adexo3
۸۱۴۳۲۱
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

خطرات ذرت دام برای انسان؛ چیپس و پفک نخورید

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به خطرات استفاده از ذرت دام برای انسان گفت: به طور کلی انواع چیپس و پفک غذایی ناسالم به شمار رفته و این موضوع به ویژه در کودکان سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به خطرات استفاده از ذرت دام برای انسان گفت: به طور کلی انواع چیپس و پفک غذایی ناسالم به شمار رفته و این موضوع به ویژه در کودکان سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در ارتباط با استفاده از ذرت دام در تهیه چیپس و پفک و تخلفات انجام گرفته در این زمینه که می‌تواند سلامت افراد را تهدید کند، گفت: ذرت دامی استانداردهای لازم برای سلامت دام را داشته و نباید برای انسان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه دقت در ارتباط با خوراک انسانی و استانداردهای لازم بسیار باید بالاتر از خوراک دام باشد، گفت: بی‌توجهی به این مسئله سبب آسیب به جسم انسان می‌شود چرا که دام مقاومت بیشتری در مقابل آلودگی‌های مختلف دارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بسیاری از آلودگی‌های محیطی اعم از ظاهری و غیرظاهری، ساده و غیر ساده ممکن است سبب آسیب به دام نشود ولی در انسان سیستم ایمنی را درگیر می‌سازد و به راحتی می‌تواند سبب ایجاد اختلال در بدن فرد شود.

صفوی گفت: این مسئله می‌تواند بیماری‌های دستگاه ایمنی و گوارشی را برای انسان به همراه داشته باشد و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل سابق دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مصرف چیپس و پفک به دلیل اینکه در تهیه آن از نمک و روغن زیاد استفاده می‌شود و این مواد با درجه حرارت بسیار بالا تولید می‌شوند، زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و پرفشاری خون است و اساساً چیپس و پفک ماده غذایی ناسالم به شمار می‌روند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف چیپس و پفک در کودکان بسیار آسیب‌زا بوده، ذائقه آنها را شور کرده و کودکان با مصرف چیپس و پفک عادت به استفاده از غذاهای شور می‌کنند و این موضوع در آینده آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله پرفشاری خون قرار می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب چرا میذارید تولید کنن؟؟؟؟؟؟؟
      تو این کشور تنها چیزی که مهم نیست واسه مسئولین جون مردمه

    • مجید

      همه میمیریم پس لذت ببرید بیخیال پفک برای بچه های پایین شهره بالایی به خدا نزدیکن چیزایی مشتی تر میزنن ماهم که تو جوب بزرگ شدیم هیچیمون نمیشه یا حق

    • بدون نام

      اولا چیپس رو از سیب زمینی میگیرن نه ذرت..دوما دستگاه ساخت چیپس مدرنه و مثل قدیم نیست...سوما سیب زمینی که سرخ میکنی و میریزی تو قیمه و ۶ ساعت گوشت و مواد رو میپزی که کلا همه خاصیتشو از دست میده واقعا سالمه؟ چهارم مگه بچه صبحونه و نهار و شام چیپس میخوره که ضرر داشته باشه.؟پنجم اگه سفره ایرانی از نظر سلامت درست بود همه مشکل معده و روده و....نداشتیم..

    • خدا

      جناب دکتر کجای کاری ؟تواین سالها چیزایی به خوردمون دادن که ذرت دامی چیزی نیست،شیرخشک برای بچه خریدیم توش پر از شپشکه ،داروخانه ای میگه همه اش همینطوری اه،طوری نیست با الک ریز درست میشه بده بچه بخوره!!!

    • بدون نام

      پس چرا توليد ميكنيد

    • بدون نام

      میوه های خشک جایگزین سالمی است (البته خانگی وگرنه بعدا مشخص می شود با آبرنگ چینی رنگ شده)

    • بدون نام

      چیپس مگه با سیب زمینی نیست؟

    • بدون نام

      جالب اینکه اسامی کارخانه‌های متخلف منتشر نمیشود

      اما برای سرقت یک خودرو عکس اون شخص منتشر میشود


      عجب ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسوزه پدر رشوه

    • بدون نام

      اینجا ایران است مهد دزدی و فساد سیستماتیک

      پاسخ ها

      • بی نام

        تکبیر.

    • بدون نام

      تقلب وپدرسوخته بازی درایران بیدادمیکندومسئولین بی لیاقت ککشونم نمیگزه اگه دلسوزمردم هستیدچرااسامی رواعلام نمیکنیدتازه آدم بیشتردلش میسوزه وقتی میبینه حداد عادل میگه ایران بعدازانقلاب رشدچشمگیری داشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از مواد نگهدارنده کنسروها چرا صحبتی نمیشه

    • بدون نام

      بعضی شب یلدا را با چیپس و پفک دامی گذراندند

    • بدون نام

      در هر کشوری وقتی محصول غذایی یا بهداشتی برای سلامت مردم خطر ساز می شود، آن محصول به جامعه معرفی می شود و شرکت متخلف مجبور به جمع آوری کلیه اقلام باقیمانده می گردد. متاسفانه در کشور ما دولت خدمتگزار حتی نام شرکت متخلف را هم اعلام نمی کند.

    • بدون نام

      پس ناظران کو؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج