۸۰۳۰۶۷
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

ممنوعیت واردات خودرو در سال آینده ادامه می‌یابد

بر اساس لایحه بودجه دولت، سال آینده ممنوعیت واردات خودرو در صورت عدم تغییرات لحظه آخری تداوم می یابد.

خبرگزاری تسنیم: لایحه بودجه اواخر هفته جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی میشود و گمانه زنی ها از برگزاری جلسه اضطراری در پنج شنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی با نظر رئیس مجلس خبر میدهند. در صورت عدم برگزاری این جلسه از ابتدای هفته آتی باید منتظر شروع جلسات مجلس در خصوص بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ باشیم.

در همین حال یک مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس لایحه تنظیمی دولت، عملا واردات خودرو ممنوع خواهد بود، گفت: در صورتی که در مجلس تغییر در این باره ایجاد شود احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو وجود دارد.

وی افزود، درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر در نظر گرفته شده و به همین دلیل پیش بینی میشود در سال آینده به دلیل حفظ ذخایر ارزی ممنوعیت واردات خودرو تداوم داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر ردیف درآمدی مربوط به حقوق و عوارض مالیاتی واردات خودرو حذف نشده اما این درآمد بر خلاف سنوات قبل صفر لحاظ شده است. بنابراین امکان تغییرات لحظه آخری برای واردات خودرو چه در دولت و چه مجلس وجود دارد.

از خرداد ماه سال جاری خودرو در گروه ۴ کالایی قرار گرفته و به همین دلیل از تاریخ مذکور ثبت سفارش خودرو ممنوع اعلام شده است. هر چند در لایحه دولت درامدی برای واردات خودرو لحاظ نشده است اما ممکن است در مجلس شورای اسلامی لایحه دولت در خصوص کسب درآمد از مخل مالیات واردات خودرو با تغییراتی رو به رو شود.

سابقه خبر:

باوجود ممنوعیت واردات خودرو بر اساس مصوبه هیئت دولت، همچنان در آمارهای گمرک تداوم ترخیص خودرو دیده می‌شود.

طبق مصوبه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ هیئت وزیران، خودروهایی که به گمرک، مناطق آزاد یا ویژه اقتصادی وارد شده و مجوزهای واردات همچون ثبت سفارش معتبر دارند و قبض انبار آنها تا نهم دی ماه ۱۳۹۶ و ارزش هر دستگاه کمتر از ۴۰ هزار دلار بوده، می‌توانستند با محاسبه پرداخت ۴۰ درصد سود بازرگانی و مازاد بر حقوق ورودی، در مدت سه ماه خودروها را ترخیص کنند.

این فرصت سه‌ماهه تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ اعتبار داشت اما از آنجایی که برخی نتوانستند در زمان تعیین‌شده خودروها را ترخیص کنند، ۳۱ تیرماه امسال هیئت وزیران در مصوبه‌ای، این مهلت را سه ماه دیگر تمدید کرد که زمان آن تا ۲۴ شهریورماه امسال تمدید شد.

پس از توقف ثبت سفارش خودرو، مجوز جدیدی برای واردات صادر نشده و با توجه به اینکه بیست و چهارم شهریورماه آخرین مهلت ترخیص خودروهای دارای مجوز از گمرک بود، پس از این تاریخ در صورتی که افراد مجوز واردات نیز داشته باشند خودرویی از گمرک ترخیص نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواست و نظر مردم ، کشکی بیش نیست . تشکر از دولتمردان

      پاسخ ها

      • دروغ شناس

        نه که الان واردات خودرو ممنوع است تا آقازاده ها و این دولت هست نه از برنامه ریزی خبری هست ونه از یک مدیریت یک دست و منطقی.

    • بدون نام

      چقدر شعار میدین همین الانش میتوند تا وقت پایانی که اعلام کردین به اندازه ۱۰‌سال وارد کنند پس بابا خودتی حال آدن بهم میزنید مروم چی فرز کردین

    • بدون نام

      شرکت های داخلی چه پارتی تنومندی دارن که انقدر ازشون حمایت میشه کیفیتم هیچ .

    • بدون نام

      برای آقازاده ها آزاد
      ما هم پراید قسطی

    • بی نام

      اول از هر چیز این خبرها لحظه ای و شوک آور را اعلام می کنند تا خودروهایی که آقازاده ها وارد کرده اند را با قیمت چند برابری بفروشند و جالبه خودشان می توانند این خودروها را بخرند و کلاه سر همدیگه می گذارند یکی خودرو را چند برابر به آقازاده می فروشد سپس از آقازاده دیگه آیفون چند برابری می خرد!!!! ، کاش اجازه واردات می دادند تا خودروسازان احساس خطر کنند و به فکر پیشرفت باشند نه اینکه احساس کنند همیشه حاشیه امن برای بنجل فروشی دارند!!!

    • بدون نام

      اگر این سالها آزاد بود ارزون تر بود میشد خرید سال مثلا آزاد بشه کسی نمیتونه بخره جنایت در حق بشریت یعنی این

    • بدون نام

      پس خودروی خارجی وارد شد برای خودتون چیه این همه سال همه میلیاردی مردم فقط نامحرم و محروم هستند

    • بدون نام

      مثلا برای حمایت از تولید داخلی واردات ممنوع شد برای پراید و سمند اشغال مردم نفرینتون می کنند گند بزنه به تولید داخلی

    • بدون نام

      اه اه اه
      رانت رانت رانت
      لابی لابی لابی

    • بدون نام

      بزرگترین مافیای دنیا همین دولتمردان ما هستند

    • بدون نام

      خوش به حال آشغال سازان داخلی

    • بدون نام

      شما یک عمره اینکاره اید ومردم رو با ممنوعیت یا ایجاد و وضع تعرفه بالا مجبور به خرید لکنته های مونتاژی کردید برخلاف تمام دنیا که ازادن هر محصول مرغوبی رو از هر کشوری بقیمت واقعی بخرند،بیچاره ملت ناچار ،کی جواب اه مردم وکشته های تصادف رو بدید خدا عالمه ،به بهانه مسخره حمایت از تولبد داخلی بعد چهل سال تو ابن گرونی ارز مدیرانی که انقدر ادعای بومی سازی و خودکفایی در تولید میکردن پته شون رواب اومد که محتاج وگیر چه قطعات و لوازمات بی ارزشی هستند ،بازم به راه وروشتان ادامه بدید چون داستان چیز دیگریست ،احتمالا که باز چاپ نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج