جاباما
۸۲۰۶۸۲
۲۰ نظر
۵۰۱۵
۲۰ نظر
۵۰۱۵
پ

شهرت آقازاده‌های ایرانی به آمریکا رسید

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی مفصل، نارضایتی مردم ایران از رفتارهای اشرافی‌گرایانه برخی «آقازاده‌ها» را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، در گزارشی به قلم «ارین کانینگهام»، رفتارهای اشرافی‌گرایانه برخی در ایران را محور یک گزارش قرار داده است.

هرچند این گزارش، رویکردی سیاسی در چارچوب جنگ اقتصادی دارد اما اشاره به برخی رفتارهای «جوانان برخوردار از امتیاز» که در بخش‌هایی از گزارش با عنوان Aghazadeh به آنها اشاره شده، قابل تأمل است.

گزارش واشنگتن‌پست با این عبارات شروع می‌شود: «سبک زندگی جوانان برخوردار از امتیاز ایرانی از جمله تعطیلات پرهزینه، میهمانی‌های پر زرق و برق و دسترسی به پول و شغل، در شرایطی که تحریم‌های آمریکا در حال فشار آوردن به اقتصاد ایران است، در ماه‌های اخیر به خشم عمومی انجامیده است.»

واشنگتن‌پست می‌افزاید: «جوانان فرادست که برخی دارای روابط دولتی نیز هستند، با ثروت‌شان، لباس‌های اسپورت‌شان، خودروهای خیره‌کننده‌شان و گذران تعطیلات در اقامتگاه‌های مجلل در اینستاگرام و در خیابان‌های پایتخت، تهران، خودنمایی می‌کنند.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این افراد به شغل‌های دولتی دست پیدا می‌کنند، به آنها بورسیه‌های تحصیلی پرسود اعطا می‌شود و به‌راحتی سفر می‌کنند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: «اما تعداد کمی در ایران می‌توانند با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش توان مالی از چنین آسایشی برخوردار باشند و ایرانیان حرف‌زدن در خصوص نابرابری و فرهنگ "تبار گماری" (Nepotism) که به گفته آنها "آقازاده‌ها" را ترجیح می‌دهد، آغاز کرده‌اند.»

نویسنده گزارش مزبور در ادامه به برخی نمونه‌ها و پویش‌ها در این خصوص اشاره کرده و برخی نظرات کارشناسی را نیز درباره وضعیت اقتصادی ایران مطرح کرده که همان‌طور که انتظار می‌رود، جهت‌دار هستند.

در این میان، این جمله در گزارش واشنگتن‌پست به‌چشم می‌خورد: «در حالی که روزگاری طبقه حاکم در ایران سبک زندگی مرفه خود را پنهان می‌کردند، امروز آشکارا به‌صورت آنلاین و در رسانه‌ها، به آن مباهات می‌کنند.»

در گزارش واشنگتن‌پست به مواردی از نمایش زندگی اشرافی توسط فرزندان برخی مقامات دولتی نیز اشاره شده که فارس از ذکر آنها خودداری می‌کند.

در میان نقل‌ قول‌های متعدد این گزارش، نقل قولی از یک نویسنده تلویزیونی که خواسته تا نامش فاش نشود به چشم می‌خورد: «به طور مثال در صنایع سرگرمی ایران، "ارتباطات" همیشه بخشی از کار هستند. پروژه‌ها با ارتباطات، داده یا گرفته می‌شوند و همه هم این [واقعیت] را پذیرفته‌اند.»

این نویسنده می‌افزاید: «تنها وقتی به فردی به‌شدت بی‌تجربه و آموزش‌ندیده شغلی داده می‌شود، همه عصبانی می‌شوند.»

شهرت آقازاده‌های ایرانی به آمریکا رسید

آنچه روایت شد، بخشی از گزارش واشنگتن‌پست بود که فرازهای‌ قابل توجهی از آن را می‌توان جهت‌دار و دارای اهدافی دیگر ارزیابی کرد، اما به هر روی، اینکه رفتار بچه‌پول‌دارهای تهرانی و ارتباطات آنها سوژه یک روزنامه سرشناس آمریکایی قرار می‌گیرد و گزارش آن در وسط صفحه اول وبگاه این روزنامه قرار می‌گیرد، قابل تأمل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه به دوران رسیده ها

    • بدون نام

      هر کس سو استفاده کرده و مال مردم خورده خبر نبینه انشاءالله.

    • بدون نام

      تمام حرفاش حقیقته مردم میدانند چه خبره حالا هرچقد میخوان تکذیب کنن

    • بدون نام

      بچه پولدارهای آقازاده فقط تهرانی نیستند... همه جای کشور رو به لطف مسئولین محلی و نماینده ها نورانی کردند....!!!!!!!!

    • بدون نام

      این مزخرافاتی که شما هم نقل قول میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرف تویی که یا از خودشونی یا کاسه لیسی

    • بدون نام

      خوب دم این نکبتا را بگیر بیرونش کن

    • سانسور بی سانسور

      لعنت و ننگ و نفرین به همه انگلزاده و زالوزاده

    • ستایش

      راس میگه دیگ

    • رضا

      همش دروغه آقازاده ها در زیر خط فقر هستند ...

    • بی نام‌

      ظاهرا"اطلاعات آنها بیشتر از مسئولین ما است

    • بدون نام

      کاش هممون به جایی برسیم اقلن وزیری مدیری نماینده‌ای چیزی فامیلمون بشه و بتونیم پیشرفت کنیم:)

    • حیدرب

      نگویید بچه پولدارها بگویید بچه زالوها یا بچه گرگ ها یا بچه‌ مارها یابچه خوفاشها آنها که خون این ملت بیچا ره فقیر را میمکند همه اسمی دارند جز آدم فرقی ندارد مسعول باشد یا مردم یا مل؟

    • ماجی

      کوفتشون بشه

    • بدون نام

      ۱۴۴۴ مگه کوری

    • بدون نام

      زالو زادها همه جا هستند .. رفتند امریکا

    • نااشنا

      باید این مفتخوران رو با یک اردنگی بریزن تو دریا

    • بدون نام

      خوش به حال آقازاده ها با پول ملت کیف می کنند پدران انها عقل داشتن دردی کردن پولدار شدن حالا فرزندان شان کیی می کنند ولی فرزندان ما از نداری معتاد شدن ایا این انصاف است خدا از شماها نکذره

    • بدون نام

      خوش به حال آقازاده ها با پول ملت کیف می کنند پدران انها عقل داشتن دردی کردن پولدار شدن حالا فرزندان شان کیی می کنند ولی فرزندان ما از نداری معتاد شدن ایا این انصاف است خدا از شماها نکذره

    • بدون نام

      واقعا مسولین مرگ بر آمریکا ولی بچه هاتون اونجا ما بمب وموشک وخمپاره وتوپ وهزار بلای دیگه سرمون اومد اینه حقمون ازجهنمی که برامون ساختین کدومتون نیمساعت جبهه بوده خدا دیر گیر وشیر گیر بترسید ...............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج