۸۱۷۱۶۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

کشف پروتئین نجات برای جلوگیری از رشد تومور‌ها

محققان به تازگی پروتئینی را کشف کردند که می‌تواند از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری کند.

خبرگزاری فارس: سرطان فریبنده است و با استفاده از ترفندهایی از سیستم ایمنی جان سالم به در می‌برد و در بدن شیوع پیدا می‌کند. در حال حاضر محققان دانشگاه‌های «راش» و «کالیفرنیا‌، سن‌دیگو» راهی برای تحت تاثیر قرار دادن این ترفندها و جلوگیری از رشد و «متاستاز» (مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت دیگر) سلول‌های سرطانی پیدا کردند.

سلول‌های «میلوئید» نوعی از گلبول‌های سفید خون هستند که با جستجوی پاتوژن‌ها (عوامل بیماری‌زا) از بدن محافظت می‌کنند. این سلول‌ها در دو نوع ماکروفاژهای M۱ و M۲ هستند. ماکروفاژ‌های M۱ رشد تومورها متوقف می‌کنند در حالی که ماکروفاژهای M۲ با سلول‌های T مفید مبارزه کرده و به طور فعال به رشد و گسترش سرطان کمک می‌کنند.

کشف پروتئین نجات برای جلوگیری از رشد تومور‌ها

این مطالعه جدید سرنخ حیاتی از آنچه که سلول‌های میلوئیدی را می‌سازد، پیدا کردند و این سرنخ پروتئینی به نام «CD11b» است که بر روی سطح سلول‌های میلوئیدی یافت می‌شود. زمانی که CD11b فعال باشد، مایکروفاژ M1 افزایش می‌یابد در حالی که کاهش CD11b منجر به گسترش سلول‌های مایکروفاژ M2 می‌شود.

از همین رو سلول‌های سرطانی به منظور استفاده از M2، این پروتئین‌ها را سرکوب می‌کنند و با تولید بیشتر سلول‌های M2 رشد خود را افزایش می‌دهند.

محققان با توجه به این مکانیسم کشف‌شده، آزمایشاتی را انجام دادند تا ببینند آیا CD11b می‌تواند یک هدف بالقوه‌ برای درمان سرطان باشد. به همین منظور، آنها این پروتئین را از موش ها گرفتند و سپس تومورهایی را به آنها پیوند زدند در نتیجه آنها دریافتند که تومورها بیشتر رشد کردند.

از طرفی، محققان آزمایش خود را در جهت معکوس نیز انجام دادند. آنها مولکول «( Leukadherin-1 (LA-1» که عملکرد CD11b را افزایش می‌دهد به موش‌ها تزریق کردند و دریافتند که تومورها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافتند و در نهایت بیشتر اطمینان حاصل کردند که این پروتئین هدف درستی را دنبال می‌کند.

محققان اعلام کردند که این نتایج نشان می‌دهد، CD11b یک هدف امیدبخش برای روش‌های ایمنی درمانی جدید سرطان است. این روش سال‌ها طول می‌کشد تا به عنوان گزینه‌ای برای بیماران انسانی در دسترس باشد اما این تیم قصد دارد که بر روی آن کار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      انشالا که یه راه خوب و بی درد واسه درمان این بیماری کشف شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج