۸۲۱۹۶۱
۱۲۵ نظر
۵۰۰۶
۱۲۵ نظر
۵۰۰۶
پ

تغییرات سود سپرده‌های بانکی و بیمه شخص ثالث

همزمان با تغییرات جدید در پرداخت نرخ سود سپرده روزشمار که بر اساس آن سود سپرده‎های بانکی از فردا «ماه‎شمار» محاسبه خواهد شد، بیمه‌نامه‌های شخص ثالث هم دستخوش تغییر می‌شود.

برترین ها: همزمان با تغییرات جدید در پرداخت نرخ سود سپرده روزشمار که بر اساس آن سود سپرده‎های بانکی از فردا «ماه‎شمار» محاسبه خواهد شد، بیمه‌نامه‌های شخص ثالث هم دستخوش تغییر می‌شود.

تغییرات سود سپرده‌های بانکی و بیمه شخص ثالث

از فردا اول بهمن ماه 97 بانک‌ها حق ندارند به سپرده‌های کوتاه‌مدت سود روزشمار پرداخت کنند و باید ضوابط جدید را برای پرداخت سود به این سپرده‌ها رعایت کنند.

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر می‌یابد. پیش از این در شبکه بانکی حداقل مانده در روز مبنای محاسبه سود برای آن روز بوده است، یعنی اگر یک حساب در روز چندین گردش داشته باشد کمترین مانده آن روز مبنای پرداخت سود خواهد بود.

حال بر اساس قانون جدید حداقل مانده ماه مبنای پرداخت و محاسبه سود خواهد بود، به عبارت دیگر اگر یک حساب در ۳۰ روز کاری ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشد و تنها برای یک روز به ۱۰ هزار تومان برسد برای آن ماه سود بر مبنای ۱۰ هزار تومان محاسبه و به مشتری پرداخت می شود.

همچنین در این مصوبه تأکید شده که حداکثر نرخ سود علی‌الحساب برای سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی 10 درصد سالانه است.

موضوع مهم دیگر در بخشنامه سودی بانک مرکزی این است که سود سپرده‌های کوتاه‌مدت تنها در صورتی باید به حساب سپرده‌گذار واریز شود که برداشتی از این حساب در طول ماه انجام نشده باشد.

قبلاً بانک‌ها حتی در صورت واریز و برداشت به حساب‌های کوتاه‌مدت، سود روزشمار را در پایان هر ماه به حساب سپرده گذاران پرداخت می‌کردند.

اما در این بخشنامه که برگرفته از تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار است، تأکید شده که حداقل مبلغ مانده حساب در یک ماه برای محاسبه سود آن ماه در نظر گرفته شود.

بانک مرکزی البته در این بخشنامه خط و نشان جدی برای بانکدارها کشیده و هشدار داده که درصورت تخلف در پرداخت سود به سپرده های کوتاه مدت با آنها برخورد جدی خواهد شد.

شواهد نشان می‌دهد با ادامه روند‌های موجود، حجم شبه پول در آخر سال جاری به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و اگر فرض بگیریم که به این حجم شبه پول ۲۰ درصد هم سود تعلق بگیرد باید بانک‌ها در آخر سال جاری حدوداً ۳۴۰ هزار میلیارد تومان سود پرداخت کنند که این از توان نظام بانکی خارج بوده و یک ناترازی برای بانک‌ها ایجاد خواهد کرد و همچنین موجب خلق نقدینگی عظیمی خواهد شد. شورای پول و اعتبار برای جلوگیری از این خلق عظیم نقدینگی و تا حدودی نظم بخشیدن به نظام بانکی این تصمیم اخیر را گرفت.

با حضور پول‌ها در سپرده‌های کوتاه مدت یک سیالیتی وجود داشت و فرد سپرده گذار می‌توانست هر زمان که اراده کند به پول خود دسترسی پیدا و آن را برداشت کند و به سایر بازار‌های موزای انتقال دهد و حتی در این شرایط برداشت به وی سود هم تعلق بگیرد. با این تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار دیگر این شرایط وجود ندارد و به نوعی این شورا با این تصمیم، ترمز سیالیت این سپرده‌ها را خواهد کشید.

جزئیات و نحوه تغییر محاسبه بیمه شخص ثالث

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با روزنامه همشهری درباره تغییرات بیمه شخص ثالث توضیحاتی ارائه کرد:

تغییرات سود سپرده‌های بانکی و بیمه شخص ثالث

*یکی از مبانی تعیین و محاسبه حق بیمه، ویژگی راننده و شاخص هایی که برای راننده خوب و کم ریسک یا احتمالا راننده پر ریسک و پر خطر خواهد بود.

*هدف این است که یک نرخ و حق بیمه منصفانه و عادلانه از بیمه گذاران گرفته شود و بین کسانی که خوب و کم ریسک رانندگی می کنند با کسانی که رانندگی پر ریسک و پر خطر دارند در محاسبه و و دریافت حق بیمه شخص ثالث تفاوت قائل شویم.

*بیمه نامه شخص ثالث همچنان خودرو محور، اما با لحاظ ویژگی های راننده است.

*مالک خودرو هنگام اقدام برای خرید بیمه نامه می تواند اعلام کند که افراد یا اعضای دیگر خانواده هم امکان رانندگی با همان خودرو را دارند در نتیجه افراد قید شده با خودروی بیمه شده و با همان بیمه نامه، امکان استفاده را خواهند داشت. پس این فرضیه که ممکن است ۳ نفر از یک خودرو استفاده کنند و بیمه نامه مجزا خریداری کنند مطلقا درست نیست.

*در نهایت هر خودرو باید یک حق بیمه پرداخت کند اما اگر یکی از استفاده کنندگان خودروی بیمه شده رانندگی پرریسک داشته باشد برای او حق بیمه بالاتری محاسبه می شود و برای فرد دیگر که رانندگی ایمن داشته حق بیمه کمتری محاسبه می شود. ولی در نهایت یک حق بیمه در مجموع محاسبه و در شرکت های بیمه از بیمه گذار دریافت می شود.

*اصلی ترین ملاک ما در نظر گرفتن تخلفات به ثبت رسیده رانندگان در ۱۰ سال گذشته است.

*تخفیف عدم خسارت قابل انتقال نخواهد بود. به واقع این تخفیف برای مالک یا راننده خودرو محفوظ خواهد بود و تنها می تواند به خودروی دیگر متعلق به خود یا افراد درجه یک او منتقل شود و نمی تواند آن را به خریدار یا افراد دیگر منتقل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      لطفا" حرف مفت نزن اول فکر بکنید بعد حرف بزنید مغز فندقیها این چه مملکتی که ما داریم آخیه یه باهوش و کار راه بنداز نباید بین شماها مسئولین باشه.

      پاسخ ها

      • بیخیال

        تقصیر خودتونه كه ساكتید،

      • نادر

        خالی کردن جیب مردم با ترفندی جدید از سال اینده.:
        طبق این قانون هرکس که بخواهد از خودرویی استفاده کند باید حتما خودش را بیمه شخص ثالث نموده باشد.اشکال کار از جایی شروع میشود که شما اگر یک خودرو داشته باشید فقط خودتان میتوانید سوار شوید ودیگر اعضای خانواده نمیتوانند استفاده کنند چون انها باید خود را جداگانه بیمه شخص ثالث نمایند. تا اخر سال هزینه فقط یک بیمه برای خودرو پرداخت میشود ولی از سال اینده باید یک خانواده 4نفره که از یک بیمه استفاده میکردند برای استفاده از خودرو مشترکشان هزینه 4بیمه را بپردازند.مطمانا توان مالی پرداخت چنین هزینه ای برای مردم امکان پذیر نیست و بااجرای این قانون شاهد افزایش تصادفات بدون بیمه شخص ثالث خواهیم بود وبه امار زندانیان غیرعمد افزوده خواهد شد.شهروند گرامی: با انتشار این واقعیت و با اگاه سازی عمومی از اتفاقات تلخ در اینده جلوگیری کنیم تا مدیران بیمه به جای پر کردن جیبهایشان کمی هم به فکر مردم باشند.

      • بدون نام

        نمایندگانمون که گرم و نرم نشسته اند
        خود مردم هم اگه بخوان اعتراض کنند بهشون مجوز داده نمیشه! و برچسب می خوردند
        بنده به شخصه فقط یک کاری از دستم بر میاد که بکنم اونم اینه که شرمنده زن نگرفته و بچه به دنیا نیامده ام نشوم

      • بدون نام

        احمق ها اخه با این قانون دیگه ماشین نمیشه دست فامیل یا دوستمون بدیم . این طوری در عوض یه ماشین 10 حق بیمه میگیرن شغال ها نامردا این پول ها حرام شما ها به خدا اعتقاد دارین ایا

      • بدون نام

        ملت بی.... رو هرچی سرش بیارن کمتونه

      • بدون نام

        آقا یا خانم بیخیال
        الان شما ساکت نیستی؟؟؟!!!!! از اسمت معلومه چقدر داری اعتراض میکنی

    • سعید

      لطفا" حرف مفت نزن اول فکر بکنید بعد حرف بزنید مغز فندقیها این چه مملکتی که ما داریم آخیه یه باهوش و کار راه بنداز نباید بین شماها مسئولین باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهوش هستند که دارن پول رو از دست مردم راحت میگیرن

      • مملی

        آیندگان به این ساده لوحی و بدبختی ما میخندند

      • بدون نام

        دراین میان شرکتیهای بیمه برنده و صاحب خودرو بازنده ! مثل همیشه قانون بیمه ضد مردمیست !

      • بدون نام

        بازهم متضرر مردم و سود شرکتهای بیمه ! حالا سهامداران بیه چه کسانی هستند . معلومه دیگه !

    • حمید معصومی نژاد

      لعنتی ها راست حسینی بگید صندوق خالیه تو حقوق مفت خوراتون موندیم میخواهیم از ملت بینوا بکنیم، ما ملت هم قول میدهیم رانندگانه پرخطری باشیم تا حق بیمه بیشتری بدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله همینه و تمام. همه ثروت مردم رو دزدیدند و به حساب خارج منتقل کردن واسه روز حساب.

      • بدون نام

        بله صندوق خاليه.
        و مردم هم همچنان احمق (يكي شون خود بنده هستم به كسي توهين نشه).
        بنابراين تا احمق در جهان است ابرقدقد بي روزي نميماند.
        به اميد حضور پرشور و دشمن شكن ملت هميشه در صحنه در انتخابات بعدي.

    • عباس

      خدا خیرتان ندهد هرسال بیمه نامه را گران کرده و مردم را اذیت می کنید وخون ملت را میمکید

      پاسخ ها

      • بیخیال

        تقصیر خودتونه، همه با هم باشید و تمدید نكنید

      • بدون نام

        آقا یا خانم بی خیال اگه تو این مملکت زندگی میکنی پس حرف مفت نزن عمل کن و اگه زندگی نمیکنه قضاوت نکن. توی این سطح فرهنگی هرگز مردم با هم متحد نمیشن اگه روزی مردم توی این مملکت انقلاب کردن مردم متمدنی بودند و میدنوستند چه ظلمی داره بهشون میشه

      • بدون نام

        باشه خدا منتظر بود تو بگی تا خیرشون رو قطع کنه..خدا میگه شما غیرت و عرضه ندارید پس در بدبختی خودتون بمونید

    • بدون نام

      وقتی آدمای بیسواد تصمیم گیر باشند همین میشه دیگه

      پاسخ ها

      • بیخیال

        نخیر وقتی شما ترسو هستید، نتیجش همینه

      • بدون نام

        ربطی به سواد نداره. به ترسو بودن ما ربط داره که بهشون اجازه دادیم با خیال راحت هر بلایی رو سر ما و کشور بیارن

    • امیری

      نکته ش اینجاس که بیمه ب اسم فرد و یا نهایتا خانوادشه و اگه یه بنده خدا خواست تازه ماشین بخره (دیگه بیمه به اون ماشین تعلق نمیگیره چون ب اسم راننده ش هست) باید دوباره بره بیمه بگیره..یا ماشین رو عوض کنه و ....
      دیگه خودتون حساب کنین عایدی بیمه از این نقل و انتقالات و فروش ماشین و ....
      ماشالله ب مسئولین ک صبح تا شب دغدغه خدمت دارن ...

    • بدون نام

      بهتره سابقه 10سال گذشته را به 40سال گذشته ارتقا بدید تا ضریب ایمنی بالاتر باشد البته واقعا بی انصافی با این ماشینهای فوق کیفیت و مدرن ساخت داخل و کیفیت آسفالت خیابان و کوچه ها و بزرگراهها و .. قیمت و شرایط اخذ بیمه شخص ثالث کم باشد خواهشمند هستم پیگیری نمایید.

    • بدون نام

      تا میتونید از ملت پول بگیرید
      هر روز یک طرح جدید برا چاپیدن از ملت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله تا ابله در جهان هست دزد و گدا درمانده نمی ماند

    • حامد

      بازی جدید واسه پول کشیدن بیشتر از مردم بدبخت

      پاسخ ها

      • علی ایلیا

        این مردم دیگه کجاپول براشون مانده که ازشون بکنند یانه.این مردم برای پول نون شبشون موندن.تنهاشغازاده هاتوانایی پرداخت های جدیددارندکه اونهاهم ازهمه معافند.

      • بدون نام

        گوسفند را ذبح میکنند و سرش رو می برند چون گوسفنده و هیچی نمیگه...

    • بدون نام

      این بنفع شرگتهای بیمه گر است که اینهمه پول بیمه می گیرند و با این طرح می توانند از دادن خسارت و دیه فرار کنند؟؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت ورشکسته اقتصادی برای پر کردن خزانه دست به هر ترفندی میزنه ولو اینکه با لودر از روی ملت رد بشه همین هایی که ظاهرا اعلام میکنند که مردم ولی نعمت ما هستند

      • بدون نام

        مردم خاک زیر پاشون هستن احتمالا که این کارا میکنن

      • بدون نام

        صندوق بیمه برای کمک کردن به مردم است نه درآمد برای دولت ولی همه چیز داره برعکس میشه

      • بدون نام

        بیمه های معروف اکثرا دولتی و خصولتی هستن و پول مردم را دارن پارو میکنند به جیب خودشان

    • بدون نام

      شمابیمه گزار وکارفرماهستید
      راهنمائی رانندگی مسئول رسیدگی به جرائم وتخلفات رانندگی است

    • shahin

      کلاهبرداری مدرن. توروخدا تو این وضع اقتصادی یکم رحم کنید بی مروتا

    • بدون نام

      خودت هم نمیدونی چه میخوای بکنی

    • بدون نام

      از هر راهی که به ذهن بیمارشون میرسه میحوان ملت را بچاپن مخصوصا بیمه ها خیلی در این مورد زرنگ تشریف دارن!!

    • بدون نام

      بازمیخوان یجور دیگه جیب ملتو بزنن اگه دوست من نیازداشت ماشین اسمشم توبیمه نبود نمیتونه سوار شه یافامیل عیبای داره که آخرشم مردم اذیت میشن

    • بدون نام

      روش جدید برا گرفتن پول بیشتر. خاک تو سر ملت بله گو

    • تبریز

      اگه یکی از دوستانمون یا فامیلها ماشین را امانت گرفتن چی؟! الان مگه چه مشکلی داره ؟

    • بدون نام

      در راستای طرح پولی سازی کائنات، اینا میخوان موقع خرید بیمه به ازای هر نفر هم یه پولی جدا از مردم بگیرن
      جالبه در گزارش قبلیش میگفت جنسیت و سن در قیمت تاثیر داره و مثال میزد مثلا خانمها بهتر رانندگی میکنند، دقیقا آمار از سیستم گرفتند هر بازه سنی و جنسیتی که براشون زیان آورتره دارن براش نقشه میکشن
      مملکت شده دزد بازار، جالبه همشونم منت سر ما میزارن

    • ebi

      دیگه جرات نمیکنیم ماشینمونو به دوستی اشنایی بدیم با این کارشون
      بعد اتفاقی بیفته میگن ایشون حق رانندگی با این ماشینو نداشتن

    • بدون نام

      پس آقایون میخوان پول سه بیمه نامه را در یک برگ بیمه نامه بگیرند ،طفلکیا ،چقدر حرف پشت سرشون زدند.......این بی وجدانهای بیمه ای دزد سالهاست که به بهانه افزایش دیه ،تخفیف بیمه را عملا حذف کرده اند ،از طرفی بسیاری از مردم ساده دل برای اینکه تخفیف بیمه آنها کم نشود ،بسیاری از خسارتها را از جیب پرداخت میکنن ،به این دلیلایل پول جیب مردم بیچاره بد جوری به دهنشان مزه کرده که اینبار ترفند دیگری را به کار گرفته اند .مطمئن باشید دیری نمی پاید که اعلام کنند کل مردم ایران چه آنهایی که خودرو دارند و چه آنهایی که ندارند باید خود را بیمه حوادث رانندگی کنند ،مثل بیمه حوادث طبیعی .ننگ بر ما وبر شما ،که ماهم در رقم خوردن اینجور ظلمها مقصریم

    • بدون نام

      دزدها جیبشون خالی شده.ما تو این مدت عمرمون ندیدیدم که اینها یک چیزی رو تصویب کنند که به نفع مردم باشه.فقط چاپیدن.ما که راضی نیستیم انشاالله خدا تقاص مارو از اینها بگیره.

    • بدون نام

      یکی نیست به این بی وجدانها بگه ،این همه تصمیمهای ظالمانه میگیرید ،آیا مطمئنید که همیشه عمر قرار است شما رئیس آن دزد خانه باشید و برای مردم بیچاره تصمیم بگیرید ؟یا نه قرار است جیبتان را که پر کردید از این مملکت میروید و آتشی که به جان مردم زده اید دامن خود شما را نخواهد گرفت

    • بدون نام

      دست روباه مکار و گربه نر رو از پشت بستین

    • بدون نام

      امیدوارم با نکها برن به جهنم دزدهای کثیف ورشکسته های دزد مال مردم خور

    • بدون نام

      ملت بی بخاریم هر بلایی سرمون بیارن حقمونه

    • بدون نام

      بیکاری هم بد دردیه

    • رضا زاهدی

      خدا لعنت کند دست اندر کاران بی لیاقت و دزد این مملکت رو به جای اینکه به فکر ملت باشند هر روز نقشه جدیدی میکشند خدا شر سایه شما رو زودتر از سر این ملت کم کند

    • بدون نام

      متاسف

    • رضاااااااا

      باید بگم متاسفم برا همه مردم ایران ک این همه داریم بدبخت میشیمو رو ب پس رفت میریم ب جای پیشرفت . برا این دولت واقعا متاسفم ک هیچ کار مفیدی برا مردمش انجام نمیده .کاش برا کاهش قیمتها هم خطو نشان جدی میکشیدن برا اونا ک تو افزایش قیمتها دست دارن ...فقط فکر اینین ک مردمو روز ب روز بیچاره تر کنید بابا مردم دارن از گرسنگی میمیرن شما فکر این هستید ک ته جیبشونم خالی کنید چ قد شما مسلمونای خوبی هستید دولتیا شیطونو باید از شما درس بگیره شما شیطونم فراری دادید ..واقعا ی مرد پیدا میشه این نوشته رو ب رهبر بزگوار نشون بده ...

    • بدون نام

      به استخوان رسیده دیگه

    • صادق کوشکی

      اگر فردی خودرویش 12 ماه بیمه داشت و بعد از دوماه قصد فروش داشت و قصد جایگزینی و خرید خودرو نداشته باشد در واقع حق بیمه 10ماه باقی مانده نوش جان بیمه گذار می شود و اینجوری هم بانک ها و هم بیمه ها از ورشکستگی نجات می یابنداما یک راه بهتر بالابردن کیفیت خودروهاست و با کاهش نصف کشته ها و مصدومان هیچ بیمه گذاری ورشکست نمی شود

    • بی نام

      دیگه شورش درآوردین بیچارمون کردین .

    • بدون نام

      اینقدر دزدید وخوردید سیر نشیدید ای لعنت بهتون شما مدیریت بلد نیستید و همه جارو داغون کردید باید مردم تاوانشو بدن از بریز وبپاش تون کم کنید مشکلات حل میشه سود وام رو به روز میگیرد سود پول مردمو به ماه اونم با صد تا تبصره شما ها دیگه چجور بشری هستید .......اخبار داغ سانسور نکن

    • بدون نام

      اتفاقاً این طرح خیلی به ترافیک تهران کمک می‌کنه چون تا الان یه خانواده میتونستن از یه خودرو باهم استفاده کنم ولی الان اگر سه نفر در یک خانواده کار داشته باشند باید با سه خودرو در شهر تردد کنند و این خیلی به نفع ترافیک و هوای آلوده تهران است،واقعا طراح این مسئله فاقد عقل و شعور میباشد،علی برکت الله

    • فرید

      گور پدرتون.

    • بدون نام

      دزدی جدیدشون

    • بدون نام

      هرروز یک بدبختی به گرفتاری هامون اضافه میشه! خدایا توبه

    • بدون نام

      ملت بی خاصیت حقمونه

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه

    • جعفر

      این حضراتی که این طرح را تصویب کردەاند گویا از تعقل و شعور بری هستند چون به این ترتیب که شرح داده اند راننده بیمه میشود نه خودرو، و این راننده بیمه شده میتواند هر خودرویی را براند و اگر خودرو بیمه شده باشد همچنانکه تا حالا بوده، هر رانندهء صاحب صلاحیتی میتواند خودرو بیمه شده را براند و از مزایای آن استفاده کند. کسانی که میخواهند به مردم نم پس ندهند بهتر است قانونی بگذرانند که پول مردم را گرفته و بگویند خدماتی هم ارائه نمیدهند و خلاص......

    • ساسان

      هر جای دنیا رو به پیشرفت و ترقی هست این آقایون واقعا بی سواد در حال کشاندن ایران به آخر دنیاست..خب مجبور که نیستید بروید خانه داری کنید تا چهار نفر اهل فن و با درایت سکان کشتی را در دست بگیرند.خدا لعنت کند قوم ظالمان را

    • مصطفی

      خلاصه این میشه پول زور ودید،خدا ریشه ظلم و ظالم و بسوزونه همتون دزدین ما تو پول دارو و نون شب موندیم اینا نقشه میکشن چطور بدبختی و بیشتر کنن لعنت به شما لعنت

    • ممم

      ترسوهای بدبخت شماها که پایتخت مینشیند چرا اعتراض نمیکنید بزارین هر چه بلا سرتون میاد حقتونه

    • مسعوداحمدی

      درموردسود روزانه شورای پول انصاف را رعایت نکرده خصوصا درآن قسمت که میگوینددرصورتی سودپرداخت میشودکه برداشتی درطول ماه صورت نگرفته باشد.این نهایت ظلم است به مردم.

    • بدون نام

      عملا پول میزاری بانک قرض الحسنه اقایون پول وام میدن 30 درصد به یکی دیگه

    • هاشمی

      با سلام . عجب مملکتی !!! یکباره ارزش پول ملی رو به یک پنجم کاهش دادن ، اینم از بیمه شخص ثالث که یرای یک خورو چندین نفر باید خودشون رو بیمه کنند . "خرج که از جیب صاحبخانه بود ، حاتم طایی شدن آسان بود ."

    • فرمانده ارتش ناتو

      تحریم ها بد فشار اورده ها

    • بدون نام

      طراح و برنامه ریز برای حل مشکلات مردم و ابادانی و پیشرفت و رفاه کشور نیستن اما برای سرکیسه کردن مردم عجب مخایی هستند و هروقت بودجه شون به ته دیگ میخوره برای جبران مافات چه طرح هایی که نمیدن

    • بدون نام

      یکی از اقوام ما که چند سال دیرتر از من در یکی از بیمه ها استخدام شده سومین خانه اش را سال گذشته خریداری کرد و من هنوز ...

    • بوالی

      فکرکنم مردم دیگه سپرده هارو بجای بانک،بزیرفرش وداخل بالشت جابدن،بهتره.هم جاش امن تره وهم اقلا دم دسته وسودش ارزش گذاشتن جای ناامن نداره.

    • بدون نام

      ملت بدبخت, هر چی که میخواهند بر سر این ملت بدبخت می اورند ما واقعأ ملت بدبختی هستیم امروز بدبختر از دیروز
      این دولت هر کاری که دلش خواست با این مردم کرد

    • بدون نام

      چرا همش برای افزایش سرمایه سرمایه داران قانون تصویب می کنند آیا بانک ها هم در در دریافت دیرکرد (ربای خالص) به فتوای مجتهدین اعلم عمل می کنند ؟

    • مرادی

      بنظرم هدف فقط کش رفتن جیب ملت هستش والا وقت خسارت دادن اونایی که بقول خودشون کارشناس هستن کاری میکنن که یا بیخیال بشی یا اینقدر بدوی که دو برابرش رو خرج کنی ولی وقتی میری ماشین رو بیمه کنی نوشابه برات باز میکنن بستنی سفارش میدن چرب زبانی میکنن تا پول رو ازت بگیرن بعدش هیچ ارزشی براشون نداری فکر کنم همه کار بران عزیز ودرگیر ماشین فهمیدن چی گفتم ،

    • بدون نام

      دیوان عدالت اداری وارد شود ومصوباتی که به ضرر مردم است باطل کند

    • رضاجون بوشهرجم

      خدالعنتشون کنه یعنی ماشین فقط به کسایی که معرفی شده توبیمه باید بدیم رانندگی کنه آقا شاید من درطول رانندگی خوابم گرفت اون نفری که کنارم هست تو بیمه تعریف نشده نباید ماشین برونه عجب مملکتی داریما

    • بهرام طالبی

      من نفهیدم یعنی اگه اول ماه 100 هزارتومن تو حساب داشته باشیم آخر ماه موقع سود کاری ندارند که چقدر افزایش حساب داریم و سود با ۱۰۰ هزارتومن اولیه حساب میشه؟.

    • رامبد پارس مهر

      لعنت به انهایی که این تصمیمات ضد مردمی را اتخاذ میکنند

    • لاکی لوچیانو

      خداییش دیگه تنها راه رفتن از این مملکته

    • وحید

      چی بگم از این دزدان جان مال ملت که هرچه بگیم باز کم گفتیم.
      فقط خدا باید نسل همه آنها را از بزرگ تا کوچک ریشه کن کند تا مردم در رفاه باشند.

      بغیر از این، خودتون هرچی به ذهنتون میرسه نثارشان کنید.
      من بخوام تایپ کنم نمایش داده نمیشه

    • بدون نام

      بابااین چه مسخره بازیه خداازباعثوبانیش نگذره ملت نباید باشیناروبااین طرح بیمه کنن

    • بدون نام

      نظام سرمایه داری کارشو شروع کرده نود درصد کار کنن ده درصد نوش جان کنن خود کرده را تدبیر نیست

    • بدون نام

      بابا این همه سرمون شیره مالی دن اینم روش .... یکم مثل همیشه بیخیال باشید و کمتر شعار مخالفت بدین ( خودتونم میدونید حرف بدون عمل هیچ فایده نداره پس وقت ما رو برای خوندن حرفای تکراری تلف نکنید ) امان از داد و قال بی فایده

    • بدون نام

      کارشناسان عزیز بیمه بادتان رفته بیمه شخص ثالت برای سه سر نشین دیگر ماشین هم باید جداگانه داشته باشن این طوری پول بیشتر گیر بیمه میاد

      پاسخ ها

      • علی

        اصلا بگید هر کسی بیمه ثالث نداشته باشه نباید سوار خودرو بشه...خخخخخخخخخ

    • محمد

      متاسفم براتون واقعا هرروز یه قانون مزخرف

    • بدون نام

      آقای روحانی تحویل بگیرید.دیگر برای مردم بدبخت چیزی مانده؟به قول آقای رشید پور حقوق ما را ندهید و همه این حساب کتابها را از حسابمان کم کنید.آنوقت اگر چیزی ماند بدهید خرج نان شبمان و بدبختیهای دیگرمان بکنیم.من امروز حقوق ریختن برام .یک وچهارصد.به نظرتان رئیس محترم جمهور باهاش تا آخر ماه چکار کنم؟

    • بدون نام

      واقعا متاسفم...

    • ایران

      ایرااان این حق تو نبود....این حق مردومت نبود
      این حقمون نیست
      روز ب روز اوضاعمون داره بدتر میشه
      پول بیمه یه ماشین روز ب زور میدیم اونو میرییم اقساطی میکنیم ماشین اقساطی میخریم ک خانوادگی ازش استفاده کنیم اونوقت خبرهای خوب میرسه ک برای سوار شدن یه ماشین تک تک اعضای خانواده خودشونو بیمه کنن
      دمتون گررررررم

    • بدون نام

      دزدی حتما از دیوار مردم بالا رفتن نیست

    • بدون نام

      یعنی یه چیزایی توی این مملکت ساخته میشه، که خدایی فقط تو همین مملکت میشه شنیدشون. یعنی تو آفریقا بااون همه محرومیت یه همچین چیزایی نمی بینیم. یعنی شیطون در مقایسه با این هیولاها مثل مقایسه یه آدم بی سواد با فوق دکترایِ استاد تمام است.
      حالا شما با این وضعیت پراید رو بچسب. یعنی کشتاری که این اسلحه کرد موشکهای آلمانی تو جنگ جهانی نکرد. حالا برای این ارابه مرگ این قانون بیمه عجیب هم دراومد. فاتحه. کاش با پراید یه قبر تو بهشت زهرا به صورت قسطی میدادند. بیمه میخواد چه کار

    • بدون نام

      حیف پول در بانک بگزاریم جنس بخریم بهتراست مردم پولهایشان از بانک خارج کنند

    • بدون نام

      حیف پول در بانک بگزاریم جنس بخریم بهتراست مردم پولهایشان از بانک خارج کنند

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه هر مسئولی را که میتونه فکری به حال نزار معیشت مردم بکنه و نمیکنه
      اللهم العن قوم الظالمین

    • احمد

      هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.. آقایان محترمی که این قوانین را تصویب میکنید لطفا بگید که این کار چه سودی برای مردم دارد ؟

    • بدون نام

      راهی برای بهتر ل درآوردن بیمه دولت

    • بهرام

      خدا ریشه شمارا بخشکاند چرا با این همه مشکلات وگرانی وبدبختی مردم دارن ازدست این دولت وبا این قانون مسخره عذاب میکشند نمیگذارید مردم زندگی بکنند لعنت برشما لعنت بر این نماینده هایی که انتخاب کردیم خدا ازشما نگذرد دولت از سکوت این مردم سوء استفاده میکنند هر روز ما شده استرس هر روز یک خبر بد به ملت میدن یکروز ازگرانی خودرو یکروز گرانی مسکن یکروز گرانی لوازم یکروز گرانی دلار یکروز سکه یکروز کم کردن سود بانکی وووووو مگه ما چقدر حقوق میگیریم چرا برای ملت دردسر میتراشند

    • عل ساده

      صد رحمت به دزدان سر گردنه بگیر.به ملت بیچاره رحم کنید که مثل زالو خون انهار به چه راحتی ممکید

    • بدون نام

      تا دیروز میگفتن هجده درصد الان میگن ماه شمار اون وقت خودشون که وام میدن میشه بیست وچهار درصد کجایی دنیا این قانون وجود داره

    • بدون نام

      همش باید مردمو فقیر تر کنن همش باید دزدی کنن همش باید چپاول کنن ...

    • مارال

      خوب شما میخواهید نقدینگی رو کم کنید که تورم ایجاد نشه با این کارتون باعث میشید دیگه پول تو بانک نبرن و این پول های سرگردان هربار به یک سمتی میره و هر روز شاهدیم که یه جایی مثل سکه دلار و ....مشکل ایجاد میشه...

    • بی نام بینام

      بانک مرکزی داره ورشکست میشه وشما ازجیب مردم میخواین جبران کنین

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه این از وضع بانک‌ها اینم بیمه ها.دیگه چه بلایی میخاین سر مردم بیارین.بی شرفای بی لیاقت.چقدر ظلم. ...

    • بدون نام

      همش بدبختی همش ستم به ملت

    • محسن

      تو بعضی ازخانواده ها اشخاص محترمی هستند ،که تا ماشین رو میبره بیرون ،همه میگن این میره تصادف میکنه بر میگرده،
      حالا این اشخاص قطعا رعایت نمی کنند یا اصلا گواهینامه ندارن،
      ولی این اداره بیمه با گرفتن پول اضافه از این ها راه به جایی نمیبره،خیلی هوشمندانه نیست این برنامه.

    • بدون نام

      از آب کره میگیرند. میگه پولت را بزار تو بانک ما وهرکاری ما دوست داشتیم باهاش اتجام بدیم و سودی هم بهش تعلق نمیگیره و تازه بانک ما در آخر سال ضرر میکند!!!! روروبرم,

    • بدون نام

      اینم ادامه اقدامات دولت در راستای اجرایی کردن فاصله طبقاتی
      پول رو از جیب قشر ضعیف به قشر پولدار که خودشون باشه میریزند .
      یعنی خانواده چهار نفره که یک ماشین دارند باید چهار تا بیمه بپردازند
      وخودشون که ده تا ماشین دارند یه بیمه میپردازند . دزدی توی روز روشن

    • بدون نام

      اینها این روش خالی کردن جیب مردم راکجایاد میگیرند.شیطون راهم درس میدن.

    • مجیدآبی

      یعنی اصلاًماشین همدیگه روقرض نگیریم چونکه تصادفی کردیم بایدزندگیمونوبزاریم بیمه همه حال میکنه بانکم اگه بیست نه روزپول توحسابت باشه ولی برایکروز ازپوله برداشت کردی بامانده اون یکروزحساب میکنه وسودشم بهت بعداًمیده ازماست که برماست چقدرمابی عرضه هستیم تواین چندماه همه چی چندبرابرشده وهمه بیخیالیم فقط مجازی اعتراض میکنیم

    • بدون نام

      کاری نکنید مردم پول هایشان را از بانک ها خارج کنند و بعد دوباره به التماس مردم بیافتید

    • بدون نام

      زن خودتون و نظامتون گاییدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حرفا براشون عادیه کاردیگه ای باید کرد

    • بدون نام

      ...برکت الله

    • بدون نام

      بانکها اگر ناتوان از پرداخت سود به مردم هستند به چه حقی پول مردم را میگیرند و قول سود میدهند از همان ابتدا بگویند ما به هیچ عنوان نمیتوانیم سود پرداخت کنیم واقعا بانکها ملت رو چی حساب میکنند یک کم فکر کنید،

    • بدون نام

      فکر نکن مردم نمیفهمند .این توهین به شعور ملت هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فهمیدنی که هیچ بازخوردی نداشته باشه چه فایده؟ کاش نمی فهمیدیم حداقل غصه نمی خوردیم

    • بدون نام

      من بااین وضعیت تصمیم به خودکشی دارم

    • ملایری

      بیمه فقط فکر منافع خودشه این طرح صد در صد به ضرر مردم و به نفع بیمه است استدلالشون چرت و بی ممطق است

    • لوس مامان

      من نمی فهمم آخه در دیزی بازه حیای گربه کجاس...خجالت و وقاحت و شرف هم چیز خوبیه دولتمردان عزیز ...کمی داشته باشید...
      ..دوستان خویشتن داری کنید هنوز خیلی از ابتکارات شون رو رو نکردن.

    • شادمهر

      ریش وقیچی دست خودتونه ملت هم که هیچ!هرچی شماگفتیدبگن چشم واجرابشه.ولی من مطمئنم یه عده ای دشمن درلباس دوست پشت این قضایا بطورعمدی دارن برنامه ریزی میکنن که مردم روعصبانی کنن وخونشون روبجوش بیارن وخودشون سکانداراین مملکت بشن.حالا نمیدونم عاقبت کارشون با مردم به کجابرسه الله اعلم.

    • ف

      خداازتون نگذره که به ماخانواده های بی سرپرست ظلم میکنید

    • علی

      این داستان نشون میده که طراحان اقتصادی به تنها چیزی که اهمیت نمیدن راحتی و آسایش مردمه وهدف واریز پول بیشتر به جیب شرکتهای بیمه است. سالهاست قانون بیمه شخص ثالث وجودداره . در ممالک دیگر دنیا هم هست وداره کار میکنه. این چه منطقیه که طراحان اقتصادی ما این طرحهای عجیب و غریب را ارائه میکنند؟؟ آزمون وخطا بر اقتصاد بیمار ما تا کی؟ اگر راننده ای پر ریسک رانندگی میکند مجازات و جرائمش جای دیگری است وباید با شدت با او برخورد کرد نه روی حق بیمه خودرو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج