۸۰۰۳۴۷
۸ نظر
۵۰۱۶
۸ نظر
۵۰۱۶
پ

مرتضی پس از ۱۳ سال از چوبه دار نجات یافت

مرتضی پسر ۲۳ ساله ای که ۱۳ سال پیش دوستش را در دعوایی بچه گانه به شکل ناخواسته و بر سر عصبانیت به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم، از چوبه دار نجات یافت.

خبرگزاری مهر: مرتضی قاتل ۳۶ ساله ای که ۱۳ سال پیش درگیر یک دعوای بچه گانه ای شده بود وحسن دوست صمیمی خود را به شکل غیر عمد به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از چوبه دار جان سالم به دربرد.

مادر مقتول که از رضایت دادن و بخشیدن جان به یک انسان احساس خوشحالی و آرامش داشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ته دلم خوشحالم از اینکه مرتضی را بخشیدم و پشیمان نیستم.

وی با اشاره به اینکه به خاطر بخشش ام هیچ چیز جز آرامش نمی خواهم، ادامه داد: حسن به خواب یکی از بستگان آمده بود که به مادرم بگویید از خون مرتضی بگذرد و من به حرمت درخواست حسن، جان مرتضی را بخشیدم.

مادر حسن که پس از فوت پسرش بیماری اعصاب و روان گرفته و از آن زمان تحت نظر پزشک است، گفت: در آن زمان درخواست قصاص کردیم اما امروز بعد ۱۳ سال از خون پسرم گذشتم به خاطر اینکه دیدم با مرگ مرتضی، برادرش با توجه به اینکه پدرش نیز آنها را رها کرده و مادر نیزندارد، تنها می ماند.

برادر مقتول نیز در این زمینه تاکید کرد: تنها به خاطر آرامش مادرم از خون مرتضی گذشتم با وجود اینکه پدرم در وصیتش قصاص مرتضی را خواسته بود.

حسن که یازده سال پیش به ضرب چاقو توسط مرتضی زخمی شد پس از انتقال به بیمارستان کاشانی در آن زمان جان خود را از دست داد و مرتضی متواری شد.

برادر قاتل در خصوص چگونگی به قتل رساندن حسن اظهار داشت: مرتضی و حسن هم محله ای بودند، در یک عروسی تنها به خاطر رد و بدل شدن حرفهای ضد و نقیض به یکدیگر کینه می گیرند و باهم گلاویز می شوند و مرتضی با ضرب چاقو حسن را از پای در می آورد.

مصطفی ادامه داد: مرتضی پس از به قتل رساندن حسن از سال ۸۴ تا سال ۸۹ متواری می شود و پس از اینکه خسته از آوارگی و این شهر به آن شهر شدن و این کشور به کشور دیگر می شود خود را به پلیس معرفی و پس از ۹ سال حبس وقتی حکم اعدام را برایش بریدند با رضایت اولیای دم مقتول از چوبه دار نجات پیدا کرد.

برادر مرتضی معتقد است مرتضی به خاطر به دار آویخته شدن بسیاری از هم رده هایش به دار مجازات درس عبرت گرفته است و امکان ندارد که دیگر دست به قمه و چاقو بزند.

وی افزود: مرتضی یک شریک جرم دارد و نامش جواد است که با رد و بدل کردن حرف های بیهوده میانه این دو نفر را بهم می زند و مسبب این دعوای بچگانه بوده است.

نکته قابل تامل این است که خانواده مرتضی چند سال پیش برادر خود را در یک درگیری از دست داده و با رضایت اولیای دم، جان قاتل را به او می بخشند و گویی بخشش امروز فرزندشان مصداق همان مثلی است که می گوید « با هر دست بدهی با همان دست پس خواهی گرفت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا سیزده سال طول کشیده
      باید زود بررسی بشه و حکم صادر بشه

    • بدون نام

      کاری به این موضوع ندارم

      ولی بخشش قاتل اشتباه هست ، الان چند سال در زندان بوده و ترسش از دعوا و اینجور مسائل ریخته


      کشتن یه نفر با کینه و دشمنی شنیع ترین عمله و باید مسلما مجازات میشد



      تا درس عبرت بشه


      تعجب دارم از مراجع قضایی که چرا رسیدگی و اجرای قصاص 13 سال طول کشیده

    • آرزو ...

      سلام انشالله خدا به خانواده حسن خدابیامرز آرامش ابدی بده و مادرش انشالله با این بخشش بیماریش شفا پیدا کنه من به جای خواهر نداشته مرتضی دستهای مادر حسن رو میبوسم ازبزرگواریش تشکر میکنم

    • بینام

      میشه یه نفر زخمی بره بیمارستان و خوب بشه ؟چرا همه میمیرند؟

    • کامران

      سیزده سال دست کمی از اعدام نداره

    • کامران

      سیزده سال دست کمی از اعدام نداره

    • احمد

      عزیزان تو این چند سال حبس انتقام گرفتید عفو شما زمانی ارزش داشت که زود میبخشیدید الان کار مهمی نکردید چند سال مجازات شده

    • ناشناس

      این بیچاره هرچی بدبختی بود در این سیزده سال کشید . . .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج