۸۱۵۰۳۰
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

مکارم: هرکسی حق ندارد وارد طب سنتی شود

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: هرکسی حق ندارد بدون دیدن دوره وارد طب سنتی شود و اگر بدون داشتن اطلاعی از این طب صدمه ای را به شخصی وارد سازد شرعاً در قبال آن ضامن است.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این موضوع ناگوار است عده ای درس خوانده و فارغ التحصیل شوند اما ابزاری در اختیارآن ها نیست که کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرطان در حال حاضر شیوع پیدا کرده و خیلی‌ها با آن دست به گریبان هستند، افزود: سرطان دومین بیماری خطرناک بعد از بیماری قلبی نامیده شده است اما باید آن را بیماری نخست قرار دهند چون آن میزانی که مردم از سرطان وحشت دارند و برای آن هزینه می‌کنند برای بیماری‌های قلبی هزینه نمی‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: راه درمان بیماری قلبی شناخته شده است ولی درمان سرطان هنوز در هاله ای از ابهام است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دولت در فشار مالی قرار دارد اما پیشنهادی که در این خصوص به دولت داریم این است که درمان بیماری سرطان را در مورد تاکید قرار داده و بودجه مناسبی به آن اختصاص دهند.

آیت الله مکارم شیرازی در زمینه طب سنتی بیان کرد: نباید این طب را ارزان کرد که هرکسی یک تشکیلاتی برای خود درست کند و بدون دیدن دوره ای این کار را آ نجام دهد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: هرکسی حق ندارد بدون دیدن دوره وارد طب سنتی شود و اگر بدون داشتن اطلاعی از این طب صدمه ای را به شخصی وارد سازد شرعاً در قبال آن ضامن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ق

      طب سنتی که با گیاهان است کار خوبی است که تمام مردم ایران یاد بگیرند وبه درمان همدیگر بپردازند مگه چه اشکال دارد؟ بنده فرزندم ادرارش بند آمد رفتم پیش دکتر وداشت ناله می کرد آقا دکتره کفت باید آزمایش دهد وعکس بگیرید وازاین طرف هم فشار ادرار وناله مریض چه کار بکنیم نکنیم که رفتیم سراغ طب سنتی که با دو تا گیاه دارویی که به ما داد ودمنوش کردیم به محض خوردن خوب شد وادرارش آمد

      پاسخ ها

      • hassan.h

        متاسفانه برخی طب سنتی را به دکان در آمد زائی تبدیل کرده اند باید محدودیت ایجاد شود و هر کسی نتواند وارد آن شود و الا هرگز جایگاه خود را پیدا نخواهد کرد

    • بدون نام

      باید به طب سنتی رسمیت داد که برپایه 4عنصر وطبع انسان وطبیعت بنا نهاده شده برخی از اطبای محترم طب مدرن عرصه را بر این طب قدیم تنگ کرده اند.

    • شرق

      طب سنتی بسیار طب خوبی است فقط باید کارشناس در این کار بود واصول وقواعد آن را بلد بود متاسفانه در نظام کنونی ودر زمان پهلوی علم طب سنتی را از ایران گرفتند ویکی از موارد سرطان در ایران کنونی واصلی خوراک است که متاسفانه هیچکس متوجه به آن نیست وطب سنتی ایران هم الهام گرفته از قرآن دستورات چهارده معصوم ودیگر حکیمان حاذق ایران بوده که به فراموشی رفته است وچند سالی است که دارد دو باره جان می گیرد وباید علمای دین ودیگر حکیمان از این کار خوب وپسندیده حمایت های لازم را به عمل آورند در شهر ما یک زمانی یک داروخانه داشت وهم اکنوی قریب به پانزده دارو خانه دارد واین نشان بر این که پزشکی جدید واجنبی گونه نتوانسته کاری را درست کند وروز به روز بر سرطان ها افزوده می شود به خاطر به خاطر خوراک است خوراک در کشور ما بیشتر طبع سرد دارد ودشمنان زبر دست از نا آگاهی علما استفاده کرده و مرموزانه مریضی را به سراغ ما فرستاده اند ودکترهای دارویی کنونی هم فقط پول را می شناسند چرا نباید سرطان زیاد شود ؟

    • و

      قدیمها مردم ایران وبخصوص خواهران در طب سنتی ماهر واستاد بوده اند حتی در دور ترین روستاهای دشت وکوه و بیابان وخود را درمان می کرده اند وجالب اینکه خواهران از مادران واقوام یاد می گرفته اند مثلا شما حساب کنی خواهری که ۱۲فرزند را زاییده در روستا بدون دکتر از طب سنتی استفاده شده

    • مندل

      طب سنتی را باید هرچه زود تر به مردم آموزش داد یکی از دغدغه های ما مردم ایران این است که از طب سنتی وخوراک های گیاهی دور شدیم وبردند ما سراغ مصرف مرغ صنعتی آلوده اگر طب سنتی را رواج دهند موجب شغل می شود برای یک عده از افراد بی کار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج