۷۹۲۱۷۷
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

رتبه اول گیلان در فوت عابران پیاده

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان گفت: این استان رتبه نخست کشور را در فوت عابران پیاده دارد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان گفت: این استان رتبه نخست کشور را در فوت عابران پیاده دارد.

سرهنگ جاور صفاری که جهت شرکت در همایش جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستا به شهرستان مرزی بندر آستارا سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به طور میانگین در سطح کشور ۴۵ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند و ۹۷۰ نفر نیز مصدوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه سهم استان گیلان از این آمار ۲ کشته در روز و ۲۳ نفر مصدوم است، ادامه داد: در هفت ماه نخست سال ۱۳۹۷، بالغ بر ۳۰۸ نفر در استان گیلان کشته شدند که ۱۰۶ نفر موتور سوار و ۵۸ نفر عابر پیاده بودند.

سرهنگ صفاری با تأکید بر اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ کاهش دارد، افزود: در سال گذشته استان گیلان رتبه اول کشور در فوت عابران پیاده و رتبه دوم تصادفات موتورسیکلت را به خود اختصاص داد که قابل تأمل است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹۸ موتور سوار در جاده های استان فوت کردند، خاطرنشان کرد: تعداد کثیری از رانندگانی که تصادف می‌کنند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، مجروح یا معلول می‌شوند.

جانشین فرماندهی پلیس راه استان گیلان در بخش دیگر سخنان خود به خسارات ناشی از این تصادفات اشاره کرد و توضیح داد: هزینه تصادف هر نفر ۷ میلیارد ریال است که در سال گذشته رقمی در حدود ۴۳۰ میلیارد ریال هزینه بر کشور تحمیل شد.

وی، توجه به ایمنی موتور سیکلت‌ها و عابران پیاده به خصوص هنگام تردد در شب را از اولویت‌ها برشمرد و اضافه کرد: بررسی تعداد کشته‌ها در میان موتورسواران، مبین این است که از موتورسیکلت به نحو شایسته‌ای استفاده نمی‌کنیم.

جانشین فرمانده پلیس راه استان گیلان نیز گفت: محور آستارا - تالش یکی از مسیرهای قرمز و پرتصادف در استان گیلان است.

سرهنگ جاور صفاری در همایش جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستا که با شعار «کلاه ایمنی، ضامن سلامتی شما» در روستای سیبلی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: ساده ترین روش برای کاهش خطرات موتورسواری، استفاده از کلاه ایمنی است.

وی با بیان اینکه طول راه های استان گیلان ۵۹۳ کیلومتر است، ادامه داد: محور آستارا - تالش یکی از مسیرهای قرمز و پرتصادف در استان گیلان است که باید دلایل آن در چند بخش بررسی شود. ۴ درصد از کشت‌ ها بر اثر تصادفات در استان گیلان، با خودروهای پلاک شهرستان آستارا رخ می‌دهد.

سرهنگ صفاری با اشاره به اینکه باید استفاده از کلاه ایمنی به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود، تصریح کرد: در مجموع در سطح کشور شاهد کاهش تصادفات هستیم که رعایت قواعد و قوانین رانندگی توسط مردم از دلایل آن است.

وی با تأکید بر اینکه نام ایران در بین ۱۰ کشور پرتصادف جهان قرار دارد، اضافه کرد: به طور میانگین در کشور، روزانه ۴۵ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند.

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان با بیان اینکه از تیرماه سالجاری تاکنون ۱۲۱۶ کلاه ایمنی رایگان در میان موتورسواران استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: استان گیلان بالغ بر ۱۸۹ هزار و ۲۹۳ دستگاه موتورسیکلت دارد.

در پایان این مراسم به ۵۰ نفر از رانندگان موتورسیکلت در شهرستان به قید قرعه کلاه ایمنی اهدا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      در خطه شمال چه مازندران و چه گیلان هیچ قانون و نظمی در رانندگی وجود ندارد انگار اصلا گواهینامه ندارن خصوصا در قبال مسافران شهرهای دیگر به نحوی که انگار ارثیه پدری عزیزان در اختیار شما قرار گرفته لذا در مرگ ومیر طبیعیه باید رتبه اول رو داشته باشن شک نکنید مازندرانی ها رتبه دوم هستن ...

    • بدون نام

      انقد که بد رانندگی میکنن،خیلی بد

    • بدون نام

      نکته مثبت ما ایرانیها رتبه عالی در تصادفات اعتیاد فساد مواد مخدر مشروبات الکلی سرطان ام اس و هر چی منفی تو دنیا هست

    • بدون نام

      جالبه در عالم واقعی بعد از ونزویلا در تورم رتبه دوم در دنیا را داریم ولی بانک مرکزی عددهای خیالی منتشر میکنه

    • بدون نام

      از لحاظ ثروت بیکران خدادادی در دنیا اول هستیم ولی هنگام مقایسه با یمنیها و افریقاییها و کلا هر چی کشور بدبخت تو دنیا هست مقایسه میشیم و جالبه که مردم شریف بازهم خدا را شکر میکنن

    • بدون نام

      طرف برا بچه هفده ساله اش ی بنز خریده ده میلیارد تومن اما ی بنده خدا نمیتونه برا بچه اش کفش و لباس بخره که مدرسه بره . جواب برخی دوستان : چشمش کور میخواست این که نداره بچه دار نشه واقعا جواب دندان شکنی

    • بدون نام

      داشتن فرهنگ رانندگی خیلی مهمه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج