۸۰۲۴۶۸
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

پرواز جنجالی هواپیمای روسی با خلبانان زن

شرکت هواپیمایی روسی «پابیدا» که زیر مجموعه ایرفلوت روسیه محسوب می شود پس از پایان موفق یکی از پرواز های خود اعلام کرد که برای نخستین بار تمامی خدمه از جمله خلبانان زن بوده اند.

خبرگزاری ایرنا: شرکت هواپیمایی روسی «پابیدا» که زیر مجموعه ایرفلوت روسیه محسوب می شود پس از پایان موفق یکی از پرواز های خود اعلام کرد که برای نخستین بار تمامی خدمه از جمله خلبانان زن بوده اند.

پابیدا که از سال ۲۰۱۴ در صنعت هوایی روسیه فعالیت می کند هر از گاهی خبرهایی می دهد که واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی روسیه در پی دارد.

اوایل سال ۲۰۱۸ نیز این شرکت اعلام کرد که به دنبال اجرای طرحی است که مسافران هواپیما بتوانند به صورت سرپایی هم سوار هواپیما شوند و به مقصد برسند.

در خبر اخیر این شرکت که در شبکه اجتماعی ویکنتاکته (شبکه اجتماعی محبوب روس ها) منتشر شد، به پرواز شگفت انگیزی اشاره می شود که تمامی خدمه آن زن بوده اند.

شرکت پابیدا در حساب کاربری خود نوشته است: کنترل کابین پرواز استانبول-مسکو را بانوان توانمند روسی برعهده داشتند و با درخشش تمام انتظارت ما را برآوده کردند.

انتشار این خبر در فضای مجازی روسیه با نظرات متفاوتی همراه بوده است برخی از مخالفان این پرواز را به کشتی تایتانیک تشبیه کردند و برخی دیگر گفته اند که اگر مسافران می دانستند که تمام خلبانان زن هستند از پرواز منصرف می شدند.

برخی دیگر نیز گفته اند که باید پیش از خرید بلیت اطلاع رسانی شود که خلبانان هواپیما مرد هستند یا زن؛ تنها در این شرایط است که میل و انگیزه مردم قابل محاسبه است.

عده ای نیز از نقطه نظر دیگری به این موضوع نگاه کردند، یکی از کاربران در حساب کاربری شرکت پابیدا نوشته است که کار به جایی رسیده که تمام امور در دست زنان است و فضا برای کارکردن مردان هر روز کمتر می شود.

موافقان این اقدام نظر متفاوتی دارند، اگر چه بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهند اما در این بین هستند مردانی که معتقدند باید شرایط برای همه برابر باشد.

برخی دیگر نیز با حمایت از این طرح و تاکید بر نقش بانوان، خواستار تداوم و توسعه این حرکت شدند.

گفتنی است، زنان در روسیه همراه با مردان در مشاغل مختلف حضور پر رنگ دارند و در هیچ جا از ارتش گرفته تا اقدامات فنی و خدماتی نمی توان حضور آنان را نادیده گرفت، از این رو تعریف کلمه «خانه دار» برای روس ها بسیار دشوار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه! حتی در روسیه مردم بین زن و مرد این همه فرق میزارن و البته درسته چون زن و مرد از نظر فکری و روانی و توانمندی ها بسیار متفاوتند و اصولا معتقدین به برابری زن و مرد دچار توهم و نابینایی هستند.
      تفاوت ها محترمند و باید بهشون توجه بشه. زن و مرد بر مبنای همین تفاوت ههر کدوم برای نقش ها و فعالیت های متفاوتی مناسبترند هر چند که میتونن هر فعالیتی رو انجام بدن.

    • بدون نام

      مردهای حسود

    • بدون نام

      هواپیمای روسی خلبان زن روسی چه شود !!!

    • بدون نام

      اگر در موقع پرواز سوسک در هواپیما مشاهده شود ان موقع باید راجع به این قبیل پروازها نظر داد

    • بدون نام

      چه باحال روسیه شده الگو و حتی میزان محبوبیت در اونجا وایران یکی و با همون ادبیات و واژگان حرف میزنن و فقط مشکل لفظ خانه دار بود که حل شد .بسیار خوب

    • شکیبه

      و در اینجا نصفه مرد !

    • بدون نام

      شرایط باید به طور مساوی برای همه فراهم باشد . چه زنان چه مردان

    • بدون نام

      همه زن بودن چون لیاقت داشتن! فقط تو کشورهای درپیته که این چیزا تعجب داره!

    • بدون نام

      هرکشوری که به زنان بها میدهند کشوری مقتدر و سربلندی خداهند بود تقدیر از این حرکت باشد روز به روز بانوان بدرخشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج