adexo3
۷۸۸۹۷۸
۱۶۷ نظر
۵۰۰۴
۱۶۷ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد

کارشناسان صنعت خودرو یک صدا از ارزان شدن خودرو خبر می‌دهند اما همچنان اخبار ضد و نقیضی از کانال‌های غیر رسمی منتشر می‌شود و مردم را به خرید خودرو ترغیب می‌کند؛ کانال‌ها و شبکه‌هایی که گویی دیگر حنای‌شان رنگ باخته و حرف‌شان بی‌اثر شده است.

خبرگزاری ایرنا: کارشناسان صنعت خودرو یک صدا از ارزان شدن خودرو خبر می‌دهند اما همچنان اخبار ضد و نقیضی از کانال‌های غیر رسمی منتشر می‌شود و مردم را به خرید خودرو ترغیب می‌کند؛ کانال‌ها و شبکه‌هایی که گویی دیگر حنای‌شان رنگ باخته و حرف‌شان بی‌اثر شده است.

همان‌طور که کارشناسان اقتصادی بازار و صنعت خودرو پیش‌بینی کرده بودند، اختلاف قیمت فروش خودرو در بازار با فروش رسمی کارخانه زیاد دوام نیاورد و مکانیزم بازار به سمت تعادل قیمتی پیش رفت.

این روند کاهش قیمت که از دو هفته آخر مهرماه شروع شده بود، در روزهای آغازین دومین ماه پاییز همچنان ادامه دارد به طوری که قیمت برخی خودروهای پر متقاضی از ۲.۵ تا چهار میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است.

منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشید

چندی پیش و هم‌زمان با آغاز کاهش پلکانی قیمت خودرو، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از احتمال کاهش بیشتر قیمت خودروها خبر داد.

«سعید موتمنی» پیش‌بینی کرده بود که در صورت به ثبات رسیدن نرخ ارز در بازار آزاد، بسیاری از کسانی که پیش از این اقدام به خرید و نگهداری خودرو با هدف افزایش قیمت‌ها کرده‌اند، فروشنده می‌شوند، در نتیجه با افزایش عرضه در بازار، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، در این شرایط سوداگران و سفته‌بازان از نوسانات صعودی نرخ ارز نا امید خواهند شد و دیگر انگیزه‌ای برای نگهداری خودرو با هدف افزایش نرخ ارز و کسب سود نخواهند داشت. یعنی برای جلوگیری از بلوکه شدن نقدینگی خود نسبت به فروش خودروهای در اختیار اقدام خواهند کرد و این موضوع اثر مثبتی بر بازار خودرو و افت قیمت‌ها خواهد داشت.

نمایشگاه‌داران: همه فروشنده‌اند، خریدار نداریم

با آغاز هفته نخست آبان ماه، پیش‌بینی موتمنی درباره افزایش عرضه، کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌ها به حقیقت پیوسته است. گزارش‌های میدانی از نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو در نقاط مختلف تهران نشان می‌دهد که با افت قیمت خودرو، همه فروشنده هستند.

«ساسان»، یکی از نمایشگاه‌داران غرب تهران روز پنجشنبه گفت: بازار در رکود کامل به سر می‌برد، قیمت‌ها کاهش چشمگیری داشته و برای ما که بیشتر خودروهای داخلی معامله می‌کنیم، کار سخت‌تر شده‌ است. تعداد زیادی از افراد خودروهای خود را برای فروش گذاشته‌اند، اما با این قیمت‌ها خودرو در بازار خریداری ندارد.

به گفته این نمایشگاه‌‌دار، ثبات قیمت ارز در بازار آزاد، طرح‌های پیش‌فروش خودرو به قیمت نصف بازار و کاهش خریداران، قیمت خودرو را تا حد زیادی پایین آورده است.

«مهدی»، مدیر داخلی نمایشگاه خودروی بزرگی در شمال تهران نیز تصدیق می‌کند که رونق بازار مانند گذشته نیست.

او می‌گوید: «تفاوتی ندارد، بازار هم برای خودروهای خارجی و هم برای خودروهای کلاس بالای داخلی، بی‌رمق شده است. خیلی‌ها سر می‌زنند، قیمت می‌گیرند، اما پای خرید نمی‌آیند.»

این مدیر داخلی نمایشگاه خودرو تصریح کرد: خیلی‌ها با کاهش قیمت خودرو سراسیمه شده‌ و نگران از دست دادن سرمایه‌شان هستند برای همین همه تمایل به فروش خودرو دارند، البته منظورم کسانی است که خودرو را خریده بودند تا پس از افزایش قیمت بفروشند و به دنبال سود بی‌زحمت بودند.

قیمت خودروها در بازار آزاد و کارخانه

اکنون، قیمت «پراید ۱۱۱» در کارخانه ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و در بازار ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، «پراید ۱۳۱» ۲۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در کارخانه و ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار، «پراید ۱۵۱» در کارخانه ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

همچنین نرخ هر دستگاه خودروی «تیبا ۲» در کارخانه ۳۰ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان و در بازار ۳۹ میلیون تومان، «چانگان» در نمایندگی ۷۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و در بازار ۱۱۹ میلیون تومان معامله می‌شود، در حالی که هر دستگاه «پژو ۴۰۵» در کارخانه ۳۲ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان و در بازار ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، «پژو SLX» در کارخانه ۳۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در بازار ۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، «پژو ۴۰۵» دوگانه سوز در کارخانه ۳۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

هر دستگاه «پژو پارس» از سوی خودروسازان به قیمت ۴۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که این خودرو در حاشیه بازار ۵۹ میلیون تومان قیمت دارد، همچنین هر دستگاه «پژو پارس TU۵» در کارخانه ۴۲ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان و در بازار ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» در کارخانه ۳۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و در بازار ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.

«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» در کارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان و در بازار ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خودروی «پژو ۲۰۶ صندوق دار V» در کارخانه ۴۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان و در بازار ۶۱ میلیون تومان است.

در گروه خودرو سمند، هر دستگاه «سمند LX» در کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان و در بازار ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، «سمند EF۷» در کارخانه ۳۴ میلیون ۳۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۴۹ میلیون تومان، «سمند دوگانه سوز» در کارخانه ۳۶ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان و در بازار ۵۱ میلیون تومان است، ضمن اینکه «دنا دنده اتوماتیک» ۴۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان در کارخانه و ۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

هم‌چنین هر خودرو «دنا پلاس اتومات» در کارخانه ۵۳ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان و در بازار ۹۰ میلیون تومان و هر دستگاه «پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک» در کارخانه ۴۷ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان و در بازار ۷۶ میلیون تومان است.

«برلیانس ۳۳۰ اتومات» ۶۶ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان از سوی خودروسازان به فروش می‌رسد و خریداران در حاشیه بازار بین ۱۰۱ تا ۱۰۶ میلیون تومان برای آن قیمت گذاشته‌ اند. هر دستگاه «برلیانس ۳۲۰ اتومات» هم در کارخانه ۶۳ میلیون و ۷۴۱ هزار تومان بوده که در بازار نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان نرخ می‌خورد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که کاهش پلکانی قیمت خودروها در نخستین هفته آبان ماه، همچنان ادامه دارد.
با نزدیک‌شدن بازار به تعادل، تفاوت قیمت فروش خودرو در کارخانه با قیمت بازار آزاد، کاهش یافته و این تغییرات سبب افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار آزاد شده است؛ از این رو پیش‌بینی می‌شود، این کاهش قیمت ادامه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خیال پرداز

      اینم ی دروغ و چرت و پرت دیگه کجا قیمت ها کم شده فقط حرف مفت بلدین بزنید... بسه حرف زدن عمل کنید اینقدر دروغ گفتین به خودتون هم تلقین شده که دارین راست میگین...
      ایشالا خدا ما رو از دست شما احمقا راحت کنه

      پاسخ ها

      • اا

        افزایش قیمت ها لحظه ای است اما پایین آمدن قیمت ها
        ...کجا به
        این قیمت هایی که اعلام کردید ماشین می دهند

      • بدون نام

        چی شد روش سادیسمی یه ربع سایپا چند روزه پیش فروش دائم هم باز بود امآ تکمیل نشده وقتی با اون همه شرط با تاخیر تحویل میدن همه به هم اطلاع میدن ثبت نام نمی کنند

      • محسن

        وقتی همه چی گرون شده، دو برابر و سه برابر شده خودرو و خودرو ساز که تقریبا همه چیزش ارز برِ که دیگه چاره ای جز افزایش قیمت نداره.
        با اوضاع الان مطمئنم قیمت خودرو بالاتر از این میره. وزیر جدید که بشینه تو وزارت خونه مجوز های افزایش قیمت ایران خودرو و سایپا رو اعلام میکنه.
        خودرو سازها چاره ایی جز افزایش قیمت ندارن.

        اصل دلاره که باید نرخش کنترل بشه.

      • امیر

        بنظر من بعد از 13 آبان قیمت های افزایشی توسط خودرو سازها اعلام میشه. دلار هم که مشخصا بصورت خاص داره کنترل میشه تا 22 بهمن.
        دوست ندارم اینو بگم. ولی خودرو باز هم گرون خواهد شد.

    • سلطان کجا عیش نهان با رند بازاری کند

      میشه لطفا واضح تر بفرمایید ببینم منظورتون از اینکه باز هم کاهش می یابد چیه قیمت ماشین نسبت به شش ماه قبل الان دو نیم برابر شده ما روند کاهشی ندیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکم شل کرده دیوار رکود شده خریدار نیست ثبت نام هم نمی کنند مثل قبل

      • omid

        اصلاً خودرو پایین نیومده تحقیق کردم
        میکن ماشین میخواد بیاد پایین بعید میدونم ماشین بیاد پایین با این وضع بازار باز افزایش قیمت میدن شرکت ها

      • بدون نام

        باتوجه به افزایش دلار که تاثیر مستقیم برتمام اجناس داردوباتوجه به افزایش چندین برابری بالطبع افزایش خودرو امری طبیعی می باشد

    • بدون نام

      اره تو بمیری

    • خالد دهلران

      عزیز من این قیمتهای بازارو که زدی وجود ندارن.شما اگه پراید ۱۳۱زیر ۳۳ملیون خریدی راس گفتی... گزارش غیر واقعی نوشتن چه منفعتی واسمون داره .من میگم با اطلاع کامل هم میگم بله ازون شلوغی بازار کاسته شده و رکود بوجود اومده ولی خودروها یک تا سه ملیون بیشتر ارزون نشدن.مثلا پراید رو ۳۷ملیون بود الان شده ۳۴۵۰۰یا پژو slxاز ۶۱شده ۵۸موفق باشید

    • بدون نام

      حالا کی کاهش یافته که بازم کاهش می یابد....دروغگو ها افسانه ای...

    • بدون نام

      اخه کدوم کاهش قيمت !

    • بدون نام

      ما که ندیدیم. همش جوسازیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر عزیز 14/51من دو یا سه هفته قبل از اعلام ترامپ پژو 405برج 10سال 94بدون خال رنگ با 55000هزار کارکرد خریدم هنوز 60009هزار نشده تسمه تایم را هم تعویض کردم اگه میخوای بیا به قیمت خوب بردار و برو حالشو ببر، کوچکترین صدا هم نداره، بیا ببر خیر ببینی،

    • بدون نام

      کجابااین قیمت ها میفروشند بریم بخریم ،همش حرف

    • بدون نام

      بازار خودرو الان راکده مردم هوشیار شدند در بازار خرید انجام نمیشه , دلالهای کثیف هم مجبورشدند که خودروهای احتکار شده را با قیمت پایین تر به بازار ارائه کنند , اگر مردم خودروی خودروسازان رو هم نمی خریدند الان قیمتها خیلی پایین تر از اینها بود

    • سعید

      چرته بخدا هیچی ارزون نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به امید خدا همه چیز ارزانی میشه

      • بدون نام

        انشاالله ارزان ترمیشود

      • مجتبی مقدم

        هر موقع قیمت کارخانه شد بعدان بگید

      • بدون نام

        خدایا مملکت ما رو از گرانی نجات بده
        داغون شدیم بخدا

    • بدون نام

      اره جون عمت

    • بدون نام

      اگه یه کالا دیدی ارزون شد بدون که تمام حرفها راستند اگه رب گوجه بیست هزار تومانی خریدی پنج هزار تومان بدون که راستی زنده شده چقدر ساده اید برو رب گوجه بیست هزار تومانی ت بخر چون اگه خوابیدی فردا بلند شدی سر از سی تومان در میاره ساد ه ها را بردند جهنم گفتند هیزمش تره

    • بدون نام

      هر وقت اختلاف قیمت کارخانه و بازار به ۳ تا ۵ میلیون رسید قیمت ها تعدیل شده

    • بدون نام

      اگر ایران خودرو و سایپا محصولاتشان را عرضه کنند قیمت کارخانه با ازاد خیلی کاهش پیدا خواهدکرد چه کنیم که زور هیچ کس به اینها نمی رسد وهرمرجعی که به قصد رسیدگی ورود می کند مثل مجلس،بازرسی،قوه قضائیه بعد از یک مدت کوتاهی سکوت میکنند.

    • بدون نام

      فکر کردم کارخانه قیمت رو میخواد بیاره پایین با این تیتر زدنت

    • بیان

      ماکه نمیتوانیم پیکان بخریم چ برسه به اینا...

    • شهروند

      خواهشمندم درب اشغال خودرو را تخته کنید خدا را شکر. صنعت خوبی ندارید که با دنیا رقابت کنید وگرنه پوست مردم می کندید. خواهشمند است انتشار دهید. وگرنه رسانه نیستی. فقط مختص عده ای خاص هستی.

    • فریدون ابراهیمی

      دنا ودنا پلاس اتومات که هنوز وجود خارجی نداره، فکر کنم منظور همون دنا و دنا پلاس معمولیه

    • بدون نام

      شما به فرغون میگید ماشین واقعا خجالت داره منظورم همون پرایده

    • امیرعلی

      الان 207اتومات 111میلیون تو بازاره نه 76تومن

    • بدون نام

      مگه قیمت خودرو کم شده بود که کمتر بشه؟

    • بدون نام

      از یک ماه دیگه همه فروشنده اند سواری وکامیون

    • بدون نام

      تو روخداکاری کنیدشعارندید

    • بدون نام

      راس میگن خب.مثلا پارس ۳۰ تومن گرون شد.الان روند کاهشی گرفته ۵۰۰ تومن ارزون شده!!!خودتونو مسخره کردین یا مارو؟

    • محمود احندزاده

      کجا داداش ارزون شده آدرس بده بریم اونجا . امروز من 207 مشکی خریدم 91 میلیون چه جوری زدی 76 میلیون . شاید تو این مملکت زندگی نمیکنید؟؟؟!!!!

    • پسرخدا

      اخه تا کی دروغ

    • بدون نام

      ما خودمون انتخاب کردیم اینجور باشیم
      این قیمتا کجا هست بریم بخربم؟

    • بدون نام

      پس دولت چیکارست دولت باید بازارو تنظیم کنه واقعا ناکارامد یه کالا اسم ببرید که قیمتش واقعیه خاک تو سرشون

    • sam

      اینا یاوه می بافن.

    • حمیدرضا

      اخه چرا با این مطالب دروغ مردم را گمراه میکتید تا حالا قیمت بالا رفته برگشته به اول !!!!!!!!!!
      دلار بالا و بالا تر میره از اون ور هم دلار سایت نیما که به واردکنندگان میدهند پایین نمیاد پس چرا الکی مقاله دروغ مینویسید!!!!

    • رمی دانتون

      قیمت خودرو بر اساس تغییرات قیمت ارز بالا رفته که هر موقع قیمت ارز تغییرات نزولی داشته باشه امکان کاهش قیمت خودرو هست که این مساله هم کاملا بعید به نظر میرسه و افزایش قیمت خودرو کاملا طبیعی است

    • وحید

      با توجه به روند فوق ، و وضعيت واردات و ثبت سفارش ، خريد امروز بهتر از فردا می باشد ، چون هيچ حساب کتابی جهت کنترل و ثبات بازار وجود نداشته و نخواهد داشت

    • حسن

      سلام من نمیدونم دوستان با کدوم منطق میگن خوردو میخواد ارزون بشه من یه مصرف کننده هستم اینجور که من دارم میبینم دلار نسبت به قبل قیمتش خیل بالا رفته واینم میدونیم که خودروها با دلار 3500 تومنی محاسبه میشده و دست مصرف کننه می رسیده الان با دلار 8000 تومنی محاسبه میشه پس مشخصه که خودرو گرون میشه

    • راضیه

      قیمتاکاهش پیدانمیکنه تازه میگن قراره دوباره گرون بشه اگه قصدخریددارین صبرنکنیدتاببینیدچی میشه چون خودنمایندگی ها دارن میگن بازم داره گرون میشه

    • علی اسماعیلی

      بنظر م دلار صد در صد میکشه بالا من اشتباه کردم اریزو فروختم الان نمیتونم همونو بخرم.باید سریعتر پولامو جمع کنم ایکسس 22 بخرم.گرون میشه

    • بدون نام

      من شنیدم که خودروهای چینی بعنوان مثال خودروهای چری با دلار 6 هزار تومن قیمت گذاری شده اگه اینطوری باشه با توجه به دلار سایت نیما احتمال افزایش قیمتها باز وجود داره

    • نغمه

      تا حالا کی شده که چیزی گرون بشه و باز بیان ارزونش کنن؟ هیچ قیمتی ثابت نمونده. همش قیمتا داره میره بالا. چه برسه که بخواد کاهش پیدا کنه...

    • اشک

      خودروی تولیدی که قطعا پایین نمیاد چون با نرخ 8 تومن به بالا داره وارد میشه

    • امید

      با چه منطقی میگید قیمت باز هم کاهش می بابد با چه دلاری ؟ همین الان دلار تو سایت نیما بالای 8 هزار تومنه یعنی تقریبا دو برای قبل از تحریم ها . با یه حساب کتاب ساده قیمت خودروها تقریبا باید 2 برابر بشه پس کاهشی در کار نیست فقط یه تعداد از مشتریان با قیمت قبل خرید کرده بودند حالا دیدن خوب سود میکنه همه دارن قیمت پایین می فروشن

    • samaira

      نمی دونم چرا مردم مرتب از قیمت خودرو شاکی هستند من شنیدم که خودروهای مونتاژ با دلار 6 هزار تومن قیمت گذاری شده اگه اینطوری باشه احتمال افزایش قیمتها باز هم وجود داره...

    • محمدرضا

      همه اجناسی که در بازار با تحریم هابرخورد کردند با افزایش قیمت نیزمواجه شدند بازار خودرو ها نیزبی تاثیر از افزایش قیمت ها نبوده

    • مصطفی

      من نه تنها اعتقادی به کاهش قیمتها ندارم ، بلکه شنیدم سازمان حمایت و وزارت صنعت در حال بررسی و افزایش قیمتهای جدید می باشند که به زودی اعمال خواهند شد.

    • نیما

      وقتی دیگه به صنایع ارز دولتی نمی دهند، خودروسازهایی که قطعات از خارج وارد می کنند هم تحت تاثیر قرار می گیرند. پس امروز خرید کنیم بهتر از فردا است.
      ماشین هر روز گران تر میشه مثل بقیه کالاها

    • No name

      مردم ما همیشه اونای که صبر کردند ضرر کردند و اونی که خرید کرد حداقل تا حدی تونست ارزش پولش رو تو این آشفته بازار ثابت نگه داره...

    • راستین

      گذشته نشون داده هيچگاه قيمت ها پايين نمياد که هيچ همواره در حال افزايش هستن مخصوصا تويه بازار خودرويي کشور

    • راضیه

      با توجه به افزايش چند برابري مواد اوليه و هزينه هاي متفرقه مطمئنا در ماههاي آتي قيمت هاي تمام شده خودرو دچار افزايش مي گردد.

    • آرش سیفی

      خداييش ديديد که قيمت ماشين بياد پايين ؟؟

    • زکریا

      سابقه نشان داده در ساليان اخير هيچ گونه کاهش قيمتي از طرف خودروسازان براي نرخ کارخانه اي خودروها صورت نگرفته است؟؟؟

    • m

      من شنیدم که خودروهای چینی مثل خودروهای چری با دلار 6 هزار تومن قیمت گذاری شدن اگه اینطوری باشه با توجه به نرخ دلار رسمی احتمال افزایش قیمتها بازهم وجود داره

    • علی بابا

      اگه بخوان با دلار بازار ثانویه (نیما) قیمت گذاری کنن که دیگه خودرو های چینی هم تبدیل به آرزو میشه!!! تا وقتی نتونن قیمت دلارو کنترل کنن وضعیت از اینم بدتر میشه

    • رضا

      کف قیمت خودرو قیمت تمام شده کارخانه با توجه به ارز اختصاص داده شده میباشد .کم شدن تقاضا فقط روی قیمت های کاذب تاثیرگذاره و تاثیری در کاهش قیمت کف خودرو ندارد ، وقتی خودرو ساز با قیمت 6000 تومن قطعه وارد کرده و قیمت امروز این خودرو بر مبنای این نرخه امکان کاهش قیمت خودرو بعیده حتی اگر میزان تقاضا نزدیک به صفر بشه ..

    • شاهین

      یه جوری میگن پایین اومده !!! این حرفا ها چیه قیمت ماشین میره بالا همه چیز داره گرون میشه چندین برابر حالا ماشین که هنوز دو برابر هم گرون نشده میاد پایین این حرفا چیه دیگه باید منطقی به مسائل نگاه کرد.

    • نوید

      ماکه کاهشی ندیدیم
      پیش بینی می شود که با توجه به اینکه قطعات خودروهای چینی وارداتی می باشد و از طرفی افزایش نرخ ارز و رابطه مستقیم این دو فاکتور به هم شاهد افزایش قیمت خودروها بخصوص خودروهای چینی در روزهای اینده باشیم.

    • هما

      کاهش قیمتی وجود نداره کسی هم که قصد خرید خودرو دارد باید زودتر بخره تا گرونتر نشده

    • زادمهر

      متاسفانه نمی خوایم قبول کنیم که اقتصاد ما لطمه زیادی دیده و خودرو هم مثل کالاهای دیگه شامل همین مطلب میشه.کاهش قیمت های بازار هم بدلیل عدم رغبت مردم و توان پرداخت مردم هست وگرنه که شرایط عوض نشده یا بهبود پیدا نکرده.باورش سخته که پراید رو بخریم 35 م تومان، ولی باید قبول کرد قیمت خودرو به سمت واقعی شدن پیش میروند.بنظرم اگه قرار باشه ماشین بخریم از شرکتی خرید رو انجام بدیم که سیاست های روشن و قابل اعتماد تری در این شرایط داره و در شرایطی مشابه با شرایط کنونی امتحان خودشو از لحاظ خدمات ، تحویل و تامین قطعات پس داده باشه.

    • غزاله

      افزایش قیمت ارز و بالطبع آن افزایش هزینه های تولید قیمت خودرو نیز افزایش داره مثل بقیه کالا ها پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو نیز طبیعی میباشد.

    • میثم

      با این روند افزایش دلار طبیعیه که خودروساز مجبورمیشه گرون کنه محصولاتشو

    • میثم

      با این روند افزایش دلار طبیعیه که خودروساز مجبورمیشه گرون کنه محصولاتشو

    • سراجی

      کی گفته ماشین قراره ارزون بشه من شک ندارم با توجه به ثبات دلار13 هزار تومن به بالا تو بازار دیگه امکان نداره قیمت بیاد پایین .دیگه خودرو سازا نمیتونن با نرخ مصوب قبلی 3 4 هزار تومنی ماشین تولید کنن .باز الان دلار نیمایی 6 7 هزار تومنه واسه یکی دو ماه دیگه دلار نیمایی 9 هزار تومنی تصویب شده.

    • الهام

      قطعا بازهم خودروها گران خواهند شد الخصوص خودروهای چینی

    • سامان

      کاهش؟؟؟؟؟؟ مگه تا الان کاهش داشتیم. قیمت ها از این هم بیشتر میشه حالاببینید

    • شوش

      با توجه به افزایش قیمت ارز افزایش قیمت خودرو کاملا طبیعیه ، به نظر من هر کس تصمیم به خرید داره الان اقدام کنه چون قیمت بالاتر میره پایین نمیاد

    • badoom

      یک جوری میگن چرا؟ مثل اینکه باقی کالاها ارزون شده خب معلومه ماشین هم کالا میباشد

    • کاوه

      این روزا وقتی میبینید قیمت همه چی به دلار بستگی داره و بالا میره ، چرا نباید انتظار داشته باشیم قیمت خودرو بالا بره. اونم خودروهایی که اکثر قطعاتشون با دلار وارد میشه . اگر قرار باشه این صنعت سرپا بمونه خوب این منطقیه که با شرایط بازار پیش بره . شرایط جوری شده که توبازار لباس و مایحتاج هم بری همین وضعه. بعضی ها حتی به امید گرون شدن بیشتر و یا از دست ندادن قدرت خرید موارد اولیه حتی جلوی فروششون رو هم گرفتن. بازم دم خودروسازایی مثل مدیران خودرو گرم که حداقل فروشش رو نبسته و تو این بازار احتکار نمی کنه. گرون شده ولی منطق داره . دمشون گرم.

    • مراد

      بعیده قیمت پاییین بیادها...

    • کیان

      از اونجایی که دلار از خودروساز گرفتن من نمیدونم چرا دولت انتظار داره خودروساز ، با این همه هزینه های ثابت سرسام آور قیمت های رو تغییر نده و مردم رو بر علیه خودروساز علم کرده، واقعا جای تاسف داره

    • eri

      طرف داره با همون آرد قبلی نون درست میکنه گرون کرده میگه دلار رفته بالا
      خودرو که مستقیم به دلار وصله چطور گرون نشه

    • اصغر دوران

      با عرض سلام و ادب
      تو این اوضاع نا بسامان اقتصادی و افزایش قیمت دلار که دیگه نمیتونیم براش درصد مشخص کنیم این طبیعیه که شرکت های خودرو ساز ایرانی نسبت به افزایش قیمت هاشون اقدام کنند چون با هم دیگه ی رابطه مستقیم دارند.
      پس حتما توی ی سری از کالاهایی که جزو کالاهای لوکس معرفی میشن، مثل خودرو قطعا افزایش های قیمت خواهیم داشت

    • صدری

      با توجه به قیمت خودروهای داخلی که نه آپشن دارن و نه کیفیت، خودروهای چینی مثل مدیران که حدالقل تو کیفیت و آپشن پرچم دارن و تو تحویل خودرو خوش قول هم هستن جای تشکر داره

    • لیلا

      تو ایران که صبح بلند میشی میبینی هکه چی دو برابر شده شاید فردا بلند شدیم دیدم قیمت دو برابر هم شده

    • مرتضی

      وقتی قیمت کالاهای اساسی مثل مواد غذایی و شوینده سه برابر میشه شما توقع دارید قیمت کالاهای غیر اساسی سه برابر نشه، طبیعیه که گرون میشه و از هیچکس حتی دولت هم کاری بر نمیاد که قیمتها رو کنترل یا کاهش بده، دولت اون موقعی کار از دستش برمیومد که ارز داشت گرون میشد، اون موقع باید دست میجنبوند، حالا که ارز شده 14 تومن توقع ثابت موندن قیمت ها توقع بی جاییه،
      اگه منتظرید که قیمت ها ارزون بشه بعد ماشین بخرید باید بگم که از ابتدا هیچوقت این اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد.

    • نرگس

      همچنین همه با تعجب میگن چرا خودرو گرون شده انگار که بقیه چیزا ارزون شده؟!!!!!!!!!!!!!!

    • فرهاد

      با توجه به افزایش چند برابری سایر اقلام مثلا رب که تمام منابعش هم داخلی هست مسلما خودرو که قسمت اعظم قطعاتش وارداتی هست با توجه به افزایش نرخ دلار بیش از این هم گرانتر خواهد شد متاسفانه ارزش ریاله که سقوط کرده وگرنه خودرو مخصوصا خودروهای مونتاژ بخش خصوصی گرانتر نشدند بلکه با کاهش ارزش ریال مسلما هزینه واردات قطعات بیشتر شده و حالا سایر هزینه ها مثل انرژی و نیروی کار بماند

    • تری ونبلز

      قیمت گذاری کنونی بر پایه تغییرات قیمت ارز شکل گرفته که خودروسازا هم از این قاعده تبعیت میکنن...تغییرات قیمت خودرو اتفاق افتاده و همچنان افزایش خواهد داشت...همانطور که کلیه کالاها افزایش قیمت پیدا کردن که خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست

    • وحید

      با توجه به ارز بری کليه مواد اوليه و مصرفی در توليد و واردات خودرو ، و عدم تخصيص ارز 4200 به خودرو سازان و وارت کنندگان ، افزايش قیمت 2 تا 3 برابری دور از ذهن نمی باشد .

    • abass

      دقیقا همه چیز گرون شده چه انتظاری باید از این خودرو سازها داشت حالا چه چیتنی باشه چه ایرانی البته این خودرو چینی ها که الان جایگزینی خیلی خوبی به جای ایرانی میشه ولی دیگه متاسفانه ارز دولتی به خودرو سازها نمیدن و ناچار به افزایش قیمت هستن که واقعا مسلما باید افزایش داشته باشن در هر صورت الان نخری دو روز دیگه میره بالا دلت میسوزه ولی صد در صد افزایش هست

    • اعظم قاسمی

      به نظر من خودروها 100درصد افزایش قیمت میخورن .الان بهترین فرصت برای خرید خودرو هست.افزایش قیمت خودروهای هیوندا و تویوتا و.... باعث شده که مردم رو به خودروهای چینی بیارن،که منطقی ترین کاره.مثلا محصولات مدیران خودرو درحال حاضر از لحاظ قیمت و کیفیت و آپشن در جایگاه خوبی هستن.تحویل خودروها به موقع انجام میشه.شرکت به مشتری تعهد میده در صورت کاهش قیمت دلار ما به تفاوت رو به مشتری برگشت میده.مشتری که با قیمت کنونی ماشین میخره دغدغه تحویل خودرو،افزایش چنددرصدی قیمت خودرو و حتی کاهش قیمت خودرو در روزهای آتی رو نداره.خیلی جالبه که امروز تو روزنامه خوندم شرکت مدیران خودرو داره 315 رو با اقساطی و با قیمت قطعی ،تحویل آذرماه ثبت نام میکنه.

    • رامین

      با این شرایط اصلا امکان نداره قیمتا کاهش پیدا کنه ....

    • صادق

      امکان کاهش قيمت نيست با اوضاع که هرروز داره همي چيز گرونتر ميشه مخصوصا ماشين که رابطه مستقيم با قيمت ارز داره

    • کیوان

      هیچ چیز ارزون نشده ونمی خواهد بشود الان وقتشه ماشین بخرید دو روز دیگه گرون میکنن همینم نمیتونیم بخریم

    • حسن

      با این شرایط اصلا امکان نداره قیمتا کاهش پیدا کنه ...

    • ایمان صیفوری

      به نظر من وقتی اینهمه افزایش قیمت روی خودروهای ایرانی اعمال میشه و نه امنیت بیشتری میخری نه آپشن بیشتری فقط داری پول اضافه تر میدیم.الان با این شرایط هر روز من از خریدی که کردم مطمعن تر میشم که ام وی ام نسبت به خودرو های ایرانی با این قیمت هم ایمنی و خدمات بهتر داره هم آپشن و امکانات تازه تو این شرایطی که خودرو سازان دارن تحویل برای آخر سال دارن مدیران خودرو شرایط اقساطی تحویل فوری داره.

    • راضیه

      قیمت همه چیزچه خوراکی چه پوشاک چه لوازم خونگی رفته بالا باتوجه به بالارفتن قیمت دلارقیمت ماشین هم کاملا طبیعی تازه من شنیدم بالاترم میره

    • معصی

      امکان کاهش قیمت نیست .

    • میثم

      باتوجه به اینکه تولید خودرو وابستگی مستقیمی با نرخ ارز جهانی داره، خیلی واضحه که با شرایط فعلی قیمت ارز توی کشورمون، نه فقط واردکننده ها بلکه خودروسازها هم مجبور میشن افزایش قیمت داشته باشن. دولت باید برنامه ریزی های بلند مدت داشته باشه برای کنترل ارز و تا اون زمان هیچ امیدی به کاهش قیمت خودرو نیست.

    • مسعود

      افزایش قیمت خودرو در بازار فعلی بدلیل نوسانات ارز بوده و بنظر روند طبیعی میباشد.

    • امیر

      دوستان با توجه به افزایش قیمت ارز و بالطبع آن افزایش هزینه های تولید قیمت خودرو نیز افزایش پیدا نموده همانطور که قیمت کلیه جنسها افزایش چندین برابری را تجربه کرده پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو نیز طبیعی میباشد

    • shadi

      با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه های تولید و از اونجایی که بیشتر مواد اولیه و قطعات برای هر نوع کالایی وارداتی هست قاعدتا افزایش قیمت خودرو هم طبیعی هست

    • یلدا

      ماشین باز هم گرون میشه چون با ارز 8000تومن باید خرید کنیم دیگه خبری از ارز 6000تومن نیست

    • علیزاده

      من شنیدم که خودروهای چینی چری مثلا با دلار 6 تومن قیمت گذاری شده اگه اینطوری باشه با توجه به دلار سایت نیما احتمال افزایش قیمتها بازم وجود داره

    • مینا

      دوستان با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه های تولید قیمت خودرو هم افزایش پیدا میکنه همانطور که قیمت همه جنسها چندین برابر گرون شده پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو هم طبیعیه.

    • عیسی زاده

      کی گفته خودرو ارزون شده هر روز خودروها داره گرون تر میشه

    • امید مقدادی

      با توجه به افزایش نرخ دلار خودرو سازها از 4000 به 10000 من فکر میکنم بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشته باشیم

    • مجتبی آقایی

      چرا اینقد بد شدیم چرا اینقد دروغگو شدیم چرا نمیگیم وضعیت اقتصادیمون بد رقم ریخته بهم و بجای چاره فقط میگیم همه چی آرومه بچه بودیم میگفتن دروغگو دشمن خداس به همون خدا که هممون دشمن خدا شدیم

    • نگین

      تو ایران چه محصولی کاهش قیمت داشته!!!!!همه چی رو به افزایش است مخصوصا قیمت خودرو که با ارز محاسبه و قطعات وارد می شوند.در حال حاضر قطعات با دلار نیما وارد می شوند ولی زمانی کاهش پیدا می کند که قیمت ارز زیر 6000 هزار تومان باشد.

    • بدون نام

      با این افزایش چندبرابری دلار اگه منتقی حساب کنیم یه خودرو 100 میلیونی حداقل باید بشه 300 میلیون بخاطر همین تمام شرکتهای خودرو ساز در تلاشن تاییدیه افزایش قیمتهاشون رو بگیرن بخاطر همین اعلام قیمت نمیکنن فقط شرکت مدیران خودرو اعلام قیمت کرده اونم محصولاتی که با قیمت دلار 6000 تومن وارد کرده رو داره تحویل مشتریاش میده که همون تعداد هم تموم بشه باید منتظر اعلام قیمت های جدید تمام شرکتها باشیم

    • SOGOL

      به نظرم این نوسانی که ارز داره ناشی از افزایش قیمتا میشه خودرو ساز برای فراهم کردن قطعات مجبور که با قیمت بالا خرید انجام بده در نتیجه باعث میشه قیمت افزایش پیدا کنه ما وقتی باید انتظار کاهش قیمت داشته باشیم که همه محصولات کاهش قیمت داشته باشه

    • dana

      قیمت خودرو ها با توجه به افزایش دلاری که هست و خودرو سازها تهیه کردند قیمت خودرو پایین نمی آید و انمکان اینکه بیشتر شود هست.

    • بهزاد

      الان توبازار دلار رو دارن چراغ خاموش بالا نگه میدارن دولتم میبینه مردم حرفی نمیزنن دلار رو میبنده رو10 * 12 تومان درست فکر کنیم میبینیم قیمت ماشین بازم میکشه بالاتر حالابعضی شرکتا بردن بالا بعضی هاهم یک دفعه میبره بالا یه موج دیگه توبازار راه میندازن

    • مجید

      تو این مملکت کی کاهش قیمت داشتیم که حالا داشته باشیم

    • حسن

      چه جوری انتظار داریم که قیمتا بیاد پایین وقتی هنوز قیمت ارز نه ثبات پیدا کرده نه پایین اومده؟!

    • مرتضی

      به فکر خرید خودرو باشید که قطعا گرونتر میشه
      تا ابتدای امسال خودرو با دلار 4200 و کمتر تولید میشد و حالا با حذف دلار دولتی عملا با دلار 8500 تا 9000 تومنی داره تولید میشه حالا خودتون حساب کنید قیمت واقعی خودرو چی باید باشه
      این افزایش قیمت طبیعیه اصلا تعجب نداره

    • samiiiiir

      هر کالایی ممکن تغییر کنه ولی تا بوده قیمت خودرو همچنان بالا رفته و افزایش صد در صدی داشته و داره

    • ایمان صیفوری

      تو این روند افزایش قیمت مشتری مدارانه ترین نوع فروش به نظر من مدیران خودرو بود چون من هرچی تلاش کردم ببینم چطور میتونم قیمت قطعی مناسب و تحویل فوری با کیفیت مناسب خودرو خرید کنم بین کمپانیای مختلف از همه لحاظ مدیران خودرو تونست نظرمو جلب کنه هم بخاطر قیمت هم ایمنی و آپشن در نهایتم سابقه دیرینه مدیران خودرو برای خدمات فروش.

    • فرهاد

      دیروز تو سایت ها دیدم که مدیران خودرو داره 315 شرایطی رو اعلام کرده که با محاسبه قیمت بازار و تحویل به موقع خودروهاشون واقعا جای تعجب داشت

    • سلمانی

      دوستای عزیز از اونجایی که قیمت همه اجناس به قیمت دلار بستگی داره و تواین شرایط که همه چی دو سه برابر شده پس قاعدتا خودرو که یا خودش یا قطعه هاش وارداتی هس افزایش قیمت طبیعیه

    • No name

      13 آبان به نظر میرسه موج جدید افزایش قیمت در راه هست.... تازه صنعت خودرو وزیر دار شده و تا مجددا قانون جدید تصویب کنن حداقل 2 تا 3 ماه طول میکشه... فقط قشر ضعیف جامعه روز به روز ضعیف تر میشن و دیگه حتی پرایدم بعید میدونم بشه خرید

    • الهه

      گرونی دلار و وضعیت نابسامان آن تاثیر مستقیمی بر قیمت اقلام موجود در بازار داره و خودرو رو هم شامل میشه و این اتفاق از کنترل خودروسازان خارج است و باعث افزایش قیمت خودرو شده ، امیدواریم که با کاهش قیمت ارز و حل مشکلات پیش‌رو شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم.

    • bbk

      محصولات چری در حال افزایش قیمتن . مرحله دوم افزایشش رو بزودی اعلام میکنه

    • زهره

      کاهش قیمت که ما ندیدیم با این وضعیت هم روز به روز گرون تر میشه خودرو پس بهتره اگر قصد خرید خودرو داریم اقدام کنیم تا اونجا که من تحقیق کردم فقط مدیران خودرو فروش فوری با تحویل زود داشت

    • محسن

      آخه وقتی دلار اینجوری میره بالا و نمیاد پایین خودروسازی که داره با دلار ماشین وارد میکنه چطور امکان داره قیمتو پایین بیاره منطقی نیست که بیاد پایین مثلا ماشینای چینی اصلا ایران ساخته نمیشن

    • K1

      با این اتفاقات بازار که فروش های شرکت ها بسته شده است به نظرم باز هم افزایش قیمت داریم و قرار ماشین ها گرونتر بشه

    • هلیا

      وقتی که قیمت دلار بالا میره و ثبات نداره انتظار کاهش قیمت خودرو را نباید داشته باشیم مطمئنا گرانتر هم خواهد شد.

    • zahraaaa

      سلام
      این روزها افزایش قیمت برای همه اجناسه نه فقط برای خودرو
      همه ی اجناس دارن با قیمتای غیر قابل تصور داخل بازار عرضه میشن
      خودرو که دیگه از واجباته زندگی امروزه پس افزایش قیمت کاملا معمولیه

    • حنانه

      امیدوارم وضعیت بهتر بشه ولی با توجه به وضعیت موجود امروز بخریم بهتر از ماه دیگه است .

    • بهزاد

      کاهش قیمت کجا بود زیاد میشه کم نمیشه

    • مراد

      آقا پایین بیا نیست این لامصب

    • بهزاد

      کاهش قیمت کجا بود زیاد میشه کم نمیشه

    • بازرگان

      تاحالا دیدین قیمت چیزی بالابره و بعدش پایین بیاد !!!
      قیمتهای خودروهم همینطوریه بالاتر میره که پایین نمیاااد

    • یاسین

      با سلام خدمت دوستان من فک میکنم که با توجه به افزایش قیمت خودرو و کاهش در تولید امکان مجدد افزایش خودروهای داخلی و مونتاژ داخل زیاد است بهترین زمان برای خرید یا ثبت نام است بهتر است در این بازه خرید شود چون این قیمت های موجود در بازار با دلار 6000هزار تومانی بوده است

    • احمدی

      این روزها افزایش قیمت برای همه اجناسه نه فقط برای خودرو
      همه ی اجناس دارن با قیمتای غیر قابل تصور داخل بازار عرضه میشن

    • نرگس

      الان دیگه قیمت همه چی افزایش پیدا کرده خودرو که دیگه جای خود داره.

    • مرتضی

      وقتی قیمت کالاهای اساسی مثل مواد غذایی و شوینده سه برابر میشه شما توقع دارید قیمت کالاهای غیر اساسی سه برابر نشه، طبیعیه که گرون میشه و از هیچکس حتی دولت هم کاری بر نمیاد که قیمتها رو کنترل یا کاهش بده، دولت اون موقعی کار از دستش برمیومد که ارز داشت گرون میشد، اون موقع باید دست میجنبوند، حالا که ارز شده 14 تومن توقع ثابت موندن قیمت ها توقع بی جاییه،

    • سیامک

      با سلام
      با توجه به رویه فعلی و نوسان ارز قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.

    • shiva.thr

      اجناس در این مملکت به قیمت دلار بستگی دارد. در ماه های اخیر ما افزایش قیمت ها رو داریم حس میکنیم. و افزایش قیمت یافته اند. چراکه بیشتر مواد اولیه و قطعات وارداتی می باشن

    • راضیه

      تومملکت ماهرچی که رفت بالادیگه پایین نمیاداگه قصدخریددارین الان که بازارآروم شده وقتشه چون دوباره قراره افزایش قیمت بخوره همه چیز چه برسه به ماشین

    • feri

      با توجه به اتفاقات پیش رو از قبیل 13 آبان ماه احتمال افزایش نرخ دلار امری بدیهی می باشد که به طبع آن افزایش قیمت چیزی دور از ذهن نیست ، چنانچه بتوانیم پول کم ارزش خود را به کالایی از قبیل خودرو که می تواند سرمایه ای مناسب باشد تبدیل کنیم . ضرر مالی را به حداقل می رسانیم

    • صبا

      قیمت همه اجناس تغییر کرده چه انتظاری هست که خودرو کاهش پیدا کنه با وضعیت الان

    • جان سنا

      قیمت همه کالاها بر اساس قیمت ارز افزایش پیدا کرده که به نظر تغییری پیدا نمیکنه
      ارز خودروسازا از طریق سامانه گمرکی تامین میشه که اونم نزدیک دو برابر شده که افزایش قیمت قطعات و خودرو رو به همراه داشته و با روند کنونی باز هم به نظر افزایش پیدا میکنه

    • samane

      همه اجناس توی کشورمون با دلار بالا پایین میشه ..الان یه یخچال بخوایم بخریم باید پول یه پراید بابتش پرداخت کنیم.به نظر من خودرو که یا خودش یا قطعه هاش وارداتیه افزایش قیمتش کاملا طبیعیه در شرایط فعلی.خودرو سازها و واردکننده ها درکل چاره ای جز افزایش قیمت ندارن

    • ناشناس

      به نظر من با توجه به اینکه قیمت خودرو روز به روز در حال افزایشه حداقل ماشینهایی بخریم که از کیفیت خوبی برخورداره...به نظرم تو شرایظ بد اقتصادی الان ام وی ام و چری بهترین گزینه ها هستن هم از لحاظ کیفیت هم قیمت و هم تحویل به موقع...

    • نیما

      همه چی بسته به دلاره ملت فکر میکنن آخ جون دلار رفت بالا 2 هزار سود کردیم نمیدونن بابا تازه همه چی یا با دلاره قبلی داره قیمت گذاری میشه یا دلاره 6 تومنیه تازه موجه جدیده گرونیا مونده بزار دلارو تو همین 1 ماه تثبیت کنن، اون موقع همین قیمتا هم برامون آرزو میشه .

    • منصوره

      قیمت های خودروها در حال حاضر با دلار 6000 هزار تومان محاسبه شده است که با این وضعیت بی ثباتی ارز،کاملا مشخص است که مجدد رو به افزایش می باشد و این مسئله نه تنها برای خودرو بلکه برای تمامی اجناس می باشد.

    • صادق

      طرف داره با همون آرد قبلی نون درست میکنه گرون کرده میگه دلار رفته بالا
      خودرو که مستقیم به دلار وصله چطور گرون نشه

    • فرهاد

      با توجه به افزایش قیمت تقریبا تمام اجناس حتی اجناسی که در داخل تولید میشوند مثل گوجه فرنگی حداقل دو برابر شده طبیعتا خودرو که از چندین هزار قطعه مختلف تهیه شده و قبلا با دلار 4200 وارد میشد و الان با دلار شبکه نیما که حد اقل 8 هزار تومان هست وارد میشه در صورتی که مبنای قیمت گذاری شرکت هایی مثل مدیران خودرو که اخیرا 55 درصد افزایش اعمال کرد دلار 6 هزار بوده در حالی که الان دلار نیما در کمترین حالت 8 هزار تومان هست پس مطمعنا قیمت ها افزایش خواهد یافت تازه اگر بعد از 13 ابان وضعیت دلار گرونتر نشه که بعید میدونم

    • حمیدرضا

      قیمت همه چی بالا رفته خب طبیعیه که قیمت ماشینم بالا بره
      یه جوری داریم مینالیم که ماشین خیلی گرون شده انگار که بقیه ی چیزا رو قیمت خودشون موندن
      هروقت یاد گرفتیم که قیمت هرچی تغییر کرد و اعتراض کنیم اونوخ بیایم به کمپانیای خودروسازی گیر بدیم

    • mohammad

      باتوجه با افزایش بی رویه قیمت ارز ودرنتیجه آن افزایش هزینه های تولید همانطورکه همه اجناس حتی اجناس تولید داخل افزایش چندین برابری را داشته است پس درنتیجه افزایش قیمت خودرو چینی مثل محصولات مدیران خودرو که قبلا با دلار 4200 تولید میشده والان با توجه به دلار نیما که اعلام میشود 8000 تومان است طبیعی میباشد چون مدیران خودرو درحال حاضر با دلار 6000 خودرو تولید میکند پس اصلا منطقی نیست که کاهش قیمت داشته باشد.

    • lida

      صنایع ارز دولتی به خودرو ساز نمیده من به عنوان یه مصرف کننده با این وضعیت ارز الان اگر کاهش قیمت داشته باشیم برام سوال میشه که این خودرو چه جوری تولید شده

    • نوید

      با توجه به وارداتی بودن قطعات خودروهای چینی و رابطه مستقیم ان با نرخ ارز و از طرفی با توجه به افزایش نرخ ارز بنظر می رسد که در روزهای اینده باید شاهد افزایش قیمت این خودروها نیز باشیم.

    • حسن

      قیمت خودرو بر اساس تغییرات قیمت ارز بالا رفته که هر موقع قیمت ارز تغییرات نزولی داشته باشه امکان کاهش قیمت خودرو هست که این مساله هم کاملا بعید به نظر میرسه و افزایش قیمت خودرو کاملا طبیعی است

    • کریمی افشار

      باتوجه با افزایش بی رویه قیمت ارز ودرنتیجه آن افزایش هزینه های تولید همانطورکه همه اجناس حتی اجناس تولید داخل افزایش چندین برابری را داشته است پس درنتیجه افزایش قیمت خودرو چینی مثل محصولات مدیران خودرو کاملا طبعی است .

    • شیوا

      خب وقتی قیمت کالاهای اساسی مثل مواد غذایی و پوشاک و مواد شوینده 3 برابر میشه توقع دارید قیمت ماشین که بنظر من یکی از کالاهای اساسی زندگی امروزیه گرون نشه.

    • راد

      سلام
      با توجه به نوسانات ارز برای واردات قطعات و همچنین افزایش فیمت تمام شده تولید مواد اولیه قطعات خودرو طبیعیه که افزایش قیمت خودرو برای تمام خودروسازان داخلی داشته باشیم . ما باید دست به دست هم بدیم تا صنعت خودروسازی کشور به تولید خودروهای با کیفیت ادامه بده عدم همکاری ما باعث بیکاری و رکود اقتصادی میشه.

    • سامان

      دوستان با توجه به افزایش قیمت ارز و بالطبع آن افزایش هزینه های تولید قیمت خودرو نیز افزایش پیدا نموده همانطور که قیمت کلیه جنسها افزایش چندین برابری را تجربه کرده پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو نیز امری طبیعی میباشد.

    • Saraaaaaa

      اکثر اجناس تو کشور ما به قیمت دلار بستگی داره از ر ماه های اخیر ما افزایش قیمت ها رو داریم حس میکنیم همه اجناس از خونه و ماشین گرفته تا خوراک و پوشاک و ... افزایش قیمت داشتن چراکه بیشتر مواد اولیه و قطعات وارداتی هستن و خودرو هم که دیگه روز به روز گرون و گرونتر میشه ...

    • zahra

      دیروز انجمن قطعه سازان درخواست افزایش قیمت 60% تا 80% دادن یعنی خودرو از اینی که گرونتر میشه باید گشت توبازار شرکتهایی که فروش قطعی میدن خرید کرد به عنوان یه سرمایه گذاری عالی و سود آور

    • رضا

      امروز صبح رفته بودم براخرید خودرو تویه نمایندگی قیمتهارو دیدم با چندماه گذشته کلی بالارفته بود میگه بازم افزایش قیمت داریم تا اواسط ماه مشخص میشه

    • حلما

      اگر همچنان قیمت ارز بالا رود قیمت خودرو نیز افزایش می یابد.

    • ساسان

      قیمتاکاهش پیدانمیکنه تازه میگن قراره دوباره گرون بشه اگه قصدخریددارین صبرنکنیدتاببینیدچی میشه

    • زرندی

      امیدوارم قیمت ها بیاد پایین ولی چیزی که داره نشون میده افزایش قیمت هاست. بعضی ها الکی بدون هیچ اطلاعاتی دلشون می خواد قیمت بیاد پایین. واقعا چطوری وقتی دلار با این قیمت هست توقع داریم قیمت ها بیاد پایین. تازه من شنیدم قیمت ها به صورت پله ای داره زیاد میشه و گرنه قیمت ها باید خیلی بیشتر از اینا باشه.

    • baran

      با این شرایط برای خودرو های خارجی گمرک بیشتری خورده و برای خودروسازی های داخل تمامی ورود قطعات از خارج کشور هست و منطبق با ارز هست.
      و ارز یی ک خودر وساز در این زمانه شروع به فروش کرده 6هزارتومان سامانه نیما هست نه 18هزار تومن که با نزول دلار کاهش قیمت پیدا کنه

    • رها

      با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه های تولید و از اونجایی که بیشتر مواد اولیه و قطعات برای هر نوع کالایی وارداتی هست قاعدتا افزایش قیمت خودرو های مدیران خودرو هم طبیعی هست ،

    • حاج صالحی

      توی مملکتی که یه شبه قیمت مایحتاج ضروری مردم میره بالا وتاثیر روی حقوق ودستمزدها داره چطور میشه انتظار داشت که خودرو نره بالا ،وقتی حساب وکتاب که می کنیم می بینیم خودروها بدلیل ارزبری وسقوط ریال رفتن بالا بقیه کالاها چی ؟

    • مهدی

      الان اگه به یک سال گذشته برگردین برای خرید خودرو چه تصمیمی میگیرین
      پس کاری کنین که یک سال دیگه مثل الان حسرت نخورین که کاش ...

    • سحر

      منتظر کاهش قیمت نباشین باکاهش قیمت کیفیت میاد پایین الان بخرین چون قیمت میره بالا که بهترین کیفیت عرضه بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج