اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۶۴۲۳
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

مشکل دانشجویان ستاره‌دار به زودی حل می‌شود

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی از الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در صورت تصویب این تبصره الحاقی موانع و مشکلات بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار برای تحصیل در دانشگاه‌ها حل خواهد شد و تنها معیار گزینش دانشجو توانمندی‌های علمی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی از الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در صورت تصویب این تبصره الحاقی موانع و مشکلات بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار برای تحصیل در دانشگاه‌ها حل خواهد شد و تنها معیار گزینش دانشجو توانمندی‌های علمی می‌شود.

دکتر فریدون جعفری از تدوین الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: این تبصره ۱۸ شهریور ماه ۹۷ به تصویب هیات وزیران رسیده است و منتظر تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی لایحه الحاق تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو تنها معیار گزینش دانشجو در دانشگاهای کشور فقط صلاحیت‌ها و تخصص‌های علمی خواهد بود و دیگر هیچ عاملی نمی‌تواند مانع گزینش دانشجویان در دانشگاه‌ها شود.

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: البته الحاقیه فوق یک تبصره دارد که در آن مواردی که فرد مرتکب جرایمی شده است نظیر جرایم سازمان یافته و یا جرایمی که در قانون مجازات اسلامی ما در صورت قطعیت به عنوان مجازات یاد می‌شود فرد مدتی از یکسری حقوق محروم می‌شود در غیر این صورت هیچ شرط و مانعی نباید مانع پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های کشور شود.

دکتر جعفری اظهارکرد: در حال حاضر منتظر تصویب لایحه فوق در مجلس هستیم با توجه به اینکه چون این لایحه دو فوریتی نیست، باید منتظر اعلام وصول آن در مجلس باشیم و نمی‌توانیم زمانی برای تصویب آن اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و شکایت وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه با تصویب لایحه فوق مشکل بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار رفع و امکان تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد، گفت: این لایحه برای دانشجویانی که مجرم و یا مشکلات محکومیتی داشته باشند تاثیر ندارد، اما دانشجویانی که ستاره‌دار هستند و یا به دلیل فعالیت‌های سیاسی در صرف ادعا برای تحصیل با مشکلاتی مواجه شده‌اند مشکلشان حل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      هفت شهر عشق را عطار گشت .
      ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .

    • بینام

      از آن بزودیهایی که هیچوقت زود نشدند

    • بدون نام

      فکر دوباره زندان درست کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج