adexo3
۸۰۰۸۸۲
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

گرانی لوازم خانگی ربطی به فروشندگان ندارد!

در شرایطی که بازار لوازم خانگی با مشکل افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که مساله‌ گرانی ربطی به فروشندگان ندارد و مشکل در تولید و تامین این کالاها است.

خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که بازار لوازم خانگی با مشکل افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که مساله‌ گرانی ربطی به فروشندگان ندارد و مشکل در تولید و تامین این کالاها است.

در پی نوسانات بازار ارز که از اواخر سال گذشته تاکنون کم و بیش ادامه داشته است، بازار برخی محصولات همچون لوازم خانگی با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو شد که از جمله آن می‌توان به گران‌فروشی و عدم فروش از سوی برخی از عرضه‌کنندگان این کالا اشاره کرد.

در پی بروز این مشکلات بازار همچنان با تغییرات قیمتی مواجه شد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز چندین بار به پرونده تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی ورود کرده و با آنها برخورد کرد، اما با وجود چالش‌ها و مشکلات فراوان بین تولیدکنندگان و فروشندگان که هر یک تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند، مشخص نیست که عامل اصلی گرانی و گران‌فروشی لوازم خانگی چیست؟

در این رابطه علی فاضلی - رئیس اتاق اصناف ایران - اظهار کرد: در زمینه‌ لوازم خانگی تولید نسبت به گذشته بهتر شده است، اما همچنان کافی نیست و یقینا در برخی از لوازم خانگی به واردات نیاز داریم. به ویژه در کالاهایی که مزیت تولید داخل آنها وجود ندارد یا کمتر از نیاز داخلی است.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در این زمینه باید به آن توجه می‌شد، مشکلات کارخانجات و تولیدکنندگان لوازم خانگی است که البته بخشی از آنها حل شده است و به طور نسبی بازار لوازم خانگی نسبت به اوایل تابستان، وضعیت و شرایط بهتری دارد اما همچنان مطلوب نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: همچنان گرانی در بازار لوازم خانگی مشاهده می‌شود که نمی‌توان آن‌را کتمان کرد.

فاضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در زمینه‌ گرانی و گران‌فروشی لوازم خانگی مشکل در تولید این کالاهاست یا عرضه و فروش آنها، اینگونه توضیح داد که "مسلما مشکلی در فروشندگان این کالاها وجود ندارد و عمدتا طبق قانون سود منطقی در این بازار وجود دارد، اما مشکل اصلی تولید لوازم خانگی و عرضه آنها است".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگه به من ربط داره. اصلا هیچ چیز به فروشنده ربط نداره به خریدار ربط داره. بی سواد نون به نرخ روز خور یکی از دلایل گرونی خوده این فروشندهان که همشون یه جور دلالن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرانی همه چی تو مملکت زیر سر مردم تهرانه من بودم میرفتم دلار میخریدم پدر من بود کالاهای با دلار ۴۲۰۰ تومانیو احتکار میکرد یا کافرای تهران نشین و دلالهای از خدا بیخبر دلار و ماشین و سکه توی پایتخت

    • بدون نام

      همش زیر سر استکبار جهانیه
      همه بی تقصیرن

    • بی نام

      نبود نظارت و چراغ سبز دستگاهها ی نظارتی به فروشندگان عامل اصلی بازار آشفته کنونی است
      چند روز پیش یک چای صاف کن ساده خواستم بخرم فروشنده قیمت آن را پنج برابر نسبت به گذشته گران تر گفت علت را سوال کردم گفت خیلی گران شده همه چیز واقعا"این طور است قطعا"کسبه عمدتا"دارند از این آشفتگی سو استفاده می کنند

    • بدون نام

      احتمالا به عمه خانم جنابعالی مربوط میشه

    • بدون نام

      به هر کسی ربط داره ملت لوازم خانگی میخان تو این کشور خراب شده قحطیش اومده برید وارد کنید تا چشم تولید کننده ها کور بشه تولید کنن ...

      پاسخ ها

      • بی نام

        دوست عزیز دولت‌ خود را موظف به تامین مایحتاج ضروری مردم می داند مانند تامین نان ،پنیر، حالا‌ تا حدودی هم دارو
        لوازم خانگی جز ضروریات نیست بجای جارو‌برقی از جارو‌قزوینی وبجای‌لباسشویی از تشت و‌لگن پلاستیکی (با‌گرانی پلاستیک هم عذر خواهی می کنم ) چون گوشت ومرغ هم گران است یخچال و‌فریزر هم خرید ش منتفی است‌
        دایم از دولت انتظار بزرگ نداشته باشید دولت همین قدر نان و پنیر را بتواند قیمتش را‌کنترل کند هنر کرده است‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج