۸۰۲۲۷۲
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

پیشنهاد لاریجانی برای مبارزه با تروریسم در یمن

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری مشترک ایران با ترکیه و روسیه توفیقاتی در مبارزه با تروریسم داشته است که اگر کشورهای دیگر نیز چنین رویکردی را دنبال کنند در یمن و افغانستان که درگیر جنگ و تروریسم شده‌اند نیز می‌توان به راه‌حل رسید.

خبرگزاری تسنیم: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یازدهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی که در ترکیه برگزار شد، در سخنانی گفت: در آغاز مایلم مراتب خرسندی خود را از شرکت در مجمع عمومی پارلمان‌های آسیایی ابزار کرده و از آقای "ییلدریم" رئیس مجلس ملی ترکیه به‌خاطر فراهم نمودن تمهیدات عالی مربوط به برگزاری نشست قدردانی کنم.

رئیس مجلس با بیان اینکه "کنار آن، در برخی مناطق آسیایی با نوعی به‌هم‌ریختگی امنیتی مواجه هستیم که قدرت‌های بزرگ و رژیم صهیونیستی، عامل اصلی آن هستند"، ادامه داد: با بحران‌سازی و تروریسم‌پروری، شرایطی ایجاد کردند که عملاً جلوی رشد اقتصادی در خور این مناطق گرفته شود.

پس از پایان جنگ سرد، آمریکا مکانیسم تحریم و استفاده از ابزار اقتصادی را نیز فعال کرد و امروز پس از جنگ‌طلبی‌های متعدد در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و یمن، بسیاری از کشورهای آسیایی را آماج تحریم و یا زورگویی اقتصادی از طریق تعرفه‌گذاری‌‌های غیرمنطقی تجاری کرده است.

لاریجانی اظهار داشت: البته برخی کشورهای آسیایی به‌دلیل مشکلات سیاسی درونی، یا فریب حمایت‌های آمریکا را خوردند و تن به اخاذی آن داده‌اند و یا مماشات می‌کنند و همین عامل، باعث گستاخی بیشتر و زورگویی افزون‌تر آمریکا شده است.

لاریجانی با بیان اینکه لازمه حفظ هویت مستقل آسیا، ابتدا درک هم‌سرنوشتی در مقابل این صحنه بی‌مبالات بین‌المللی و سپس، ایجاد ارتباطات همگراتر اقتصادی، سیاسی و امنیتی است، اضافه کرد: قطعاً پارلمان‌های آسیایی می‌توانند بستر این امر را فراهم کنند، پارلمان‌ها می‌توانند زمینه مبادلات تجاری و مالی و پولی مشترک بین اعضا را تدبیر کنند و در مقابل بحران‌سازی‌های امنیتی، مکانیسم‌های همکاری‌های امنیتی را تدارک ببینند.

همچنین می‌توانند با رعایت تنوع فرهنگی و سیاسی از اعضای خود در شرایط دشوار حمایت کنند و در رأس این موضوع، حمایت از مردم مظلوم فلسطین است که چند دهه، گرفتار سلطه رژیم تروریستی صهیونیستی شده‌اند و این مردم مظلوم را آواره کرد و سرزمین تاریخی و اجدادی خود آنها را غصب کرده است.

وی اظهار داشت: یک نمونه بارز آن، بحران سوریه است که همکاری مشترک روسیه، ترکیه و ایران، علی‌رغم همه دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی فریب‌خوردگان در منطقه، توفیقات زیادی در مبارزه با تروریسم و کمک به ثبات و امنیت منطقه به‌همراه داشت و زمینه را برای حل‌و فصل سیاسی فراهم نمود؛ قطعاً اگر کشورهای دیگر نیز چنین رویکردی را دنبال کنند در مناطق بحرانی دیگر مانند یمن و افغانستان که درگیر جنگ و تروریسم شده‌اند نیز می‌توان به راه‌حل رسید.

لاریجانی گفت: ایجاد درگیری‌های تصنعی و اختلاف‌افکنی بین کشورهای آسیایی، شگرد قدرت‌هایی است که نمی‌خواهند آسیا جایگاه واقعی خود را در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار و رفاه ملت‌ها به‌دست بیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو بفکر مملکت خودت باش خواهشن

    • بدون نام

      جنابعالی مسوولیتتودربرابرمردم خودمون درست انجام بده..باقیه کشوراروتونمیخواداداره کنی

    • بدون نام

      پیشنهادی هم برای از بین بردن فقر در این مملکت خراب شده داشته باشید

    • بدون نام

      اقای لاریجانی تو نمی توانی مجلس را ادراه کنی اون وقت برای یمن برنامه داری

    • بدون نام

      تو اگر بیل زنی در باغچه خودت را بیل بزن آقای دکتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج