۸۱۴۳۵۷
۵۴ نظر
۵۰۰۹
۵۴ نظر
۵۰۰۹
پ

روحانی: بارور کردن ابر‌ها یک تفکر شاهانه بود

روحانی با بیان اینکه حل مشکل آب با بارور کردن ابرها، راه حل اساسی نیست؛ آبهای موجود باید بدرستی مدیریت شود،اظهار داشت: این گونه مطالب که با باروری ابرها مشکل حل می‌شود، در سال‌های ۴۳ و ۴۴ و رژیم شاهنشاهی مطرح شد و این از نمونه تفکرات شاهانه بود که با بارور کردن مشکل آب حل می‌شود و حتماً این موضوع راه‌حل اساسی نیست.

خبرگزاری ایلنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو با بیان روایتی از دقت رهبر معظم انقلاب در مصرف صحیح برق ، تصریح کرد: مبنای اداره منابع آبی کشور را باید بر پایه ادامه خشکسالی گذاشت و مهمترین قدم؛ به حداقل رساندن هدر رفت منابع آبی و برقی است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه همه مردم کشور آگاه هستند که آب و برق، مسأله بسیار حساس زیربنایی و حیاتی برای زندگی است، گفت: هوا و اکسیژن اولین نیاز بشر است، اما شاید مهم‌ترین مسأله بعد از اینها آب باشد که نه تنها مایه حیات برای انسان‌ها بلکه برای همه موجودات است.

روحانی: بارور کردن ابر‌ها یک تفکر شاهانه بود

روحانی با اشاره به اینکه معمولاً در فعالیت‌های روزانه به نعمت‌های خدا تا زمانی که مشکلی بوجود آید، توجهی نمی‌کنیم، گفت: امنیت نیز یکی از همین نعمت‌هاست که باید در نظر داشت چه ساز و کاری فراهم می‌شود تا کشور، شهر، خیابان و پیاده‌روها امن باشد، اما در هنگام حادثه‌ای در یک گوشه، مشخص می‌شود که امنیت تا چه مقدار اهمیت دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آب و برق نیز برای ما امنیت است چرا که برای مردم امنیت خاطر و آرامش ایجاد می‌کند، ادامه داد: در بازدید از مرکز کنترل برق کشور، مشخص شد که تلاش بسیار بزرگی برای تراز تولید مصرف انجام می‌شود که دقت در این تراز کار بسیار مهمی است و خاموشی یا فعال شدن نیروگاه‌ها، در برخی از کشورهای پیشرفته نیز باعث فروپاشی می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه خاموشی 24 ساعته در لندن منجر شد تا کشور انگلستان تا مرز فروپاشی پیش رود، گفت: این مشکلات در هر کشوری رخ می‌دهد و خوشبختانه 15 سال است که در ایران چنین حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است و باید از همه دست‌اندرکاران صنعت برق، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال 97 ممکن بود مشکلات بزرگی در زمینه آب و برق برای کشور بوجود آید، خاطر نشان کرد: در دوران وزارت مهندس چیت‌چیان به من اعلام کرد که اگر یکسری از اقدامات انجام نشود، در تابستان مجبوریم آب تهران را جیره‌بندی کنیم، اما دولت اقدامات سریعی اتخاذ کرد که اتصال آب سد ماملو یکی از همین فعالیت‌های دولت بود.

رئیس جمهور ادامه داد: در فصل تابستان مشکل تأمین آب و برق را داریم که باید بر این اساس و اینکه کشور در منطقه خشک قرار دارد، مبنای کار را در ادامه خشکسالی قرار دهیم.

روحانی با بیان اینکه حل مشکل آب با بارور کردن ابرها، راه حل اساسی نیست؛ آبهای موجود باید بدرستی مدیریت شود،اظهار داشت: این گونه مطالب که با باروری ابرها مشکل حل می‌شود، در سال‌های 43 و 44 و رژیم شاهنشاهی مطرح شد و این از نمونه تفکرات شاهانه بود که با بارور کردن مشکل آب حل می‌شود و حتماً این موضوع راه‌حل اساسی نیست.

رئیس جمهور اقدام دوم در زمینه توجه به صنعت آب و برق را مسأله مصرف بی‌رویه یا درست‌ مصرف نکردن توصیف کرد و گفت: یک پایه اصلی در دین اسلام، عمل صالح، شایسته و بی‌نقص است و اگر آب را بد مصرف کنیم، عمل صالحی انجام نداده‌ایم و باید در نظر داشت که معنی عمل صالح تنها نماز و روزه نبوده، بلکه معنی بسیار وسیعی دارد.

روحانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تنها مختص چند موضوع نبوده، بلکه دارای معانی و دنیایی وسیع است، تصریح کرد: کسی که آب را بد مصرف می‌کند، منکری انجام می‌دهد که این نهی از منکر یا باید به صورت زبانی یا برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدر رفت باشد.

روحانی سپس به خاطره‌ای از امام خمینی(ره) که با سه مشت آب وضو می‌گرفتند اشاره کرد و ادامه داد: این همان عمل صالح است اما برخی هنگام وضو، وسواس و شک به خرج می‌دهند و شیر آب را تا پنج دقیقه نیز باز می‌گذارند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید مردم را با کمک تبلیغات صدا و سیما و رسانه برای چگونگی درست مصرف کردن دعوت کنیم، گفت: باید در ساعات پیک مصرف، درست مصرف کنیم که هر ساعت پیک، مصرف نکردن به معنی عمل نیک و صالح است و ارتقاء فرهنگ مردم در این زمینه به ما و حتی خودشان بسیار کمک می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت اصلاح مصرف در مصارف خانگی، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مصرف آب و برق در مصارف خانگی کاهش پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه برخی تنها اقدام دولت یازدهم را در برجام خلاصه می‌کنند، گفت: برجام یکی از خیرات دولت یازدهم است که حسنه آن مداوم بوده و برای همیشه باقی می‌ماند و مانند کار خیری است که پایان ندارد اما نباید آن را تنها اقدام دولت یازدهم دانست.

رئیس جمهور طرح تحول نظام سلامت، احیاء دریاچه ارومیه، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به روستاها و اینکه حدود 6 میلیون جمعیت روستایی در دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم از آب سالم آشامیدنی برخوردار شدند را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد: اینکه در پارس جنوبی امروز همسان با دیگر کشورها از ذخایر گازی جنوب کشور استفاده می‌کنیم و نیز اینکه در طول 5 سال توانستیم 2 هزار کیلومتر راه‌آهن ایجاد کنیم که این به اندازه بیش از 20 درصد کل راه‌آهنی است که در کشور احداث شده است، از دیگر اقدامات دولت بشمار می‌رود.

روحانی اظهار داشت: دلیل اینکه اقدامات دولت بیان و بازگو نمی‌شود این است که رسانه‌ها آنها را عنوان نمی‌کنند و صدا و سیمای کشور بین مکروه، واجب، مستحب و حرام گاهی دچار مشکل می‌شود و تصور می‌کند که تعریف از دولت، مکروه است در حالی که این اقدام مستحب و یا واجب است.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید واقعیت‌ها را برای مردم توضیح بدهیم که چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید برای روز مبادا فکر و برنامه‌ریزی کنیم، اظهار داشت: از امروز می‌بایست برای تابستان سال آینده تلاش کنیم و امیدواریم با کمترین تنش آبی و مشکل در برق همراه بوده و ناراحتی و مشکلی برای مردم بوجود نیاید در عین حال باید از مردم هم بخواهیم تا دولت را در این راستا کمک کنند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

روحانی: بارور کردن ابر‌ها یک تفکر شاهانه بود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افسوس و صد افسوس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی شده همشون یاد شاه افتادن رضایی هم سو مدیریت و ناکارامدی الان رو گفت مال گذشته اس

      • بی نام

        افسوس که گذشته دیگه برنمیگرده

      • بدون نام

        تفکر شاهانه مگه از این کشور محو شده؟ پس تو و هاشمی و بقیه چی بودید و هستید؟ این آقازاده ها چی اند؟ این تجمل گرایی و مصرف گرایی و غرب گرایی چیه؟ تفکر شاهانه هنوز پا برجاست بدبختانه

      • بدون نام

        دقیقا منم دارم افسوس همون چیزی رو میخورم که تو میخوری

      • بدون نام

        تا برف وباران میاد سریع بلوفها شروع میشه

      • @

        ملا حسن بیسواد،؟ کی گفت حالا باروری ابرها کار اساسیه؟ تو که عرضه نداری یه قدم مثبت تو این زمینه برداری حالا میخای همین کاری هم که سپاه میخاد انجامش بده مخالفت میکنی ؟

      • بدون نام

        جناب @ میدونم شغلت آزاده ولی به شدت جانب گرایانه و جیره بگیر وار کامنت میذاری

      • @

        ببین منو کاربر؟ دقیقا این نوع رفتاری که ازت سر میزنه رفتاریه که اصلاح طلبا علیه مخالفاشون انجام میدن:) یعنی برچسب زدن مخالفاشون به جیر خور بودن به آدم حکومت بودن! ببین بچه؟ سعی کن وطن پرست باشی وطنتو دوس داشته باشی و اینقد دونباله رو اصلاح طلبا نباش که اون جماعت جز خیانت به کشور جز جاسوسی جز وابسته کردن کشور به غرب هیچ کار دیگه ای بلد نیستن. کمی تفکر کن کاربر

    • بدون نام

      ... مهندسین سپاه فرزندان این ملت قاره پیما دارند میسازند فرق بین تفکر عملگرا با تنبل شکم پرست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشکککککککککککک

      • بدون نام

        با قاره پیماشون چی جابجا میکنند کالا و مسافر یا مواد منفجره ؟؟

      • بدون نام

        خخخخ خنده دار بود

      • @

        این دوتا ابلحی که کامنت نوشتن و مسخره کردن سپاهو؟ احمقای کودن؟ این امنیتی که الان دارین از صدقه سری سپاه هستش. خاک تو اون سرتون که کشور خودتونو مردم خودتونو دست کم میگیرین کودنها

      • بدون نام

        فرزند کی

      • بدون نام

        چرا نصف کامنتمو حذف کردی ...

      • بدون نام

        ان شا الله با قاره پیما مخ های اکبند و بدرد نخور رو بفرستن ایالات متحده افریکا

    • بی نام

      هرچی بوداون زمان برکت بیشتربود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فلاکت هم همین طور

    • بدون نام

      ببین چقدر مدرن و پیشرفته بودیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرررشک

    • بدون نام

      ریشت چرا سبز شده؟

    • بدون نام

      رییس جمهور محترم باید زحمت بکشند و برای عمل صالح انتقال آب از دریای عمان کار و برنامه ریزی کنند.

    • بدون نام

      هیچ دولتی مثل شما قطی اب برق نداشتیم مشکوک بود این همه قطی تابستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صادرات
        بالاخره زندگى خرج داره

    • بدون نام

      واقعاً خجالت آوره که بعد چهل سال هنوزهم از شاه می گوئید و کارهائی که او انجام داده رو انجام میدید ! مدیریت شما در این حده که لوله بترکه و مردم ازش فیلم بگیرن و براتون بفرستن که بفهمین لوله ترکیده ! خودتون عرضه بازبینی و مرمت و بازسازی که ندارین ! برای همینه ممکلت به این روز افتاده منتظر میشیم تا یک اتفاق بد بیافته و حداکثر هزینه و تلفات مالی و جانی داشته باشیم بعد کار انجام بدیم ! مرگ بر انگلیس برای ماست تفریح و سرگرمیش برای شما !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیریت فقط مدیریت اعلضرت

    • بدون نام

      شما جلو دزدیا بگیر نهی از منکر پیشکشت با این حرف زدنت

    • بدون نام

      با بارور کردن ابرها شاید نشه .بابرجامهای بعدی میشه

    • بدون نام

      حسن بسه

    • بدون نام

      نمیخاد ابر ها را باور کنی قیمت لباس شوی اجاق گاز یخچال تلویز یون قابلامه قاشق چنگال افتابه لگن شامپو ریکا تاید و.......را باور کن خداوند داغ خانواده و عریزانت را به دلت بگذارد دیگه چقد و تا کی همش گرون ریس جمهوری ک نتواند جلو گران شدن را بگیرد واس مردن خوبه تو را خدا این پیاما پخش کنید هر هر چجد خود کثافتش از گرونی خبر داره اما ملت دیگه تحمل ندارن ای ملت تا کی می خاهید ایون اجنلی ها را تحمل کنید

    • بدون نام

      خدا نابودت کنه لوازم خانگی را بار ور کن ابرها دردی از مردم دوا نمیکنن

    • بدون نام

      شاه در منطقه خیلی جلو بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره نوچه خوبی بود واس آمریکا

      • بدون نام

        ۱۳:۴۶
        الان نوچه روسیه و چین زیاد شده . اصلا نبود از کارتر اشغال بپرس

      • بدون نام

        بالا بری پایین بیا حکومت فعلی ایدئولوژی خودش رو داره و نوچه کسی نیست

      • بدون نام

        13:46
        به کوری چشم تو

      • مردجنوبی

        13:46
        نوچه بود یا نبود مردم راحت بودن جوونا کار داشتن اعتبار پول ملی بالا بود اعتبار پاسپورت ایرانی بالا بود ،ایرانیا اونموقع در دنیا اعتبار و احترامی داشتن ، ارتش ایران پلیس منطقه بود و روز به روز قویتر میشد ولی الان چی هستیم ؟ خودتو گول نزن واقعیت چیزی نیست که با حرفات تغییر کنه

      • بدون نام

        مرد جنوبی مال کدوم قاره ای اینا که گفتی واس ماس اونم زمان رضا پشگل

    • بدون نام

      ما که در سایه خورشید موذب بودیم. چششمان کور سزاوار همین شب بودیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قشنگ بود. اما معذب، نه موذب

      • بدون نام

        اشتباه تایپی همه داریم

      • بدون نام

        چشمت کور ایشالا

    • بدون نام

      ببین چقدر جلوتر از دنیا بودیم الان خیلی با اروپا تازه به فکرشون رسیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی خیال شاه این مغزاقتصادیت مناکشته کلید ساز

      • بدون نام

        درود بر عوام سالاری

    • بدون نام

      40 ساله اون بدبخت بیچاه مرده و هنوزم پاشو وسط میکشن ...بگو خودت چیکار کردی که به اینجا رسیدیم ...اون دوره برف میبارید 1 متر 2 متر ...برکت از زمین و اسمون میبارید ... توی کشورای دیگه سرعت رشد و پیشرفت طوریه که امروزو با یه هفته پیش مقایسه نمیکنن میگه 40 سال پیش ال شد و بل شد

    • خدا

      مدیران نا لایق هم با سه مشت مملکت رو نابود کردن

    • بدون نام

      عرچی افتخارخوبه به اسم خودت تمام میکنی ولی هخرابکاری واصلا نیستی

    • بدون نام

      تو رو خدا رئیس جمهور مار رو باش.

    • بدون نام

      شاعری و ادبی نمیخاد برا ما نطق کنی جناب کلیدساز

    • ملت

      یعنی اون موقع 55سال پیش شاه به فکربارووری ابرها بوده پس اگه بود حتما بی ابی وخشکسالی راحل میکرد

    • بدون نام

      اقای رییس جمهور ایران فقط تهران نیست ما در روستای چشین ۵ کیلومتری مرکز استان همدان ۷ ماه از سال روزی نیم ساعت اب داریم.
      پیشنهاد. سوخت فراوان خدادای را تبدیل به برق ارزان قیمت کنید تا کولرهای ابی جمع شود مصرف اب کولر ها را خودتان حساب کنید خیلی رقم بالای است

    • بدون نام

      در عرض 40سال باید دید کشورهایی مثل چین،کره جنوبی،مالزی و... کجا بودن و به کجا رسیدن و ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم این خیلی جالبه آقایان اگه بتونن کم کم می گن 40سال پیش تو کشور تلفن همراه نداشتیم و ما آوردیم و خیلی چیزای دیگر ولی تاریخ خود گواه و شاهد گفته هایمان خواهد بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج