۷۹۶۷۵۴
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

مدیرکل ورزش خراسان رضوی عذرخواهی کرد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص حواشی رخ‌ داده در رابطه با بخشنامه جنجالی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد: بابت سوء تفاهمی که در این موضوع پیش آمده و بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده، به عنوان متولی ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از مردم خوب استان خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم مشخص شد که هیات کوهنوردی نامه را خطاب به گروه‌هایی که به صورت غیر رسمی اقدام به جذب افراد برای برنامه‌های کوهنوردی یا گردشگری می‌کنند و از این موضوع سوءاستفاده‌هایی داشتند، منتشر کرده‌ است.

فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص حواشی رخ‌ داده در رابطه با بخشنامه جنجالی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی اظهار کرد: طبیعتا اگر موضوعی به صورت بخش‌نامه ارائه شود، حتما باید زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی باشد و از نظر ما چنین قانونی وجود ندارد که حتما برای برنامه های کوهنوردی باید بانوان اجازه همسرانشان یا دختران اجازه والدین را داشته باشند.

مدیرکل ورزش خراسان رضوی عذرخواهی کرد

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به رئیس هیئت استان داده شد و مقرر شد سریعا این موضوع را اصلاح کنند و خودشان در صحبتی که داشتند اذعان کردند که منظورشان گروه هایی بوده که به صورت غیر رسمی در فضای مجازی برای سوء استفاده از موقعیت دختران و پسران جوان اقدام به ثبت نام می کردند.

فتاحی خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت‌های متفاوتی که از این موضوع در فضای مجازی شد باید عرض کنم که چنین چیزی صحت ندارد و اگر قرار باشد در این ارتباط موضع گیری صورت گیرد، حتما باید اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این خصوص اعلام نظر می کردند که چنین چیزی صحت ندارد و در آیین نامه فدراسیون کوهنوردی هم به چنین چیزی اشاره ای نشده‌ است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: بابت سوء تفاهمی که در این موضوع پیش آمده و بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده، به عنوان متولی ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از مردم خوب استان خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: قطعا نگاه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان به ورزش بانوان مثل ورزش آقایان است و تلاش می کنیم که بانوان ما هم بتوانند با حفظ شئونات از ورزش استفاده لازم را داشته باشند و از فضاها و امکانات ورزشی مثل آقایان استفاده کنند.

هیات کوهنوردی مشهد عقب نشینی کرد!

در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد.

احمد زحمتکش رییس هیان کوهنوردی خراسان رضوی اظهار کرد: دیروز که با مدیرکل ورزش استان خراسان صحبت کردیم نظر آنها هم همانند نظر ما بود که این بخشنامه توصیه ای است. ما همه جور بخشنامه خبری، توصیه‌ای، دستوری، هماهنگی و ... داریم. این هم بخشنامه توصیه‌ای بوده که ما مواد قانونی را یادآوری کردیم و خواستیم که از هر گونه شائبه ای در باشگاه های رسمی پرهیز شود.

وی هم‌چنان بر ضرورت رعایت بخشنامه مذکور تاکید داشت، این بار در پاسخ به این سوال که شما از واژه الزام در این بخشنامه استفاده کرده بودید آیا هم‌چنان این بخشنامه را الزامی می‌دانید، گفت: در آن بخشنامه سایر توصیه‌ها سر جای خودش است اما در مورد موضوع الزامی بودن یا نبودن آقای فتاحی (مدیرکل ورزش خراسان رضوی) به صراحت گفت که ارایه رضایت نامه برای ورزشی مثل کوهنوردی ضرورت ندارد. الان حجت بر ما هم تمام است! ما که کاسه داغ تر از آش نیستیم.

زحمتکش ادامه داد: ما توصیه هایی در جهت اقدامات پیشگیرانه داشتیم که حالا ممکن است به راه های دیگر توصیه شوند، حالا این‌ها باید به جایی دعوت شوند. بلاخره باید یک تلاش همگانی بکنیم که مقداری از این ناهنجاری هایی که رو به گسترش هم هست کمتر شود. الان مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی تشخیص داده و بیانیه صادر کرده و ما هم به واسطه شخصیت و وجاهت قانونی که او دارد و مرجع عالی در سطح استان برای هیات ها و زیر مجموعه هستند حرفشان برای ما حجت است.

بخشنامه‌ای از سوی هیات کوهنوردی خراسان رضوی رسانه‌ای شد که در بند ۲ بخشنامه‌ آمده بود "در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی الزامی است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای جلوگیری از هرزگی عذرخواهی کرد؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساغیتو عوض کن حاجی، جنس نامرغوب بهت داده داری چرند میگی

      • بدون نام

        خبر سازی!!!!!!!!!!!
        همون کاری که ظریف کردو ظرف هم عذرخواهی میکنه

      • بدون نام

        سلام داعشی

      • بدون نام

        چیطوری داعشی
        چیطوری طالبان

      • بدون نام

        شما به ورزش میگید هرزگی؟!!!

      • بدون نام

        عذرخواهی نکرده گفته این قانون هست برای جلوگیری از هرزگی فقط توضیحات تکمیلی داده. چرا یه خانم بدون رضایت همسرش و یا یک نوجوان بدون رضایت والدینش بره کوهنوردی؟

    • بدون نام

      بعصیها برای خودشیرینی ورفتن به مناصب بالاتر خودسرانه کارهایی میکنن که آبرو یک دستگاه رو میبرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه هوشیاری مردم و شبکه های اجتماعی نبود الان این قانون سر جاش بود اینا هم از ترس مردم کوتاه اومدند

    • بابا

      واقعا کککککککه....هر دم از این باغ بری میرسد،،،،تازه از تازه تری میرسد،، رییس زیاد شده هر کس ساز خودش را میزند چقدر هزینه برای این مملکت درست شد با یه عذرخواهی درست شد؟؟ هر جای دیگر دنیا بود تا حالا همه حتی وزیر مربوطه هم استعفا داده بود..

    • بدون نام

      حالا اگر رسیده باشند که به بهانه کوهنوردی غلطهای دیگر می‌کنند چرا نباید راههای دیگر کنترل از جمله رضایت نامه را دریافت کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ورزشکار واقعی هنگام ورزش فقط به فکر ورزش و کارشه نه مزخرفاتی که مردم میگن.و گرنه این فکر های منحرف رو تو کوچه و خیابون هم میتونن اجرا کنن.

      • بدون نام

        حاجی همه که مثل تو منحرف و بیمار و پلید نیستن

    • z

      چطور برای صیغه دختران زیر20 سال در مشهد اذن پدر نمیخواد؟؟ برای کوه رفتن اذن پدر میخواد؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه چی سلیقه ای شده تو این مملکت

      • بدون نام

        چرا دروغ میگی برای دختر تو هر سنی اذن ولی لازم هست

      • بدون نام

        خاک بر سر دروغگو. توی مشهد دختر صیغه نمیکنند. شاید معدودی از زنان مطلقه یا بیوه صیغه بشن اونم با رعایت مسایل شرعی و احترام چون این کار ازدواج موقته و هیچ مشکلی نداره.

    • بدون نام

      تکذیب کردن که بعدا یواشکی اینکارو بکنن این فضای مجازی شده بلای جون اینا سریع لوشون میده واسه همین انقدر باهاش بدن

    • بدون نام

      همین مدیر کل که دیروز از بیخ تکذیب کرده بود، الان چی شده که اعتراف کرده؟

    • بدون نام

      اینو بیان کردن بعد تکذیب کردن و حالا عذرخواهی ، پس هر تکذیبی یه نوع تاییده

    • فرشید

      یه شکری خوردن حالا که تابلو شده مثل همیشه ماله می کشن
      به قول دوستمون این فضای مجازی شده بلای جونشون

    • مسئول وعقب نشینی!!؟

      رفته خونه زنش دعواش کرده یه چندروز دیگه اطلاعیه باحدیث میاد بیرون

    • zزدی به خال

      دخترزیر نه سال که پدر وجد پدری نداشت در کابل بودو اصلا مشهدنبود

    • بدون نام

      مقصرفضای مجازی است وگرنه قانون خوبی بوداخه چقدنکته مثبتی که دخترازپدرش اجازه بگیره براهرکاری مطمئنا پدرهم فقط راهنمایی می کنندمخالفت نمی کنندمتاسفانه عده روشکم خوابیده اندتاهرچیزی رابه روشنفکری وعقب ماندگی نسبت دهندبه غرب نگاه کنیدکه باقوانین محدودیت چقدپیشرفت کرده اند.بایه اجازه گرفتن اسمون پایین نمیادولی بدون اجازه ممکن است خطراتی باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو بابا

    • محمدنژاد

      خواهشٵ اول فهم و درکتان را از مسائل و حواشی احتمالی بالا ببرید بعد اقدام به هر کاری اعم از عمل، حرف، بخشنامه و غیره کنید و اینگونه برای کشور و نظام حاشیه سازی نکنید؟! تا کد باید تاوان آزمون و خطای امثالهم را بدهیم؟! چهل سال تجربه کمه؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج