adexo3
۸۱۰۷۴۲
۲۰ نظر
۵۰۱۲
۲۰ نظر
۵۰۱۲
پ

آقای تلویزیون ما خسته شدیم، شما چطور؟!

برنامه‌های تلویزیون چند وقتی است به شدت تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی هستند و باید عکس و فیلم برای این شبکه‌ها تولید کنند، اگر برنامه‌ای نتواند این شبکه‌ها را از آن خود کند، از نظر مدیران رسانه ملی، برنامه نیست...

روزنامه جوان: برنامه سازی مناسبتی برای تلویزیون چند سالی است که به تکراری‌ترین شکل ممکن در حال اجراست. فرمول دم دستی، ساده و دهان پرکنی است. یک دکور متفاوت (کپی هم باشد اشکالی ندارد) یک مجری حراف و خوش خنده (ترجیحا خوش تیپ و پرطرفدار) با چند مهمان کاملا تکراری که این شب‌ها را در جام جم هستند و گاه از ساختمانی به ساختمان دیگر و از شبکه‌ای به شبکه‌ای دیگر نقل مکان می‌کنند.

آقای تلویزیون ما خسته شدیم، شما چطور؟!

فرقی ندارد که شب میلاد پیامبر (ص) باشد یا شب سال تحویل یا شب یلدا؛ فرمول ثابت و مورد تایید و کم دردسر همین است؛ خلاقیتی هم نیاز نیست! اصلا نیاز نیست رسانه ملی میان مردم برود، به استان‌ها سر بزند و اصلا صدای مردم باشد با همه مشکلات بالاخره این هم نشینی خانوادگی برقرار است و این برقراری در کجای این ۲۳ شبکه سیما دیده می‌شود؟

ارتباط آنلاین با بازیکنان تیم ملی، با دانشمندان ایرانی خارج از کشور، با خانواده شهدای مدافع حرم، با مرزنشینان و مرزبانان، سرزدن به خانه اهل سیاست، دیدار با نخبگان علمی و... کجای این کنداکتور شلوغ و زرد و اینستاگرامی است؟

بله، اینستاگرامی، برنامه‌های تلویزیون چند وقتی است به شدت تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی هستند و باید عکس و فیلم برای این شبکه‌ها تولید کنند، اگر برنامه‌ای نتواند این شبکه‌ها را از آن خود کند، از نظر مدیران رسانه ملی، برنامه نیست. اتفاقا در چندین و چند مورد (فرمول یک)، (حالا خورشید) و (ماه عسل) این عطش کپی کردن و پرداختن به سوژه‌های فضای مجازی باعث گاف‌های شدیدی در این برنامه‌ها شده است.

جالب نیست که رسانه ملی، بازخورد برنامه‌هایش را در تلگرام و اینستاگرام دنبال می‌کند؟ به عبارتی تهیه کنندگان و برنامه سازان عزیز شبکه‌های مختلف سیما، خودشان دنبال کننده‌های اصلی صفحات پر مخاطب اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند و اگر لوگو یا تبلیغ برنامه خود را در این صفحات ببینند خیلی خوشحال می‌شوند و خود را موفق می‌نامند.

حتما اگر پای حرف مدیران سازمان بنشینیم از مشکلات بودجه و اعتبارات می‌گویند، اما مطمئن باشید، مشکل صداوسیما به هیچوجه بودجه و اعتبارات نیست، پول هست، فکر نیست. وگرنه در شب یلدا و دیگر شب‌های سال، همه برای شروع شدن خندوانه ثانیه شماری نمی‌کردند.

آقای تلویزیون ما خسته شدیم، شما چطور؟!
این تعداد زیاد برنامه‌های همشکل و هم میهمان آن هم در یک مناسبت ملی یا مذهبی که می‌شود از ماه‌ها قبل برایش برنامه ریزی کرد نشان دهنده این است که مدیران تلویزیون و برنامه سازان یا کمتر شناختی از مخاطبان خود دارند یا نظرات و خواسته‌های مخاطبان برایشان خیلی محلی از اعراب ندارد.

درحالی که کارشناسان و مخاطبان همچنان معتقدند که جای ساخت برنامه‌های نمایشی در تلویزیون خالی است، اما به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون خیلی تحت تاثیر ساخت برنامه‌هایی تلویزیون‌های غربی و مدل‌های کپی شده این برنامه هستند و باید دید ته قصه آن‌ها در این روان کردن سرمایه‌ها به این سمت، چه خواهد شد؟ آقای تلویزیون ما که خسته شدیم ولی واقعا حال شما را نمی‌دانیم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوکیلی تمام شبکه ها ایران تکراری شده به خصوص ای فیلم وخندوانه هم دارن به زور میخندن این هم شده برنامه دارن فیلم ها قدیمی رو پخشش میکنند هنوز توزمان دینگ دینگ موندن اخبارش هم تکراری خسته شدیم بعد میگن چرا مردم شبکه های خارجی میبین اه اه اه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قاعدتا زیاد غرغر کردن آدم رو خسته میکنه

    • حمید معصومی نژاد

      دیدار با خانواده محترم شهدای مدافع حرم حتماً میتونه جذاب و دیدنی باشد علی الخصوص شب یلدا... بسیار هم عالی

    • بدون نام

      ملت ازهمه چی خسته شدن تلوزیون جایی خود دارد

    • بدون نام

      مگه مهمه.رسانه ایی که اولین و مهمترین رسالتش یعنی رساندن اخبار و رویدادها رو نه تنها انجام نمیده بلکه مغرضانه هم عمل میکنه هیچ ارزشی نداره.

    • بدون نام

      شرمنده مگر کسی اینروزها تلویزیون هم نگاه میکنه
      والله برنامه های بی بی سی و منو تو خیلی باحال تر بودند

    • بدون نام

      برو باووووووووووو

    • بدون نام

      ثانیه شماری برای خندوانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      اون که از همه تکراری تر و کسل کننده تر و پوچ تر شده !!

    • خدا

      ما خسته نمیشیم،دیونه امون کردن! حدود 120 بار سریال حضرت مریم و 140 بار هم مختارنامه و سریال های کره ای که سوزه و داستان همه اشون یکی اه و2 زار از بازار بین المللی خریدن را مثل بختک کردن تو مخ مردم،خوراک صدا و سیما افکار گندیده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شبکه 'من و تو' رو ببین .. حرف نداره . همه چی هم توش هست. فیلم . خبر . مستند. برنامه های آموزشی و سرگرم کننده .. موسیقی .. دیگه چی میخوای؟؟

      • بدون نام

        فکرکنم باید برم سراغ ماهواره ... خسته شدم از فیلمای تکراری و فیلمهای کره ای و مجریهای لوس وبیمزه

    • بدون نام

      همه راضی ند تعطیل بشه کلا

    • بدون نام

      ما که از شبکهcine filmقسمت سوم جانی انگلیش از مستر بین رو نگاه کردیم کلی هم خندیدم
      مدتهاست که برنامه های سخیف ونازل تلویزیون رو نگا نمی کنیم
      اتفاقا تواین مناسبتها اگه هوا خوب باشه ؛ماشب زودتر میخوابیم که سحر پاشیم وخانوادگی بریم کوه؛این تفریح میارزه به تمام برنامه های 23شبکه تلویزیون میلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای چه تفاهمی بخدا بیهوش شدیم از خنده ..واقعا چسبید دیشب

    • بی نام

      واقعا باید به حال تلویزیون ایران باید گریست و بر سر خود زد و سر به کوه و بیابان گذاشت با این برنامه ها

    • بدون نام

      من شخصا مصاحبه سلبریتی ها با مجری ها برای مناسبت ها را دوست ندارم. ترجیح می دم یک فیلم شاد و کمدی نگاه کنم.

    • بدون نام

      این‌ها پر رو تر از این حرفها هستند که خسته بشن،
      فقط اخبار شبکه خبر که تکراری نیست را ببینید،
      جنگ،مرگ،استکبار،صهونیست،یمن،سوریه...‌‌‌.....
      کاملآ هدایت شده است.

    • بدون نام

      اتفاقا برنامه خندوانه قشنگترین برنامه در شب یلدا بود. ای کاش برنامه ها حداقل مثل خندوانه باشه . اگه با این دکوراسیونهای شکیل و زیبا افرادی مثل اقا اذری و صبح جمعه با شما رو بیارن با چند خواننده خوب و پاپ یا سنتی های شاد مردم خیلی بیشتر می پسندن . اکثر برنامه ها برای مناسبتها میزگرد شدن . برنامه تلویزیون فقط خندوانه اگه تا اخر با خلاقیتهای جدید پخش بشه .

    • فریبا

      نترس! اون مهمانهای تکراری پول قلمبه خودشونو به جیب میزنن! وگرنه از رفتن به کشورهای خارجیشون در این بحران دم نمیزدن! تلویزیونم که دلش خوشه اوقات رو پر کرده!! مردمی هم که اهل ماهواره نیستن مجبورن بین بد و بدتر, خندوانه رو انتخاب کنن!!! خوش به حال اونروزا که تلویزیونی بکار نبود.....

    • بدون نام

      خندوانه دلقک بازی شده ! الان مردم بیشتر برنامه ی گلزار را می بینند و فوتبال. بقیه ی برنامه ها طرفدار ندارد.مردم بیشتر در فضای مجازی هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج