۷۹۴۶۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

ایرانی‌ها چقدر آب شرب مصرف می‌کنند؟

در حال حاضر میانگین سرانه کل مصرف آب شرب در ایران (شامل تجاری – صنعتی – خانگی – فضای سبز و…) در حدود ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است که در مقایسه با اکثر کشورهای جهان رقم بالاتری را نشان می‌دهد.

تسنیم نوشت: در حال حاضر میانگین سرانه کل مصرف آب شرب در ایران (شامل تجاری - صنعتی - خانگی - فضای سبز و…) در حدود ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است که در مقایسه با اکثر کشورهای جهان رقم بالاتری را نشان می‌دهد.

هدایت فهمی معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در این خصوص گفت: سرانه مصرف آب در ایران هم اکنون ۲۲۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است که این رقم در برخی از کلانشهرهای کشور مانند تهران به بیش از ۳۰۰ لیتر در شبانه روز می رسد.

وی افزود: مصرف بهینه و معقول از آب شهری مستلزم فرهنگ سازی، بکارگیری از تجهیزات کاهنده مصرف آب، استفاده از لوازم خانگی با میزان مصرف استاندارد، روش بازچرخانی آب خاکستری و بسیاری موارد دیگر است.

همچنین مصرف سرانه آب در بخش خانگی (آب شرب لوله کشی خانگی) در ایران به طور متوسط در طول سال ۱۵۷ لیتر در روز به ازای هر نفر برآورد می شود که شامل پنج لیتر آشامیدن، ۱۰ لیتر پخت‌وپز، ۵۰ لیتر حمام و شست‌وشو، ۲۰ لیتر لباس‌شویی، ۱۵ لیتر ظرف‌شویی، ۳۰ لیتر مصارف بهداشتی، ۱۰ لیتر نظافت خانه و ۱۷ لیتر مصارف متفرقه می‌شود.

در برخی کلانشهرهای کشور از جمله تهران، این میزان (مصرف سرانه آب در بخش خانگی) در فصل گرم سال به حدود ۲۵۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر می رسد، در حالی که متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی در دنیا ۱۳۵ تا ۱۴۰ لیتر در روز به ازای هر نفر است. این رقم در کشورهای اروپایی که از میانگین بارشهای بالایی نیز برخوردارند، به طور متوسط ۱۳۰ لیتر در شبانه روز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید هر ایرانی که آب شرب میخورد به ازای هر لیتر یک روز بازداشت شود تا انشاالله آب کافی برای هدیه به برادران عزیز و ولینعمتمان در عراق و سوریه داشته باشیم

      پاسخ ها

      • وروجک

        تکبیر....

    • صبا

      خب احمق ها چرا نمیگید کشورهای اروپایی مدیران باکفایتی دارند و همه خطوط لوله کشیشون قابل شرب نیست برعکس خانه های ایرانی

    • وروجک

      والا ما که خانواده 3نفره هستیم درحال حاضر....40مترمکعب استفاده میکنیم در40روز....ولی قبلا که 6نفربودیم باکلی باغچه وکولر20متر مکعب...اینا ادراه آب میگه مانمیگیم...

    • بدون نام

      ۲۰ملیون افغانی میهمان که ددرین صابخانشون میکنیدچقدرمصرف میکنن ووقتی۱کیلومرغ گندم شیربرنج بالا۲۰۰۰لیتراب میبرصربدر۳ولده افاغنه کن ببنیدچندمیلیاردلیترتب مصرف میکنن وهمچنین ۱۰ملیون شغلی که اشغال کردن وبه قول نمایندگان مجلس یعنی چی که بیش از۳ملیون افاغنه فقط توکارساختمانی اشغال کردن وبیکار واینهاچرااخراج نمیشن تعجبه همه بااینهمه ضرروهنگفت جبران ناپذیر ...معلوم نیست هرجای دنیابودبااین وصعیت۱۰۰۰بارزودترمیرختن بیرون پشت اینهاکیه ولابی گری کیه ومنظورشون چیه نابودی ایران وایرانی که داریم میبینیم واین تعدادیعنی بودجه بالا۲۰۰سال کشور...

    • بدون نام

      شماهاکه کشورازپدرتان به ارث دستتان رسیده استخرهایتان راهرروزابش راعوض نکنیدمصرف کم میشودطوری بامردم بی کس ورای بده برخوردمی کنیدکه دستش راهم خجالت بکشدبااب بشوید

    • بدون نام

      اگه ناراختید تولید شراب رو زیاد کنید تا مردم آب کمتر بخورند

    • بدون نام

      بلایی که گریبانگیر دولت مردانه اینکه همیشه بدنبال بهانه هایی مانند مصرف چند برابری آب برق و غیره می گردند تا قیمتها رو افزایش بدن اگر مصرف آب و غیره چند برابره پس باید نتیجه گرفت که مردم در رفاهند و پول مکفی برای مصرف چند برابری دارند بنابراین مشکلی ندارند و تورم برای آنها ناچیزه
      حالا وقتی صحب از حقوق و درآمد میشه ایران رو با اتیوپی و غیره مقایسه می کنند و می گویند درآمد ایرانی ها بالاست برید خودتونو سر کار بزارید

    • بدون نام

      خب خودتون گفتید برید بچه زیاد کنید تا دوازده تا حالا میگید آبم نخورید.وقتی تشویق میکنید جمعیت ایران تا ۱۵۰ میلیون جا داره همین اتفاقم میفته .

    • و

      مصرف آب در جامعه ما بخصوص در شهر های بزرگ مخصوصاً تهران .بی رویه وبر مبنای اسراف است . برای فضای سبز از آب خوردن نباید استفاده کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج