۸۰۱۲۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

انتقاد از عدم تامین امنیت آب یزد

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نجابت یزدی‌ها هم حدی دارد گفت: مسئولان اصفهان در تامین امنیت خط آب انتقالی به یزد کوتاهی می‌کنند.

خبرگزاری ایلنا: نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نجابت یزدی‌ها هم حدی دارد گفت: مسئولان اصفهان در تامین امنیت خط آب انتقالی به یزد کوتاهی می‌کنند.

محمدرضا صباغیان با انتقاد از وضعیت پیش آمده در زمینه خط لوله انتقالی آب به یزد اظهار داشت: متاسفانه قطعی آب به کرات رخ داده و با توجه به خشکسالی‌‌هایی که رخ داده است، برخی در منطقه اصفهان به ویژه شرق این استان یکسری اعتراضاتی دارند که چرا این آب و آن حقابه‌هایی که دارند، پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عدم انجام تعهدات دولت در این زمینه بهانه‌ای شده برای اینکه این اتفاق بیفتد ادامه داد: تعامل و اتفاق نظر خوبی بین مسئولان دو استان با دستگاه‌های مربوطه در تهران است تا جلوگیری از این موضوع شود؛ منتها طبیعتا باید واقعا برای این قضیه راه‌حلی اساسی تدارک دید به نحوی که موضوع حل شود.

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان از وزیر کشور و نیرو سئوال پرسیده و در مجلس نیز تذکر داده‌ایم عنوان کرد: پیشنهاد می کنم با حضور نمایندگان دو استان و مسئولان همچنین وزاری کشور و نیرو نشستی داشته باشیم و موضوع به شکل ملی مطرح و حل شود اما احساس می‌شود یک مقدار تصمیم گیری‌ها و نگاه‌های منطقه‌ای دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه‌ها نباید فقط به استان اصفهان باشد بلکه باید مشکلات یزد نیز دیده شود چون بحث سنگ و معدن و نفت، بحث‌هایی نیست که استان یا منطقه‌ای باشد، ملی است و باید در کل کشور دیده شود و این را ما خواستیم ان‌شاءالله در این زمینه تدبیر جدی اندیشیده شود و این مسائل حداقل تکرار نشود.

صباغیان با تاکید بر اینکه مردم یزد تا الان ۲۵ بار نجابت به خرج داده‌اند و به نظر می‌رسد که آستانه تحمل مردم هم در حال لبریزشدن است تصریح کرد: ما باید در چارچوب ضوابط و قانونی پیگیر مسائل‌مان باشیم و بخواهیم مسئولان امنیتی یا انتظامی مسئله را حل کنند و نگاه تهدید و مقابله به مثل نداشته باشیم چرا که قطعا مدیریت آن با دشواری بیشتری همراه خواهد بود لذا بهتر است این موضوع از طریق دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و شورای امنیت ملی کشور حل شود و چیزی نیست که قابل حل نباشد.

وی با بیان اینکه به ‌عنوان رئیس مجمع صلاح می‌دانم که مشکل آب یزد در سطح ملی دیده شود اظهار داشت: ملاک و معیار ما این است که از یک سو نیروی انتظامی و مسئولان که آنجا هستند، باید حفاظت از خط لوله را به‌عهده بگیرند و مشکل مردم را حل کنند تا از ایجاد مشکل برای استان یزد جلوگیری شود و اینکه بگویند ما نتوانستیم در مقابل تعدادی از مردم اقدامی کنیم پسندیده و قابل قبول نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در این‌خصوص برنامه‌ای برای تذکر به دولت دارید، افزود: ما تذکر دادیم هم شفاها و هم کتبا. دو هفته قبل از وزیر نیرو سوال پرسیدم و در جلسه‌ای که داشتیم با حضور آقای استاندار و با مسئولان وزارت نیرو نیز راهکارهایی هم ارائه شد که امیدوارم بزودی مشکل حل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یزد باید به دریا وصل باشه چقد کارخونه سنگ بری و فولاد داره چقد صنعت داره ولی چهارمحال بختیاری اب این استان فرستاده میشه برا کرمان یزد اصفها خوزستان ولی یه استان محرومه جوان ها همه بیکارن برا کار باید برن به شهرهای دیگه مث بوشهر یزد کرمان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای نماینده از نجابت مردم اصفهان و چهارمحال حالا شما صاحب حق و حقوق شدید پس حق مردمی که نسل اندر نسل از حق آبه خود ارتزاق می کردند چه می شود .خدا لعنت کسی که حق این مردم را میبرد مردم یزد هم حق زندگی دارند ولی نه از حق مردم دیگر دولت باید با آب شیرین کن آب از دریا به مردم یزد برساند نه اینکه یکی را بکشد تا دیگری نجات پیدا کند.

    • بدون نام

      برادر عزیز ، فرض کن آبی را که همکنون به آن نیاز مبرم دارید و طی صدها سال متعلق به یزد هم بوده ، عده ای نادان به شهر دیگری بعنوان مثال ، سمنان ، انتقال میدادند ، آن موقع هم همینگونه نجابت به خرج میدادید؟؟؟
      هرچند..
      آنکه از چشم تو انداخت مرا بی تقصیر
      چشم دارم به همین درد گرفتار آید

      صائب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه سوزش عجیب و بدی به شما افتاده که زیر همه کامنتها داری جواب میدی

      • بدون نام

        بدون نام 11:25
        چه درایتی داری شما ؟ از کجا فهمیدی ناقلا ؟؟؟ مگه همه کسایی که با آی پی ایران میان ، یه نفرهستن که کسایی که با آی پی کشور دیگه بیان ، یه نفر باشن؟؟؟

    • بدون نام

      اصفهانی ها که دوست دارن تمام آب ایران رو بدن بهشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنهایی به این نتیجه رسیدی ؟؟ فعلا که مال خودمون رو هم یزدیا بردن

    • ستار

      به عنوان یه اصفهانی از مردم یزد معذرت خواهی میکنم
      همون قدر که من از این آب سهم دارم هموطن یزدی و خوزستانی و تبریزی هم حق داره،
      ولی صحبت این هست شهری مثل یزد که مشکل آب آشامیدنی داره برا چی باید کارخانه فولاد توش ساخته بشه که یکی از نیازهای اولیه اون آب هست

    • بدون نام

      دردِ من، بر من از طبیبِ من است
      از که جویم دَوا و درمانش ؟

      سعدی

    • بدون نام

      یزدیها آب خوردن ندارن بعد اصفهانی ها میگن این آب برای کشاورزی ماست،خداوند منطق و بخشش و عدل و انصاف در یک کلام اصفهانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من بدین زنجیر ارزیدم که بستندم به پای
        کاش میپرسید کس شما به چند ارزیده اید

    • بدون نام

      خوشا دزدی که از دزد بدزدد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشا خوشتر آن خرمگس که در یک زمان هم خر است هم مگس

    • بختیاری

      اگر فکری ب حال انتقال آب خلیج فارس ب یزد نکنید کم کم خود چهارمحالی ها ک صاحب اصلی این آب هستن دست ب کار میشن و لوله های انتقال آب ب سمت اصفهان را نابود میکنن باور کنید تا حالا خیلی نجابت ب خرج دادیم ولی صبر ما هم حدی دارد.ما میتونیم طبق همیشه در مصرف این آب با اصفهان شریک بشیم ولی یزد داره دو استان اصفهان و بختیاری رو نابود میکنه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زودتر ازین ها باید این کار رو میکردند

      • بدون نام

        قشنگ معلومه اصفهانی هستیا


        تازه لهجه هم داری

        کدوم شراکت بین چهارمحال بختیاری و اصفهان تا یادمه همه اب را اصفهان می برد


        از دست این اصفهانیای شیطون

    • بدون نام

      چرا لوله را تخریب میکند ۱۰۰ لیتر سم بریزند داخل اب همه را راحت کنند

    • دهبان

      اگر معادن استان یزد ملی است چرا بکارگیری گارگران غیر بومی ممنوع است ولی اب دیگر استانها خوبه وباید با این همه هزینه وحفظ امنیت جریانش برقرا باشه ولی مردم ا ردکان تجمع کنن وخواهان عدم بکارکیری نیروهای غیر بومی باشن وبه خواست اونها هم عمل شده

    • افی خیری

      جالبه که کشاورزان اصفهانی با این اب برنج کاری می کنند و هندونه خیار می کارند می فرستند کشورهای عربی اون هم با اب شرب هم وطنشون

    • بدون نام

      معلوم نیست مدیران پس چه غلطی میکنند

    • بدون نام

      من ازاینکه به عده ای دریزدکه تشنه هستنداب خوردن بدیم ناراحت نمیشم اماازاینکه آب راببرندبراصنعت انصافابی عدالتی است وهیچگونه حقی ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج