۸۱۴۵۱۱
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

نجات «ارس»، پلنگ باغ وحش مشهد از مرگ

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مراقبتهای تخصصی پزشکی و کنترل دائم، پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد موسوم به «ارس» را از مرگ حتمی نجات داد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مراقبتهای تخصصی پزشکی و کنترل دائم، پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد موسوم به «ارس» را از مرگ حتمی نجات داد.

تورج همتی به انتشار اخیر فیلمی از زمان تشنج این پلنگ در قفس اشاره و بیان کرد: درست است که این فیلم نشان دهنده تشنج ارس می باشد و البته لحظات ناراحت کننده ای را نشان می دهد اما اقدامات پزشکی که از مرداد ماه ارس را زیر پوشش قرار داده تعداد و شدت تشنجهای این گونه ارزشمند را بسیار کم کرده است.

نجات «ارس»، پلنگ باغ وحش مشهد از مرگ

وی افزود: از ابتدا ارس هر دو تا سه روز یکبار دچار تشنج و حمله می شد که با تجویز دوز دارویی مشخص و کنترل 24 ساعته این حملات به هر دو هفته یکبار کاهش یافته است. تیم مجرب دامپزشکی متشکل از متخصصان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی، اداره کل دامپزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وضعیت سلامتی ارس را به تثبیت رسانده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: گرچه به تداوم آزمایشها و تجویز دارو برای این پلنگ نیاز است اما باید توجه داشت که استقرار دستگاههای درمانی و کنترل آنلاین در محل قفس او نشانگر اهمیت و خدمات دهی کامل به این حیوان بیمار می باشد.

وی گفت: علت صدمات مغزی احتمالی و تشنجهای ارس در گذشته نامعلوم است اما هم اینک عملکرد موثر تیم پزشکی در سلامت پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد مورد اذعان همه فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست می باشد.

15 مرداد ماه امسال در پی تشکیل تیم تخصصی حیات وحش در خراسان رضوی برای نخستین بار با حضور مشترک اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد و اداره کل محیط زیست خراسان رضوی وضعیت 'ارس' مورد بررسی قرار گرفت و با بیهوشی و گرفتن نمونه ها گام نخست تشخیص بیماری این گونه ارزشمند برداشته شد. انجام ام.آر.آی 'ارس' با دستگاه ام .آر.آی انسانی در شهریور ماه امسال انجام شد.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعفهای تغذیه و بهداشت محیط زیست جانواران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریم کچل

      از همگی دست اندر کاران تشکر میشود
      واقعا خسته نباشید
      خداوند سلامتی و آرامش را به تمامی اعضای خانوادتان عطا بفرماید

    • بدون نام

      همین دیگه توی ایران روانی شده

    • باغ وحش

      وای تو رو خده این بچه حیووون رو از دست این قاتلین نجات بدید
      من از باغ وحش مشهد دیدن کردم .اینقد کثیف و الوده و نا امید کننده ست که نزدیک بود منم تشنج کنم .با چه اعتماد به نفسی درهای باغ وحش مشهد رو باز گذاشتن....تو دو خدا به این زبون بسته ها کمک کنید.
      شما به عکس نگاه کنید زیر حیوون از بتن و سیمانه و یه فضای محدود زیر آفتاب نشسته

    • بدون نام

      دوست داشتنی هست پلنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج