adexo3
۷۹۰۲۴۵
۲۶ نظر
۵۰۰۳
۲۶ نظر
۵۰۰۳
پ

قدردانی از عراقی‌ها برای میزبانی از زائران ایرانی

معاون اول رئیس‌جمهور از دموکراسی امروز در عراق بعنوان یک نمونه برای کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: دولت و مردم ایران قدردان میزبانی خوب دولت و مردم عراق در ایام اربعین هستند.

خبرگزاری ایلنا: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق ضمن تبریک انتصاب وی بعنوان نخست وزیر این کشور، گفت: خوشبختانه دولت جدید عراق با کسب رای اعتماد از مجلس این کشور کار خود را آغاز کرده است و اطمینان دارم با توجه به سوابق و تجربیات شما، دولت جدید عراق قادر خواهد بود مسائل جاری و چالش های پیش روی کشور عراق را برطرف کند.

معاون اول رییس‌جمهور با قدردانی از نخست وزیر، دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی خوب از زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین، از سفر خود در روز اربعین به نجف اشرف و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین به سمت کربلا خبر داد و افزود: مهمترین انگیزه‌ام از این سفر علاوه بر زیارت و ادای احترام به ائمه معصومین (ع)، ‌تشکر و قدردانی از میزبانی خوب دولت و ملت عراق از زائرین است.

جهانگیری روابط تهران و بغداد را در همه زمینه‌ها رو به گسترش توصیف کرد و افزود: افزایش سفرهای زیارتی دو ملت این پیام را به مسئولین دو کشور می‌دهد که روابط فیمابین باید بیش از پیش توسعه پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای دولت و ملت عراق، ابراز امیدواری کرد؛ با استقرار دولت جدید عراق و تبادل هیات ها و مذاکرات دو جانبه، برخی موانع پیش روی توسعه مناسبات دو کشور را شناسایی و برطرف خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی با آرزوی قبولی زیارت همه مردم ایران در ایام اربعین به گزارش های ارایه شده به دولت خود مبنی بر استقرار کامل نظم و آرامش در مراسم امسال؛ گفت: براساس گزارش های اتاق نظارت بر مراسم اربعین امسال تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند و کارها با نظم در حال انجام است و به میهمانان و زائرین خدمت‌رسانی می‌شود.

عادل عبدالمهدی افزود: امروز شاهد دموکراسی و تبادل صلح آمیز قدرت در عراق هستیم و با وجود همه مشکلات، دولت گذشته با آرامش و صلح قدرت را به دولت جدید تحویل می دهد.

وی ادامه داد: تلاش دولت گذشته و جدید عراق این بوده است که نقاط مثبت را تقویت و بر دستاوردهای گذشته بیافزاید و تلاش ما این است که تمام توانایی و انرژی خود را بکار گیریم تا از مشکلات پیش رو عبور کرده و عراق را در ریل و مسیر سازندگی قرار دهیم و بتوانیم با حسن همجواری با همسایگان خود تعامل سازنده داشته باشیم.

نخست وزیر عراق روابط تهران و بغداد را ویژه و منحصر بفرد توصیف کرد و گفت: این روابط فقط به دلیل وجود مرزهای طولانی میان دو کشور نیست بلکه به دلیل روابط برادرانه، ایمانی و عقیدتی است که منافع زیادی برای دو ملت به همراه دارد.

عادل عبدالمهدی ادامه داد: ما بر این روابط سازنده اتکا می‌کنیم و سعی می‌کنیم پیشرفت مشترک داشته باشیم چرا که پیشرفت ایران پیشرفت عراق و پیشرفت عراق پیشرفت ایران است.

وی افزود: اگر مشکلاتی نیز وجود داشته باشد این مشکلات کم اهمیت هستند و توجه اصلی ما به مشترکات است تا بتوانیم مسائل و مشکلات پیش رو را مرتفع سازیم.

نخست وزیر عراق دیدارهای مستقیم و دوجانبه میان مسئولان دو کشور را گامی پراهمیت در گسترش مناسبات فیمابین ارزیابی و خاطرنشان کرد: این دیدارها می‌تواند نقش سازنده‌ای در گسترش مناسبات و ارتقائ سطح همکاری‌های دفاعی و منطقه ای دو کشور باشد.

وی ضمن درخواست از جهانگیری برای ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور اسلامی ایران برای ملت ایران، آرزوی خیر، موفقیت و امنیت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشتباه گفتید قدردانی از ایرانی بخاطر میزبانی شون در کشور عراق از عراقی ها. هر چی هست مال ایران هست چرا دارید کلاه سر مردم ایران میذارید. تازه عراقی ها این وسط از وجود ایرانی ها در عراق کیف دنیا را بردن.

    • بی نام

      ضرب المثل معروف ، .......... از خودمون ............ هم از خودمون .

    • وروجک

      از خداشون باشه...اصلا ایرانی ها که رفتن عراق پیشرفت کردن ....2میلیون ایرانی کم است تو20روز میروند توعراق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیش از 20 میلیون زایر اربعین در عراق هست فقط 2 میلیون ایرانی هستند ، کمی انصاف هم خوبه ، این دشمنی ها از هر طرف باشد نفعش برای غارتگره و اونی که خیر مردم دو کشور رو نمی خواد
        کمی واقع بین باشیم

    • بدون نام

      اره اونها نژاد پرست نیستن مثل ما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعآ متأسفم برای شماها که حتا یک کمی وجدان ندارید این همه سال خدمت برادران عراقی برای ما هست حتا پاجوراب ماساژ همش نادیده گرفته نشه این همه ماهی کباب میوه بهداشت جای خواب نادیده گرفته نشه اگرمسلمان هستید پس الکی قضاوت نکنید وتشکر میکنیم از کشور وملت شریف عراق بخاطر میزبانی وتقبل زحمات اسلام علیک یاسیدی ومولای یااباعبدالله الحسین

      • بدون نام

        بدون نام 16:00
        حتما هم از ملت عراق باید تشکر کنی. شاید شما به همین زودی جوانهای دست گلی که توی هشت سال زیر خاک شدند و یا بسیاریشون مفقود الاثر، جانباز، شیمیایی شدند را فراموش کردی. حتما تشکر کن .عشق به امام حسین یه چیز،دیگراست.

    • محسن

      بله باید هم با
      بت مهمان نوازی شون با سوراخ دیوار و تحقیر ایرانی ازشون قدردانی بشه....ای خدا چی بودیم چی شدیم افسوس

    • بدون نام

      ممنونم از برادران عراقی که دست بچه های غواص رو بستن روشون خاک ریختن

    • م م

      با پول کی؟

    • بدون نام

      قدردانی.ازعراقیها که با اسرای ماچکارکردن.
      ........ازعراقیها که بامملکت ماچکارکردن
      .....‌‌‌‌‌...ازعراقیهاکه ما چه زود فرامشکاریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تشکر وممنونم به خاطر خدمت به زوار ابا عبدلله الحسین

      • بدون نام

        اون زمان جنگ بود برای دفاع از کشورشان مجبور بودن دست به هر کاری بزنند ما هم کم عراقی نکشتیم

      • بدون نام

        ۱۶:۴۹ چی میگی برای دفاع از کشورشون؟ !!!!!!! مثل اینکه اونها به ایران حمله کردن شعارشان هم قادسیه دوم بود میخواستن همون بلای هزارو چهارصد سال پیش را تکرار کنن ، چی میزنی تو؟ ما دفاع کردیم

    • بدون نام

      با پول مردم ایران .اونا باید ممنون ما باشند که این همه پول وارد کشورشون میشه

      پاسخ ها

      • ر ز

        اخه چرااینقدرشمانمک نشناس هستین عراقی مگه محتاج پول ایرانیها هستند اونا خادم امام حسین هستند نه دنبال جیب ایرانیها هستند

    • بدون نام

      عراقیها میلیاردها دلار از اربعین حسینی درامد کسب میکنن.....خیلی هم باید شکر گزار باشن

    • محمدنژاد

      شما کسانیکه یک روز جنگ را ندیدید و از لابلای فیلمهای تلویزیونی تصوری مبهم از دفاع مقدس دارید! به بهانه دفاع از شهدا و جانبازان و اسراء ارزشها را زیر سؤال نبرید!
      من جانباز ۵۵ درصدی هستم که در ١٧ سالگی یه چشم و پای خود را در دفاع مقدس تقدیم کردم و تاحالا ۶ بار پیاده روی اربعین رفتم و واقعا مردم عراق در این چند روز از جان مایه میگذارند که یکصدم آنرا مردم عزیز مشهد(خودم از مشهد هستم) نسبت به زوار امام رضا نمیگذارند؟!
      هرگاه رفتار ما اصلاح شد بعد سخن به انتقاد دیگران بلند کنیم!

    • احمد

      واقعاً در اختیار قرار دادن چند سوراخ دیوار به عنوان بانک ملی موجبات تشکر و افزایش غرور ملی را فراهم کردن .

    • بدون نام

      کی از ماتشکر کنه بخاطر تحمل این شرایط بد خجالت بکشید تازگی فقد کارشون شد تشکرو همدردی با کسانی که از این دنیا رفتن بداد مابرسید

    • بدون نام

      عراق ۸ سال با ما جنگید الان دوست ماست،نمیدونم اسرائیل چه دشمنی با ما داره

    • بدون نام

      چرا این جهانگیری تو همه ی عکساش ناراحت وافسرده س

    • شاخ

      ما ایرانیا فراموشکاریم عراقی هاهم فهمیدن ما کم عقلیم

    • بدون نام

      فقط خدا میتونه اجر شیعیان عراق بده

    • بدون نام

      عزیزان اون زمان حزب بعث وهابی بر کشور عراق حاکم بود . مردمش مجبور بودند از حاکمیت تبعیت کنند. امروز خدا رو شکر انتخاب نخست وزیرشون از شیعیان است. باید از میزبانی مردم عراق تشکر کرد . السلام علیک یا ابا عبدالله..

    • بدون نام

      اینا عراقیها از آل سعود پست تر هستن زائر ها رو با ماشین حمل زباله بجای اتوبوس جا به جا میکنند افسوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج