۸۱۰۴۳۶
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت‌الله علوی: دولت نمی‌خواهد از منافع اقتصادی سیگار دست بردارد

یکی از مراجع تقلید گفت: دولت نمی‌خواهد از منافع اقتصادی حاصل از سیگار دست بردارد؛ در حالی که باید بیش از پیش به آگاهی‌بخشی عمومی پرداخته و به دنبال توجیه دولت در خصوص عدم نگاه اقتصادی به مساله دخانیات و سیگار بود.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی عصر امروز در دیدار دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور، همراهی دولت با جامعه در کاهش معضل استعمال دخانیات را ضروری عنوان کرد و با اشاره به حساسیت این مساله اظهار داشت: جلوگیری از ایجاد تبعات اجتماعی در مساله استعمال دخانیات با حرکت در مسیر صحیح ضروری است.

وی با بیان اینکه استعمال دخانیات از توطئه‌های نخ‌نما شده دشمنان است افزود: دشمن می‌خواهد از این طریق مردم کشور را همواره به خودش وابسته کند و ما نباید اجازه دهیم این توطئه تکراری به نتیجه برسد.

این مرجع تقلید نفوذ و درآمدزایی بیشتر در کشورهای دنیا را هدف غرب از تبلیغ و انداختن مردم در دام اعتیاد دانست و افزود: مرحوم خلخالی در سال‌های ابتدایی انقلاب برخوردهای شدیدی با مساله مواد مخدر داشت که موجب کاهش چشم‌گیر آمار و حجم استفاده از این مواد خانمان‌سوز شد درحالی‌ که تا قبل از انقلاب سیگار و تریاک نقل بسیاری از محافل بود.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر ثروت‌های جامعه و کشور را عملا دود می‌کند تصریح کرد: یکی از حرکت‌های بزرگ تحریم استعمال دخانیات بود که توسط میرزای شیرازی انجام شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی برخی سیاست‌های مجلس شورای اسلامی در عادی‌سازی مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌ها را نامطلوب دانست و مورد انتقاد قرار داد و گفت: نباید اجازه عادی‌سازی این اقدام اشتباه را داد.

وی فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص خطرات و مضرات مواد مخدر، سیگار و قلیان را ضروری دانست و با انتقاد از نگاه درآمدی دولت به مساله سیگار اذعان کرد: دولت نمی‌خواهد از منافع اقتصادی حاصل از سیگار دست بردارد درحالی که باید بیش از پیش به آگاهی‌بخشی عمومی پرداخته و به دنبال توجیه دولت در خصوص عدم نگاه اقتصادی به مسئله دخانیات و سیگار بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو قبل این دولت کجا بودی!یعنی فقط این دولت دنبال سود سیگاره!؟چرا در زمان دولتهای قبل این حرفارو نمیزدی!؟

    • بدون نام

      احسنت.

    • بدون نام

      بحث اقتصادیه و نه ....... ! پس مواد مخدر رو چی میگی ؟؟

    • حیدر

      من ۳ماه ترک کردم تازه دارم میفهمم زندگی یعنی چی تازه دارم نفس میکشم سرفه نمیکنم خلت ندارم بوی بد سیگار نمیدم خلاصه رنگ و روم باز شده کاش واقعا مثل مواد مخدر ممنوع بشه و تولیدشو اگر قطع نمیکنن حداقل فقط صادر کنن و داخل کشور ممنوع بشه

    • بدون نام

      حاج آقادولت دلش میخوادجوانهای مردم معتادبشن سرشون پائی باشه توازسیگارمگی

    • بدون نام

      مگرازسودقاچاق مرفین دست برداشته که ازین بردارد اونکه در انحصار دولت است

    • یا علی

      دولت همیشه دنبال منافع خودش بوده و هست هیچ وقت مردم مورد توجه نبودن و از مواد غذایی غیر سالم گرفته تا خوردرو های غیر ایمن که سالیانه جان‌ها برای این بی تدبیری ها گرفته می‌شود بدون اینکه خم ابروی دولت بیاورد

    • محمدمهدی عسکری

      احسنت.

    • منوچهر

      دولت همه چیز را براحتی گران میکنه که سیگار هم یکی از انهاست جالب اینه که میگن تورم نداریم سیگار 35000یهو شد 6500بعد میگن قیمت دولتی آزادهمان سیگار 8000تومان

    • بدون نام

      والله قلیان که مربوط به خود ایران هست ربطی به دشمن نداره

    • بدون نام

      اگه جلوی همین وارادت سیگار گرفته بشه میشه بجاش چیزهای مورد نیازتر وارد کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج