۷۹۴۰۸۶
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

پیشنهاد صدور بن‌کارت کالا به جای کمک جبرانی

به اعتقاد رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی، پرداخت کمک‌ جبرانی دولت به هیچ وجه تورم‌زا نیست. او صدور بن‌کارت‌های خرید کالا از فروشگاه‌ها را برای تقویت معیشت کارکنان و بازنشستگان پیشنهاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: به اعتقاد رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی، پرداخت کمک‌ جبرانی دولت به هیچ وجه تورم‌زا نیست. او صدور بن‌کارت‌های خرید کالا از فروشگاه‌ها را برای تقویت معیشت کارکنان و بازنشستگان پیشنهاد کرد.

داوود امیری مصوبه هیات وزیران در پرداخت کمک‌ جبرانی به کارکنان و بازنشستگان را اقدامی ارزشمند از سوی دولت توصیف کرد و گفت: این که دولت به شکل نقدی با پرداخت کمک جبرانی و به شکل غیرنقدی با اختصاص سبدکالا، کارمندان و کارگران و بازنشستگان را حمایت کند، تصمیم بسیار خوب و موثری است و امیدواریم چنین حرکت‌هایی تداوم داشته باشد که اقشار کم درآمد برای جبران هزینه‌های زندگی که ناخواسته بر آن‌ها تحمیل شده، بتوانند از این کمک جبرانی بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که چنین طرح‌هایی قبلا هم دنبال شده است، ابراز امیدواری کرد: این مصوبه به دور از هرگونه رانت‌خواری و سوءاستفاده، به حساب‌های سرپرستان خانوار واریز شود.

به اعتقاد امیری، اختصاص سبد کالا امکان فساد را به‌دلیل مشکلاتی که برای تامین کالا وجود دارد، افزایش می‌دهد، در حالی کمک نقدی و واریز آن به حساب سرپرست خانوار یا حساب حقوق بهتر است و افراد می‌توانند برحسب نیاز مصرفی خود این وجه را صرف خرید کالا کنند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی درعین حال پیشنهاد کرد که مثل بن کارت‌های رفاه که اعتبار آن شارژ و در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار داده شد، دولت به‌جای کمک‌های جبرانی، بن‌کارت‌های خرید کالا از فروشگاه‌ها را که صرفا قابل خرید باشد، تعریف کند و در اختیار کارگران و کارمندان قرار بدهد.

وی درباره انتقاداتی که نسبت به تورم‌زا بودن این مصوبه مطرح می‌شود، گفت: پولی در جامعه تورم‌زاست که به شکل پرقدرت وارد بازار شود. این که قدرت معیشت کارمندان و کارگران در شرایط حاضر از خط فقر پایین افتاده و از حداقل معیشت برخوردار شده‌اند و دولت درصدد حمایت نقدی برآمده به هیچ‌وجه تورم‌زا نیست؛ ضمن آن‌که پرداخت مبالغ پایینی مثل ۱۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان کمک خرجی، مبلغی نیست که بخواهد تورم وحشتناکی به جامعه تحمیل کند.

هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری» را به تصویب رسانده است.

سازمان برنامه و بودجه برابر این مصوبه مجاز است برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و هم‌چنین بازنشستگان شرکت فولاد که مجموع پرداختی آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آن‌ها واریز کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش دروغ چقدر دروغ بس دیگه الکی مردم سر کار گذاشتید.لعنت برشما

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینم ی نون دونی واسه خودشونه جنسای بتجل و اشغالو بنام سبد حمایتی و چن برابر قیمت میدن ب کارگرا اخرشم طلبکار میشن رانتشم طبق معمول هست و نوش جان میکنن

    • کارگر

      با سلام بعداز40سال کوپن ولش کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه پولی باید باشه ک جنس کوپنی رو خرید کرد وقتی پول تو دست مردم نیست با چی برن جنس کوپنی رو بخرن

    • بدون نام

      پس کارگران چی فقط کارمندان دولت تو همچی همین طور آلودگی هوا میشه بااین که کارمندان هم کار راحت وتومحیط تمیز وسالم هستن بازم اونارو تعطیل میکنن ولی کارگر بیچاره با کار سخت ومحیط بد کار میکنن باحقوق کمتر

    • بدون نام

      پس کارگران چی فقط کارمندان دولت تو همچی همین طور آلودگی هوا میشه بااین که کارمندان هم کار راحت وتومحیط تمیز وسالم هستن بازم اونارو تعطیل میکنن ولی کارگر بیچاره با کار سخت ومحیط بد کار میکنن باحقوق کمتر

    • صادقی

      سیستم اقتصاد صدقه ای!!!
      مال مردم رو به خود مردم صدقه ندهید!!!!!
      مسئولین جیره خور مردم هستند نه بالعکس!!

    • بدون نام

      بن خرید خوبه پول نقد نه .... تورم زاست. چرا دوباره کوپن رو احیا نمی کنید در این شرایط خیلی بهتره مطمعن میشوید که کالای خوراگی لازم دست نیازمندان رسیده و کسی گرسنه نیست. زودتر .از انتقاد ادمای ساده و غرغرو هم نترسید. تجربه دوران جنگ رو داریم الان میشه بهبودش داد.

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      فقط حرف می زنند . در عمل هیچ کاری نمی کنند . افزایش حقوق ، بن کارت ، کوپن ، افزایش یارانه . همش حرف حرف حرف . استاد میکروفن و خطابه و سخنرانی

    • نااشنا

      مسولین لطفا فقط حرف نزنید.

    • خوزستان

      اخرش معلوم هست چ غلطی میخواین انجام بدین ..هر روز ی برنامه پوچ میسازین برا ملت

    • ژیلا

      اخه کی دیگه لعنتی ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقت گل نی خخخخخخخهههه

      • بدون نام

        وقتی یه عده ایی دوباره همدیگر را گشتن. فعلا بکشه بکشه شده.

    • محمد

      همه اش سرکاریه هرروز فقط حرف میزنید.تا مردم سرگرم بشوند.

    • بدون نام

      آشغالای وارداتی از هند و پاکستان و با این بن ها بدین ب مردم بدبخت!!

    • بدون نام

      به قول مثل معروف که میگوید .شما بدم بمیرو بدم.

    • بدون نام

      اتفاقا پول نقد بهتره ما خودمان دخل و خرج مان رامدیریت می کنیم با راه اندازی بن کارت وغیره بازبساط دزدی و اختلاس برای یه عده ای مهیا میشه

    • بدون نام

      مردم قدرت خرید ندارن . پولی ندارن ک خرید کنن. یخچالهاشون خالی از مواد غذای هستش. بچه هاشونو چطور سیر کنن. ارزش پول پایینه. مواد غذایی گرونه. مسئولین بفکر باشید

      پاسخ ها

      • احمد

        اقاجندماهه این حرف تکرارمیشه حال ادم بهم میخوره

    • m o

      نزدیک ۴ ماهه فقط حرف میزنین کی میخوان بدن

    • بدون نام

      انگار دولت دوست دارد همیشه مردم دستشون دراز باشد خدا از شما ها نگذرد که مردم را به گدایی انداختین

    • زری

      سلام واقعا که من با سه دختر توی شهر عربی شوهرم رفت کرمانشاه کارگری اما هیچی نداریم این چه مملکت که نباید توی استان خودش کارنباشدمردم زن باهاشون بزارندبرندتوی استان دیگه فقط گرسنگی نمیدیم خدا شکر

    • بدون نام

      پس هرچه زودتر بدهید به مردهای مجرد هم بدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج