۷۸۹۸۸۷
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

دست رد قطر بر سینه بن سلمان

قطری ها به حرفهای اخیر بن سلمان که برخی تحلیلگران از آن به مثابه چراغ سبز ریاض به دوحه یاد کردند، واکنش نشان دادند.

خبرگزاری مهر: اسپوتنیک در گزارشی به واکنشی که قطری ها به چراغ سبز اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به دوحه نشان دادند، پرداخته و آورده است: در پنجم ماه ژوئن سال ۲۰۱۷، عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور را متهم به برافروختن تنش های منطقه ای و حمایت از تروریسم و نزدیکی با ایران کردند اما دوحه این اتهامات را تماما رد کرد. با این وجود چهار کشور لیستی بلند بالا شامل ۱۳ بند برای آشتی با دوحه تهیه و بر آن اصرار کردند.

هم اکنون با گذشت بیش از یکسال از تحریم قطر اوضاع فرق کرده و این دوحه است که شروط خود را بر کشورهای تحریم کننده برای انجام آشتی مطرح می کند.

رسانه های قطری اعلام کردند که خالد محمد العطیه وزیر دفاع قطر در جریان نشستی در پایتخت این کشور با عنوان بحران خلیج فارس و آثار آن گفت: ما سلاح بازدارنده برای حمایت قطر و حفظ امنیت و ثبات آن در اختیار داریم. قطر هرگز سرتعظیم فرود نمی آورد و کشورهای تحریم های در وارد کردن قطر به کرنش ناکام ماندند.

وی درباره آشتی با کشورهای تحریم کننده قطر هم بیان کرد: سه گام باید قبل از حل مشکل خلیج فارس برداشته شود؛ نخست از ملت قطر عذرخواهی شود، محاصره برداشته شود و گفتگو انجام شود.

این در واقع واکنشی به چراغ سبز محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است که چندی قبل در نشست اقتصادی در ریاض درباره دوحه مثبت سخن گفت و از پیشرفت های حاصل شده در این امیر نشین خبر داد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت: در قطر هم با وجود اینکه ما با آنها اختلاف داریم اما پیشرفت های خوبی به دست آمده است. قطر با موفقیت در مسیر طرح های اقتصادی اش حرکت می کند و نتیجه این موفقیت ها پس از پنج سال آشکار خواهد شد. قطر اقتصاد قوی دارد با وجود اینکه ما با آنها اختلاف داریم اما پس از پنج سال شرایط کاملا متفاوتی خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر قطر فقط با سهیم بودن در پارس جنوبی توانسته چند سال متوالی جز ده کشور برتر در رفاه واقتصاد باشد،حالا شما حساب کن اگر ایران دستش بود نه در کره زمین بلکه کره مریخ را خریداری کرده بود!!!قابل توجه کسانی که عربها را ملخ خور وجاهل میدانند ولی در عمل دولتمردانش ثابت کردند خواستن توانستن است وانکه بازی را باخته دولتمردان باهوش ایرانی هستند!!!!

    • بدون نام

      شرمنده ولی شما واقعا دچار توهم هستین

    • بدون نام

      همه جا طرح های خوب در جریان است بجز ایران!

    • ایرج جمشدی

      اگر اردغان یکی به میخ یکی نعل نزند وخون خاشقچی را باطل نکند کار محمد بن سلمان انشاالاه تمام است

    • بدون نام

      اونا عربن با هم کنار میان دیر یا زود .عمان و اسرائیل را دیدی دلخوش به قطرم نباش یهو اونم میرن بزودی

    • بدون نام

      قطری ها به حرفهای اخیر بن سلمان ......................در اینجا دقیقا منظور کدوم سلمان بود ؟!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      قطر از خدا میخواست از شر تحریمهای عربستان خارج بشه این ادعاهاشون فقط ژست سیاسیه قطر با درآمد بالا و رفاه بالا فقط یکسال تحریم بود اما کشور ما ۴۰ ساله که تحریمه به اضافه ۸ سال جنگ دو دور هم بدترین تحریمهای تاریخ و داشتیم یکی از اسفند سال ۹۰ بود و دیگری به فاصله کمتر از ۷ سال امسال از تیر بخشیش شروع شد و از آبان بدتر میشه فکر ایران باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج