جاباما
۷۸۹۲۷۹
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

الکترونیکی کردن کتب درسی به دلیل کمبود کاغذ

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: اگر مشکل کمبود کاغذ همچنان ادامه داشته باشد، الکترونیکی کردن کتب درسی قوت خواهد گرفت.

خبرگزاری ایلنا: سیدحسین طلایی زواره (معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی) درباره مساله کمبود کاغذ برای چاپ کتب درسی و همچنین کاغذهایی که در گمرک مانده‌اند گفت: در این خصوص دو سه مرتبه از طریق آقای وزیر مکاتباتی با بانک مرکزی داشتیم، اما هنوز این ثبت سفارش‌ها تمدید نشده تا کاغذهایی که در گمرک هستند، ترخیص شوند.

وی ادامه داد: برای دریافت کاغذها از گمرک طی نامه‌ای به آقای همتی رییس کل بانک مرکزی اقدام کردیم، اما متاسفانه کار ما در گردونه بروکراسی هنوز انجام نشده است و امیدواریم بتوانیم تا هفته دیگر این مساله را حل کنیم. اگر تمدید ثبت سفارشات انجام شود، می‌توان بخشی از کاغذی که وارد کشور شده را دریافت کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این سوال که آیا این میزان کاغذ که در گمرک وجود دارد برای چاپ کتب درسی سال آینده کافی است؟ گفت: علاوه بر کاغذهای موجود در گمرک مقداری دیگر هم در راه کشور از طریق کشتی است که اگر ثبت سفارشات صورت بگیرد به آنهایی که در راه هستند، دسترسی پیدا خواهیم کرد.

طلایی زواره همچنین با اشاره به اینکه اگر مشکل کمبود کاغذ همچنان ادامه داشته باشد، الکترونیکی کردن کتب درسی قوت خواهد گرفت، گفت: به موازات چاپ کتب درسی، الکترونیکی کردن کتاب‌های درسی را هم پیگیری می‌کنیم تا در بخش‌ها یا مناطقی که برخوردار هستند و می‌توانند از خدمات الکترونیکی کردن کتاب درسی استفاده کنند، این طرح را اجرا کنیم.

وی در خصوص روند الکترونیکی کردن یکی از کتب پایه اول ابتدایی گفت: آن کتاب الکترونیکی به غیر از فایل پی دی اف کتاب با رسانه دیگر آموزشی همراه است، به طور مثال می توان متناسب با موضوعات کتاب فیلم‌ها و نرم افزارهای مرتبط با آن یا منطبق با آن درس را نمایش داد که البته همکاران ما در حال کار کردن روی این موضوع هستند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این سوال که آیا در سال آینده کتاب درسی الکترونیکی را در مدراس خواهیم داشت؟ گفت: امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم، زیرا این طرح نیاز به فرهنگ سازی و آماده سازی دارد تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فكر خوبيه ولي بدرد به جاي با صاحب درست و حسابي ميخوره نه اينجا كه يا قيف نيست يا قير نيست

    • بدون نام

      واقعا که

    • بدون نام

      خاک بر سر ما !

    • بدون نام

      مردم نون شب ندارن بدن بچه هاشون بخورن، بعد از کجا رایانه بیارن که کتاب الکترونیکی بچه هاشون بخونن؟

    • بدون نام

      روزنامه ها رو تعطیل کنن . اینا که همه شون یک مطلب رو تکرار میکنن . واقعا حیف درخت ها که به خاطر انتشار اینا قطع بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج