۸۱۳۴۴۴
۲۶ نظر
۵۰۱۸
۲۶ نظر
۵۰۱۸
پ

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

محسن رضایی اخیرا در اظهار نظری عملیات کربلای ۴ را یک عملیات فریب معرفی کرده تا ایران بتواند با یک عملیات بزرگتر عراق را غافلگیر کند. این اظهارات وی با واکنش های بسیاری از سوی فعالان سیاسی و کاربران فضای مجازی مواجه شده است.

برترین ها: محسن رضایی اخیرا در اظهار نظری عملیات کربلای ۴ را یک عملیات فریب معرفی کرده تا ایران بتواند با یک عملیات بزرگتر عراق را غافلگیر کند. این اظهارات وی با واکنش های بسیاری از سوی فعالان سیاسی و کاربران فضای مجازی مواجه شده است.

نخستین روزهای دی ماه مصادف با عملیات کربلای ۴ است. رزمندگان ایران در پنجم دی ماه ۱۳۶۵ در محور ابوالخصیب به خط زدند؛ اما با توجه به اطلاع دشمن از عملیات ایران، نیروها عقب نشینی کردند که در جریان این عقب نشینی گروهی از رزمندگان ایران به شهادت رسیدند.

دو هفته پس از کربلای ۴ و در حالی که عراقی‌ها تصور می‌کردند ایران دیگر قصد عملیات را ندارد، در اقدامی ایذایی عملیات کربلای ۵ در ۱۹ دی ۱۳۶۵ انجام شد که در جریان آن، حدود ۱۵۰ کیلومتر از شلمچه آزاد شد و قسمت‌هایی از جنوب عراق به تصرف رزمندگان ایران درآمد.

محسن رضایی در توییتر خود با تحلیل عملیات کربلای چهار نوشت:‌ با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ده روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم.

وی ادامه داد: عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته‌های او.

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

عملیات کربلای ۴ چگونه لو رفت؟

مرحوم دکتر ابراهیم یزدی، ادعاها درباره نقش نهضت آزادی ایران در لو رفتن عملیات کربلای ۴ را «فرافکنی» خواند و گفته بود: «عملیات کربلای ۴ در دی ماه سال ۱۳۶۵، در زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی رخ داده اما نه سردار کوثری و نه دکتر ولایتی و نه جانشین فرمانده کل قوا چنین اتهامات سنگینی را علیه نهضت آزادی ایران و رهبران آن، شادروانان مهندس بازرگان و دکتر سحابی و سایر همگامانشان مطرح نکردند. اما به نظر می‌رسد مسئولیت این شکست را برخی به جای قبول مسئولیت، فرافکنی کرده و می خواستند به گردن نهضت آزادی انداختند.

این توییت محسن رضایی با انتقاد حسام الدبن آشنا مواجه شد و مشاور فرهنگی رئیس جمهور نوشت:

فرمانده کل

سلام بر شما

ده‌ها هزار رزمنده و خانواده هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از چند شب قبل از عملیات کربلای چهار آسمان از روشنایی منورهای چلچراغی دشمن مانند روز شده بود.

بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا تنها ۴۵ دقیقه پس از آغاز عملیات، تقریبا تمام قبضه‌ها مورد اصابت توپ‌های دشمن قرار گرفت.

هیچ‌یک از هزاران مجروح عملیات نپرسیدند چرا وقتی اولین موج مجروحان به بیمارستان صحرایی علی‌بن ابی‌طالب رسید هنوز پزشکان و پرستاران از وقوع عملیات آگاهی درستی نداشتند ولی رادیوی منافقین و رادیو بغداد هر لحظه وضعیت عملیات را اعلام می‌کرد.

برادر محسن

بین عملیات فریب و عملیات لورفته تفاوت از زمین تا آسمان است.

تحلیلهای پسینی مشکلی را حل نمی‌کند.

ما شایدخطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.

پشت نام شهدا نمی توانید مخفی شوید

در ادامه واکنش فعالان سیاسی و کاربران فضای مجازی در این رابطه را بخوانید:

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

کربلای ۴؛ محسن رضایی، فریب و نهضت آزادی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اشتباهات رضایی هم تقصیر فرهنگ شاهنشاهی حتما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرهنگ شاهنشاهی بعنی فرهنگ مصرف گرایی و غرب زدگی و دنیاطلبی که تا امروز هم رواج داره و امثال تو حتی حسرت بازگشتش رو می خورید.پس رضایی پر بیراه نگفته

      • بدون نام

        بله در جنگ خونهای زیادی داده شد و ما نمی گذاریم به همین راحتی چهار تا مزدور اسرائیل و سعودی این انقلاب رو از بین ببرند

      • بدون نام

        اقای رضایی سرور و سالار جنگ بود مملکت را نجات داد

      • رضا

        هرچی که هست رضایی و امثال اون تونستند 8 سال جنگ رو با تمام کمبود ها مدیریت کنند و یک وجب خاک ما به تاراج نرفت.
        اگه جنگ دست این لیبرال های الان بود که میگفتند بدیم بره 4 تا استان که جنگ نمیخواد.

    • بدون نام

      چه فجايعه اي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        او


        ن.دنیا.باید.جواب.بدن

      • ali

        فکر میکنم اگر این ها رفته بودن و اون جوون ها میموندن مملکت هیچ وقت اینجوری به قهقرا نمیرفت

    • بدون نام

      آشنا درست گفته همه خانواده ها و مردم براشون سوال هست باید رضایی پاسخ بده

      پاسخ ها

      • ساناز

        بدون مطالعه حرف نزن آشنا و بقيه برداشت اشتباهي از حرف ايشون داشتند عملیات لو رفته کربلای ۴ به یک عملیات فریب برای ارتش عراق تبدیل شد تا10 روز بعد در همان نقطه در حالی که نیروهای رژیم بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای ۵ با موفقیت انجام شود

      • بدون نام

        با 12:14 موافقیم ودقیقا حرف راست را زده

    • بدون نام

      ... برای فریب دشمن؟؟؟

    • بدون نام

      چرا لو رفت جلو عملیات رو نگرفت که حالا بعد سی و پنج سال هنوز شهید بیاد

    • بدون نام

      این روزها زندگی در غرب خیلی بهتر از شرق شده از لحاظ اقتصادی امنیت آرامش آرزوی همه مون مهاجرته زیبا کلام هم گفت دانشجو های دانشگاه شریف و تهران همه به فکر مهاجرت اند اون مصرف گرایی مادی گرایی برای الان هست همه مردم میدونن این رو دیگه لاپوشونی چی میکنی به چه قیمت تو شاید اوضاعت خوبه حتما خانواده دوستانت پیدا میشن افسوس گذشته رو بخورن
      ۱۲:۳۸

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غرب که همه اش تظاهراته؟ فکر می کردم بعد از شورشهای فرانسه کمی چشمتون باز میشه.اما جاهل تر و مغزشسته تر از این حرفها هستید.مشکلات امروز ما هم ریشه در فرهنگ مفت خوری و تنبلی و غرغر و خودخواهی و مصرف گرایی داره و هم تحریمها و فشارهای غربی

      • بدون نام

        آدمهای احمق و واداده و ناتوان از ایجاد تغییرات مثبت و رشد و ترقی همیشه افسوس گذشته ای موهوم رو می خورند.اگه پهلوی خوب بود ور نمی افتاد

      • بدون نام

        17:08
        فرانسه همه غرب نمیشه یه کشوره باز خوبه به رسمیت شناختین یه اعتراض کشور رو زیر همه کامنتا مینویسی اعتراضات فرانسه رو فقط مال اعتراضات مردم خودمون خار داره . همون فرانسه و اعتراضش جای بهتری هست برای زندگی تا اینجا حالا تو چرا میسوزی

      • محمد

        بدون نام 17:08 حرفت رو خیلی قبول دارم واقعا تنبلی تا کجا؟ اعتراضات فرانسه حاصل فشار کاری هست که توی غرب پر هست یه جا مثل امریکا به اسم نژاد پرستی توسط دولت اعتراض میشه زمانی که رئیس جمهور سیاه پوست هست توی فرانسه به اسم مشکلات اقتصادی مکرون. بدون نام 18:35 همه دوست دارن پول مفت بخورن حتی غربیا ولی به چه قیمت؟ ...

    • بدون نام

      محسن رضایی از فرماندهان جنگ تحمیلی بوده . حالا اگه اغراق هم کرده شایسته نیست با ایشون اینگونه برخورد بشه . اگه شهید شده بود که الان ازش یه بت ساخته بودید و کلی میدون و خیابون به اسمش بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرانسه به ماها چه ربطی داره اونا مردمش پشت هم هستن و باهم وجود تظاهرات کردن و اعتراض کردن و دارن.ولی وقتی تو کشور خودمون میخوایم برای‌گرونی و هزار تا چیز دیگه اعتراض و تظاهرات کنیم همین کسایی که از مردم فرانسه حمایت میکنن اون موقع عین سوسک میچپن تو سوراخ موراخا

      • بدون نام

        منفی هات را بنگر اون 5تا مثبت رو هم خودت بخودت دادی خخخخ

      • محمد

        بدون نام ۰۵:۲۳ الکی خودت رو قاطی فرانسه نکن. تو کجات شبیه به فرانسوی ها و غربی هاست که از کار کردن جونشون بالا میاد. امثال شما یه مشت مفت خور که باور کن پدرتون اگه میتونست تا حالا ده بار از خونه انداخه بودتون بیرون. حالا زر میزنی دنبال همبستگی برای اعتراض میگردی.

      • محمد

        محسن رضایی که دلش نمیخواسته این اتفاق بیوفته. ولی امروز داریم تو ممکلت مردمی که با اسم همبستگی حاضر هستن ناموس بقیه رو برای یه مدل ماشین بالاتر بفروشن. میدونید که اسم این کار چیه؟؟؟

    • بدون نام

      سردار رضایی فرمانده جنگ بوده و بهتر می داند من حرفهایش را قبول دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر گند میزنه

    • محسن مرادی

      بدتر از حرف محسن رضایی اون وابسته ایه که میاد از حرف و عملکرد اینا دفاع میکنه هر چند براتون خون شهدا برکت داشته و صاحب خونه و حقوق ثابت و امتیاز اجتماعی داشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج