۷۹۹۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تقاضای هزار استاد دانشگاه از لاریجانی

هزار استاد دانشگاه در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند از وزیر علوم به دلیل توهین یک نماینده دلجویی کنند.

خبرآنلاین: هزار استاد دانشگاه در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند از وزیر علوم به دلیل توهین یک نماینده دلجویی کنند.

چند هفته پیش خبر رسید رییس کمیسیون آموزش مجلس در جلسه کمیسیون در واکنش به انتصاب برخی معاونان، به رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم توهین کرده است اکنون ۹۹۸ استاد دانشگاه در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند از وزیر علوم به دلیل توهین یک نماینده دلجویی کنند.

متن این نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

مجلس شورای اسلامی در بین ملت ایران و به ویژه دانشگاهیان از جایگاه والا و پر اهمیتی برخوردار است. مجلس تریبون خواسته ها و مطالبات مردم و نمایندگان محترم، وکیل مردم و علی الاصول حافظ منافع آنها و مدافع موکلین خود باید باشند. مع الاسف اخیراً، بر اساس اخبار منتشره، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارات به غایت توهین آمیز و دون شأن یک نماینده را در مورد وزیر محترم، دانشمند و مورد اعتماد مجلس و مورد وثوق و مقبول قاطبه دانشگاهیان، ابراز نموده اند.

این عبارات موهن و سخیف توهینی آشکار نسبت به وزیری است که بیش از چند روزی از جلسه رأی اعتماد وی سپری نشده است و فراتر از آن وهن جامعه دانشگاهی کشور به شمار می رود. انتشار این خبر موجبات آزردگی شدید بسیاری از اعضای هیئت علمی را فراهم نموده و هتک حرمت مجلس، دانشگاه، وزیر و اعضای هیئت علمی که حامی اصلی آقای دکتر فرجی دانا بوده و هستند را به همراه داشته است.

این گونه سخنان را نه تنها توهین به دانشگاهیان کشور بلکه وهن جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی نیز دانسته و وابستگی گوینده این سخنان سخیف به جامعه اعضای هیئت علمی را موجب کمال شرمساری می داند. اکنون برای جبران آسیب ها و اصلاح انتصابات ناصوابی که در چندسال گذشته بر دانشگاهها رفته است باید فضای وفاق و همدلی ایجاد گردد.

امضاء کنندگان این نامه ضمن حمایت قاطع از مقام محترم وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری و تصمیم های ایشان که همراه و همدل با دولت تدبیر و امید است، از جنابعالی تقاضا دارند تا ضمن قرائت متن این نامه در صحن علنی مجلس از مقام محترم وزیر و جامعه علمی کشور دلجویی گردد. البته از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات انتظار می رود که از رفتار ناشایست خود ابراز پشیمانی نموده و از جامعه علمی کشور صریحاً و بطور رسمی عذرخواهی نماید.

توفیق و سربلندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منّان خواستاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج