۸۰۸۹۶۱
۱۴ نظر
۵۰۱۴
۱۴ نظر
۵۰۱۴
پ

افزایش مهاجرت‌ها از سیستان و بلوچستان به یزد

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به وجود ۶۰ هزار نفر مهاجر در این استان، حل نشدن معضل آب در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان را سبب افزایش مهاجرت به استان یزد و ناامنی در استان‌های مهاجرفرست دانست.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به وجود ۶۰ هزار نفر مهاجر در این استان، حل نشدن معضل آب در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان را سبب افزایش مهاجرت به استان یزد و ناامنی در استان‌های مهاجرفرست دانست.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در آخرین نشست کانون تفکر آب که با موضوع «گزارش جامع سازگاری با کم آبی و بررسی اثرات زیست محیطی توسعه صنایع سنگین» در دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به وجود ۶۰ هزار نفر مهاجر در این استان، حل نشدن معضل آب در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان را سبب افزایش مهاجرت به استان یزد و ناامنی در استان‌های مهاجرفرست دانست.

وی در ادامه نیز اعلام کرد: سند آمایش سرزمین استان به زودی مصوب و تکلیف بسیاری از مسائل استان حل خواهد شد.

موسوی با تاکید بر واژه حسابداری آب، مشخص شدن اطلاعات از مقدار آب ورودی به سد زاینده رود، مقدار آب ورودی از این سد به یزد و مقدار مواد معدنی صادر شده از یزد به اصفهان را مهم دانست و تصریح کرد: مردم باید از میزان شوری و کیفیت آب استان آگاه باشند تا اقدامات ممکن را در جهت افزایش کیفیت آب شرب انجام دهند.

وی با اشاره به بیانیه انجمن هیدرولوژی ایران در ممنوعیت انتقال آب بین حوضه‌ای، بیانیه مذکور را در چالش‌های به وجود آمده در مجلس اثرگذار دانست.

موسوی با اشاره به ویژگی آبادگری و مهاجرفرستی مردم استان یزد، توسعه آمایش با نگاه ویژه به سواحل جنوبی ایران را از استراتژی‌های مهم در آینده اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      باز دو قطره آب توی استان سیستان پیدا شده ، یزدی ها از الان خودشان رو آماده کردن که بله ما مهاجرفرست بودیم و ما به خاطر شما نا امن شدیم و الان وقت پاداش دستگیری هاست . اگه قراره طرح آمایش سرزمین رو بعنوان یک سند پیگیری کنید دقیقا در قالب بازه زمانی شروع مهاجرت باشه که مطمئنا مشخص خواهد شد ظرف چند سال اخیر و طی یک مجموعه سیاست های پیچیده این رویداد سازمان دهی شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی زدی؟

    • بدون نام

      حالااگردریاچه ارومیه بودولی تالاب بین المللی هامون هست ومسئولین برایشان خشک شدن این تالاب مهم نیست وبنابراین مردم شیعه روستایی وحتی شهری بخش سیستان استان سیستان وبلوچستان که تالاب هامون درآن واقع است مجبورندبه مهاجرت،آیاکاردیگری می شود کرد؟مردم روستایی برای کشاورزی ،دامداری و...به آب نیاز دارند واین منطقه به بیابان تبدیل شده وبسیارگرم وخشک است

    • فرهاد

      کشف صد و چهل کیلو گرم مواد مخدر در یزد .دقیقا اشاره به آسیب هایی که مردم یزد بواسطه مهاجرت از سیستان و بلوچستان متحمل میشوند .بنظرم نمایندگان اصفهان عجله کردن چرا که از ابتدای شکل گیری بحران قراری مبنی بر انتقال آب زاینده رود به یزد نبوده . چندین سال تحقیق بر روی منابع آب زیرزمینی در نقاط مختلف کشور نهایتا منجر به کشف یه سفره بسیار عظیم آبی در ژرفای زمین شد .شاید بتوان با ساختن سد مسیر آب های سطحی رو مسدود کرد اما در رابطه با آب های زیرزمینی تغییر مسیر و هدایت کار مشکلی به نظر میرسه .بی دلیل نبوده که یک تمدن پنج هزار ساله در آن نقطه شکل گرفته چون هیچگاه تامین آب دغدغه نبوده .ظاهرا در این نقطه از مختصات زمین شاهد یک ستون آبی عظیمی هستیم که آب های سطحی رفته رفته از بین رفته ولی نمونه زیر سطحی بکر و دست نخورده باقی مانده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ،مسائل را به هم ربط ندهید،پروفسور،قاچاق موادمخدر درهمه جای دنیا وجوددارد

    • بدون نام

      من بعنوان یک پژوهشگر وکاوشگر در کشور با احداث سد وانتقال آب حتی بخارج از کشور به صورت مستقیم موافق هستم ؟،!!؟! چرا وچگونه
      انتقال اب فقط با لوله نه باتونل به عمق بیش از متری سطح زمین در زمینهای مسطح .چراکه تونل باعث خالی شدن رادیاتور زمین وذوب شدن بخچالها وگرم شدن زمین را در بردارد.
      کاشت کوهها ودره ها با پوشش درختان مثمر به عرض حداقل ده کیلومتر از هرطرف (دوطرف)دریاچه سدها

    • محمد

      استان گلستان را اشغال کامل کردن الان میخوان یزد را اشغال کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهین ممنوع افتخار میکنیم به بلوچستان

      • محمد احمدی

        بیا برو جمع کن..ایران سرای من است،اصلا یزد رو هم میگیرن ان شالله،چشت دربیاد

    • طوفان صحرا

      اخه مردم سیستان وبلوچستان ازیک منطقه بدون اب به یک منطقه درگیر بااب چراکوچ میکنن

    • محمد

      یزدی ها توی منطقه خودشون خود بزرگ بینی میگیرشون اقای بیوکی که بچه استان یزد هستی منظورت از مهاجرت مردم سیستان وبلوچستان وباعث نا امنی بودنش در استان ایا این حرف اهانت به مردم شریف این استانها نیست اگر سرمایه گذاری هایی که در استان یزد که هیچ گونه اب شیرینی دران پیدا نمیشود در سیستان وبلوچستان میشد ایا مردم این استان حاضر به مهاجرت میشدن ؟

    • محمد احمدی

      سیستان وبلوچستان عشقه

    • بدون نام

      اکثر مردم های سیستان و بلوچستان برای مداوا و درمان میروند یزدآخه یزد چی داره که نماینده به خودش میباله بجز چند تا دکتر خوب و گر نه شهر یزد خرابه ای بیش نیست

    • بی نام

      سیستان و بلوچستانی ها که مردم مهربونی هستن کدوم ناامنی؟ حالا اگه افغانی بودن هیچ کس صداش در نمی اومد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج