۷۸۹۶
۴۹ نظر
۵۱۳۹
۴۹ نظر
۵۱۳۹
پ

نقدی بر عملکرد یک برنامه پرطرفدار

تقدیر ماه عسل از یك قاتل چاقوكش!

چه كسی جوابگوی قباحت ریخته ی شده ی قتل در تلویزیون ایران است؟ آیا شایسته است كسی كه جوانی را با شش ضربه ی چاقو به عمد به قتل رسانده است را با افتخار و نورپردازی مانند قهرمانان ملی روی صحنه بیاوریم تا با مردم سخن گوید؟ مگر چه مروارید گرانبهایی قرار است با مردم در میان نهاده شود؟

یكی از آداب و رسوم پسندیده ای كه در میان مسلمانان وجود دارد و در ماه رمضان رواج بیشتری پیدا می كند، رسیدگی به مردم گرفتار و به خصوص آزاد كردن زندانیان و ... است.

در یكی از قسمت های ماه عسل، برنامه ی ویژه ی افطار شبكه ی سوم، پدر و مادری كه فرزند بیست و دوساله شان به قتل رسیده بود، دعوت شده بودند. مادر مقتول از هدیه ی فرزندش برای روز مادر دو روز قبل از حادثه می گفت و پدر در شوك ناشی از این حادثه یارای سخن گفتن نداشت؛ هر چند ۵ سال از حادثه گذشته بود. فرزندی كه به تازگی سربازی خود را تمام كرده و قرار است به زودی در شركت ایران خودرو به كار مشغول شود، هنوز كارت پایان خدمت خود را نگرفته كه در یك نزاع به قتل می رسد.

در بخشی از گفت و گو مادر بدون هماهنگی قبلی با مجری، نحوه ی قتل را توضیح می دهد: شش ضربه چاقو. و می گوید كه این قتل عمد بوده است. پدر و مادر قاتل را بخشیده اند. مادر دائما می گوید كه برای امام حسین و حضرت علی اصغر بخشیده ام.

خب تا این جای كار موضوع چندان قابل توجهی وجود ندارد. این دست برنامه ها چندی است مد شده است. اما در مقابل چشمانی كه از حدقه بیرون زده شده است، از قاتل با لفظ «میثم جان» دعوت می شود از روی فرش و با عزت به روی سن بیاید و در مقابل چشمان میلیون ها نفر روزه دار بایستد.

جا دارد از مسئولین شبكه ی سوم و تهیه كنندگان برنامه سوال شود كه چه كسی جوابگوی قباحت ریخته ی شده ی قتل در تلویزیون ایران است؟ آیا شایسته است كسی كه جوانی را با شش ضربه ی چاقو به عمد به قتل رسانده است را با افتخار و نورپردازی مانند قهرمانان ملی روی صحنه بیاوریم تا با مردم سخن گوید؟ مگر چه مروارید گرانبهایی قرار است با مردم در میان نهاده شود؟

مادر مقتول، یارای دیدن چهره ی او را ندارد. مجری كه حس نیكوكاری اش گل كرده است، از او می خواهد صورتش را برنگرداند: «شما دیگه معامله كردید». مادر می گوید كه با قاتل معامله ای نكرده و تنها به خاطر خدا و امام حسین بخشیده است. مادر عادت دارد دائما قضیه را با كربلا و علی اصغر -علیه السلام- مقایسه كند.

شاید قتل سهوی را بشود مورد عفو قرار داد و حتی عفو كردن در این گونه موارد را در تلویزیون و رسانه ها تبلیغ كرد. اما مطمئنا عفو قاتلان عمد و تبلیغ آن به بیراهه می رود. نتیجه ای جز ترویج قتل به دنبال نخواهد داشت.

به عنوان نمونه نحوه ی اجرای طرح آزادی زندانیان غیر عمد در یكی از استان های شرقی كشور، منجر به افزایش آمار قتل عمد در آن منطقه شده است. (http://www.harfdar.ir/post/۱۰۷)

حكم قصاص، یك حكم الهی است كه برای اجرا گذاشته شده است. بیایید در دعوت به عفو اسراف نكنیم.

متاسفانه برنامه های تلویزیونی، گاها موفق نیستند حساسیت های برخی موضوعات ویژه را رعایت كنند و گاهی دیده می شود با قبح زدایی از برخی مسائل دنبال آفرینش جذابیت و هستند؛ بدون این كه نسبت به عواقب و آثار سوء این كار پروایی داشته باشند.

منبع: الف

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تقدیر ماه عسل از یك قاتل چاقوكش!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      مگه بد قاتل را که جوون مردم به قتل عمد کشته با افتخار میارن جلوی دوربین که کارشو تائید کنن تا بقیه مردم هم تشویق بشن که جلوی دوربین بیان

    • MAHLA

      واقعا دردآوره.....................!!!!!!!

    • شبنم

      کوته نظری مثل نوسنده بهتر بود کل برنامه ماه عسل را ببینه ! علیخانی به هیچ وجه تقدیر نکرد و ایا شما انتظار داشتین چراغ ها را خاموش کنند چون داره 1 قاتل میاد ؟ بخشش یک امر خیلی بزرگ و الهی که قطعا بیشتر از قصاص توصیه شده ! هر کسی به حرف های اون جوان گوش میداد 1 تلنگری واسش بود . این 1 اتفاق خوب بود که شما ها نمی توانید درکش کنید !

    • بدون نام

      باور كنيد در هيچ جاي دنيا به اندازه ايران قتل وكشته در درگيريهاي خياباني نيست وهمه آنها ناشي از همين بخششهاي بيجاست اگر تمامي اينها به جاي مجازات واعدام در زندانها ويا جاهاي پنهان در ملا عام اعدام مي شدند خدا شاهد است كه اين قتلها كاهش پيدا مي كرد باور كنيد من با حدود 40 سال سن بارها شده است كه افراد زير 20 سال انچنان توحش و قلدر گيري ميكنند كه اينگار 20 سال از ماها بزرگترند كي مسئولين ميخواهند جلوي اين نابسامانيها ار بگيرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما منبع آمارتون کجاست عزیزم؟!!!

    • vahide

      آقايوني كه اسم خودتون رو گذاشتين مسلمون ، تو همون كتابي كه اسمش رو علم كردين اما نمي دونين چي توش نوشته، بلافاصله بعد از قصاص اومده كه بخشش كنيد تا بخشيده شويد ، و همچنين نوشته حقتونه قصاص كردن اما براي هر 2 طرف خيلي بهتره كه بخشش انجام بگيره. در نتيجه نه اون آقا و خانم كار بدي كردن و بخشيدن و نه آقاي عليخاني كار بدي كرده چراغها رو موقع ورود آقاي قاتل خاموش نكرده ، بنده توبه كرده رو خدا مي بخشه ، بنده چه كاره هست كه اينقدر براش سخت بگيره، هر چند كه من اصلا كار قاتل رو موجه نمي دونم اما حالا يكبار اشتباهش رو كرده و هم اين دنيا و هم اون دنيا تاوانش رو پس خواهد داد اين دليل نمي شه كه من و شما تا آخر عمرش به خاطر يك اشتباه ولو بسيار بسيار بزرگش لحظه به لحظه زندگي رو براش زهر كنيم.

    • نازنین

      سلام نویسنده عزیز

      موضوع مهمی رو مورد بحث قرار دادید

      امیدوارم در نشر عقاید خوبتون همیشه موفق باشید

      من این موضوع رو در روزنامه سلامت درباره قتل دختر دانشجو روی پل مدیریت هم مشاهده کردم

      دفاع از قاتلین فقط قبح ماجرا رو از بین می بره و اونا رو جری تر می کنه

      سلامت باشی و شاد

    • atena

      نا امیدم مکن از سابقه لطف ازل تو چه دانی که پس پرده که خوبست که زشت
      من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی ان درود عاقبت کار که کشت
      کاش یاد بگیریم خود خواه نباشیم.با حکم خودمون دیگران را مجازات نکنیم

    • nasi

      ma chera adat kardim ta ye chizi mishe begim hich jaye 2nya joz iran injuri nemikonan?? in khod kam bini az koja miad .
      aghaye azizi ke migi hich jaye 2nya andazeye iran ghatle khiabuni anjam nemishe.shoma tu chandta keshvar tahala zendegi kardi?
      ma behtarin nistim vali badtarin ham nistim bekhoda.
      man daram tu Amrica zendegi mikonamhamunjayi ke kheilia fek mikonan beheshte. bia bebin che vahshi bazariye.har divaneyi ye aslahe tu kifeshe.
      shomaro bekhoda dast azin khod kam bini bardarin
      .

    • صبا

      وا چه ربطی داره؟
      پس باید جلوی دوربین میزدن فکشو پیاده کنن یا بهش فحش میدادن؟؟؟!!!!
      یه خورده منطقی باشین بد نیست...

      پاسخ ها

      • نسیم

        نخیر اول اینکه نباید ایشون رو می بخشیدن

        دوم هم باید قصاص می شد تابرا بقیه درس

        عبرت بشه

        بعدشم نباید توی برنامه می آوردنش

      • بدون نام

        در پاسخ به نسیم
        اگه شما اولیای دم بودی میگفتی همسایه هاشونا تا 40 تا خونه اعدام کنن

    • رها

      خطاب به کسانی که میگن باید در این موارد از ائمه و کتاب خدا الگوبرداری کرد باید بگم که قاتل حضرت علی هم قصاص شد و این هم سندش:
      پس از وفات علی، ابن ملجم را برای قصاص نزد حسن پسر علی آوردند. حسن پسر علی به وصیت پدرش، با یک ضربه شمشیر ابن ملجم را قصاص کرد.

    • وجدان

      ترحم برپلنگ تيزدندان ستمكاري بودبرگوسفندان من اين برنامه رونديدم امابهتره بدونيم كجا بايدبخشيدكجانبايدبخشيد

    • مهتاب

      اصلن نقد خوبی نبود دلیل نمیشه چون طرف قبلن یه اشتباهی کرده باهاش بد رفتار بشه. شما انتظار داری مجری برنامه با چه لحنی صداش بزنه؟انتظار داری ناسزا بهش بگه؟
      یه کم انسانی فکر کنید

    • farzane

      بابا خوب مگه چي شده؟ انگار نه انگار كه ما مسلمانيم.اونم مثل ما ادمه.حق زندگي داره. مگه ما كي هستيم كه نبخشيم؟خدا با اون عظمتش ميبخشه اونوقت ما....

    • ناشناس

      كاملا با نظرتان موافقم اكر فرضا انسان ها ى خوبى مثل اين بزركوارن ازخون فرزندعزيزشان مي كذرند درست نيست ان را دريك رسانه ملي مطرح نماييم زيرا اراذل واوباشان رانسبت به اين قبيل اعمال جري تر كرده وفضاي جامعه را ناامن تر مى نماييم زيرا خداوند مي خواسته است با اجراي حكم قصاص امنيت درجامعه برقرارشود واقعا جاى تاسف است  

    • مرجان

      ok

    • بدون نام

      من با نظر صبا وشبنم موافقم...

    • زهرا

      این جوون دیگه بخشیده شده خودشم خوب شده(به هرحال صحبت و نوع بیان نشانه شخصیته)و اون یه انسانه؛باید با احترام باهاش رفتار کنند حتی اگه میخواستند ببرنش سر چوبه دار
      موندم چرا شما رفتارهای شایسته و به موقع رو نمی دونید

    • فریما

      میثم زجر اشتباهش رو کشید و به خواست خدا عفو شد.....چرا باید هتک حرمت یا طرد شود؟اون هم یک انسان .....باید برگرده به جامعه و حکم ترمز رو واسه همسن و سالها امثال خودش رو داشته باشه.....اون یکبار اشتباه کرد نه چند بار...منصف باشیم

    • بدون نام

      چرا حالا همه به چراغهاي گفته شده نويسنده گير داديد منظور اصليش اينه كه چرا بايد يه همچين چيزي رو بيارن رو صحنه اون از برنامه اسيد پاشي روي آمنه اينم از اين . بخششهي بيجا باعث ميشه كساني كه به يه همچين چيزهاي فكر ميكنن تو انجام دادن كارشون ترديد كمتري داشته باشن چون ميگن بالاخره بخشيده ميشيم .در كل اين رو هم بايد يادمون نره كه هيچگاه و در هيچ جايگاهي نميتوانيم قضاوت كنيم چون نميتوانم جوانب كارها رو از هر ديدگاهي ببينيم . چون خدا نيستيم

    • شيدا

      واقعا كه سطح فكرتون خيلي پايينه برنامه اصلا موضوش بخشش يا عدم بخشش نبود بلكه هدفش توجه به زندانياني بود كه بعد اومدن بيرون چي كارا بايد واسشون كرد تا بتونن به جامعه برگردن كه اونا از ما مراقب ترن چون عاقبت كار رو ديدن برين به حال خودتون گريه كنين

    • هادی

      بابا شما چرا اینقدر منفی بافی میکنین
      این اتفاق ممکنه واسه ی هر کدوم از ما بیفته.
      به این فکر کنین که یکی مثل میثم (جان) چقدر از کارش پشیمونه که میاد جلوی دوربینو اظهار ندامت میکنه!
      کدوم از ما حاضره چنین کاری کنه، در صورتیکه اون دیگه از لحاظ قانونی بخشیده شده و نیازی به این کار نداشت...
      یه خورده قشنگتر نگاه کنیم...

    • الناز

      پس به قول احسان علیخانی تف کنیم تو صورتش یا شما بی منطقی یا خیلی با احسان دشمنی .یادت باشه احسان خیلی با عقل تر از تو و میدونه به کی چی بگه

    • آرزو

      اصلا چه لزومی داشت که این آدم به این برنامه دعوت شه؟؟!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      بزرگترین بخشنده خداست و اسلام اصلو به رحم و مروت و بخشش گذاشته .اولیلی دم هم بخشیدن پس هیچ دینی رو گردن اون پسر چه از لحاظ شرعی و چه قانونی نیست پس منو شما کی باشیم که بهش بگیم قاتل یا چاقو کش اصلا حق این کارو نداریم .چارش اینه که موقع عصبانیت کاری ذست خودت بدی بعد نبخشنت اونوقت می فهمی

    • مهشید

      با موضوع قبح زدایی که مطرح کردین کاملا موافقم اما دوستان هم بیراه نمیگن که.. نمی شد جلوی دوربین بهش فحش بدن و بازهم تحقیرش کنن.. ضمن اینکه اون آدم به قد کاری که کرده تا اینجا تاوان دنیارو داده و من بعدهم خواهد داد و حتی خودش میدونه که اون دنیا هم باید تاوان سنگینی به خاطر یک غفلت انی بپردازه .. .این پدرومادر تا حدی حق دخالت در سرنوشت قاتل روداشتن که خودشون حالا بهر دلیل موجه و غیرموجهی نخواستن خون جوون دیگه ای ولو بزهکارو کثیف ریخته بشه ، دیگه تحقیر و توهین بعد از بخشش چیه؟ من نمیگم باید میبخشبید یا نباید میبخشید این بستگی به سعه صدر اولیای دم داره یکی میخواد حقشو بگیره یکی میخواد بگذره بخودش مربوطه اما اگر قاتل روی صحنه آورده شده صرفا بعلت ترویج عبرتگیری بوده و لاغیر ، در اینکه عمل غیرانسانی و وحشیانه قاتل قابل دفاع نیست هیچ شکی توش نیست اما اهانت و تحقیر به بنده ی خدا حالا ازهرنوعی که میخوواد باشه هم انسانی نیست ذهنیتتون رو اصلاح کنین لطفا

    • mandana

      شما اقای نویسنده :از کجا معلوم کارای شما بعضی وقتا از صد تا قتل هم بدتر نباشه.مگه دروغ-ریا-ابروی مردم و بردن و...ادمو اهل بهشت میکنه؟شاید فردای قیامت میثم رفت بهشت و ماموندیم تو اتیش؟شما تضمیین میکنی اهل بهشتی؟؟؟

    • Keyvan

      Mahtab joon aslan ro ba tanvin minvisan. ye chize dige: Marjan joon manzooret az ok chi bood?? che rabtidasht asan be mozoo?? mikhasti begi ma ham englisi baladim?? parsi ro pas bedarim dige. midoonam rabti be mozooe neveshte nadasht vali bayad ina ro migoftam. dar zemn ba nazare nasi ham movafegham.nazare ghabele taamolli dasht

    • مهشید

      بی خود بخشیدن الان دیگه راحت آدم میکشند اونم به عمد و توقع بخشش دارن اگرم نبخشی نمیگه حقشونه میگن خداهم نمی بخشتت
      خدا خودش توفرآن حکم قصاص روآورده ...درسته؟خدا که حقه ...حرفشم حقه

    • شهرام

      سلام - درسته که بخشش خوبه ولی شما کشور چین یا عربستان و یا ژاپن رو نگاه کنید به محض وقوع جرم اون شخص خاطی رو مجازات می کنن - در این صورته که هر فردی در موقع عصبانیت هم فکرشو کاملا جمع می کنه - نه اینکه کارشو بکنه خره از پل که گذشت تازه به فکر گرفتن رضایت باشه - کاملا تجسم کنید که بچه تون مرده و بعد قضاوت کنید چون بچه طرف مقابل مرده شما به راحتی از گذشت حرف میزنید

    • zari

      من از ان برنامه کلی لذت بردم و به مجری شجاع برنامه تبریک میگم که به حرف تکراری اهمییت نمیدهد.مشکل جای دیگر است

    • بدون نام

      این موضوع بسیار مهم و از جوانب بسیاری قابل دیدن و بحث و تامل است . نگاههای کارشناسی که حتی میشه 1 کتاب نوشت درمورد عوامل به وجود آورنده جرم . عوامل بازدارنده . بخشش از نظر اسلام و بعد انسانی و .... بسیار قابل تامل است . اما خانم یا آقای nasiاگر اونجا اینقدر نا امنه تشریفتونو میاوردین ایران ضمن اینکه اگر آقای علیخانی یک جور دیگه حرف میزد باز هم داستانی دیگر علم می شد . به نظر شما در یک رسانه ملی که میلیونها نفر بیننده داره باید از الفاظ زشت استفاده میشد و به قول خود آقای علیخانی تف تو صورتش می کردند . حضرت علی فرمود : لذتی که در عفو است در انتقام نیست حالا شما آقایون و خانومهای محترم (و خود من )از خدا و پیام آورانش بیشتر میدونیم؟ ایرانی جماعت همیشه انگشت اتهام و ایراد گیریش به طرف دیگران می گیریم و این انگشت کمتر به طرفه خدمونه

    • زهرا

      بله قصاص حقه ولی هیچکس نمی خواد با این کارا اسراف در عفو رو شایع کنه کاش قبل از اینکه آدما قضاوت میکردن کمی خودشونو جای دیگران میزاشتن اگه اون برنامه رو کامل میدیدن متوجه میشدین که میثم چه حالی بود و اصلا حس قهرمان ها رو نداشت همون اماممون که قصاص رو حق دونسته سفارش زیاد به بخشش داره دست برداریم از این قضاوت ها........

    • زهرا

      مثلا تا الان که قبح زدایی نشده بود قتل اتفاق نمی افتاد . یا کم اتفاق می افتاد ؟ حالا که پدر و مادر مقتول قاتل رو بخشیدن شما کاسه ی داغ تر از آش شدید ؟ همین پسر بیست و خرده ای ساله هم یک روزی قاتل نبود یک روزی فکرش رو هم نمیکرد که قاتل باشه اما شد شاید اگر از عاقبت کارش اطلاع داشت . شاید اگر تا اون موقع رسانه ها اینطور آگاه سازی ها رو انجام داده بودند اون از پشیمانی آخرش خبر دار میشد و موقع عصبانیت خودشو کنترل میکرد. شما اگر برنامه رو دیده بودید میفهمیدید که اتفاقا چقدر قتل میثم زشت و ناپسند شمرده شد و تمام تلاش این برنامه فقط برای این بود که دیگران ببینند و عبرت بگیرند همون طوری که خدا میخواد تا ما سرگذشت دیگران را ببینیم و عبرت بگیریم.
      چرا با لفظ میثم جان از اون یاد نشه ؟ قتل کرده اما پشیمونه ... خدا و صاحبان حق میبخشن ما که حقی هم نداریم نمیبخشیم و تا وقتی این مسئله برامون اتفاق نیفتاده نمیتونیم درکش کنیم. اون پسر خییییلی پشیمون بود. میخواست حداقل کاری رو که میتونه برای اون خانواده انجام بده. قرار نیست چون کار اشتباهی انجام داده تا آخر عمرش از جامعه دور بمونه که باز هم بره سمت خلاف. اون میخواست که از این به بعد یه فرد سالم برای جامعه باشه. مردم هم باید کمکش کنند نه اینکه ولش کنن که باز هم خلافکاری کنه. کاش با همه چیز اینقدر تهاجمی برخورد نکنیم. یه ذره فکر کنیم. بحث قبح نیست. آدم موقع عصبانیت به قبح چیزی فکر نمیکنه. بهتره که از پشیمونی آخرش خبردار بشه.

    • niayesh

      به نظر من هم با این کار قبح کارو از بین بردن. تقصیر علیخانی هم نبود، کارگردان برنامه تصمیم گیرنده بوده. اگر هم می خواستن بخشش را ترویج بدهند مجبور نبودن قاتل را هم بیارند تو برنامه. جدیدا تلوزیون کارهای عجیبی می کنه،این از این،اون هم از دعوت از مرد سه زنه در شبکه دو

    • سحرناز

      به نظرم باید نیمه پر لیوان دید اون برنامه ممکن جنبه های مثبتم داشته باشه....

    • ناشناس

      شما اگه کامل برنامه رو دیده باشین حتما دیدین که وقتی میثم جان اومد تو و دست پدر مقتول رو بوسید پدر با همه از خودگذشتگی قبولش کرد . حالا شما نشستین میگین اینطوری نباید با قاتل رفتار کرد!!!! الان نقش شما دایه عزیز تر از مادره. اون قاتلی که شما اینطوری ازش حرف می زنین غرورش رو زیر پاش گذاشته و تو این برنامه اومده که واسه من و شما از اشتباهش بگه تا ما هم دچارش نشیم. یادمون باشه فرق ما با میثم راهی هست که اون رفته و اشتباهش بابزرگی یه پدرو مادر بخشیده شده و دیگه این راه رو نمیره اما ما ممکنه هر لحظه گرفتار این اشتباه بشیم شاید کسی نباشه مارو ببخشه.

    • x

      ey baba,nmigm hrki asab nadash bre melato tu khiabun chaghu bzane vali hich adami tu sharayete adi inkararo nmikone.masalan ba in barname shoma tashvigh shoD hrvakh khusumaT ba keC dashT bzani bokoshish????

    • بدون نام

      اون جوون مردومو گرفته لاغر اگه اعدام نیشد باید زندان میبود الان آزادش کردن که ادعا کنه من آدم خوبی شدم و بعد بره دست به قتل دیگه ای بزنه

    • حمید

      اقا جون چرا همیشه دنبال گند قضیه اید شما. اگه به نظرت یه برنامه بده نبین. این که نشد راه حل که یه طرفه به قاضی بریو با قیافه حق به جانب سربلند از پیش قاضی بیای. جون هرکی دوس دارید بیاید این اخلاقارو ترک کنیم.

    • ایمان

      کاملا با نظرنویسنده موافقم
      پیامبر(ص) هم موقعی که قاتل عمویش حمزه اسلام آورد ومسلمان شد اون رو پذیرفت و بخشید ولی گفت که دیگه جلوی چشماش نیاد چون عموی ایشان برایشان خیلی عزیز بودپسر این خانواده هم قطعا براشون عزیز بوده این جور کارای تلویزیونی واسه گرفتن ببخشش و کم شدن قصاص تو جامعه خوب نیست باید فقط اون پدرومادر رو می آوردن

    • raha

      دوستای خوبم اخه چقد شما احساساتی هستین میخوام بدونم اگه برادر شما یا شوهر شما هم اینطوری تو خیابون به قتل برسه.تصور کنین که 6 تا ضربه خورده تو شکمش بازم اینقدر راحت در مورد قتل نظر کارشناسی میدین؟دوستان من بخشش خوب هست اما اگر تکرار ان و تبلیغ بی اندازه ان باعث وقیح شدن گروهی بشه کی میخواد جوابگو بشه.تو رو خدا همیشه هم نگاه احساسی به مسائل درست نیست گاهی باید منطقی بود//

    • MARI

      اونا که مادر پدر بودن بخشیدن شما چیکاره اید؟در ضمن اگه خدا نمیبخشید به دل اون مادر وپدر هم نمی انداخت که از خون پسرشون بگذرن
      شاید اگه من بودم نمیبخشیدم
      ولی لطفا جای خدا حرف نزنید
      انسان جایز الخطاست وخدا ارحم الراحمین

    • هستی

      واقعا جای تاسف داره هم واسه نویسنده مطلب هم واسه اونایی که کاسه داغتر از آش شدند و احساس میکنند اگه احسان به اون پسر گفته میثم جان دیگه تبلیغ کرده واسه قاتل شدن
      پدر و مادر بخشیدند شرع و عرف بخشیده نمیدونم من و شما این وسط چه کاره ایم که داریم غصه میخوریم
      اون هم یه آدمه درست مثل من و شما و از نیک و بد زندگیش جز خدا کسی خبر نداره پس شما قاضی زندگی دیگران نباشید

    • محمد

      اولين روز بعد از قتل مرحوم داداشي SMS آمد كه به قاتل گفتن رفتي مرحله بعد بايد محرابي را بكشي قتل توي مملكت ما خيلي داره عادي ميشه !!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟

    • نگار

      با نظر محمد کاملا موافقم.

    • احمدی

      حرفت رو درک میکنم جوان ها خیلی یاغی و بی کله و در سطوح با سواد خیلی رمانتیک و افسانه ای برخورد میکنند و ممنکنه نتیجه گیری های مقایسه ای و بسیار غیر عادی و نامتعارف بکنند ...
      درسته همچین دلم سوخت وقتی مادره رو اصرار میکرد به قاتل نگاه بکنه ولی این ضربه ای و تلنگری به مادر و پدرها زد که بچه هاشون رو تا حد امکان جمع کنند دیگه نمیدونم چی باید بگم نه دفاع کردم نه سرکوب و فقط چیزایی رو که به ذهنم رسید گفتم یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج