جنایتی، باید مسئولان و عاملان قتل خاشقچی مجازات شوند.

عادل الجبیر در ادامه گفت‌وگوی خود با روزنامه فاکس نیوز اعلام کرد، گزارش دادستان کل سعودی درباره اینکه جمال خاشقچی کنسولگری این کشور در استانبول را ترک کرد، دروغ بود.

وی دست داشتن نزدیکان ولی‌عهد سعودی در این جنایت را تکذیب کرد و مدعی شد که «هیچ یک از رهبران سعودی از جمله بن سلمان اطلاعی در خصوص قتل خاشقچی نداشتند.»

عادل الجبیر داشتن هرگونه اطلاعات درباره جسد خاشقچی را رد کرد و گفت: نمی دانیم جسد او کجاست و نمی‌دانیم او چطور کشته شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی سعودی عنوان کرد که ۱۸ نفر بازداشت شده‌ و احتمالا محاکمه شوند. پادشاه هم شماری از افراد را برکنار کرده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که «بعید می‌دانم همه افراد تیم ۱۵ نفره در روز قتل خاشقچی در داخل کنسولگری حضور داشتند.»

وی درباره وجود ضبط مکالمات صوتی درباره قتل خاشقچی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: با ادامه تحقیقات درباره پرونده خاشقچی، به همه حقایق مربوط به این جنایت دست خواهیم یافت. ملک سلمان در کشف حقایق و مجازات مسئولان آن مصمم است.

الجبیر قتل خاشقچی در کنسولگری را یک اقدام «اشتباه» و «خودسرانه» خواند و تاکید کرد که ولی‌عهد و حتی رئیس دستگاه اطلاعاتی از این عملیات بی اطلاع بودند. عاملان قتل در یک عملیات خودسرانه از اختیارات خود فراتر رفته‌ و مرتکب اشتباه شدند.

وی اظهارات سناتورهای آمریکایی در محکومیت قتل خاشقچی را «احساسی» توصیف کرد و گفت: افرادی که در مسافت هزاران مایلی قرار دارند، چطور می‌توانند در خصوص این مساله به صورت مطمئن اظهارنظر کنند.

وزیر خارجه سعودی گفت: اینکه برخی از اعضای امنیتی تیم ۱۵ نفره قبلا با بن سلمان عکس گرفته بودند، دلیلی بر نزدیک بودن آنها به ولی‌عهد نیست.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌‌جمهور ترکیه نیز امروز در سخنانی اعلام کرد که نتایج تحقیقات این کشور درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود روز سه‌شنبه این هفته اعلام می‌شود.

اردوغان تاکید کرد که روز سه‌شنبه آینده «اظهارات ضروری» و «همه جزئیات» مربوط به پرونده جمال خاشقچی را عنوان خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک هموطن

      اوه اوه اوه اوه..عادله پیداش شد

    • بدون نام

      البته برخورد به سبک عربستان

    • بدون نام

      حالا معلوم شد کشته شدن حجاج هم کار خود بی رحمشونه اینا اگه اون موقع هم مثل حالا تحت فشار قرار میگرفتن به جنایت کثیفشون اقرار میکردن خدا لعنت کنه این داعش پرورای وهابی کثیفو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره کثافتای وهابی

    • سید

      خفه شو سگ کثیف (عادل الجبیر)

    • مجتهد

      درود برترامپ

    • بدون نام

      شغال پست فطرت واقعا دو تا گوش دراز کم داره

    • هموطن

      این سعودی های پدرسوخته چرا اینقدر دروغگو و ترسو هستن؟ بدبختا یه غلطی کردید پاش وایستیدخب!

    • رضا

      بیچاره اگه واقعیت را بگی که بن سلمان ئستور قتل قاشقچی را داده که سرت را به باد میدهی .سرورت ترور فیزیکی میکند و مشورت مهد وهابیت و تروریست پرور است . ایدهای ارتجاعی که همه را مردود و خود را زاست و حقیقت می پندارد.

    • حسن.

      برو عادل الجبیر این حرفها دیگر خریدار ندارد دیگر عمرتان تمام شده است

    • بدون نام

      چیزی که عوض داره گله نداره.تندروی عوامل خودسر.آتش زدن کنسولگری عربستان در مشهد که بهانه ای شد برای آل سعود جهت بد نام کردن ایران وچه زود خداوند آنها رابدنام و رسوای عالم کردوالله خیرالماکرین.

    • بدون نام

      یقین درمدت غایب محل کا ر د کنسولگری سعو دی د رترکیه کا روزحمت میکشیده؟

    • بدون نام

      آشغال لجن

    • saeed

      مرد باش خودت گردن بگیر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج