adexo3
۸۱۳۲۴۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کنگره آمریکا تعطیلی دولت را تداوم بخشید

کنگره آمریکا روز جمعه در ششمین روز از تعطیلی دولت این کشور در حالی نشست کوتاه خود را به پایان برد که هیچ تصمیمی درباره بودجه این کشور گرفته نشد.

خبرگزاری ایرنا: کنگره آمریکا روز جمعه در ششمین روز از تعطیلی دولت این کشور در حالی نشست کوتاه خود را به پایان برد که هیچ تصمیمی درباره بودجه این کشور گرفته نشد.

هر دو مجلس کنگره آمریکا امروز تشکیل جلسه دادند اما بدون هیچ اقدامی پیرامون تعطیلی بخش هایی از دولت این کشور، تصمیم گیری در این باره را به هفته آینده موکول کردند.

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بدون اقدامی که حاکی از شرایط اضطراری باشد، تعطیلی دولت را دست کم تا جلسه دوشنبه هفته آینده کنگره و احتمالا تا سال آینده میلادی تداوم بخشیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته تاکید کرد تا زمانی که کنگره بودجه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک را تامین نکند، این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

وی که پیشتر برای یک تعطیلی طولانی مدت اعلام آمادگی کرده بود، در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی حاضر است برای دستیابی به هدف مورد نظرش صبر کند، گفت: تا هر وقت که طول بکشد.

ترامپ خواستار ۵ میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار است اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با ۱.۳ میلیارد دلار موافقت کرده اند و تامین بودجه کامل را به بازگرداندن قانون داکا مشروط کرده اند.

قانون داکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از کسانی که در کودکی توسط والدین مهاجرشان به صورت غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.

آمریکا هفته گذشته بودجه ای کوتاه مدت برای پیشگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد اما پیش از تایید آن در مجلس نمایندگان، ترامپ اعلام کرد که حاضر به امضای آن نخواهد بود.

همین امر باعث شد که قانون بودجه کوتاه مدت در ضرب الاجل خود تصویب نشده و بخش هایی از دولت آمریکا از بامداد شنبه (به وقت واشنگتن) تعطیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MMIISSSEEE

      اگر این اتفاق در ایران میفتاد چی میشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج