۸۱۱۴۱۳
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

تورم ۱۷ تا ۱۹.۵درصدی دهک‌های درآمدی

در آذرماه، ۱۰دهک‌های درآمدی تورمی بین ۱۷ تا ۱۹.۵ درصد تجربه کردند.

خبرآنلاین: در آخرین گزارش مرکز آمار، جزئیات تورم ۱۰دهک درآمدی مشخص شد که نشان می دهد در ماه ‌گذشته خانواده ها به طور متوسط نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود۳۷.۴ درصد برای خرید کالا و خدمات هزینه پرداخت کرده اند.

این در حالی است که بررسی روند تغییرات تورم در بین ۱۰ دهک‌ها از اختلافی حدود ۲.۵ درصد بین دهک اول تا دهم حکایت دارد.

بررسی دو بخش خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و همچنین کالاهای غیرخوراکی و خدمات نشان می‌دهد که در بخش خوراکی‌ها دهک اول تا هشتم بین ۴.۶ درصد تورم را در فاصله آبان تا آذرماه داشته‌اند و دو دهک آخر یعنی نهم و دهم پنج تا ۵.۱ درصد تورم تجربه کرده‌اند.

در مورد کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز متوسط تورم در شش دهک اول بالاتر بوده و بین ۱.۶ تا ۱.۲ بوده است، اما برای دهک هفتم تانهم به ۱.۱ درصد رسیده و برای دهک دهم ۱.۲ درصد بوده است.

در آذر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥١,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می­ دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٧,٤ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٧,٤ درصد بیشتر از آذر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٣٤,٩ درصد) ٢.٥ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٧ به ١٨.٠ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (١٥,٦ درصد) ٢.٤ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٤,٨ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ١.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به آذر ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٥٣.٩ و ٣٠.٩ درصد است.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در آذر ماه ١٣٩٧ به عدد ١٥١,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٦,٩ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٤,٥ درصد) ٢.٤ واحد درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در آذر ماه ١٣٩٧ به عدد ١٥٥,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٩,٩ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٧,٣ درصد) ٢.٦ واحد درصد افزایش داشته است.

اکثر بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده‌اند. در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به ترتیب مربوط به گروه «گوشت» (انواع ماهی، گوشت گوسفند، گوشت گاو و گوشت مرغ)، گروه سبزیجات (بادمجان، فلفل دلمه، کدو سبز، پیاز و گوجه فرنگی)، گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» (شیر پاستوریزه، خامه پاستوریزه)، گروه «میوه و خشکبار» (کشمش پلویی، خرما، پسته، سیب، انگور، هندوانه)، گروه «محصولات خوراکی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» (سس گوجه فرنگی، سرکه، لیمو عمانی) و گروه «آشامیدنی‌ها» (قهوه) می­باشد.

در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها» (انواع شوینده­ها)، گروه «پوشاک و کفش» و گروه «حمل و نقل» (لوازم یدکی و انواع خودرو) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل گروه«دخانیات» کاهش قیمت داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، اقلام گوشی تلفن همراه، تجهیزات رایانه و طلای ١٨ عیار نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه ای از ١٧,١ درصد برای دهک اول تا ١٩.٥ درصد برای دهک دهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بومی

      چرا این آماری ها درعالم هپروت زندگی می کنند؟ هرچیزی رو که نگاه می کنی حد اقل دوبرابرشده. این آمارهارو از کجا می آرن؟

    • سعیدخدایاری

      سلام اقای مقاله نویس لطفا مقالتو درست بنویس همه اجناس سه برابرشده همه چیز همه اقلام یعنی شما عضوی ازاین مردم نیستید که واقعیت را بنویسید افزایش ۳۰۰درصدی کجاش تورم ۱۹.۵ درصدیه اگه همه ی مسئولین خودشون را هم سطح قشر متوسط بدونن قطعا قانونی به تصویب میرسه که شامل حال همه بشه نه اینکه مدتی مقامی بدست بیارند اموال ملت غارت بشه وپولی به جیب بزنن که نسلهای بعدشون هم بی بهره نباشنداین افراد درد جامعه را نمیفهمند اینها خیانت به شهداست شما واقع بین باشد و واقعیت را مطرح کنید کشور های موفق همیشه واقع بینانه عمل میکنند

    • بدون نام

      ای بر هر چی دروغگو و عوامفریبه لعنت.
      پوست مردم کنده شده، نفس مردم بریده، تورم ۱۷ درصده؟
      خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      با مردم تو خدا راست باشید الا به ۸۷درصد رسید نه ۱۹نیم

    • MMIISSSEEE

      درب این آمار را زنجیر کنید منهدم کنید با آمارهای مفنگی که میدهد اعصاب مردم را حسابی تربت کرده است
      دولت خودت که بیسوادی حد اقل دو‌نفر آدم با سواد برای آمار پیدا کن بهتر نیست حال اگه داماد یا آشنا هم نبود مهم نیست.

    • بدون نام

      بر پدر دروغگو لعنت

    • بدون نام

      تورن چطوری حساب میکنید خیلی از کالاهای مصرفی دو برابر و ابزارآلات سه برابر شدن گوش موبایل ۶۰۰ تومانی الان ۲۸۰۰ وووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج