جاباما
۷۹۵۱۵۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پرنفوذ‌ترین هنرمند معاصر معرفی شد

نقاش ۶۳ ساله آمریکایی پرنفوذترین هنرمند معاصر سال ۲۰۱۸ شد.

همشهری آنلاین: کری جیمز مارشال که امسال رکورد گران‌ترین نقاش سیاهپوست زنده جهان را به نام خود زد، پرنفودترین هنرمند معاصر سال ۲۰۱۸ لقب گرفت.

پرنفوذ‌ترین هنرمند معاصر معرفی شد

نقاش فیگوراتیو آمریکایی در هفدهمین فهرست ۱۰۰ چهره برتر هنر معاصر از نگاه آرت‌ریویو در رده دوم ایستاد و با ۶۸ رتبه صعود برترین و پرنفوذترین هنرمند لقب گرفت. پرنفوذترین چهره این فهرست هم کسی نبود جز دیوید زوییرنر که دلال آثار جیمز مارشال است و از آنجا که هنرمند نیست و گالری‌دار است، عنوان پرنفوذتریرین هنرمند به نقاش ۶۳ ساله می‌رسد.

نام جیمز مارشال زمانی سر زبان‌ها افتاد که شان کامز (با نام قبلی پی. دیدی) تابلوی «دوران گذشته» او را در یک حراجی به بهای ۲۱ میلیون دلار خرید و به این ترتیب لقب گران‌ترین هنرمند سیاهپوست زنده به این نقاش آمریکایی رسید. ضمن اینکه موزه تیت بریتانیا هم پس از چهار سال انتظار سرانجام تابلوی بدون عنوان جیمز مارشال از پل لندن را از این هنرمند خرید. او از جنجالی‌ترین هنرمندان معاصر در عرصه مبارزه برای کسب حقوق سیاهان است.

امسال برای نخستین بار نام یک جنبش و پویش وارد این فهرست شده و #MeToo در رده سوم قرار گرفته است. هر چند هنوز سفیدپوستان و مردان در فهرست ۱۰۰ هنرمند پرنفوذ سال دست بالا را دارند و رده‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند. آی وی‌وی (هنرمند تبعیدی چین) هم که سال گذشته در رده ۱۳ بود، امسال جایگاه خود را ارتقا داده و به رده پنجم پرنفوذترین هنرمندان معاصر رسیده است.

زوییرنر در رقابتی سنگین با دیگر گالری‌داران برجسته دنیا در سال‌های اخیر همواره در میان ۱۰ چهره پرنفوذ قرار داشته و امسال صدرنشین است. بیش از ۶۰ هنرمند سرشناس از گوشه و کنار دنیا با این دلال مشهور همکاری می‌کنند و آثار خود را در گالری‌های او در نیویورک، لندن و هنگ‌کنگ به نمایش می‌گذارند. یایویی کوزاما (رده ۱۶)، وولفگانگ تیلمانز (نقاش آلمانی برنده جایزه ترنر - رده ۱۱) از دیگر هنرمندانی هستند که با زوییرنر همکاری می‌کنند.

نکته عجیب این فهرست حضور نداشتن هنرمندانی بسیار برجسته چون جف کونز و دیمین هرست در میان ۱۰۰ هنرمند پرنفوذ سال ۲۰۱۸ است. در حالی که کائو فی (هنرمند چینی) در رده ۴۱، آدرین پایپر (هنرمند مفهومی آمریکا) در رده ۴۹ و جان آکومفرا (هنرمند بریتانیایی) در رده ۹۴ ایستاده‌اند.

ایال وایزمن (نامزد جایزه ترنر امسال) از رده ۹۴ به ۹ صعود کرده و فرد موتن (شاعر، منتقد و نظریه‌پرداز) در همان سال اول ورود به فهرست در رده ۱۰ قرار گرفته است. نان گلدین، نقاش آمریکایی هم جزو تازه‌واردهای فهرست ۱۰۰ هنرمند و چهره پرنفوذ هنر معاصر است و در رتبه ۱۸ قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج