adexo3
۸۱۷۰۹۳
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نظر تابش درباره حذف چهار صفر از پول ملی

یک عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه حذف صفرها از پول ملی صرفاً موجب تسهیل عملیات حسابداری می شود، گفت: شایسته است بانک مرکزی اقدامات عملی برای کاهش تورم و تقویت پایه پول ملی که عملا منجر به کاهش صفرها می‌شود، انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه حذف صفرها از پول ملی صرفاً موجب تسهیل عملیات حسابداری می شود، گفت: شایسته است بانک مرکزی اقدامات عملی برای کاهش تورم و تقویت پایه پول ملی که عملا منجر به کاهش صفرها می‌شود، انجام دهد.

محمدرضا تابش با اشاره به ارائه لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از سوی بانک مرکزی به دولت، اظهار کرد: گرانی، معلول تورم است و مهمترین نهادی که با اعمال سیاست های پولی و مالی می‌تواند تورم را کنترل کند بانک مرکزی است. لذا شایسته است بانک مرکزی به جای تلاش برای حذف صفرها از پول ملی که بیشتر جنبه تسهیل عملیات حسابداری را دارد تلاش خود را برای اعمال اصلاحات پولی و بانکی که در فرجه زمانی چند ساله نتیجه بخش است معطوف دارد.

وی اضافه کرد: عمده ریشه تورم، خلق پول بدون پشتوانه و به شکل مدرنش استقراض دولت از بانک مرکزی و با روش جدید اضافه برداشت بانکها از بانک مرکزی است؛ آن هم اگر با موافقت بانک مرکزی باشد با بهره های حدود ۲۰ درصدی و اگر تخلف باشد با سودهای بالای ۳۰ درصد.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: افزایش پایه پولی باعث کم ارزش شدن پول می‌شود و به تورم لجام‌گسیخته و گرانی کالا می انجامد. متاسفانه این دور تسلسل در اقتصاد ایران چند دهه است که تداوم دارد در حالی که ما با میانگین تورم دو درصدی در دنیا مواجه هستیم. متاسفانه با طی همین روند شاهد تورم بالای ۳۰ درصد تا پایان سال خواهیم بود، بنابراین شایسته است به جای حذف صفرها اقدامات عملی برای کاهش تورم و تقویت پایه پول ملی که عملا منجر به کاهش صفرها می‌شود، انجام پذیرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی مسئول حفظ و تقویت ارزش پول در مقابله با تورم و افزایش قدرت خرید مردم است، گفت: این مهمترین وظیفه‌ای است که بانک مرکزی باید به آن اهتمام داشته باشد و برای ادای این وظیفه استقلال بانک مرکزی باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه بانک مرکزی اختیار دارد یا نه، نافی ایفای این مسئولیت مهم نیست و اینکه باید چه مسائلی لحاظ شود تا بانک مرکزی بتواند به ایفای شایسته وظایف خویش بپردازد مسئله دیگری است که مسئولان مربوطه باید در خصوص آن توضیح دهند.

تابش در پایان یادآور شد: در شرایط حساس فعلی با توجه به اختیاراتی که از طرف ستاد هماهنگی سران سه قوه به بانک مرکزی تفویض شده و البته فراقانونی است و ضرورت برون رفت از شرایط بحران فعلی ایجاب می‌کند بانک مرکزی همه تلاش خود را به اصلاح ساختار بانک‌ها و نظام بانکداری در کشور که منجر به اصلاحات پولی و مالی طی چند سال می‌شود معطوف دارد. آنگاه است که تورم مهار خواهد شد، پول ملی تقویت می‌شود، فشارها بر مردم کم می شود، اشتغال و تولید راه می‌افتد و خود به خود صفرها کاهش می یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نطری

      بانک مرکزی با برداشتن صفر فقط بازی با ارغام واعداد میکند کاری بکنند که وضعیت به ششماه قبل برگردد یک مریض در اثر کمردرد پایش بی حس میشود باید کمر ش معالجه شود نه پایش قطع کنند

    • شاهین

      دقیقا همینه وقتی چهل سال پیش هر دلار 7 تومان بوده حالا با حذف چهار صفر دلار میشه 10 تومان و معنیش اینکه ظرف چهل سال پول ملی ما 10000 برابر بی ارزشتر شده در حالیکه استکبار جهانی پولش مرتبا تقویت میشه

    • شکیبه

      دیگه ماشین حساب هم کم آورده

    • بدون نام

      باحذف۴صفرسودی به ملت نمیرسدبلکه میخواهندمثلاتخم مرغ۱۰۰۰۰ریالی به ۱ ریال تبدیل کنندتاراحتتربه ۵ ریال بفروشند..اگه راست میگیددلارارزان کنیدقیمتهادرست میشه بعدازان صفرهاحذف بشه

    • رضا

      یه پیشنهد خییییییلی خوب ۶ تا صفر کم کنید ۱۰۰ دلار بشه ۱ تومن از زمان خدا بیاموز هم کمتر میشه.به همین سادگی تورم کم میشه.

    • بی نام

      بیخود ملتو گول نزنید. وقتی حقوق به ریاله و خرج به دلار، هیچ فرقی به حالمون نمی کنه.

    • بدون نام

      بانک مرکزی اساسا ارادت و قصد مبارزه با تورم را ندارد.چون در این صورت دیگر چگونه بانکها میتوانند مردم را غارت کنند؟

    • بدون نام

      هیچ غلطی بابرداشتن صفر نمیتوانن بکنن فقط فقط فکرمی کنن مردم چیزی بارشون نیست که این لیاقت خودشونه؟؟؟؟

    • شمس

      حذف چندتا صفراز واحد پول مشکلی که حل نمی کند به زرسه قاطع باعث افزایش تورم هم میشود و باز هم این دور تسلسل ادامه خواهد داشت.ترا به خدا ازاین خراب ترش نکنید.

    • بدون نام

      دولت فقط مصنوعی میخواهدهمه چیزدرست کنه مثل همین حذف صفرها فقط صورت جلسه روپاک کردن بی فایدس خودتون گول میزنیدنه مردم اصلاح طلبان فکرمیکنن عقل کلا وبرعکسن

    • ب

      گل گفتی آی گل گفتی. دیرریری رین. مثل ی بلبل گفتی. دیریری رین. جواب عالی دادی. غنچه بودی شکفتی.

    • بدون نام

      اقايون احمق اين كار هرج مرج و سردرگمي و اشوب و نا امني را كه خيلي دوست داريد را به همراه مي أورد،،البته با اين ندانم كاري كه حالا يا ظاهري و يا واقعا راهكار نداريد،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج