adexo3
۷۹۰۳۰۹
۳۶ نظر
۵۰۱۵
۳۶ نظر
۵۰۱۵
پ

وزیر اقتصاد: برای مقابله با تحریم ها، برنامه داریم

وزیر اقتصاد از تهیه بسته مقابله با تحریم در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: آمریکا تحریمی را که می خواهد در ۱۳ آبان اعلام کند، قبلا اجرایی کرده است.

ایبنا نوشت: وزیر اقتصاد از تهیه بسته مقابله با تحریم در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: آمریکا تحریمی را که می خواهد در ۱۳ آبان اعلام کند، قبلا اجرایی کرده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تحریمی که می خواهند در ۱۳ آبان اعلام کنند، قبلا اجرایی کرده اند گفت: در وزارت اقتصاد و دارایی همکاران ما به درستی در حال رصد برنامه های دشمن و در حال آماده سازی بسته هایی برای مواجهه با این دشمنی ها هستند.

فرهاد دژپسند در گفتگو با رادیو تهران درباره برنامه های اصلی خود در وزارت اقتصاد و دارایی گفت: طبیعی است که در این شرایط همه انتظار دارند که با توجه به تحریم های دشمن، ببینند ما چه برنامه ای را تدارک دیدیم.

تامین مالی اقتصادی

وی افزود: اولین برنامه مد نظر، تامین مالی اقتصادی است. دومین کار بهبود فضای کسب و کار اقتصادی از طریق تسهیل شرایط گمرکی است. سومین کار این است که بتوانیم سیاست های خصوصی سازی را همانطور که در اصل ۴۴ آمده پیاده کنیم و در نهایت با الکترونیکی کردن و ساماندهی مشخص، با فساد مقابله کنیم چرا که فساد اقتصاد را زمین گیر می کند. امیدوارم در این کارها با همکاری دیگران، گام بلندی برداریم.

افزایش حجم نقدینگی

دژپسند در پاسخ به این سوال که در صورت افزایش وام مسکن، با بحث افزایش حجم نقدینگی چه خواهیم کرد؟ گفت: باید بحث تامین مسکن به خصوص برای اقشار خاص مورد توجه جدی قرار گیرد اما راهکارهای دیگری هست که باید به صورت یک بسته و مجموعه سیاستی و اجرایی تدوین شود و عرضه و تقاضا باهم مدیریت شود. باید نهادهای انبوه ساز به خصوص در بافت فرسوده را تقویت کنیم.

وی افزود: به هر حال اگر قرار است بحث افزایش وام مسکن را داشته باشیم باید تمهیدات لازم را داشته باشیم تا خود این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نشود.

مقابله با جنگ روانی دشمن

وزیر اقتصاد با اشاره به پذیرش تصدی وزارت اقتصاد و دارایی در این شرایط سخت اظهار کرد: ما همه چیز خود را مدیون نظام جمهوری اسلامی هستیم و طبیعی است که در همین شرایط سخت باید هرچه داریم به نظام تقدیم کنیم و با کمک دوستان و مدیران این ریسک را مدیریت کنیم و اقتصاد را با کمترین معضل از این بحران عبور دهیم.

وی با بیان نظر خود درباره جنگ روانی دشمن درباره ماجرای ۱۳ آبان بیان کرد: آنها دشمن هستند و طبیعی است که بخواهند به صورت های گوناگون و روش های گوناگون اهداف خود را تامین کنند. ما ایرانی هستیم و شیعه هستیم با عاشورا، ما کسانی هستیم که در جنگ ۸ ساله با عراق یک سانت از خاک خود را ندادیم.

ممکن است به مردم ما سخت بگذرد که می گذرد اما باید دست به دست هم بدهیم تا از هویت اسلامی و دینی خودمان حراست کنیم و با قامت بلند بایستیم. من یقین دارم اگر همان مردم دهه ۶۰ باشیم، با یکدلی و همدلی و سرمایه اجتماعی بالا، میتوانیم تاثیرادعاهای این آقایان آمریکایی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

نگران نیستم

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه، تحریمی که می خواهند در ۱۳ آبان اعلام کنند، قبلا اجرایی کرده اند، من فکر می کنم می شود با همت بلند، آثار آخرین گام این دشمن قسم خورده را کاهش داد. برای اقشار ما سخت خواهد بود اما امیدوارم تحمل بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم از این دسیسه نیز سرافزار بیرون بیاییم. من خیلی نگران این موضوع نیستم چون همت مردم ایران را میشناسم.

دژپسند در پاسخ به این سوال که وزارت خزانه داری آمریکا مسئول مستقیم میز ایران را تعیین کرده است، فکر می کنید آیا ما هم باید آرایش جنگ اقتصادی داشته باشیم؟ گفت: با لطف و درایت مقام معظم رهبری، شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی تشکیل شده و به عبارتی فرماندهی اقتصادی به عهده رییس آن شورا است، اما در وزارت اقتصاد و دارایی همکاران ما به درستی در حال رصد برنامه های دشمن و در حال آماده سازی بسته هایی برای مواجهه با این دشمنی ها هستند. وزارت اقتصاد و دارایی راهکارهای خود را به خوبی ارائه خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بذار از راه برسی برادر بعدا ادعا کنید

    • بدون نام

      شما فقط بر علیه مردم برنامه دارید والسلام

    • بدون نام

      باور کنیم مثلا چی بشه برای ما روستا زندگی میکنیم تحریم هستیم ما سود بیشتر میکنیم تحریم نباشیم ما ضرر میکنیم مثلا کشاورزی گوسفند داریم خخخخ

    • بدون نام

      ببینیم و تعریف کنیم

    • بدون نام

      چه طور سالهای پیش حرف نقدینگی نمیزدین هرکه امد عمارتی نوساخت رفت ومنزل به دیگری پرداخت حالا الکی الکی از پارسال دلار به همه چی ربط میدن که مال ما نیست

    • AAAAAAAAAAA

      آقای وزیر تمام صحبتهای شما مکتوب میشود فردا نگویید حواسم نبود که گفتم

    • بدون نام

      چهل ساله میگین برنامه دارین کی اجراش میکنین پس چرا زندگیمون هر روز بدتر میشه احتمالا برا جیب خودتون برنامه دارین

    • رکسانا

      هرچی می خواسته بشه تا الان شده؟؟!!!!!
      یا احمقی یا مردم رو احمق فرض کردی.

    • بدون نام

      همه این سالها برنامه داشتین این وضعمون شده!!!؟؟

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ جون تعریف میکنی؟؟؟؟؟بابا ۶ساله از ریاست جمهوری مش حسن گذشته .بفرض هم برنامه داشتی تا بخوای اونو بخشنامه کنی و بخوای اجرا کنی ۵سال طول میکشه خخخخخخ در ضمن همتون در حد شعار هستین فقط حرف مفت تحویل جامعه میدین اگه منم وزیر بودم دوملیون شغل ایجاد میکردم خخخخخخ حرف باد هواست طوطی هم بلده حرف بزنه ولی عقل نداره که

    • بدون نام

      هر چی میشه ملت باید تحمل کنند چرا یه بار شماها تحمل نمی‌کنید هان اگه خیلی مردید یه خورده از حقوقاتون کم کنید اول بعد بیاید از تحمل کردن دم بزنید آره دیگه این ملت امثال شماها رو شناختند که پست ومقام رو ول نمی‌کنید مثل شهردار تهران فقط زر آتون شده ملت تحمل کنند ملت ریاضت بکشن ملت صرفه جویی کنند ملت نخورن ملت نخرن ملت زندگی نکنند یه بارم شما تحمل کنید ....

    • بدون نام

      برنامتون اینه که بیشتر مردم رو بدوشین

    • شهرام

      ببخشید که سوال میکنم . فقط خواستم لال از دنیا نرم . از همون برنامه هایی که در طی ۸ ماه گذشته داشتین اگه دارین لطفا همونجوری باز نکرده جمعش کنین چون برنامه هاتون تا الان شما و اقوامتونو خوشبخت و ملت رو بدبخت کرده . لطفا برنامه نزارین که داره حالمون از هر چی برنامس بهم میخوره . واقعا توی این مملکت آیا قحط الرجاله که چهارتا وزیر با کفایت و باسواد پیدا نمیشه که با شگردهای اقتصادی بتونه تمام شیطنتهای ترامپ رو نابود و بی اثر کنه . واقعا شماها اسمتونو چی میزارین ؟ یعنی خودتونو چی خطاب میکنین ؟ مسئول ، وزیر ، انسان ، دلسوز جامعه ؟ هیچکدوم بهتون نمیخوره . جمع کنید بساطتونو . مردم نتونستن توی تابستون میوه خوب بخورن . معنی این جمله رو میفهمین ؟ بخدا نمیفهمین . اگر درک درستی داشتین حالمون این نبود . مردم از شما ها بیشتر از امریکا میترسن . امریکا و نوچه هاش عددی نیستن که بخوان اقتصاد مارو به این روز در بیارن . اساسا اینجور ویران کردن در تخصص دولتمردان حراف داخلیه . ای کاش رهبر عزیز خودشون ورود میکردن و افرادی باسواد میزاشتن بر سر پست های حساس اقتصادی تا ملت دربدر نشن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان هم با نظر ایشون بوده

    • نااشنا

      اگر داشتید اوضاع کشور به این روز نمی افتاد

    • بدون نام

      الله اکبر
      اقا تو رو قران برنامه نداشته باشین
      شما هر وقت برنامه رو کردین ما رو به خاک سیاه نشوندین

    • adnan0258

      جز اینکه همش یادآوری کنید ۸سال جنگ‌رو ،دیگه چی برا گفتن‌ دارین
      خدایا کی اینا رو منقرض میکنی..

    • بدون نام

      هر برنامه ای باشه مطمعنن جورشو طبق معمول مردم میکشن و اون بالایها بیشتر در رفاه و عیش و نوش خواهند بود

    • حمید

      برنامه تون بدرد عمت میخوره

    • بدون نام

      برنامه هاتونم تو این چهل سال تجربه کردیم,نمیدونم هر کی میاد میگه برنامه داریم پس تا حالا کجا بودین چرا برنامه های الکی تونو وقتی به پست و مقام میرسین رو میکنین.

    • بدون نام

      برنامه کودک ؟

    • شرق

      باید یک شش ماهی دست از کار کشید .

    • بدون نام

      برنامه شامل : شنبه زنگ اول ریاضی زنگ دوم اقتصاد زنگ سوم ورزش ، یکشنبه تعطیل

    • بدون نام

      مثل برنامه های چهل سال گذشته برنامه دارید

    • بدون نام

      اره برنامه کودک ..

    • بدون نام

      برنامه اینه
      ۱)گرفتن مالیات بیشتر از مردم البته نه گردن کلفتها ونهادهای خاص
      ۲)بالا بردن دلار برای کسری بودجه
      ۳)دست کردن تو جیب مردم به عناوین مختلف برای تامین نقدینگی
      ۴)دادن ارز دولتی به افراد ونهادهای خاص تا واردات را انجام داده واجناس را به دلار ازاد به فروش برسانند
      ۵)پر کردن حساب از بیت المال تا در روز واقعه الفرار
      ۶)اصلا برنامه رو با کدوم ب مینویسند !!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      برنامه کودک?

    • بدون نام

      اقتصاد ایران را با کمترین معضل از این بحران رد میکنیم

      خداوکیلی ، آقای وزیر ، خودت به این جمله اعتقاد داری؟! خخخ
      قبل از تحریم این شد، پدرمون از گرونی دراومده
      واای به بعد از ۱۳ آبان

      این خزعبلاتو تحویل مردم ندید ، بس کنید دیگه

    • بدون نام

      بله کاملا مشخصه !!! قبل تحریم چه گلی زدین به سر مملکت که بعدش میخواهید بزنید!؟؟؟

    • ابی

      صد در صد جان ....

    • بدون نام

      داریم میبینیم برنامتونا همه چیز۵برابر شده.چه برنامه جالبی چند نفری این برنامه راچیدین؟

    • بدون نام

      داریم میبینیم برنامتونا همه چیز۵برابر شده.چه برنامه جالبی چند نفری این برنامه راچیدین؟

    • رحیم

      باسلام اقای دژپسند دارای رزومه خوبی هست ظاهراکه ادم خوبی هست وتاجای که اطلاع دارم طرفدار قشر ضعیف جامعه هست واز پریزوبپاش متنفراست ودغدغه معیشت ومسکن افراد ضعیف رادارد انشااله خداحفظش کنه.

    • کامبیز

      خخخخخه
      چقدر خندیدم!؟

    • بی نام

      شوخی نکن

    • بدون نام

      احتمالا منظورش از برنامه جهت مقابله با تحریم ها گران کردن بنزین باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج